Spis treści
Czytasz teraz:
Jakie są najlepsze źródła wiedzy o marketingu internetowym (digital marketing)?
Zamknij
Literatura branżowa na start
Swoją przygodę z marketingiem warto zacząć od literatury branżowej. Istnieją bowiem takie książki, które każdy marketingowiec powinien znać. Są one swoistą biblią. Zawierają mnóstwo cennych informacji – podstaw, które stanowią punkt wyjścia do dalszego zgłębiania tajników tej branży.Warto sięgnąć m.in. po takie tytuły jak:
- „Marketing. Wprowadzenie” – Gary Armstrong, Philip Kotler
- „Marketing 4.0” – Philip Kotler
- „E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy” – pod red. Jarosława Królewskiego i Pawła Sali
- „Marketing bez tabu” – Richard Hall
- „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” – Daniel Kahneman
- „Wyznania człowieka reklamy” – David Oglivy.
Skorzystaj z internetu
Internet to prawdziwa skarbnica wiedzy – także w zakresie marketingu. Warto skorzystać ze zgromadzonych tam zasobów, by uaktualnić informacje i poszerzyć znajomość obecnie stosowanych technik marketingowych.- Portale branżowe
Warto regularnie zaglądać na takie serwisy internetowe jak:
- wirtualnemedia.pl
- nowymarketing.pl
- o-m.pl
- marketing-news.pl
- mamstartup.pl
- mediarun.com/pl.
- neilpatel.com
- moz.com
- hubspot.com.
- Media społecznościowe
- Blogi
- Webinary
Bierz udział w branżowych wydarzeniach
Konferencje, spotkania, wykłady – bądź wszędzie tam, gdzie mówi się o marketingu. Uczestnictwo w branżowych wydarzeniach jest kolejną okazją do poszerzania swojej wiedzy i… nawiązywania kontaktów z innymi marketerami – przynajmniej na podstawowym poziomie będzie to bardzo pomocne. Udział w takich eventach stanowi bardzo cenne doświadczenie – szczególnie, że jako prelegenci często zapraszani są nie tylko najwięksi polscy eksperci, ale również specjaliści z Europy czy Stanów Zjednoczonych. Istnieje jednak spora szansa, że w którymś momencie uznasz, że oprócz „dawki energii”, nie wyciągasz już z takich wydarzeń wiele. Wtedy dobrym pomysłem na pozyskiwanie wiedzy specjalistycznej, będzie już udział w szkoleniach marketingowych.Bierz udział w szkoleniach
Udział w szkoleniach to kolejny sposób na zdobycie wiedzy z zakresu marketingu. Ze znalezieniem odpowiedniego kursu nie będziesz mieć większego problemu – musisz tylko określić, jaka tematyka Cię interesuje. Chcesz zacząć od podstaw i zdobyć ogólne informacje? A może zależy Ci na konkretnych zagadnieniach lub wąskim zakresie tematycznym? Pamiętaj, aby rozsądnie podejść do wyboru firmy szkoleniowej. Cena nie jest wyznacznikiem jakości prowadzonych szkoleń. Zapoznaj się więc z dotychczasowymi osiągnięciami, opiniami uczestników. Sprawdź, kim są osoby prowadzące kursy – dobrze, jeśli są nie tylko teoretykami, ale przede wszystkim znają marketing od praktycznej strony. Każda osoba, która chce zgłębić swoją wiedzę, ma taką szansę. Możliwości w tym zakresie jest bardzo wiele – wystarczy tylko chcieć.Podsumowanie
W powyższym artykule poruszone zostały tematy:
- skąd czerpać rzetelną wiedzę o marketingu online,
- najważniejsze książki o marketingu,
- dlaczego warto uczestniczyć w eventach marketingowych,
- dlaczego warto uczyć się na szkoleniach z digital marketingu.





Bądź pierwszym który napisze komentarz.