Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Aktualizacja indeksowania Google – co dalej z linkami nofollow?

Pod koniec 2019 roku Google ogłosiło aktualizację dotyczącą linków nofollow. Dotyczy to wszystkich stron i sklepów internetowych, bez względu na branżę czy lokalizację. Choć o zmianie wiadomo było wcześniej, to dopiero od 1 marca 2020 będzie miała ona bezpośredni wpływ na indeksowanie stron www.

Co to jest aktualizacja Nofollow z 1 marca 2020 roku?

Zmiana wpłynie na indeksowanie linków nofollow. Wcześniej Google traktowało linki nofollow jedynie jako oznaczenie, a więc linki te się nie zaindeksowały. Inaczej mówiąc, nie były brane pod uwagę przez algorytm wyszukiwarki. Zmienia się to 1 marca 2020 r. 

Od 1 marca Google będzie traktować linki nofollow jako wskazówkę do indeksowania.

Zasady dotyczące linków Nofollow

Niektórzy właściciele stron internetowych używali linków nofollow, aby zapobiec indeksowaniu danych stron. Typowe strony połączone z nofollow mogą być linkami do profili użytkowników, linkami do stron logowania, linkami do różnych sekcji strony internetowej czy też linkami do stron zewnętrznych (np. sponsorowanych).

Pozycjonuj stronę skutecznie z Verseo
Zaufaj doświadczonej agencji!

Używanie nofollow do blokowania Google’owi indeksowania stron nigdy nie było dobrą praktyką. Istnieją bardziej niezawodne sposoby zapobiegania indeksowaniu stron (np. dodając do kodu HTML meta tag noindex).

Czy aktualizacja Nofollow wpłynie na ranking stron?

Trudno jest przewidzieć, w jaki sposób aktualizacja indeksowania linków nofollow wpłynie na ranking. Może to zależeć od tego, które strony Google będzie indeksować.

Google może skonfigurować zasady wyboru stron, które mają być indeksowane, a które nie. Narazie nie zostało stwierdzone, czy Google zdecyduje się nie indeksować stron niskiej jakości.

Jak przygotować stronę internetową na aktualizację nofollow?


1. Zapoznaj się z aktualizacją Nofollow.

Pozycjonuj stronę skutecznie z Verseo
Zaufaj doświadczonej i nagradzanej agencji

Sprawdź jakich zmian dokładnie wymaga Google. Jeśli rankingi lub ruch na Twojej stronie zacznie się zmieniać, zgłoś ten problem osobie zarządzającej stroną www lub specjaliście ds. pozycjonowania stron.

2. Przeanalizuj linki nofollow na swojej stronie www. 

Niewłaściwe wdrożenie nofollow może prowadzić do niezamierzonych konsekwencji. Sprawdź, w jaki sposób linki nofollow są używane na twojej stronie internetowej i zdecyduj, czy nadszedł czas, aby je usunąć i przejść do meta-robotów noindex czy też, by przypisać im odpowiednie atrybuty. 

Pozycjonuj stronę skutecznie z Verseo
Zaufaj doświadczonej i nagradzanej agencji

Oceń ten artukuł:

Średnia ocena: 0/5 ( na podstawie 0 ocen )

Autor artykułu

Odpowiada za realizację celów komunikacyjnych Verseo i ich przełożenie na cele biznesowe. Specjalizuje się w strategii oraz inbound marketingu, gdzie efektywność pracy wyznaczają nowe leady i pukający do drzwi klienci. Tworzy angażujący content marketing (wpisy na blogu, poradniki, publikacje w social mediach, social selling na Linkedin, video marketing oraz działania seo). W pracy nie rozstaje się z HubSpotem, dzięki któremu automatyzuje działania, analizuje ich efektywność i testuje rozwiązania. Z chęcią przybliża ten system klientom Verseo.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zaloguj się, lub wypełnij poniższe pola, aby dodać komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany