Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Jeden komentarz

Jak pozyskać klienta – 7 przykładów z Internetu!

Jak pozyskać klienta – 7 przykładów z Internetu! - zdjęcie nr 1

Jak pozyskać klienta – 7 przykładów z Internetu! - zdjęcie nr 2

Jak pozyskać klienta – 7 przykładów z Internetu

Dlaczego warto bezustannie pozyskiwać klientów?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Budowanie własnej działalności wiąże się z poszukiwaniem klientów. Sprzedaż jest kluczowym czynnikiem rozwijającym firmę oraz zwiększeniem jej wartości i popularności na rynku. Ważne jest zatem, aby wyrobić w sobie nawyk ciągłego i skutecznego pozyskiwania klientów.  W dobie Internetu metody zdobywania klientów są różnorodne i mogą sięgać do szerokiego grona potencjalnych nabywców, dlatego chcąc prężnie i skutecznie rozwijać swoją działalność nie możesz ich ignorować, tylko czerpać z nich to co najlepsze i najskuteczniejsze. Czy pozyskiwanie klientów przy użyciu Internetu jest trudne? Poniżej znajdziesz 7 sprawdzonych przykładów z Internetu jak pozyskać klienta, gdzie go szukać i jak zdobyć jego zaufanie.

  1. Strona internetowa

Wzrost dostępności Internetu rodzi zapotrzebowanie na obecność firm w sieci. Na tę chwilę większość z nich ma już swoją stronę internetową. Należy jednak pamiętać, że samo założenie strony nie jest prostą drogą do sukcesu. Wyszukiwanie informacji w sieci w założeniu musi być sprawne i szybkie, jeśli strona nie będzie popularna lub widoczna – nikt jej nie odwiedzi. Jak się przed tym uchronić? Ważna jest strategia działania i widoczność strony podczas wyszukiwania.Jednym z najczęstszych błędów to zapominanie o umieszczaniu adresu strony internetowej na wszystkich banerach, materiałach reklamowych, w wiadomościach mailowych czy wizytówkach. Nie można tego lekceważyć, ponieważ jest to tani sposób na zwiększenie świadomości o witrynie, nie można na nim nic stracić, a jedynie zyskać.

Kolejnym możliwym działaniem, na skierowanie ruchu na stronę, są reklamy Google Adwords (Google Ads). Jest to bardzo skuteczny sposób, aby po wpisaniu w wyszukiwarkę odpowiedniej frazy potencjalny klient odwiedził właśnie Twoją stronę.

  1. Portale społecznościowe

Facebook jest portalem społecznościowym idealnie nadającym się do poszukiwania nowych klientów. Zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami, zakładać fanpage, strony oraz udostępniać linki. Jest to zatem doskonałe miejsce, aby zaciekawić nowych klientów. Można odświeżać informacje odnośnie swojej firmy wrzucając posty o nowościach i promocjach, co przełoży się na większe zainteresowanie użytkowników portalu, a także próbować dotrzeć do nowych odbiorców drogą tradycyjną, czyli poprzez polecanie i zaangażowanie znajomych. Kolejnym sposobem na pozyskanie klienta przy możliwościach Facebooka są reklamy kierowane do grup docelowych. W tym celu należy określić grupę wybierając wiek, płeć, miejsce zamieszkania, a także zainteresowania lub hobby.  Sam możesz wyznaczyć budżet, czas oraz formę reklamy. Możesz też trafiać do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę itd.

Twitter to portal, na którym użytkownicy udostępniają krótkie treści, odpowiadają na nie i udostępniają dalej. Może on być rewelacyjną formą zwięzłej reklamy, jeśli jej treść będzie unikatowa, zabawna i zapadająca w pamięć. Trudno powiedzieć, jaki wywiera to wpływ sprzedażowy, ale umiejętnie prowadzone konto na pewno wpływa na rozpoznawalność.

Instagram – portal społecznościowy oparty na udostępnianiu zdjęć to dla niektórych branż must have. Użytkownicy korzystający z niego są nieco młodszą grupą niż Ci z Facebook`a i zdecydowanie bardziej widać na nim wpływ influencerów, którzy kreują potrzeby wśród swoich obserwatorów. Moda, kosmetyki, książki, dobra luksusowe, biżuteria – takie produkty doskonale się odnajdą właśnie na Instagramie.

  1. Wysyłanie e-maili

W dobie wszechobecnego spamu propozycja ta może nie brzmieć obiecująco i zachęcająco, jednak e-mailing marketingowy nie ma ze spamem nic wspólnego. Pomyślność tej metody opiera się o tworzenie maili wyłącznie spersonalizowanych, tak aby potencjalny klient miał pewność, że jest jedynym odbiorcą wiadomości. Wiąże się to z większą aktywnością niż tylko dopisanie imienia, nazwiska oraz nazwy firmy.  Tytuły nie mogą atakować, a treść powinna być dojrzała i spokojna, aby wzbudzić życzliwość i zainteresowanie adresata. Uprzednio należy zrobić rozeznanie, aby móc w umiejętny sposób przedstawić zalety swoich usług i wyjaśnić, dlaczego oferujemy je akurat temu odbiorcy, co on na nich zyska i jakie jego problemy rozwiążą. E-mail może reagować bezpośrednio na ruchy użytkowników strony internetowej i oferować różne treści w zależności od tego jakie akcje podjął. Czy dokonał zakupu i chcemy go skłonić do kolejnego by utrwalić wzorce? A może porzucił koszyk i warto go skusić do powrotu rabatem? Może czyta konkretne treści i warto stargetować maila właśnie pod nie? To wszystko oferują nowoczesne systemy.

  1. Nagranie video

Nagrania video zdobywają coraz większą popularność w sieci. Można wykorzystać to zainteresowanie i stworzyć dobrej jakości reklamę. Promowanie w ten sposób swojej działalności jest bardzo przystępne i przyjemne wizualnie dla odbiorcy. Zaletą tego rodzaju promocji jest to, że treści tego typu są dużo łatwiej przyswajalne niż slogany i na dłużej pozostają w pamięci. Forma audiowizualna stwarza nowe możliwości dla twórcy, warto jednak dostosować się do paru wskazówek. Jak pozyskać klienta za pośrednictwem nagrań video? Ważne jest, aby reklama nie była długa. Lepiej jest stworzyć trzy krótkie spoty reklamowe zapadające w pamięć i stosować je naprzemiennie, by nie znudzić odbiorców niż tworzyć długi i irytujący film. Nową możliwością, którą oferuje ta opcja promocji jest samodzielne zaprezentowanie swojej firmy oraz co równie ważne, zaprezentowanie siebie w sposób bezpośredni, szczery, nie chowając się za banerami. Obecnie można nagrać prosty filmik za pomocą programów jak Soapbox czy Vidyard – proste i intuicyjne narzędzia, dzięki którym szybko zaczniesz zaznajamiać się z tematem nagrań video o różnych celach.

Warto dodać, że Youtube – jako platforma video o charakterze społecznościowym oferuje bardzo tanie i doskonale targetowane dotarcie do konkretnych użytkowników. To właśnie z tego względu coraz więcej firm przesuwa środki przeznaczone na telewizję na działalność na Youtubie budując i udostępniając tam content.

  1. Portale ogłoszeniowe

Znane i darmowe portale ogłoszeniowe np. oxl.pl, gumtree.pl czy allegro.pl to świetne miejsce na zaoferowanie swoich usług. Wystarczy przygotować treść oferty wraz ze zdjęciem oraz zamieścić w niej adres strony internetowej, by kolejni poszukujący klienci mieli szansę usłyszeć o Twojej działalności. Za dodatkową opłatą można zamieścić swoje ogłoszenie w proponowanych lub na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Wykorzystanie tego typu portali i jego zasięg zależy w dużej mierze od charakteru naszej działalności. Duże sklepy na pewno powinny angażować więcej środków w promocję na nich. Usługi lokalne mogą na początku działać w zasadzie bez kosztów.

  1. Stworzenie strony mobilnej

Jest to bardzo ważny sposób na to jak pozyskać klienta i go nie stracić. Częste korzystanie z zakupów przy pomocy tabletu lub telefonu sprawia, że utworzenie stron dla tych urządzeń jest wymogiem, aby nie tracić klientów. Strony tego typu są lżejsze i szybciej się otwierają, a znudzony czekaniem interesant, nie będzie szukać konkurencji i mniej prawdopodobne, że coś go rozproszy. Rynek mobile stale rośnie i w zależności od danego rynku jest odpowiedzialny już za 40-60% ogółu sprzedaży e-commerce na świecie.

  1. Newsletter

Jest to elektroniczna forma krótkiego czasopisma, w którym możesz zamieszczać przydatne informacje dotyczące Twojej branży. Po uzyskaniu adresu mailowego klienta, na jego pocztę będą spływały krótkie artykuły, porady czy nowe zachwalane produkty. Jest to dobry mechanizm, aby zaskakiwać i przypominać o swojej firmie dawnym klientom i zainteresować swoją działalnością nowych.

        Podsumowanie

Przedstawione metody to podstawowe sposoby na to jak pozyskać klienta w sieci. Oczywiście, stanowią one jedynie czubek góry lodowej. Może się bowiem okazać, że prawdziwe perełki znajdziesz wśród innych kanałów – szczególnie, jeżeli prezentujesz niszowe branże. W przypadku mniejsze skali warto skupić się na jednym bądź dwóch najbardziej perspektywicznych kanałach.

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany