Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Zlecę pozycjonowanie strony – wszystko o usłudze SEO

Zlecę pozycjonowanie strony – wszystko o usłudze SEO - zdjęcie nr 1

Pozycjonowanie strony - strategia SEO

Jesteś prężnie działającym przedsiębiorcą lub managerem zarządzającym zespołem? W takim razie pewnie cele marketingu masz już jasno określone. I ambitne! Plan do osiągnięcia na cały rok ustalony i przedyskutowany ze wszystkimi pracownikami odpowiedzialnymi za jego wdrożenie. O co jeszcze powinieneś zadbać? O pozycjonowanie strony! Dlaczego? Jeśli odpowiedź na to pytanie jest dla Ciebie równie mętna co woda w jeziorze po „zamerdaniu w niej badylkiem” – ten artykuł jest dla Ciebie.

Zadana i cele marketingu są dość uniwersalne, niezależnie od branży. To przede wszystkim dbanie o wizerunek Twojej firmy, budowanie świadomości marki oraz… zwiększenie sprzedaży (no raczej!). To żadne rocket science. Zrealizowane cele marketingu przekładają się bezpośrednio na ocenę podejmowanych przez Ciebie działań biznesowych i konsekwentne zwiększanie targetu.

Jeśli wiesz już, jak dobrze zarządzać ludźmi i procesami w organizacji, czas wziąć na warsztat biznes w wirtualnej przestrzeni. Na wstępie warto odwiedzić Twoją WWW. Pytanie tylko, czy znajdziemy ją w sieci… Na którą stronę wyszukiwań powinniśmy się udać, szukając Twojej usługi lub produktu? Uuu. Jeśli nie jesteś na pierwszej, raczej się nie spotkamy. 🤦‍♀️

Ta krótka historia najlepiej wyjaśnia sens pozycjonowania (Google i użytkownicy lubią DOBRE strony). By jednak dogłębniej odpowiedzieć na pytanie: „co warto wiedzieć o usłudze SEO”, bierzemy je pod lupę.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Usługa SEO – co to jest? Czyli garść przydatnych informacji

Na wstępie warto doprecyzować, czym jest SEO.

SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe. W tym sformowaniu zamyka się skomplikowany proces bazujący na około 200 elementach, które wpływają na obecność danej witryny na wysokich pozycjach wyszukiwania konkretnej frazy. To z kolei przekłada się na zwiększenie ruchu na tej stronie oraz wzrostu potencjału sprzedażowego.

W skrócie – chodzi o to, by po wpisaniu konkretnego hasła w okienku wyszukiwarki nasza strona pojawiła się „na jedynce”. A przynajmniej w TOP 10. Reszta wyników praktycznie się nie liczy.

>> SPRAWDŹ, czym charakteryzuje się DOBRE SEO! <<

Co zyskujemy? Znaczy wzrost zapytań i wejść organicznych.

Jak to zrobić? To już wyższa szkoła jazdy. Istotne są przede wszystkim:

  • tytuł (około 80 znaków),
  • adres URL (prosty i zawierający słowa definiujące zawartość strony),
  • oraz krótki, ale wartościowy opis (w chwili publikacji tego materiału to limit 150 – 200 znaków), o czym traktuje dana witryna. 

I mamy wierzchołek góry lodowej 🙂 Co dalej?

Pozycjonowanie strony – co oznacza w praktyce?

Jak już wspominaliśmy, na pozycjonowanie strony wpływ ma około 200 czynników. Do tych najważniejszych – poza trzema powyżej – zaliczamy:

  • Tworzenie wartościowych treści.
  • Stosowanie unikalnych opisów produktów.
  • Odpowiednia praca z kodem strony.
  • Inteligentne linkowanie (zewnętrzne i wewnętrzne).

To jednak „krople w morzu”!

Kermit zdziwiony obszernością działań w ramach strategii SEO.

Teraz dla tych, którzy podzielają zdziwienie Kermita, powoli i wyraźnie 🙂 Z czym dokładnie „je się” SEO? Krótka instrukcja KROK PO KROKU.

SEO w Verseo - opis działania krok po kroku
  1. Audyt strony i linków – prześwietlenie strony (lub sklepu internetowego) to podstawa, na której opracujemy strategię pozycjonowania. Dzięki temu dowiemy się, czy witryna wymaga optymalizacji na przykład pod kątem prędkości działania, meta tagów, unikalnych treści, możliwości indeksowania serwisu przez roboty sieciowe Google, linkowania lub przekierowań). Strona, która zostaje poddana audytowi, może wymagać prowadzenia udoskonaleń, które zasugeruje nam Google Search Console (więcej o narzędziach wykorzystywanych przez pozycjonerów pisaliśmy TUTAJ). 

Skutecznie pozycjonowanie – jak zweryfikować? Przykładowe narzędzia

Google Analytics: 

  • Analiza liczby wejść na stronę (organiczne wyniki wyszukiwania).
  • Analiza fraz kluczowych.

Google Search Console:

  • Analiza fraz kluczowych.

Senuto:

  • Analiza widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Semstorm: 

  • Analiza średniej pozycji witryny dla konkretnego zapytania.
  1. Przygotowanie strategii SEO – na bazie audytu i analizy konkurencji przygotowujemy plan działania, obejmujący poszczególne aktywności związane z optymalizacją strony, publikacją treści i linkowaniem.
  2. Optymalizacja – czyli między innymi naprawa błędów na stronie, poprawianie linkowania wewnętrznego, praca nad architekturą serwisu.
  3. Publikacja treści – gdy błędy są już wyeliminowane i mamy pewność, że nowe teksty nie będą się powielać wewnątrz serwisu, umieszczamy je na stronie.
  4. Linkowanie – zarówno wewnętrzne (ułatwiające poruszanie się po stronie, tworzące hierarchię treści i skutecznie nakierowujące roboty Google na najważniejsze dla nas podstrony), jak i zewnętrzne (tu liczy się jakość!). Linkowanie jest swego rodzaju paliwem dla naszego „SEO bolidu”.
  5. Monitorowanie efektów i… dalsza praca 🙂 – SEO to proces ciągły, którego efekty widać dopiero po pewnym czasie. Po pierwszej optymalizacji i linkowaniu sprawdzamy, jak reaguje strona, później planujemy kolejne działania, takie jak rozbudowa serwisu o nowe podstrony, dodanie tekstów, czy dalsze linkowanie. 
Cykl działania w przypadku pozycjonowanej strony

Nim zlecisz pozycjonowanie… MUSISZ WIEDZIEĆ

Wiesz już „z grubsza”, jak zadbać o właściwą alokację swojej witryny na liście wyszukiwań. Jeśli nie czujesz się na siłach, by zgłębić temat samodzielnie, możesz zawsze poprosić o pomoc agencję SEO. Nim zgłosisz się do profesjonalistów, musisz wiedzieć, że…

  1. Na pozycję Twojej firmy w wyszukiwarce Google wpływa ponad  200 czynników.
  2. Długofalowo jest to najtańsza metoda pozyskiwania klientów z wyszukiwarki Google.
  3. Skuteczne pozycjonowanie opiera się w większości na wiedzy i doświadczeniu pozycjonerów. 
  4. Składa się z ciągłego testowania, metodach prób i błędów oraz dostępie do szerokiego portfolio serwisów internetowych.
  5. Pozycjoner poprosi Cię o pełen dostęp do strony, by mógł dokonać dogłębnego audytu, a po nawiązaniu współpracy, przystąpić do optymalizacji.
  6. Pozycjonowanie to długi proces. Natychmiastowe efekty? Nie tędy droga! Należy uzbroić się w cierpliwość. Z tej przyczyny umowy na usługę SEO podpisuje się najczęściej na rok. Nagroda? Rezultaty trwalsze niż w przypadku Google Ads. Przy profesjonalnym SEO w okresie 3-5 miesięcy najpierw wzrasta kaloryczny ruch (jakościowy, przekładający się na cel), a w kolejnych miesiącach liczba konwersji.
  7. Strategia SEO dobierana jest w sposób indywidualny. Jeśli Twój przyjaciel sugeruje, że u niego „to działa” wiedz, że takie rozwiązanie nie musi sprawdzić się u Ciebie.
  8. Strategia może ulec zmianie w trakcie trwania umowy. Wynika to ze zmian w algorytmach w Google, jak również reakcji witryny na optymalizację. Jeśli wszystko idzie zgodnie z planem – działamy. Jeżeli nie osiągamy zamierzonych rezultatów, „wchodzimy oknem”.
  9. Nie każdą stronę można zoptymalizować w takim samym stopniu. Wpływ na to ma wiele różnych czynników, w tym między innymi jej historia, responsywność, ewentualne kary nałożone przez Google oraz technologia, w której strona została wykonana.
  10. Dobra komunikacja z pozycjonerem to podstawa! Musisz informować go o wszelkich zmianach wprowadzanych na stronie. Lub ich planach. Inaczej będziecie „wchodzić sobie w paradę” i wstrzymywać, a w najgorszym wypadku niszczyć osiągnięte efekty.
  11. Pracujemy na stosunkowo stałym zestawie fraz kluczowych. Musisz wiedzieć, które są najistotniejsze z perspektywy Twojego biznesu. Pozycjoner zasugeruje, które z nich wpisują się w potrzeby strategii SEO i możliwości „przebicia”.
  12. UX [User experience, z ang. po prostu doświadczenie użytkownika] w e-commerce jest szczególnie ważny. 69% klientów porzuca witrynę, jeśli proces zakupu wymaga zbyt wielu kroków. Warto połączyć go z pozycjonowaniem. Więcej o tym TUTAJ.

SEO – po co to robimy? Dla efektów!

Optymalizacja strony może znacząco zwiększyć ruch na naszej witrynie i pozytywnie wpłynąć na sprzedaż. Przykład? Nie trzeba daleko szukać!

Optymalizacja strony - case study naszych klientów
Dane Verseo

By osiągać tak spektakularne rezultaty, trzeba jednak dobrze „robić SEO”. Wiesz już, czym jest pozycjonowanie, ale nadal nie jesteś Ninja optymalizacji? Skorzystaj z pomocy specjalistów. Na przykład z Verseo. 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany