Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Aktualizacja indeksowania Google – co dalej z linkami nofollow?

Aktualizacja indeksowania Google – co dalej z linkami nofollow? - zdjęcie nr 1

Aktualizacja indeksowania Google – co dalej z linkami nofollow? - zdjęcie nr 2

Pod koniec 2019 roku Google ogłosiło aktualizację dotyczącą linków nofollow. Dotyczy to wszystkich stron i sklepów internetowych, bez względu na branżę czy lokalizację. Choć o zmianie wiadomo było wcześniej, to dopiero od 1 marca 2020 będzie miała ona bezpośredni wpływ na indeksowanie stron www.

Co to jest aktualizacja Nofollow z 1 marca 2020 roku?

Zmiana wpłynie na indeksowanie linków nofollow. Wcześniej Google traktowało linki nofollow jedynie jako oznaczenie, a więc linki te się nie zaindeksowały. Inaczej mówiąc, nie były brane pod uwagę przez algorytm wyszukiwarki. Zmienia się to 1 marca 2020 r. 

Od 1 marca Google będzie traktować linki nofollow jako wskazówkę do indeksowania.

Zasady dotyczące linków Nofollow

Niektórzy właściciele stron internetowych używali linków nofollow, aby zapobiec indeksowaniu danych stron. Typowe strony połączone z nofollow mogą być linkami do profili użytkowników, linkami do stron logowania, linkami do różnych sekcji strony internetowej czy też linkami do stron zewnętrznych (np. sponsorowanych).

Używanie nofollow do blokowania Google’owi indeksowania stron nigdy nie było dobrą praktyką. Istnieją bardziej niezawodne sposoby zapobiegania indeksowaniu stron (np. dodając do kodu HTML meta tag noindex).

Czy aktualizacja Nofollow wpłynie na ranking stron?

Trudno jest przewidzieć, w jaki sposób aktualizacja indeksowania linków nofollow wpłynie na ranking. Może to zależeć od tego, które strony Google będzie indeksować.

Google może skonfigurować zasady wyboru stron, które mają być indeksowane, a które nie. Narazie nie zostało stwierdzone, czy Google zdecyduje się nie indeksować stron niskiej jakości.

Jak przygotować stronę internetową na aktualizację nofollow?


1. Zapoznaj się z aktualizacją Nofollow.

Sprawdź jakich zmian dokładnie wymaga Google. Jeśli rankingi lub ruch na Twojej stronie zacznie się zmieniać, zgłoś ten problem osobie zarządzającej stroną www lub specjaliście ds. pozycjonowania stron.

2. Przeanalizuj linki nofollow na swojej stronie www. 

Niewłaściwe wdrożenie nofollow może prowadzić do niezamierzonych konsekwencji. Sprawdź, w jaki sposób linki nofollow są używane na twojej stronie internetowej i zdecyduj, czy nadszedł czas, aby je usunąć i przejść do meta-robotów noindex czy też, by przypisać im odpowiednie atrybuty. 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany