Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Profile i wybór płatności na koncie Google AdWords

Opcje płatności i ich konfiguracja w Google Adwords.

Aby reklamować się w Google AdWords należy ustawić płatności tj. w jaki sposób będzie zasilane konto AdWords o budżet reklamowy. Nasi Klienci mogą wpłacać budżet na kampanię przez agencję Verseo lub bezpośrednio do Google.

Przy tworzeniu konta Google AdWords i ustawianiu płatności należy uzupełnić profil o następujące dane:

  • Kto płaci: imię, nazwisko i adres osoby lub firmy odpowiedzialnej za koszty konta.
  • Forma płatności: zapisana forma płatności wykorzystywana do opłacania kosztów reklamowych.
  • Informacje podatkowe: status podatkowy, kraj i identyfikator powiązany z Twoim kontem.
  • Kontakty: imiona, nazwiska i dane kontaktowe osób powiązanych z profilem.

Edycja profilu płatności na koncie Google Adwords.

Dane profilu można też edytować. Jak to zrobić? Instrukcja poniżej:

  1. Należy się zalogować się do konta AdWords.
  2. Kliknij ikonę klucza  i wybrać Rozliczenia i płatności.
  3. W menu po lewej stronie kliknij Ustawienia.
  4. Dalej kliknąć Profil płatności i zmień dowolne pole, przy którym znajduje się ikona ołówka. Kliknąć Zapisz.

Jeśli zaczynasz reklamować się w innym kraju i chcesz się rozliczać w innej walucie, tutaj można sprawdzić jakie są tam dostępne warunki i formy płatności: https://payments.google.com/paymentsinfofinder
Jeśli preferujesz wpłacane bezpośrednio środki do Google, mamy do wyboru 3 formy płatności:

  1. Karty kredytowe i debetowe
    • Płatność automatyczna – wystarczy dodać kartę do konta Google AdWords i środki będą pobierane automatycznie;
    • Płatności ręczne – ustawienie płatności samodzielnych nie jest dostępne dla nowych kont w wymienionych krajów: Kraje: Ameryka Północna: Kanada, Stany Zjednoczone, Europa: Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Norwegia, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania, Bliski Wschód, Izrael, Azja i Oceania, Australia, Malezja, Nowa Zelandia, Wietnam. Jeśli nie widzisz tej opcji przy rejestracji, wybierz płatności automatyczne, by zakończyć tworzenie konta.
  2. Transfer środków – przelew tradycyjny, każde konto AdWords na indywidualny numer konta na który należy przelewać budżet. Czas księgowania środków to dwa do pięciu dni roboczych, w zależności od lokalizacji.
  3. Zastępcze karty kredytowe, jeżeli na koncie Google AdWords mamy ustawione płatności automatyczne, a Twoja podstawowa forma płatności stanie się z jakiejś przyczyny niedostępna (np. karta straci ważność) zastępcza karta kredytowa zapobiegnie wstrzymaniu kampanii ze względu na brak środków na koncie.

Poniżej znajdziesz jeszcze instrukcję jak dodać kartę kredytową lub zmienić dane karty.

Dodawanie karty kredytowej do konta Google AdWords:

  1. Zaloguj się na konto Google AdWords na stronie http://adwords.google.pl.
  2. U góry po prawej stronie kliknij ikonę klucza i dalej wybierz Rozliczenia i płatności.
  3. Kliknij: Formy płatności i Dodaj nową formę płatności.
  4. Wybierz opcję Karta kredytowa i tutaj uzupełnij dane z karty.
  5. Aby ustawić tę opcję jako podstawową formę płatności, wybierz Podstawowa w menu w lewym dolnym rogu. Zapisz ustawienia i gotowe!

Zmiana karty kredytowej:

  1. Zaloguj się na konto AdWords na stronie http://adwords.google.pl.
  2. U góry po prawej stronie kliknij ikonę klucza i dalej wybierz Rozliczenia i płatności, kliknij Formy płatności.
  3. Wybierz formę płatności, którą chcesz edytować. Następnie kliknij Edytuj.
  4. Zmień informacje o karcie kredytowej i zapisz.

Płatność przez transfer środków:

  1. Zaloguj się na konto AdWords.
  2. Kliknij ikonę klucza i dalej wybierz Rozliczenia i płatności
  3. Naciśnij Dokonaj płatności. Jeśli brak opcji transferu środków, kliknij link Dodaj nową formę płatności, a następnie wybierz Transfer środków.
  4. Kliknij Kontynuuj, by dokonać płatności.
  5. Wpisz kwotę, która ma zostać przekazana na budżet reklamy na konto AdWords.
  6. Kliknij Potwierdź płatność, by wygenerować formularz informacji o transferze.
  7. Wydrukuj formularz lub zapisz podane informacje.
  8. Użyj informacji z formularza, aby zrobić przelew (ten proces różni się w zależności od banku).

Płatności ustawione, pora zacząć się reklamować. Do dzieła!

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

reklama dla sklepu internetowego
Reklama dla sklepu internetowego – jakie kanały wybrać?
Maciej Popiołek

Rośnie liczba sklepów internetowych, co jest podyktowane zwiększonym zainteresowaniem zakupami online. Dla Ciebie – jako właściciela e-sklepu – oznacza to […]

Diagnostyka kampanii w wyszukiwarce, narzędzie Google
Agnieszka Talarska

Narzędzie diagnostyki kampanii w wyszukiwarce od Google! Google wprowadza w wersji Beta narzędzie, które podpowiada jak dobrze skonfigurowane są aktualne […]

Działania marketingowe, które wspierają kampanie Google Ads
Wiktor Cegłowski

Masz ochotę na działania marketingowe? Oto 5 przykładów reklamy internetowej. Chcesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych odbiorców, dlatego sporo pieniędzy […]

marketing w branżach sezonowych
Marketing w branżach sezonowych – pozycjonowanie czy Google Ads?
Magdalena Walczak

Branże sezonowe są szczególnie wymagające, jeśli chodzi o działania marketingowe – w ich przypadku często to od 2-3 miesięcy w […]

reklama branża tekstylna
Case study – branża tekstylna (Google Ads)
Magdalena Walczak

Wielokrotnie już pisaliśmy, że regularna optymalizacja reklam Google Ads prowadzona przez profesjonalistów to niezbędny element udanych kampanii. Samo uruchomienie reklam […]

Reklama kancelarii prawnej w Internecie.
Jakub Nowak

Reklama kancelarii prawnej w Google AdWords – co warto wiedzieć. Prawnicy należą do jednej z grup zawodowych objętych zakazem reklamy. […]