Spis treści
Czytasz teraz:
Case study: kampania Google AdWords promująca usługi
Zamknij
Reklamy AdWords – idealne narzędzie do promowania usług!
Niezbędnym elementem optymalizacji kampanii AdWords jest analiza słów kluczowych wybranych do kampanii, dokonanie ich selekcji pod kątem największej ilości konwersji oraz stworzenie trafionej listy słów do wykluczeń. Po przeprowadzeniu takiej optymalizacji zazwyczaj spada ilość wyświetleń reklam i kliknięć, rośnie za to liczba konwersji i współczynnik konwersji – tak jak w poniższym case study. Sprawdź, jak idealny narzędziem jest kampania Google AdWords promująca usługi!
Promowanie usług dzięki Google AdWords – przykład:
Opisywaną kampanię można zakwalifikować jako promującą przedsiębiorstwo z branży usługowej i jego ofertę. W przypadku tej kampanii za konwersję uznane zostało przesłanie zamówienia na konkretną, promowaną w kampanii usługę. Kampanię zakwalifikować można do grona tych o dużym budżecie (25 tysięcy złotych). Optymalizacja kampanii obejmowała przede wszystkim dobór najlepszych słów kluczowych, stworzenie listy wykluczeń, optymalizację stawek za kliknięcie oraz dodanie kampanii remarketingowej w sieci wyszukiwania.
Rezultat przeprowadzonych zmian optymalizacyjnych widoczny jest na poniższym zestawieniu. Selection 1 przedstawia dane dla kampanii sprzed optymalizacji, Selection 2 to wyniki osiągane przez kampanię po przeprowadzeniu optymalizacji.
Kampania Google AdWords promująca usługi – rezultat:
Optymalizacja kampanii spowodowała obniżenie wydatków na kampanię po dokonaniu jej optymalizacji o prawie 6 tysięcy złotych (wskaźnik cost) w ciągu jednego miesiąca. Zmniejszeniu uległa liczba wyświetleń (impr) i kliknięć (cost), co stanowi konsekwencję rewizji listy słów kluczowych do kampanii i stworzenia listy wykluczonych fraz. Wyświetlenia i kliknięcia, które ubyły, kojarzyć można z przypadkowymi kliknięciami, nieprowadzącymi do dokonania transakcji, lecz generującymi wydatki. Były one rezultatem nieprecyzyjnie dopasowanych reklam do zapytań internautów, którzy mogli pytać o firmę, lecz nie o jej usługi. Szukali oni informacji np. o siedzibie, ofertach pracy itp. Te kliknięcia, zmniejszające budżet kampanii, nie mogły przełożyć się na ilość konwersji. Optymalizacja kampanii w tym przypadku nie wpłynęła na widoczność reklam (średnia pozycja – avg pos) ani średni koszt kliknięcia (avg CPC). Zmianie uległ koszt kampanii (cost) oraz ilość konwersji (conv), a także wskaźniki będące ich pochodną.
Optymalizacja kluczem oszczędności!
Biorąc pod uwagę, że utrzymany został średni koszt jednego kliknięcia, widocznym staje się jak duże oszczędności daje precyzyjne kierowanie kampanii zamiast szerokiego. Dotarcie do grupy potencjalnie zainteresowanej usługą przełożyło się na wzrost liczby konwersji o 11%. Dobrze przeprowadzona optymalizacja przełożyła się w tym przypadku na znaczne oszczędności. Kampania Google AdWords promująca usługi, okazała się w tym przypadku bardzo skutecznym narzędziem reklamowym!
Przeprowadzona optymalizacja kampanii udziela także odpowiedzi na pytanie o to gdzie warto kierować środki przeznaczone na promocję, a gdzie ich wydanie jest równoznaczne z marnotrawstwem. Kampania Google AdWords promująca usługi jest zdecydowanie warta zastanowienia! Oferuje transparentność i pełną kontrolę wydatków.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.