Ten tekst przeczytasz w 9 minut

8 najpopularniejszych narzędzi do newsletterów

7 narzędzi do newsletterów

Potencjał, jaki mają newslettery, jest ogromny. Dzięki tej formie marketingu docieramy do osób, które już pozostawiły nam swoje dane kontaktowe, więc są zainteresowane naszą ofertą. Jest to więc szansa dla marketera, żeby stworzyć lojalną grupę klientów, którzy będą czuli więź z marką i regularnie korzystali z jej usług. Kontakty do zainteresowanych użytkowników sieci i dobrana do ich potrzeb treść wiadomości to jednak dopiero połowa sukcesu w przypadku e-mail marketingu. 

Choć mówi się, że nie należy oceniać książki po okładce, w rzeczywistości wielu z nas właśnie tak robi i podobny mechanizm działa również w przypadku newslettera. Jeśli nie jest on dla odbiorcy atrakcyjny wizualnie, szansa na to, że poświęci mu tyle czasu, by zapoznać się z treścią, jest wręcz minimalna. Poza tym pozostaje jeszcze kwestia, czy użytkownik w ogóle naszą wiadomość zobaczy. W dzisiejszych czasach poczty e-mail mają dopracowane filtry antyspamowe, które przekierowują całą masę wiadomości do zakładki “spam” czy “oferta”. Aby więc trafić do swoich potencjalnych klientów, musimy wysłać wiadomości ze źródła, które zostanie przez nie odczytane jako zaufane. 

Aby więc wysyłane newslettery nie trafiały w próżnię i przynosiły wymierne korzyści, powinniśmy dobrać narzędzie do ich wysyłki, które ma wysoki współczynnik dostarczalności i pozwala na tworzenie atrakcyjnych wizualnie e-maili. Oto przegląd najpopularniejszych na rynku programów, dzięki którym można tworzyć i wysyłać takie właśnie newslettery.

MailChimp

MailChimp to jeden z najpopularniejszych systemów do tworzenia i wysyłki newsletterów. Jego ogromnym atutem jest mocno rozbudowany plan darmowy. Jest on dostępny bez limitów czasowych i pozwala na wysyłkę aż 10 000 wiadomości miesięcznie. W ramach tej oferty można zbudować bazę złożoną z 2000 kontaktów.

Newslettery wysyłane przez MailChimp łatwo dopasować do różnych branż i aktualnych potrzeb. Program zapewnia dostęp do ponad 100 szablonów maili i zaawansowanego edytora tekstu, więc tworzone w nim newslettery mogą być ciekawe graficznie i dostosowane do identyfikacji wizualnej marki. Narzędzie pozwala też na samodzielne łączenie elementów graficznych i tekstowych za pomocą edytora działającego na zasadzie “przeciągnij i upuść”. Oznacza to, że bez żadnej wiedzy programistycznej można w dowolnych miejscach umieszczać ramki na teksty, zdjęcia, przyciski z CTA, nagłówki czy inne komponenty.

Funkcje i pakiety

MailChimp udostępnia swoim klientom także rozbudowane raporty i możliwość testowania różnych odmian wiadomości, by odnaleźć najskuteczniejszą wersję. Można go zintegrować z różnymi platformami, między innymi WooCommerce, Magento czy Zapier. Co najważniejsze dla marketerów – maile wysyłane przez ten system mają wskaźnik akceptacji na poziomie 96-99%, co oznacza, że niemal zawsze wiadomości trafiają do skrzynki głównej odbiorcy zamiast do ofert lub spamu. 

Narzędzie ma trzy pakiety płatne, z czego najtańszy kosztuje 9,99 $ miesięcznie. Różnią się one liczbą dostępnych funkcji, na przykład wyłącznie w droższych planach dostępne są treści dynamiczne, czyli dostosowywane do konkretnego odbiorcy.  

Najważniejsze informacje w pigułce

  • ponad 100 szablonów
  • platforma po angielsku
  • możliwość tworzenia newsletterów w aplikacji mobilnej
  • wskaźnik akceptacji 96-99%
  • darmowy plan do 2000 kontaktów
  • niemożliwa do usunięcia stopka MailChimp w darmowym pakiecie 

MailerLite

MailerLite to system, w którym również istnieje wersja darmowa na czas nieograniczony. W tym wypadku jednak liczba subskrybentów jest sporo mniejsza – jest to maksymalnie 1000 kontaktów. Platforma jest intuicyjna w obsłudze i ma wbudowany edytor “przeciągnij i upuść”. Można integrować ją z wieloma narzędziami (w tym Shopify, WooCommerce, Zapier, WordPress).

W tym narzędziu są wyłącznie dwa pakiety: darmowy i płatny. Ten drugi nie ma jednak stałej ceny – koszty subskrypcji cały czas rosną wraz z wydłużaniem się listy kontaktów, dlatego wybierając go, trzeba się liczyć ze stopniowym zwiększaniem wydatków. Porównania funkcji pakietów można dokonać podczas 14-dniowego okresu próbnego wersji płatnej.

Najciekawsze funkcje

Jakie ciekawe funkcje ma to narzędzie? Na pewno warto tu wymienić wbudowany edytor zdjęć, dzięki któremu bezpośrednio w MailerLite można przycinać i poprawiać fotografie, które mają zostać wysłane w wiadomościach. Platforma pozwala też na prowadzenie testów A/B, pomagających ustalić najskuteczniejszą wersję przekazu, i tworzenie pop upów zachęcających do subskrypcji newslettera. Przydatnymi dla marketerów opcjami są też: automatyczne ponowne wysyłanie wiadomości do osób, które nie otworzyły e-maila, oraz dostarczanie wiadomości według stref czasowych.  

Najważniejsze informacje w pigułce

  • 14-dniowy okres próbny na wersje rozbudowane
  • darmowa wersja do 1000 subskrybentów
  • platforma po angielsku
  • wbudowana edycja zdjęć
  • automatyczne ponowne wysyłanie do osób, które nie otworzyły wiadomości
  • testy A/B
  • dostarczanie wiadomości według stref czasowych
  • wsparcie w postaci czatu 24/7 przy płatnym pakiecie

GetResponse

GetResponse jest platformą w całości przetłumaczoną na język polski, dzięki czemu jej obsługa jest jeszcze prostsza niż wymienionych wcześniej programów. Również zawiera edytor “przeciągnij i upuść”, ale też bazę ponad 220 gotowych szablonów – jest to program, który ma jedną z największych tego typu bibliotek. Nie ma jednak żadnego stałego planu darmowego, można skorzystać z 30-dniowego okresu próbnego, ale potem trzeba zdecydować się na jeden z płatnych planów. Warto jednak wiedzieć, że w ramach jednego pakietu cena rośnie, gdy wzrasta liczba subskrybentów.

Narzędzie to jest jednym z najlepszych, jeśli chodzi o dostarczalność wiadomości – stoi ona na poziomie 99%, co oznacza, że niemal wszystkie e-maile lądują w skrzynkach głównych odbiorców. Również ten program ma wbudowany edytor zdjęć, a prócz tego darmową bazę zdjęć, którą można wykorzystywać przy tworzeniu newsletterów. Narzędzie umożliwia też prowadzenie dość szczegółowych analiz oraz testów A/B, więc pozwala nieustannie dopracowywać mailingi i zwiększać ich skuteczność.

Najciekawsze funkcje

GetResponse umożliwia dostosowanie wysyłki do lokalnego czasu, a prócz tego oferuje też narzędzie perfect timing. Oznacza to, że wiadomości są przez system wysyłane wtedy, gdy odbiorcy najlepiej na nie reagują, co jest szacowane przez algorytmy na podstawie ich wcześniejszych zachowań. Ciekawą opcją jest też możliwość tworzenia treści dynamicznych, czyli takich, które zmieniają się w zależności od preferencji odbiorcy. Dzięki temu każdy subskrybent może na przykład dostać w e-mailu polecenie produktów, którymi był zainteresowany.   

Tym, co odróżnia narzędzie od wcześniej wymienionych programów, jest wielofunkcyjność. Dzięki GetResponse można nie tylko wysyłać newslettery, ale też na przykład prowadzić webinary (w droższych pakietach). Jeśli więc szukamy programu, dzięki któremu można działać bardziej kompleksowo, jest to opcja, którą zdecydowanie warto rozważyć.  

Najważniejsze informacje w pigułce

  • platforma w języku polskim
  • dostarczalność na poziomie 99%
  • 30-dniowy okres próbny
  • dostęp do gotowych szablonów e-maili (220)
  • wbudowany edytor zdjęć
  • baza darmowych zdjęć
  • narzędzie perfect timing – wysyłanie wiadomości wtedy, gdy odbiorcy najlepiej na nie reagują
  • dostosowanie wysyłki do czasu lokalnego
  • testy A/B
  • w droższych pakietach można też robić webinary

FreshMail

We Freshmailu nie mamy dostępu do bezpłatnej wersji, po 14-dniowym okresie próbnym należy wykupić subskrypcję na jeden z płatnych pakietów. Ceny są tu jednak dość atrakcyjne – najtańsza wersja kosztuje 50 zł miesięcznie i pozwala na zbudowanie listy maksymalnie 1000 odbiorców. Ten program również umożliwia tworzenie newsletterów metodą “przeciągnij i upuść” i ma bogatą bazę szablonów wiadomości – jest ich ponad 150. Program ten ma jedną ciekawą opcję, której nie znajdziemy w większości narzędzi tego typu. Jest opcja wykupienia konkretnej puli wiadomości do wysłania, bez decydowania się na subskrypcję. W tym modelu możemy na przykład wykupić 10 000 wiadomości i po prostu zrobić jednorazowy mailing. Jest to opcja bardzo opłacalna dla osób, które wysyłają newslettery rzadziej niż raz w miesiącu. 

Co jeszcze oferuje narzędzie?

Ten system wysyłki daje duże możliwości, jeśli chodzi o segmentację użytkowników. Można wprowadzać podział ze względu między innymi na zainteresowania, płeć czy lokalizację i wysyłać mailing tylko do tych osób, które są w przypadku konkretnej wiadomości grupą docelową. Freshmail ma także funkcje optymalizowania czasu wysyłki newsletterów oraz tworzenia treści dynamicznych. Oprócz tego warto też zwrócić uwagę na duże możliwości w zakresie tworzenia harmonogramu wysyłki – platforma umożliwia planowanie dowolnej ich liczby. 

Co jeszcze ciekawego oferuje Freshmail? Przydatną funkcją są na przykład testy antyspamowe, dzięki którym przed wysyłką można upewnić się, czy wiadomość nie zostanie odczytana przez pocztowe filtry jako śmieciowa. Oprócz tego dużo ciekawych opcji znajduje się w najwyższym pakiecie. Tam w cenie są także onboarding, który wprowadza w tajniki i funkcje narzędzia, kontakt z dedykowanym opiekunem klienta oraz możliwość tworzenia webinarów. 

Najważniejsze informacje w pigułce

  • 14-dniowy okres próbny
  • ponad 150 gotowych szablonów
  • testy antyspamowe przed wysyłką
  • optymalizator czasu wysyłki
  • platforma w języku polskim
  • harmonogram dowolnej liczby wysyłek
  • w wyższych pakietach onboarding, webinary, dedykowany opiekun klienta
  • opcja wykupienia pakietu wiadomości zamiast subskrypcji

SAREsystem

SAREsystem to platforma w języku polskim, która zapewnia wszystkie podstawowe funkcje, jakie powinno mieć narzędzie do newsletterów, takie jak edytor “przeciągnij i upuść”, darmowe szablony, raporty i możliwość wprowadzania dynamicznych treści. Nie ma w nim bezpłatnego planu (wyłącznie okres próbny), ale cena najtańszego pakietu rozpoczyna się już od 45 zł za bazę 1000 kontaktów. Można tu wybrać jedno z trzech rozwiązań lub zamówić indywidualną wycenę, a koszt miesięczny w każdym z pakietów wzrasta wraz z powiększaniem się listy subskrybentów. 

Tym, co wyróżnia ten program na tle innych, jest możliwość generowania kodów rabatowych i kodów kreskowych, które można wysyłać odbiorcom razem z newsletterem. Jest to ciekawa opcja dla biznesów e-commerce, które chcą przyciągać klientów specjalnymi ofertami dla subskrybentów. Oprócz tego SAREsystem pozwala też personalizować terminy wysyłki oraz przeprowadzać testy A/B i antyspamowe. Udostępnia też narzędzie do kontroli dostarczalności oraz raporty w czasie rzeczywistym.   

Najważniejsze informacje w pigułce

  • gotowe szablony
  • personalizowane terminy wysyłki
  • możliwość generowania kodów rabatowych
  • wykorzystanie kodów kreskowych
  • testy A/B
  • narzędzia do kontroli dostarczalności
  • raporty w czasie rzeczywistym
  • możliwość wysyłania follow upów
  • platforma w języku polskim

ActiveCampaign

W ramach tego programu można liczyć na 14-dniowy okres próbny, po którym należy wykupić jeden z płatnych pakietów, z czego najtańszy kosztuje 15 $ i pozwala na stworzenie bazy 500 subskrybentów. Oprócz standardowego edytora “przeciągnij i upuść” ActiveCampaign oferuje gotowe szablony, których baza jest jednak stosunkowo niewielka – jest to na ten moment 25 wersji. Co jednak jest plusem tego narzędzia to darmowy hosting zdjęć, dzięki któremu można przechowywać w chmurze te fotografie i grafiki, które będziemy chcieli wykorzystać w przyszłości. Przydatną funkcją ActiveCampaign jest też historia zmian – jeśli w którymś momencie tworzenia newslettera stwierdzimy, że wcześniejsza wersja była lepsza, możemy bez problemu do niej wrócić. 

W ActiveCampaign nie ma problemu z integracją z różnymi platformami czy importem kontaktów, jeśli wcześniej korzystaliśmy z innego narzędzia. Dostępne są również opcje personalizacji wiadomości, kontroli dostarczalności oraz Lead Scoring. Na czym polega ostatnia z wymienionych funkcji? Otóż możemy automatycznie przydzielać swoim kontaktom punkty w zależności od ich zaangażowania, dzięki czemu tworzymy listę swoich najbardziej lojalnych odbiorców. Active Campaign pozwala też robić testy A/B, a w najwyższym z pakietów dostajemy dodatkowo podstawowe funkcje CRM – na przykład przypisywanie tasków do osób z firmy. To, z czym należy się liczyć, to że cena w obrębie pakietu rośnie wraz z powiększaniem się bazy kontaktów. Jest to dość rozbudowane narzędzie, które najlepiej nadaje się dla dużych firm, które potrzebują czegoś więcej niż standardowych rozwiązań.  

Najważniejsze informacje w pigułce

  • szablony e-mail (około 25)
  • historia zmian wiadomości
  • darmowy hosting zdjęć
  • 14-dniowy okres próbny
  • personalizacja maili
  • kontrola dostarczalności
  • funkcja dodawania tasków

MailPoet

MailPoet z kolei nie jest standardowym programem, lecz wtyczką do systemu WordPress. Jest ona darmowa do 100 subskrybentów i nie ma rozróżnienia na pakiety – po prostu cena wersji płatnej rośnie proporcjonalnie do liczby subskrybentów. Jej zaletą jest to, że pozwala na wysyłanie nieograniczonej liczby e-maili niezależnie od tego, jak szeroka jest baza kontaktów. Również działa na zasadzie “przeciągnij i upuść” i oferuje za darmo około 50 szablonów. 

Przydatną funkcją, której nie ma w innych programach, jest automatyczne usuwanie niezaangażowanych subskrybentów, dzięki czemu nie musimy wydawać pieniędzy na wysyłanie newsletterów do osób, które na nie nie reagują. To, po jakim czasie osoba zostaje uznana za niezaangażowaną, można dowolnie ustawiać w panelu zgodnie z aktualnymi potrzebami. Wtyczka ma wysoki współczynnik dostarczalności wiadomości i jest prosta w obsłudze, więc stanowi dobry wybór dla użytkowników WordPressa.  

Najważniejsze informacje w pigułce

  • platforma w języku angielskim
  • bezpłatne szablony (około 50)
  • bezpłatnie do 100 subskrybentów
  • nieograniczona liczba e-maili
  • nie ma podziału na pakiety – cena rośnie wraz z liczbą subskrybentów
  • automatyczne usuwanie niezaangażowanych subskrybentów 
  • wysoki współczynnik dostarczalności

EmailLabs

EmailLabs jest dostępną w języku polskim platformą, która ma bardzo wysoką dostarczalność wiadomości. Możemy zdecydować się nawet na dedykowane IP, dzięki czemu tylko my mamy wpływ na reputację adresu i dostarczalność wiadomości. W ramach narzędzia dostępne są 4 pakiety, w tym jeden całkowicie bezpłatny, który pozwala na wysyłanie 24 000 wiadomości miesięcznie. W EmailLabs mamy również do dyspozycji gotowe szablony, dzięki którym tworzenie mailingów jest proste i szybkie.

W przypadku tego narzędzia duży nacisk jest kładziony na zapewnienie klientowi bezpieczeństwa podczas przesyłania wiadomości i szyfrowanie komunikacji. W wyższych pakietach mamy też dostęp do pełnego onboardingu, szkolenia dla pracowników oraz wsparcia dedykowanego specjalisty, który pomaga między innymi w przeprowadzeniu niezbędnych integracji. Rozbudowane są także opcje raportowania, obejmujące nie tylko podstawowe dane, ale też open tracking, link tracking czy alerty dostarczalności przesyłane e-mailowo. 

Najważniejsze informacje w pigułce

  • bardzo wysoka dostarczalność
  • platforma w języku polskim
  • 24 000 wiadomości miesięcznie za darmo
  • dedykowane IP w wyższych pakietach
  • bardzo rozbudowane opcje zapewniające bezpieczeństwo
  • bezpłatny plan na zawsze
Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Narzędzia SEO – 8 propozycji Verseo
Joanna Michalska

Narzędzia SEO – z których korzysta agencja Verseo przy pozycjonowaniu? Praca specjalisty SEO polega między innymi na analizie sporej ilości […]

jak założyć sklep internetowy
Jak założyć sklep internetowy krok po kroku
Dominika Słomka

Chcesz założyć sklep internetowy? Dobra decyzja! Zwłaszcza teraz, gdy e-commerce rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Ale pomysł to dopiero początek […]

ścieżka zakupowa klienta
Ścieżka zakupowa klienta – jak zmapować w sklepie internetowym?
Adam Kubaszewski

Choć wydaje nam się, że ekonomia, a wraz z nią cały proces sprzedaży opiera się wyłącznie na rachunku zysków i […]

narzędzia social media
Narzędzia social media do planowania
Adam Kubaszewski

Media społecznościowe to dziś jedna z podstaw internetowego marketingu. Umożliwiają prezentację swojej marki i produktów szerokiej publiczności, łatwe dotarcie do […]

linkhouse logo
Linkhouse – platforma do link buildingu
Dominika Słomka

Jak pozyskać dobrej jakości linki i sprawić, aby nasza strategia SEO była efektywna? To podstawowe pytanie, które powinna zadać sobie […]

allegro biznes
Nowa platforma Allegro Biznes
Magdalena Walczak

Platforma Allegro, w ciągu ostatnich miesięcy wprowadziła do swojej oferty wiele nowości i udogodnień dla klientów, dostosowując się tym samym […]