Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama sklepu narciarskiego

reklama sklepu narciarskiego

Białe szaleństwo to pasja, której oddaje się wiele osób. Zainteresowanie nią rośnie, wraz z nim rozwija się infrastruktura narciarska oraz liczba ośrodków, gdzie można korzystać z dobrze przygotowanych tras o różnym poziomie trudności. W konsekwencji zwiększa się też zapotrzebowanie na dobrej klasy sprzęt narciarski oraz akcesoria. I tu pojawia się szansa na biznes. Pamiętaj jednak, że w tej branży sprzedawcy mierzą się z dużą konkurencją. Dlatego potrzebna jest naprawdę dobra reklama sklepu narciarskiego. Czyli jaka? Zobacz, na co zwrócić uwagę.

Pozycjonowanie sklepu narciarskiego to podstawa

Marketing internetowy to bardzo szerokie pojęcie. Obejmuje nie tylko działania stricte rozumiane jako reklama, ale także takie, które służą zwiększeniu widoczności strony internetowej w sieci. Mówiąc dokładniej: w wynikach wyszukiwania w Google. Dlaczego to takie istotne? Na to pytanie zapewne doskonale znasz odpowiedź. W końcu i Ty korzystasz z wyszukiwarki każdego dnia – nie tylko, kiedy potrzebujesz informacji na jakiś ogólny temat. Dane, które znajdziesz w sieci mają również wpływ na Twoje decyzje zakupowe.

Trzeba o tym pamiętać, również prowadząc sklep narciarski. Nawet, jeżeli koncentrujesz się na prowadzeniu sprzedaży w kanale stacjonarnym, a więc np. prowadzisz punkt w kurorcie zimowym, potrzebujesz dodatkowej promocji. To ona pozwoli dotrzeć klientom do ciebie, a nie do konkurencji, która przecież i „stacjonarnie” czai się, czasami dosłownie, tuż za rogiem.

Tymczasem klient, który obrał sobie za cel zakup nowych narciarskich gogli czy kijków, może przed wejściem do sklepu w kilka sekund sprawdzić informacje o tym, który go interesuje. Co sobie pomyśli, kiedy nie będzie Cię w Google?

Jeszcze ważniejsza jest reklama sklepu narciarskiego, który prowadzi działania głównie w przestrzeni internetu. Przy prowadzeniu takiego biznesu widoczność w sieci jest ABSOLUTNĄ podstawą. Jak ją uzyskać?

Na polskim rynku funkcjonuje wiele sklepów narciarskich. Poza tym asortyment, który oferujesz miłośnikom białego szaleństwa, jest również dostępny w sklepach typowo sportowych – to duże sieciówki o ustabilizowanej pozycji na rynku. Sposobem na przebicie się przez ten metaforyczny mur jest właśnie inwestycja w pozycjonowanie.

Działania SEO pozwolą Ci konsekwentnie i krok po kroku przebić się na szczyt wyników wyszukiwania. Musisz mieć świadomość, że to nie jest droga, której pokonanie zajmie kilka dni czy tygodni. Na pierwsze rezultaty poczekasz zapewne kilka miesięcy. Jeśli jednak w tej chwili zaczynasz się zastanawiać, czy to dobry pomysł, wiedz, że odpowiedź brzmi TAK. Pod warunkiem, że kampania związana z pozycjonowaniem zostanie przeprowadzona przez specjalistów, po przeprowadzeniu dogłębnej analizy. Tu nie ma innej drogi.

New call-to-action
New call-to-action

Co obejmują działania związane z pozycjonowaniem i jak je zaplanować?

Pozycjonowanie zmierza do tego, aby algorytmy Google uznały stronę Twojego sklepu internetowego za wartościową w kontekście określonych zapytań wrzucanych w wyszukiwarkę przez użytkowników. Chodzi oczywiście o frazy związane bezpośrednio z Twoim asortymentem, np. takie jak „sklep narciarski”. „akcesoria dla narciarzy” czy bardziej konkretne, typu „kijki do nart”, „wosk do smarowania ślizgów” i tym podobne. Aby to było możliwe, algorytmy Google muszą ocenić Twoją stronę jako wartościową. Do tego potrzebne są m.in.:

  • poprawnie zbudowana mapa strony z jasnym podziałem na kategorie produktowe,
  • zoptymalizowane adresy URL poszczególnych podstron,
  • optymalizacja meta danych, tak aby zawierały słowa kluczowe związane z zawartością, o wysokim potencjale,
  • podniesienie funkcjonalności strony www – tak, aby szybko się ładowała, była responsywna i bezpieczna.

Najistotniejszym elementem całego procesu jest nasycenie strony www treściami, które będą zawierały starannie wyselekcjonowane frazy kluczowe. Muszą być one odpowiednio dobrane – najlepiej jako efekt audytu i analizy potencjału poszczególnych keywordów. Uwaga! W przypadku sklepów narciarskich, które zazwyczaj oferują bardzo rozbudowany asortyment, dobrym rozwiązaniem może być pozycjonowanie long-tail, a więc takie, przy którym stosuje się szeroką gamę fraz towarzyszących tym najważniejszym. To pozwala zwiększyć potencjał wyszukiwania.

Czy pozycjonowanie się opłaca?

Można powiedzieć, że reklama sklepu narciarskiego bez pozycjonowania nigdy nie będzie kompletną strategią marketingową. Powód jest prosty: działania SEO i reklamowe wzajemnie się napędzają, ale to pozycjonowanie pozwala utrzymać efekty długofalowo. Raz wypracowane wyniki, pod warunkiem, że sklep będzie kontynuował strategię SEO, pozwolą na długo utrzymać się na wysokiej pozycji. Ta strategia przynosi też dobry poziom zwrotu z inwestycji, a efekty stają się jeszcze lepsze z miesiąca na miesiąc. Warto więc zacząć właśnie od pozycjonowania chyba, że chce się możliwie szybko uzyskać wyniki sprzedażowe – wówczas Twoim najlepszym sprzymierzeńcem będzie reklama Google Ads i Facebook Ads.

Reklama sklepu narciarskiego w Google Ads

Już wiesz, jaką rolę w reklamie sklepu narciarskiego mogą odegrać działania SEO. Czas jednak zwrócić się bezpośrednio do odbiorcy – tak, aby poprowadzić go przez lejek marketingowy ku dokonaniu zakupu. Najlepiej tak skutecznie, by powrócił jeszcze wiele razy. W tym celu warto sięgnąć po narzędzia dostępne na platformie Google Ads.

Reklamy Google to najpowszechniej stosowany system reklamowy na świecie. Nie ma się czemu dziwić – to Google jest głównym źródłem informacji dla większości osób. Dlatego promowanie się w tej wyszukiwarce to najlogiczniejsze działanie, jakie można podjąć. Warto jednak wiedzieć, że Google Ads to nie tylko reklama w wyszukiwarce. Wręcz przeciwnie. Przy pomocy tej platformy możesz też reklamować się w serwisach zewnętrznych, i to z dużą skutecznością.

Przyjrzyjmy się bliżej najodpowiedniejszym formom, jakie może przyjąć reklama sklepu narciarskiego w Google Ads.

  1. Linki sponsorowane

To najbardziej podstawowa, ale i wysoce skuteczna forma promocji. Na czym polega? To bardzo proste! Prowadzenie kampanii tego typu sprawia, że odnośnik do Twojej oferty pojawia się ponad wynikami wyszukiwania w Google. Oczywiście dzieje się tak wówczas, jeżeli użytkownik wpisze hasło powiązane z Twoim zakresem działalności, a więc np. będzie szukał wiązań narciarskich, kasku czy butów narciarskich. Takie linki kontekstowe mogą się również pojawić wówczas, gdy wpiszesz zapytanie powiązane tematycznie.

New call-to-action
New call-to-action

Jaka jest skuteczność reklamy w postaci linków sponsorowanych? Wysoka, ponieważ wielu odbiorców nie zwraca uwagi na to, czy odnośnik ma charakter promocyjny i klika właśnie w niego. Linki sponsorowane mogą skutecznie pomóc Ci np. wówczas, gdy któreś frazy, na które chcesz się wypromować, są wyjątkowo wymagające. Ta forma reklamy pozwala Ci niejako „ominąć kolejkę”.

  1. Reklamy PLA

Reklama sklepu narciarskiego w ten sposób to świetny pomysł – zwłaszcza w wysokim sezonie narciarskim. Wówczas zapytania o konkretne produkty są kierowane przez zdecydowanych klientów. Oni potrzebują konkretów. Dostają je powyżej wyników wyszukiwania lub z boku – mowa o boksach z konkretnymi produktami, wraz ze zdjęciem, ceną i odnośnikiem do oferty w Twoim sklepie. Mocy, która drzemie w tym rozwiązaniu, nie sposób przecenić – to forma promocji, która zwiększa prawdopodobieństwo udanej sprzedaży.

  1. Google Display Network

To reklamy kontekstowe, które trafiają nie tyle do wyszukiwarki, co na serwisy zewnętrzne, w formie banerów. Co ważne, wyświetlają się one nie przypadkowym odbiorcom, ale tym wyselekcjonowanym np. na podstawie danych demograficznych czy uprzednio przeglądanych stron. Tu bardzo ważnym narzędziem staje się remarketing – chodzi o reklamy spersonalizowane, które wyświetlają się użytkownikom już po odwiedzinach w Twoim sklepie. Być może już prawie kupili oni któryś z produktów, ale ostatecznie się wycofali. Reklama remarketingowa przypomni im o ofercie i ułatwi powrót do niej.

Reklama sklepu narciarskiego na Facebooku i w innych mediach społecznościowych

Sklep narciarski prowadzi działalność w obszarze B2C. Dlatego Facebook jest jak najbardziej naturalnym środowiskiem do prowadzenia tutaj działań promocyjnych. Jak jednak je rozplanować? Z jednej strony należy zadbać o działania wizerunkowe i nakierowane na budowanie rozpoznawalności marki. Mowa przede wszystkim o atrakcyjnym fanpage’u, który będzie wspierał działania content marketingowe.

Warto jednak również zadbać o płatną promocję – szczególnie w okresie wzrostu zainteresowaniami produktów narciarskich. To wówczas dobrze pomyśleć o tym, by reklama sklepu narciarskiego przybrała np. formę promocji postu z linkiem do bloga o wyborze sprzętu, czy też promocji kontekstowej. Na Facebooku można także wykorzystać możliwości, jakie daje remarketing – warto to zrobić.

Czy sklep narciarski powinien się promować również w innych mediach społecznościowych? Tu dobrze sprawdzi się np. reklama na Pintereście, a także, być może na Instagramie. Jeśli jednak nie jesteś pewien, czy te formy komunikacji wpiszą się w Twoją strategię, skup się na innych kanałach komunikacji.

Skuteczna reklama sklepu narciarskiego, prowadzona z uwzględnieniem sezonowości, ale w sposób ciągły, sprawi, że skutecznie zwiększysz swoją widoczność oraz rozpoznawalność marki.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Oceń ten artykuł:

Średnia ocena: 0/5 ( na podstawie 0 ocen )

Autor artykułu

Odpowiada za realizację celów komunikacyjnych Verseo i ich przełożenie na cele biznesowe. Specjalizuje się w strategii oraz inbound marketingu, gdzie efektywność pracy wyznaczają nowe leady i pukający do drzwi klienci. Tworzy angażujący content marketing (wpisy na blogu, poradniki, publikacje w social mediach, social selling na Linkedin, video marketing oraz działania seo). W pracy nie rozstaje się z HubSpotem, dzięki któremu automatyzuje działania, analizuje ich efektywność i testuje rozwiązania. Z chęcią przybliża ten system klientom Verseo.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zaloguj się, lub wypełnij poniższe pola, aby dodać komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany