Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Zalety Google AdWords

Zalety Google AdWords – poznaj je z najlepszych stron!

Najpopularniejszą wyszukiwarką w Internecie jest Google. To z niej każdego dnia korzystają miliardy użytkowników na całym świecie. Dzieje się tak, ponieważ pod wieloma względami okazuje się niezawodna. Nie ważne tak naprawdę czego szukamy. Korzystając z Google, udaje się nam znaleźć każdy produkt, usługę, firmę, a zarazem cenne artykuły na konkretny temat. Wystarczy tylko do wyszukiwarki wpisać odpowiednie słowa czy frazy kluczowe. To wszystko. Później widzimy zestaw wielu propozycji, czasami kilkunastu, kilkuset czy tysięcy. Właścicielom stron internetowych zależy na tym, aby ich strony znajdowały się na samej górze. Dlaczego? Właśnie takie wyniki wyszukiwania, od 1 do 5 są najczęściej klikane przez internautów. Ale znalezienie się na wysokiej pozycji to nie jedyna możliwość, aby zwiększać ruch na swojej stronie i pozyskiwać klientów z tego źródła. Warto pamiętać o tym, że zamiast prowadzić walkę o pozycjonowanie – co często jest żmudną pracą, istnieje opcja, by znaleźć się na czele listy zdecydowanie szybciej. A dzieje się to za sprawą narzędzia Google Adwords. Jeśli jeszcze o nim nie wiesz, to jak najszybciej należy to zmienić. Poznajmy wszelkie zalety google adwords, które nam zapewnia!

Skuteczna reklama w Google

Powyżej wyników organicznych pojawiają się linki sponsorowane, oznaczone jako reklama. Właśnie tam może wyświetlać się informacja o naszej stronie internetowej, konkretnej usłudze lub produkcie. Nie musimy zatem czekać na efekty pozycjonowania strony. Nawet jeżeli znajdziemy się wysoko w wynikach organicznych, nie mamy pewności, na jak długi czas uda nam się zachować wywalczoną pozycję. Oczywiście inwestowanie w wyniki organiczne ma sens długoterminowy – szczególnie, że tego typu witryny mają wśród użytkowników wysoki wskaźnik zaufania. Niestety większość biznesów pragnie zdecydowanie szybszych efektów. By to zapewnić powinniśmy dokładnie zastanowić się nad wdrożeniem do promocji naszej strony reklamy Google Adwords. Warto powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji. Co prawda każda pobiera od swoich działań prowizję, ale jest to wydatek zdecydowanie warty poniesienia bowiem regularnie optymalizowania kampania przyniesie firmie, pozbawionej własnych specjalistów w tym zakresie, zdecydowanie lepsze wyniki. Taka kampania będzie wydawała nasze pieniądze efektywniej. W przypadku Verseo korzystamy również z Verseo Campaing Manager – czyli platformy, która samoczynnie wprowadza tysiące mikro zmian na dobę w każdej kampanii – takie działania są po prostu niedostępne dla osób, które prowadzą kampanie tylko i wyłącznie ręcznie. Napisz do nas – przekonamy Cię to zainwestowania właśnie w ten typ reklamy! 

Wygląd podstawowej reklamy Google AdWords wraz z rozszerzeniami

zalety google adwords

Pozostałe zalety google adwords

Statystyki Google ukazują, że internauci chętnie klikają w reklamy. Nie powinniśmy więc obawiać się, że tworząc reklamę w wyszukiwarce internetowej, użytkownicy i tak do niej nie zajrzą. Będzie wręcz przeciwnie. Klikną w taką reklamę Ci internauci, którzy będą szczególnie zainteresowani naszą ofertą. Traktują oni bowiem link sponsorowany w pierwszej kolejności jako odpowiedź na zadane pytanie czy frazę, a dopiero później jako reklamę. Tak czy owak – przy poprawnym ustawieniu – będzie ona drogą ku dokładnie temu, czego użytkownik szuka.

Co jeszcze jeszcze godne uwagi w reklamie Google Adwords? Okazuje się, że jej koszty są w dużej mierze zależne od tego, na jakie słowa kluczowe ma pojawiać się nasza reklama. Zdarza się, że na pewne słowo czy frazę kluczową pojawia się wysoka konkurencja. To inni twórcy reklamy Adwords, którzy chcą ukazywać się na takie słowa kluczowe. I są w stanie za to ponieść odpowiednie koszty. Jeśli jednak zapłacimy więcej, niż oni, to nasza oferta będzie mogła pojawić się najwyżej. Możemy jednak elastycznie zarządzać budżetem, by wydawał się on równie skutecznie – np. poprzez wybór fraz, które są mniej popularne w wyszukiwarce. Ostatecznie jednak chętnie wybieranym modelem rozliczenia jest ten za kliknięcie – płacimy tylko wtedy, kiedy ktoś kliknie w naszą reklamę. Pułap opłacalności takiego rozwiązania wyznaczamy sami. Dzięki Google AdWords możemy również dowolnie manipulować horyzontem czasowym kampanii – regować na takie wydarzenia, jak niedziele niehandlowe czy gwałtowne zmiany pogody.

Reklama Adwords pozwala na precyzyjne określenie grup odbiorców. Dzięki temu daje gwarancję, że będzie ona klikana przez potencjalnie zainteresowanych klientów.

Reklama Adwords czy Pozycjonowanie?

Poznaliśmy przeróżne zalety google adwords. Czy warto skorzystać z tego narzędzia reklamowego, skoro zajęliśmy się już np. pozycjonowaniem? Na pewno tak!

Gdy na pewne słowa kluczowe nasza strona www już w wynikach organicznych uzyskuje dobre wyniki, to także nie powinniśmy rezygnować z reklamy. Dlaczego? Ponieważ dzięki połączeniu wysokiej pozycji organicznej i linków sponsorowanych sprawimy, że pozyskamy jeszcze większe grono klientów. Pewni internauci klikają bowiem w reklamę, natomiast inni wyszukują tylko stron w wynikach organicznych.

Sprawdź również jak działa świetne narzędzie do wsparcia e-commerce – Google Zakupy! 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

7 zasad tworzenia oraz optymalizacji kampanii AdWords wg Verseo
Martyna Mikołajczak

Optymalizacja kampanii AdWords, to klucz do jej sukcesu. Przeprowadzana uważnie i regularnie optymalizacja kampanii AdWords pozwoli naszej kampanii na rozwój, […]

Mechanizm działania remarketingu
Joanna Michalska

Remarketing to jedna z form reklamy Google AdWords; w tym przypadku reklamy wyświetlają się w sieci reklamowej partnerów Google i […]

VERSEO DAY – relacja z konferencji – kampanie SEM wykorzystujące machine learning
Maciej Popiołek

Kampanie SEM z wykorzystaniem machine learning Zapraszamy do obejrzenia relacji z Verseo Day – to pięć, godzinnych wykładów związanych z […]

Reklama firmy w Internecie – 5 wskazówek!
Olga Badeusz

Reklama firmy – 5 podstawowych sposobów! Na początku swojej działalności małe i średnie firmy zawsze powinny zainwestować w marketing, tak […]

Darmowy audytor Google Ads
Krzysztof Masłowski

Audytor Google Ads by Verseo – zasady działania Ten wpis powstał, by rozwiać wszelkie wątpliwości na temat naszego najnowszego narzędzia […]

case study seo + google ads
Case Study SEO + Google Ads
Izabela Pirańska

Ludzi czy firmy, poznaje się po owocach ich pracy. Słowa, papier, internet – wszystkie są cierpliwie i pojemne, a my […]