Spis treści
Czytasz teraz:
Case Study Selsey (Facebook Ads)
Zamknij
Facebook nie jest kanałem stricte sprzedażowym, gdyż większość osób, odwiedzając go, nie ma intencji zakupowej. Czy oznacza to, że kampania Facebook Ads nie jest opłacalna? Absolutnie nie! Właściwie przeprowadzona może pomóc w zdobyciu wielu nowych klientów i stać się kanałem znacznie wspierającym sprzedaż. Za przykład podajmy wyniki jednego z naszych klientów – markę Selsey.

O marce Selsey
Selsey.pl to jedna z czołowych polskich firm e-commerce, która od 2013 roku rośnie o 130% rok do roku. Specjalizuje się w internetowej sprzedaży mebli i artykułów wyposażenia wnętrz. Dzięki ponad 20 tysiącom produktów dostępnych przez całą dobę, 7 dni w tygodniu marka oferuje szeroki wybór rozwiązań, w przystępnych cenach, dając swoim klientom pewność, że dokonają właściwego wyboru. Firma działa na ponad 13 europejskich rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Polsce czy we Włoszech.
Kreacje reklamowe
Jeśli chodzi o formaty, we wrześniu 2020 uruchamiane były dwa typy kampanii – reklamy statyczne w kwadracie oraz reklama katalogu w formie karuzeli. Podczas tego roku udało nam się jednak urozmaicić kreacje reklamowe i wprowadzić atrakcyjne wizualnie nowości, takie jak na przykład karuzele ze zdjęciami mebli w określonych aranżacjach. We wrześniu 2021 klient miał już uruchomione takie formaty jak:
- reklamy statyczne ze Stories,
- karuzela ze statycznych grafik,
- karuzela z produktami z katalogu w aranżacjach,
- animacje i wideo,
- karuzela z produktami z katalogu.

Jednocześnie zachowaliśmy porównywalny budżet na reklamy, a gdy zestawimy go z wydatkami z września 2020, widać wręcz spadek rzędu kilku procent. Pokazuje to, że urozmaicenie nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Im dłużej działamy, tym lepiej poznajemy grupę docelową i jej potrzeby, więc lepiej potrafimy dostosować przekazy reklamowe.
Ważna jest również synergia działań klienta i agencji. W działaniach z Selsey mamy pełną transparentność, planowanie długo- i krótkoterminowe oraz pełne zrozumienie tego, jakie są cele biznesowe, oraz jakie z tego wynikają korzyści dla konsumenta.
Porównanie wyników
Porównajmy wyniki z września 2020 roku z wynikami, jakie wypracowaliśmy we wrześniu tego roku. W tym roku reklamy na Facebooku przyniosły o 19,92% więcej nowych użytkowników niż w analogicznym okresie w 2020. Współczynnik odrzuceń spadł z 45,21% do 39,82%, czyli o 11,93% – jest to oznaką, że reklamy są coraz lepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.
Co jednak najważniejsze, dobre wyniki reklam przekładają się też na realny zysk dla przedsiębiorstwa. W porównaniu z wrześniem 2020 we wrześniu tego roku przychody z kampanii na Facebooku wzrosły aż o 20,60%, jednocześnie zaś wydatki zmalały o 6,95%.


Kto może liczyć na sukces w Facebook Ads?
Facebook to specyficzny kanał i nie w każdej branży reklamy w tym akurat medium przynoszą wymierne zyski. Sprawdza się on szczególnie w przypadku tych kategorii produktów, które są atrakcyjne wizualnie i których nabywanie z reguły sprawia użytkownikom przyjemność. Dlatego właśnie Facebook Ads dobrze działa w przypadku marki Selsey. Na sukces reklam w tym kanale mogą też liczyć w szczególności firmy z branży odzieżowej, kosmetycznej, z akcesoriami do ogrodu, sprzętem sportowym czy zabawkami dla dzieci. Tego typu sklepy internetowe mogą w interesujący sposób pokazać swój asortyment, a tym samym zyskać uwagę klientów.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.