Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Treści na stronie – co daje ich wprowadzanie?

Co daje wprowadzenie treści na stronę?

Wprowadzanie nowych treści na stronę internetową w trakcie procesu pozycjonowania bywa czasem kwestią problematyczną. Częstą przyczyną takiej sytuacji jest kwestia projektu strony internetowej, który nie przewiduje np. bloku treści na stronie głównej lub zakłada, że prezentacja oferty przy użyciu fotografii wystarczy, zgodnie z popularnym powiedzeniem, że obraz wyraża czasem więcej niż 1000 słów. Tym hasłem nie przejmują się jednak roboty sieciowe Google, które z zawartością strony internetowej zapoznają się za pomocą treści dostępnych dla nich, a nie obrazów. Jeśli zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu, to warto brać ich preferencje pod uwagę.

Gdzie wprowadzać treści na stronę internetową?

Najprostsza odpowiedź na to pytanie brzmi: przede wszystkim na stronie głównej i podstronach kluczowych dla procesu pozycjonowania. Te podstrony można zidentyfikować w dość prosty sposób, a mianowicie wyszukując te, które w logiczny sposób wiążą się ze słowami kluczowymi. Warto dla nich w pierwszej kolejności przygotować unikalne i obszerne treści z użyciem słów kluczowych. W przypadku usługi pozycjonowania świadczonej przez Verseo nasi copywriterzy przygotowują treści na stronę klienta, które są wdrażane dopiero po uzyskaniu jego akceptacji. Wspieramy także działania naszych klientów podpowiadając jak pisać wspierające proces pozycjonowania treści na stronę np. opisy produktów czy wpisy na bloga lub do działu aktualności.

Jak długie powinny być treści na stronie?

W tym przypadku odpowiedź brzmi „więcej znaczy lepiej”, ale zdajemy sobie sprawę z tego, że nie każdy klient chce mieć duży blok treści na swojej stronie. Zwłaszcza, że powinien być to tekst widoczny od razu, a nie krótka zajawka rozwijająca się dopiero po kliknięciu na „czytaj więcej” (w tym miejscu warto zauważyć, że najlepszym rozwiązaniem jest tekst widoczny, ten rozwijany jest mniej skuteczny, lecz i  tak lepszy niż brak treści na danej podstronie). Za minimum w przypadku treści na podstronie uznajmy 750 znaków, a w przypadku strony głównej – 1000 znaków. Są to wartości liczone ze spacjami. Treści te powinny być wspierane przez nagłówki.
Zachęcamy do zapisania się na kurs SEO przygotowany przez specjalistów z Verseo. To 40 bezpłatnych lekcji, który można znaleźć tutaj. W jego skład wchodzą też tematy związane z umieszczaniem treści na stronie np. prowadzeniem bloga czy problemami z duplikatami treści.

Czy treści trzeba aktualizować?

Zdecydowanie warto to robić! Nowa treść na stronie przyciąga uwagę robotów sieciowych, które są skłonne ponownie ją zaindeksować, a to może przełożyć się na wzrost pozycji. Kiedy dodajemy nową kategorię produktów lub usługę, to warto ją opisać i umieścić ten tekst na odpowiedniej podstronie. Dobrym rozwiązaniem jest też prowadzenie bloga lub działu aktualności, które w naturalny sposób zachęcają do dorzucania nowych tekstów na stronę.

Podsumowując – to co nam dają treści na stronie internetowej?

Przykładowe korzyści z wprowadzenia treści na stronę internetową to:
– wsparcie dla procesu pozycjonowania, wprowadzone na stronę internetową unikalne teksty uwzględniające słowa kluczowe sprzyjają wzrostowi pozycji; zdarza się, że optymalizacja i rozbudowa contentu, bez wsparcia ze strony linkowania, przynosi widoczne wzrosty pozycji,
– dostarczenie potencjalnym klientom przydatnych informacji o naszej ofercie, które zadecydują o tym, że z potencjalnych klientów staną się oni tymi faktycznymi,
– unikalne, a wiec niepowtarzające się nigdzie indziej w Internecie treści mogą być wyróżnikiem strony, która dzięki temu zapadnie w pamięć potencjalnym klientom,
– treści służą także kształtowaniu pożądanego wizerunku naszej firmy.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Komentarze

  1. Adam

    Asia jak zawsze w punkt. 1000 znaków to minimum.
    Optymalny tekst powinien mieć 2000-3000 znaków plus kilka zdjęć w celu uatrakcyjnienia artykułu.
    Najlepsze są teksty tzw. evergreeny, które generuja nam ruch przez długi czas. Niestety coś za coś – taki evergreen powinien mieć min. 10000-15000 znaków.

Powiązane artykuły

Reklama e-commerce – omówienie najlepszych kanałów
Dominika Słomka

Ponad 56% Polaków dokonuje zakupów online, dlatego w reklamie internetowej drzemie ogromny potencjał. Warto go wykorzystać, chcąc zwiększyć sprzedaż i […]

Big data – co to jest i jak wpłynie na SEO?
Maciej Popiołek

Bid data – poznaj wielki temat!  Według ostatnich danych w Internecie każdego dnia tworzy się 2,5 kwintyliona danych (jeden kwintylion […]

Zanim odrzucisz tekst copywritera… przeczytaj ten artykuł
Kasia Jurewicz

Pisanie to wyzwanie „Aby marka rosła w siłę, a klientowi żyło się lepiej” – takie motto na pulpicie ma każdy […]

Jak wybrać firmę pozycjonującą – 5 aspektów!
Redakcja

Jak wybrać firmę pozycjonującą – 5 szybkich porad! Każda agencja SEO i SEM przedstawia swoją ofertę w jak najlepszym świetle. […]

Najczęstsze Błędy SEO
Krzysztof Masłowski

Przy tworzeniu stron internetowych nawet najlepsi graficy i webmasterzy popełniają szereg podstawowych błędów, które uniemożliwiają serwisom prawidłową indeksację przez roboty […]

Pozycjonowanie Google – 7 dobrych praktyk
Redakcja

Pozycjonowanie Google – o czym musisz pamiętać? Pozycjonowaniem strony internetowej nazywamy działania mające na celu wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce. […]