Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Profile i wybór płatności na koncie Google AdWords

Opcje płatności i ich konfiguracja w Google Adwords.

Aby reklamować się w Google AdWords należy ustawić płatności tj. w jaki sposób będzie zasilane konto AdWords o budżet reklamowy. Nasi Klienci mogą wpłacać budżet na kampanię przez agencję Verseo lub bezpośrednio do Google.

Przy tworzeniu konta Google AdWords i ustawianiu płatności należy uzupełnić profil o następujące dane:

  • Kto płaci: imię, nazwisko i adres osoby lub firmy odpowiedzialnej za koszty konta.
  • Forma płatności: zapisana forma płatności wykorzystywana do opłacania kosztów reklamowych.
  • Informacje podatkowe: status podatkowy, kraj i identyfikator powiązany z Twoim kontem.
  • Kontakty: imiona, nazwiska i dane kontaktowe osób powiązanych z profilem.

Edycja profilu płatności na koncie Google Adwords.

Dane profilu można też edytować. Jak to zrobić? Instrukcja poniżej:

  1. Należy się zalogować się do konta AdWords.
  2. Kliknij ikonę klucza  i wybrać Rozliczenia i płatności.
  3. W menu po lewej stronie kliknij Ustawienia.
  4. Dalej kliknąć Profil płatności i zmień dowolne pole, przy którym znajduje się ikona ołówka. Kliknąć Zapisz.

Jeśli zaczynasz reklamować się w innym kraju i chcesz się rozliczać w innej walucie, tutaj można sprawdzić jakie są tam dostępne warunki i formy płatności: https://payments.google.com/paymentsinfofinder
Jeśli preferujesz wpłacane bezpośrednio środki do Google, mamy do wyboru 3 formy płatności:

  1. Karty kredytowe i debetowe
    • Płatność automatyczna – wystarczy dodać kartę do konta Google AdWords i środki będą pobierane automatycznie;
    • Płatności ręczne – ustawienie płatności samodzielnych nie jest dostępne dla nowych kont w wymienionych krajów: Kraje: Ameryka Północna: Kanada, Stany Zjednoczone, Europa: Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Norwegia, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania, Bliski Wschód, Izrael, Azja i Oceania, Australia, Malezja, Nowa Zelandia, Wietnam. Jeśli nie widzisz tej opcji przy rejestracji, wybierz płatności automatyczne, by zakończyć tworzenie konta.
  2. Transfer środków – przelew tradycyjny, każde konto AdWords na indywidualny numer konta na który należy przelewać budżet. Czas księgowania środków to dwa do pięciu dni roboczych, w zależności od lokalizacji.
  3. Zastępcze karty kredytowe, jeżeli na koncie Google AdWords mamy ustawione płatności automatyczne, a Twoja podstawowa forma płatności stanie się z jakiejś przyczyny niedostępna (np. karta straci ważność) zastępcza karta kredytowa zapobiegnie wstrzymaniu kampanii ze względu na brak środków na koncie.

Poniżej znajdziesz jeszcze instrukcję jak dodać kartę kredytową lub zmienić dane karty.

Dodawanie karty kredytowej do konta Google AdWords:

  1. Zaloguj się na konto Google AdWords na stronie http://adwords.google.pl.
  2. U góry po prawej stronie kliknij ikonę klucza i dalej wybierz Rozliczenia i płatności.
  3. Kliknij: Formy płatności i Dodaj nową formę płatności.
  4. Wybierz opcję Karta kredytowa i tutaj uzupełnij dane z karty.
  5. Aby ustawić tę opcję jako podstawową formę płatności, wybierz Podstawowa w menu w lewym dolnym rogu. Zapisz ustawienia i gotowe!

Zmiana karty kredytowej:

  1. Zaloguj się na konto AdWords na stronie http://adwords.google.pl.
  2. U góry po prawej stronie kliknij ikonę klucza i dalej wybierz Rozliczenia i płatności, kliknij Formy płatności.
  3. Wybierz formę płatności, którą chcesz edytować. Następnie kliknij Edytuj.
  4. Zmień informacje o karcie kredytowej i zapisz.

Płatność przez transfer środków:

  1. Zaloguj się na konto AdWords.
  2. Kliknij ikonę klucza i dalej wybierz Rozliczenia i płatności
  3. Naciśnij Dokonaj płatności. Jeśli brak opcji transferu środków, kliknij link Dodaj nową formę płatności, a następnie wybierz Transfer środków.
  4. Kliknij Kontynuuj, by dokonać płatności.
  5. Wpisz kwotę, która ma zostać przekazana na budżet reklamy na konto AdWords.
  6. Kliknij Potwierdź płatność, by wygenerować formularz informacji o transferze.
  7. Wydrukuj formularz lub zapisz podane informacje.
  8. Użyj informacji z formularza, aby zrobić przelew (ten proces różni się w zależności od banku).

Płatności ustawione, pora zacząć się reklamować. Do dzieła!

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Podgląd i diagnostyka reklam w wyszukiwarce
Agnieszka Talarska

Diagnostyka reklam w wyszukiwarce – czyli jak sprawdzić, czy moje reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania dla danego miasta? Jeśli […]

Wynik optymalizacji na koncie Google Ads – jak zwiększyć skuteczność?
Olga Badeusz

Wynik optymalizacji Google Ads Na koncie Google Ads w zakładce Rekomendacje pojawił się wskaźnik “Wynik optymalizacji”. W tym momencie jest […]

Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google
Patrycja Krawczyk

Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google – różnice W zależności od tego, co chcemy osiągnąć poprzez kampanię reklamową Google AdWords […]

Dlaczego nie widzę swojej reklamy?
Redakcja

Dlaczego moja reklama się nie wyświetla? To pytanie często zadają osoby zamawiające lub prowadzące kampanię. W takiej sytuacji warto przeprowadzić […]

Zmierzch reklam flashowych
Joanna Michalska

Przed 1 września 2015 firmy prowadzące kampanie AdWords w sieci reklamowej czeka wielki przegląd swoich reklam. Google zapowiedziało, że od […]

Verseo na Biznes Kongres 2017 L’Oreal Professionnel Paris
Krystian Kubiak

Jednym ze znaków rozpoznawczych Verseo są oferty promocji w Internecie dedykowane poszczególnym branżom np. fryzjerom. Oferty te tworzymy i rozwijamy […]