Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Case study: kampania Google AdWords promująca usługi

Reklamy AdWords – idealne narzędzie do promowania usług!

Niezbędnym elementem optymalizacji kampanii AdWords jest analiza słów kluczowych wybranych do kampanii, dokonanie ich selekcji pod kątem największej ilości konwersji oraz stworzenie trafionej listy słów do wykluczeń. Po przeprowadzeniu takiej optymalizacji zazwyczaj spada ilość wyświetleń reklam i kliknięć, rośnie za to liczba konwersji i współczynnik konwersji – tak jak w poniższym case study. Sprawdź, jak idealny narzędziem jest kampania Google AdWords promująca usługi!

Promowanie usług dzięki Google AdWords – przykład:

Opisywaną kampanię można zakwalifikować jako promującą przedsiębiorstwo z branży usługowej i jego ofertę. W przypadku tej kampanii za konwersję uznane zostało przesłanie zamówienia na konkretną, promowaną w kampanii usługę. Kampanię zakwalifikować można do grona tych o dużym budżecie (25 tysięcy złotych). Optymalizacja kampanii obejmowała przede wszystkim dobór najlepszych słów kluczowych, stworzenie listy wykluczeń, optymalizację stawek za kliknięcie oraz dodanie kampanii remarketingowej w sieci wyszukiwania.

Rezultat przeprowadzonych zmian optymalizacyjnych widoczny jest na poniższym zestawieniu. Selection 1 przedstawia dane dla kampanii sprzed optymalizacji, Selection 2 to wyniki osiągane przez kampanię po przeprowadzeniu optymalizacji.
kampania google adwords promująca usługi

Kampania Google AdWords promująca usługi – rezultat:

Optymalizacja kampanii spowodowała obniżenie wydatków na kampanię po dokonaniu jej optymalizacji o prawie 6 tysięcy złotych (wskaźnik cost) w ciągu jednego miesiąca. Zmniejszeniu uległa liczba wyświetleń (impr) i kliknięć (cost), co stanowi konsekwencję rewizji listy słów kluczowych do kampanii i stworzenia listy wykluczonych fraz. Wyświetlenia i kliknięcia, które ubyły, kojarzyć można z przypadkowymi kliknięciami, nieprowadzącymi do dokonania transakcji, lecz generującymi wydatki. Były one rezultatem nieprecyzyjnie dopasowanych reklam do zapytań internautów, którzy mogli pytać o firmę, lecz nie o jej usługi. Szukali oni informacji np. o siedzibie, ofertach pracy itp. Te kliknięcia, zmniejszające budżet kampanii, nie mogły przełożyć się na ilość konwersji. Optymalizacja kampanii w tym przypadku nie wpłynęła na widoczność reklam (średnia pozycja – avg pos) ani średni koszt kliknięcia (avg CPC). Zmianie uległ koszt kampanii (cost) oraz ilość konwersji (conv), a także wskaźniki będące ich pochodną.

Optymalizacja kluczem oszczędności!

Biorąc pod uwagę, że utrzymany został średni koszt jednego kliknięcia, widocznym staje się jak duże oszczędności daje precyzyjne kierowanie kampanii zamiast szerokiego. Dotarcie do grupy potencjalnie zainteresowanej usługą przełożyło się na wzrost liczby konwersji o 11%. Dobrze przeprowadzona optymalizacja przełożyła się w tym przypadku na znaczne oszczędności. Kampania Google AdWords promująca usługi, okazała się w tym przypadku bardzo skutecznym narzędziem reklamowym!

Przeprowadzona optymalizacja kampanii udziela także odpowiedzi na pytanie o to gdzie warto kierować środki przeznaczone na promocję, a gdzie ich wydanie jest równoznaczne z marnotrawstwem. Kampania Google AdWords promująca usługi jest zdecydowanie warta zastanowienia! Oferuje transparentność i pełną kontrolę wydatków.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Reklama w internecie produktów luksusowych – case study AdWords
Artykuł gościnny

Reklama w internecie – AdWords doskonały dla produktów luksusowych? Kampania o dużym budżecie pozwala na wykorzystanie szerokiego wachlarza narzędzi Google […]

black friday case study
Black Friday Hall of Fame Case Study!
Magdalena Walczak

Black Friday przeminął już kilka tygodni temu, tymczasem u nas znowu zrobiło się o nim głośno – a to z […]

case study reklama branży elektrotechnicznej
Case study – branża elektrotechniczna (SEO)
Izabela Pirańska

Pozycjonowanie jest procesem, którego powodzenie zależy od różnych czynników – jakości strony, bazy linków, ilości i formatowania tekstów, wielkości i […]

case study branża wnętrzarska
Case study – branża wnętrzarska (SEO)
Adam Kubaszewski

Z klientem współpracujemy od grudnia 2020 w ramach pakietu Advanced (3500 zł netto miesięcznie). Sklep działa w branży Dom i […]

case study branża fotograficzna
Case study – branża fotograficzna (Google Ads, Facebook Ads)
Magdalena Walczak

Jak skutecznie zwiększać sprzedaż online? Nasza odpowiedź na takie pytanie najczęściej brzmi: poprzez łączenie różnych kanałów reklamowych. Dzięki dywersyfikacji nie […]

Selsey case study facebook ads
Case Study Selsey (Facebook Ads)
Magdalena Walczak

Facebook nie jest kanałem stricte sprzedażowym, gdyż większość osób, odwiedzając go, nie ma intencji zakupowej. Czy oznacza to, że kampania […]