Spis treści
Czytasz teraz:
Jak sprzedawać więcej dzięki Amazon i Google? PORADNIK
Zamknij
Pandemia zrewolucjonizowała branżę e-commerce. Wprowadzone restrykcje, konieczność zrewidowania planów budżetowych i celów biznesowych oraz szeroko pojęta niepewność wymusiły na przedsiębiorcach praktycznie natychmiastowe reakcje. Ci, którzy do tej pory działali jedynie w realu, zmuszeni byli przenieść biznesy do sieci. W ekspresowym tempie! A tendencja ta utrzyma się także w postpandemicznej rzeczywistości.
Czy wiesz, że…
Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2020”, aż 73% respondentów potwierdza, że w wyniku pandemii stali się e-konsumentami i chociaż raz dokonali zakupu online. To wzrost o 11 punktów procentowych w ujęciu rok do roku. Konsekwencje wzmożonego kupowania w sieci to przede wszystkim jeszcze większa konkurencyjność i bardziej zacięta walka o klienta, którego koszt pozyskania nieustannie rośnie. Według prognoz tendencja ta w najbliższych latach przybierze na sile. Firma analityczna Statista ocenia, że w 2024 roku sprzedaż detaliczna online na świecie osiągnie wartość 6,4 bln dolarów.
Dalszy rozrost rynku e-commerce to konieczność rozwijania marketplace’ów, w których klienci najchętniej dokonują transakcji na zachodnich rynkach. Jednym z nich jest na przykład Amazon, który wzmacnia swoją pozycję także w Polsce.
Co to jest Amazon?
Amazon to największy na świecie, wielobranżowy sklep internetowy. Założony w 1994 roku przez Jeff’a Bezos’a, z początku był pierwszą księgarnią internetową. Obecnie na Amazon kupimy praktycznie wszystko, w tym także książki. Oprócz sprzedaży własnych produktów witryna udostępnia zasoby innym sprzedawcom.
Jak sprzedawać na Amazon?
Platforma Amazon Marketplace to świetny sposób na rozszerzenie swojej działalności o rynki międzynarodowe. Dzięki temu Twoją grupą docelową stają się klienci praktycznie ze wszystkich zakątków świata!
Czy wiesz, że…
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Pattern.com, Amazon jest głównym beneficjentem wzrostu sprzedaży internetowej w Niemczech. Aż 46% e-klientów przyznało, że w 2020 roku kupiło więcej produktów online niż w latach poprzednich, a 32% respondentów nabyło konkretny towar na Amazon.de, rezygnując z zakupów w sklepach stacjonarnych. Wzrost ruchu i sprzedaży w tym największym sklepie internetowym na świecie ma tendencję stałą. Specjaliści sugerują, że w najbliższych latach możemy spodziewać się umocnienia (już i tak silnej) pozycji Amazon między innymi na niemieckim rynku.
Konkurencja jest tu ogromna. Jak sprzedawać na Amazon, by robić to z zyskiem? Jak zmienić zasady działania, by zoptymalizować procesy, skalować biznes, zwiększyć sprzedaż i zaistnieć na arenie międzynarodowej?
Nethansa x Verseo
Odpowiedzi na te i wiele innych pytań, zebrane zostały w materiale, który Verseo współtworzyło z firmą Nethansa.
Pobierz darmowy Whitepaper Nethansa & Verseo Jak zwiększyć marże na Amazon i w Google!
Dowiesz się z niego między innymi:
- jak radzić sobie z rosnącą konkurencją i zmiennością otoczenia rynkowego,
- jak maksymalizować marżę na Amazon i Google,
- jak kalkulować ceny i stosować dynamiczny repricing,
- jak wykorzystywać reklamy Google PLA i porównywarkę cen CSS.
Mało? Gwarantujemy, że w tym obszernym i wartościowym merytorycznie wydawnictwie znajdziesz zdecydowanie więcej! Publikacja to nasza sprawdzona recepta na biznesowe działania w nowej e-rzeczywistości, podana w przystępnej formie. Sprawdź dane i przykłady, a zdobytą wiedzę przekładaj na śmiałe działania w swoim środowisku biznesowym! To się po prostu opłaca 🙂
Bądź pierwszym który napisze komentarz.