Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Opinie w Google – jak usunąć fałszywe opinie?

Opinie w Google

Jednym ze sposobów na zwiększenie konwersji są opinie w Google Maps. Z jakiej przyczyny są tak istotne z perspektywy administratorów wizytówki i przyszłych klientów? Dlaczego warto pozyskiwać więcej pozytywnych opinii i z nich właściwie korzystać oraz – temat kluczowy tego materiału – jak usunąć negatywną opinię w Google. Sprawdź i właściwie prezentuj się w sieci. To się opłaca!

Złota zasada brzmi: „Sprzedaż nie jest dziełem przypadku”. To proces, na który składa się wiele powinności oraz wachlarz technik, które odpowiednio wykorzystywane, mogą przełożyć się na łatwe domykanie transakcji. Jedną z nich jest na przykład właściwie dobrana forma komunikacji. O tej werbalnej i niewerbalnej opowiedział nam więcej w specjalnym wywiadzie Krzysztof Rzepkowski, prezes Sandler Training Polska. 

Wiemy już zatem, że ważne jest nie tylko to, co mówimy, ale także sposób podania informacji. Co jeszcze odgrywa kluczową rolę w procesie decyzyjnym klienta? Na przykład pozytywne doświadczenie z marką, spójność komunikowanych wartości, cena (choć wbrew temu, co mówią klienci, nie jest to czynnik najistotniejszy!). Najważniejsze jest jednak zaufanie. Bez niego nie ma sprzedaży! Jak wytworzyć je u klienta, z którym nie mamy bezpośredniego kontaktu i nigdy wcześniej nie skorzystał on z naszej oferty? Tu kłaniają się w pas opinie, polecenia i społeczny dowód słuszności… A wszystko to możesz uzyskać, posługując się wizytówką Google!

Opinie Google – dlaczego są tak ważne?

Sprawa jest dość prosta. Każdy z nas szukał w sieci produktu lub usługi, z której nie korzystał nigdy wcześniej. W związku z tym grupa porównawcza jest żadna, podobnie jak nasza wiedza na temat tego, czy w dane dobro warto inwestować. Skąd pozyskać takie informacje? Oczywiście – z internetu! Użytkownik Google znajdzie je w ekspresowym tempie.

To bardzo szybki i wygodny sposób na sprawdzenie, czy firma, której oferta spotkała się z naszym zainteresowaniem, jest warta zaufania. A w konsekwencji, naszych pieniędzy. Pospiesznie odpalamy okienko wyszukiwarki i wpisujemy nazwę marki… W mig otrzymujemy na tacy najważniejsze (z perspektywy klienta) informacje, które przesuwają nas o krok do przodu na planszy, gdzie metą jest sprzedaż.

Jeśli firma poważnie podchodzi do tematu marketingu i pozycjonowania, na pierwszej stronie powinna się wyświetlić nie tylko domena, ale także wizytówka. O tym, jak założyć wizytówkę Google moja firma pisaliśmy obszerniej we wcześniejszej publikacji. 

Wizytówka Google Moja Firma

Znajdują się w niej między innymi takie dane, jak:

  • adres,
  • strona www,
  • telefon, 
  • godziny otwarcia,
  • opinie klientów.

Co ważne – to zarówno wysokie oceny, jak i jednogwiazdkowe opinie! W dalszej części materiału zdradzimy, jak radzić sobie z negatywnymi opiniami, dlaczego nie należy ich kasować i co pozytywnego mogą wnieść do organizacji. Na razie jednak wyjaśnijmy, jak sprawdzić swoje opinie Google, mając tam profil firmy.

Jak sprawdzić swoje opinie na temat firmy?

Nie wymaga to od nas rozbudowanej i skomplikowanej aktywności. Potwierdza to sam support Google, który wyjaśnia, jak sprawdzić pozytywne i negatywne wpisy w panelu zarządzania firmą:

New call-to-action
New call-to-action
Sprawdzanie opinii Gogle w panelu firmy

Jak już wspominaliśmy, Twoja firma to nie pomidorowa – nie każdy będzie ją lubić. To normalne. Z tej przyczyny spotkasz na swoim profilu firmy opinie Google pozytywne i negatywne. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Pozytywne opinie Google – dlaczego są tak ważne?

W sprzedaży – poza sympatią – najważniejsze jest zaufanie. Opinie w Google pozwalają je budować u klientów, którzy nie mieli jeszcze okazji przetestować naszych produktów, usług oraz obsługi na własnej skórze, paznokciach lub innych rewirach swojego mikroświata. No bo skoro 74% użytkowników twierdzi, że „dobre to”, to dlaczego Ty miałbyś być w mniejszości?

Społeczny dowód słuszności, na którym opierają się również opinie w Google, pozwala znacząco zwiększyć sprzedaż. Na stronach obszernego raportu z 2019 roku, który został opublikowany przez Gemius, aż 47% klientów uważa, że to opinie są najważniejsze w budowaniu wiarygodności sklepów internetowych!

To już wystarczający argument, by się nad nimi pochylić, a jeśli do tego worka dorzucimy jeszcze 92% potencjalnych klientów, którzy przed zakupem sprawdzają minimum jedną recenzję danego produktu lub firmy (według bizrateinsights.com)  – zrozumienie siły opinii w Google staje się banalnie proste!

>> Zwiększenie współczynnika konwersji e-commerce <<

Negatywne opinie w Google – nie taki diabeł straszny…

Pewnie obiło Ci się o uszy stwierdzenie, że nie jest ważne to, jak o Tobie mówią. Ważne, by mówili. I jest w tym trochę prawdy! Negatywne opinie na temat firmy nie wyglądają okazale, jednak nie należy ich usuwać. Dlaczego? 

To zaproszenie do kontaktu z klientem, możliwość polubownego załatwienia sprawy, która stała się kością niezgody. Dzięki temu nie stracimy klienta, a na dodatek, może poprawimy jakość świadczonych usług lub oferty? 

Jak odpowiedzieć na opinię w Google?

Nawet jeśli nie jesteś komunikacyjnym guru, poradzisz sobie z tym zagadnieniem. Poniżej krótka instrukcja KROK PO KROKU od samego Google.

Odpowiadanie na opinie w panelu zarządzania wizytówką firmy.

Ot, cała historia. 

New call-to-action
New call-to-action

Pamiętaj, że…

Jeśli większość negatywnych opinii będzie wzrastać na tym samym podłożu, może coś jest na rzeczy i warto to zmienić? Nikt nie opowie Ci o Twojej firmie lepiej, niż Twoi klienci!

Chyba że są to…

Fałszywe negatywne opinie w Google

To opinie najgorszego sortu. Nie dają nam żadnego przełożenia na szlifowanie oferty, jak i bardziej rozbudowaną formę komunikacji z klientem. Jednym słowem – fake konto (które zakłada często nieuczciwa konkurencja) i opinia Google przez nie wystawiona, robi nam złą robotę.

Kiedy możemy podejrzewać, że parę „ciepłych słów” lub jedna gwiazdka to bezpodstawna ocena marki, wystawiana z różnych kont? Choć zawsze pozostaje pewien % niepewności, zazwyczaj jednak fałszywe negatywne komentarze w swojej wizytówce Google rozpoznamy, gdy prześledzimy historię opinii wystawianych przez użytkownika. To pozwoli zweryfikować, czy nie dochodzi do masowego wystawiania recenzji wprowadzających użytkowników w błąd. Kilka negatywnych opinii jednego dnia może sugerować, że warto zweryfikować wiarygodność konta, z którego zostały dodane. Jeśli okaże się, że to fake konto, trzeba po prostu usunąć opinię w Google.

Jak usunąć negatywne opinie w Google?

Usunięcie opinii w Google zalecane jest tylko wtedy, jeśli faktycznie recenzja jest fałszywa, zawiera nieprawdziwe informacje. Te związane z niską oceną, jeśli mamy na celowniku właśnie taki negatywny wpis, wymagają działania. Wtedy należy skontaktować się z Google, korzystając z forum wsparcia, poinformować ich o zaistniałej sytuacji i zawnioskować o usunięcie negatywnych opinii.

Zgłoszenie negatywnej opinii w Google maps.

Przedstawiciele Google Maps dość szybko reagują na zgłoszenie negatywnego komentarza (w języku polskim i każdym innym, w którym zostanie napisany) – pisemną decyzję otrzymasz zazwyczaj w ciągu kilku dni.

Dobrze wiedzieć…

Support Google usunie opinię również wtedy, gdy treść wiadomości nie jest zgodna z regulaminem – na przykład może zawierać słowa wulgarne lub po prostu nieodpowiednią treść.

Opinie Google – podsumowanie

Opinie w Google to ważny punkt na mapie promocji marki w sieci. Pomagają w podjęciu decyzji zakupowej i są bezpośrednim zaproszeniem do nawiązania kontaktu z klientami. Opinii Google nie należy usuwać. Niezależnie od tego, czy są one pozytywne, czy negatywne – odpowiadaj, wchodź w dialog, bądź ciekaw opinii, także w mapach Google. Pozytywne Cię wzmocnią, a negatywne pozwolą szlifować ofertę lub obsługę.

Możesz także trafić na fałszywe opinie Google, które zawierają nieodpowiednią treść. Jeśli po Twojej wstępnej weryfikacji okaże się, że są przesłanki, by mniemać, że recenzja została wystawiona z fake konta, skontaktuj się z przedstawicielami Google. Support w ciągu kilku dni zabierze się za usuniecie negatywnej opinii na temat Twojej marki w wyszukiwarce Google. I po problemie nieprawdziwych opinii.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany