Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Skąd czerpać wiedzę o marketingu?

Skąd czerpać wiedzę o marketingu? - zdjęcie nr 1

Skąd czerpać wiedzę o marketingu? - zdjęcie nr 2

W marketingu stawiasz pierwsze kroki? A może masz już pewną wiedzę, jednak chcesz ją poszerzać? Niezależnie od tego, na jakim etapie się znajdujesz, z łatwością dotrzesz do wartościowych źródeł, dzięki którym o marketingu będziesz wiedzieć dużo więcej. Sprawdź, skąd czerpać wartościową wiedzę.

W branży marketingowej wiele się dzieje, dlatego – nawet po zdobyciu podstawowej wiedzy – trzeba być zawsze na bieżąco. Zmieniają się upodobania i oczekiwania potencjalnych klientów, co wymusza modyfikowanie technik marketingowych. Wiedzę o tym można czerpać z różnych źródeł – także bez konieczności wychodzenia z domu.

Literatura branżowa – na dobry początek

Swoją przygodę z marketingiem warto zacząć od literatury branżowej. Istnieją bowiem takie książki, które każdy marketingowiec powinien znać. Są one swoistą biblią. Zawierają mnóstwo cennych informacji – podstaw, które stanowią punkt wyjścia do dalszego zgłębiania tajników tej branży.

Warto sięgnąć m.in. po takie tytuły jak:

  • „Marketing. Wprowadzenie” – Gary Armstrong, Philip Kotler
  • „Marketing 4.0” – Philip Kotler
  • „E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy” – pod red. Jarosława Królewskiego i Pawła Sali
  • „Marketing bez tabu” – Richard Hall
  • „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” – Daniel Kahneman
  • „Wyznania człowieka reklamy” – David Oglivy.

Musisz jednak pamiętać, że książki o marketingu dość szybko się dezaktualizują. Dlatego bazowanie na samej literaturze branżowej nie wystarczy.

Skorzystaj z zasobów internetu

Internet to prawdziwa skarbnica wiedzy – także w zakresie marketingu. Warto skorzystać ze zgromadzonych tam zasobów, by uaktualnić informacje i poszerzyć znajomość obecnie stosowanych technik marketingowych.

  • Portale branżowe

Portale branżowe podejmujące tematykę marketingu to pozycja obowiązkowa. Zaglądaj tam systematycznie, aby zdobyć wiedzę dotyczącą np. trendów w prowadzeniu kampanii marketingowej, wykorzystania narzędzi itp.

Warto regularnie zaglądać na takie serwisy internetowe jak:

  • wirtualnemedia.pl
  • nowymarketing.pl
  • o-m.pl
  • marketing-news.pl
  • mamstartup.pl
  • mediarun.com/pl.

Nie ograniczaj się przy tym wyłącznie do polskich portali internetowych. Źródłem cennej wiedzy są m.in.:

  • neilpatel.com
  • moz.com
  • hubspot.com.

Czytaj artykuły napisane przez ekspertów, śledź publikacje dotyczące case study, monitoruj wydarzenia o tematyce związanej z szeroko pojętym marketingiem. Dzięki temu będziesz na bieżąco.

  • Media społecznościowe

Nie, to nie jest żart. Media społecznościowe mogą dostarczać solidną porcję wiedzy na temat marketingu. Weźmy na przykład popularnego Facebooka – często kojarzonego przede wszystkim z „zabijaczem czasu”. Stanie się bardzo użytecznym narzędziem, o ile zostanie odpowiednio przefiltrowany. Wystarczy wypisać się z Fanpage’ów, które nic nie wnoszą albo ukryć powiadomienia. W zamian warto dołączyć do grup, które dostarczają cenne treści lub na których toczą się wartościowe dyskusje oscylujące wokół tematyki marketingowej.

Jeśli Facebook to jedyne media społecznościowe, w którym zaznaczasz swoją obecność, czas to zmienić. Dołącz do LinkedIn – serwisu pozwalającego na zarządzanie swoją tożsamością zawodową, który ułatwia nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Daje jednocześnie dostęp do wartościowych artykułów stworzonych przez ekspertów w branży.

Także Twitter może być dobrym źródłem wiedzy. Wystarczy, że zaczniesz obserwować osoby uznawane za specjalistów od marketingu.

  • Blogi

Blogi prowadzone przez doświadczonego marketera także stanowią potężną porcję wiedzy – często popartej przykładami wziętymi z życia. Sprawdź, które osoby uznawane są za ekspertów w branży i śledź ich wpisy. Zapisz się do newslettera, by otrzymywać nie tylko powiadomienia o nowych artykułach, ale również dodatkowe materiały, np. e-booki, raporty itp.

Pamiętaj, że blogi prowadzą nie tylko pojedyncze osoby, ale również firmy. I je warto wziąć pod uwagę – szczególnie, jeśli uznawane są za liderów w branży.

  • Webinary

Uczestnictwo w webinariach poświęconych tematyce marketingu to potężna dawka wiedzy. Prowadzone na żywo w internecie przez ekspertów w branży dostarczają mnóstwo cennych informacji – także takich, których na próżno szukać w literaturze branżowej.

Udział w wykładach prowadzonych w internecie nie ogranicza dwustronnego modelu komunikacji. I tutaj, podobnie jak podczas seminariów organizowanych stacjonarnie, istnieje możliwość zadawania pytań. Dzięki temu uczestnik ma szansę uzyskać fachową poradę – i to zupełnie za darmo.

Zastanawiasz się, skąd dowiedzieć się o najbliższych webinariach? Jeśli będziesz śledzić aktywność znanych marketingowców w mediach społecznościowych, nie umknie Ci żadna informacja.

Zacznij uczestniczyć w branżowych wydarzeniach

Konferencje, spotkania, wykłady – bądź wszędzie tam, gdzie mówi się o marketingu. Uczestnictwo w branżowych wydarzeniach jest kolejną okazją do poszerzania swojej wiedzy i… nawiązywania kontaktów z innymi marketerami – przynajmniej na podstawowym poziomie będzie to bardzo pomocne.

Udział w takich eventach stanowi bardzo cenne doświadczenie – szczególnie, że jako prelegenci często zapraszani są nie tylko najwięksi polscy eksperci, ale również specjaliści z Europy czy Stanów Zjednoczonych. Istnieje jednak spora szansa, że w którymś momencie uznasz, że oprócz „dawki energii”, nie wyciągasz już z takich wydarzeń wiele. Wtedy dobrym pomysłem na pozyskiwanie wiedzy specjalistycznej, będzie już udział w szkoleniach marketingowych. 

Weź udział w szkoleniach

Udział w szkoleniach to kolejny sposób na zdobycie wiedzy z zakresu marketingu. Ze znalezieniem odpowiedniego kursu nie będziesz mieć większego problemu – musisz tylko określić, jaka tematyka Cię interesuje. Chcesz zacząć od podstaw i zdobyć ogólne informacje? A może zależy Ci na konkretnych zagadnieniach lub wąskim zakresie tematycznym?

Pamiętaj, aby rozsądnie podejść do wyboru firmy szkoleniowej. Cena nie jest wyznacznikiem jakości prowadzonych szkoleń. Zapoznaj się więc z dotychczasowymi osiągnięciami, opiniami uczestników. Sprawdź, kim są osoby prowadzące kursy – dobrze, jeśli są nie tylko teoretykami, ale przede wszystkim znają marketing od praktycznej strony.

Każda osoba, która chce zgłębić swoją wiedzę, ma taką szansę. Możliwości w tym zakresie jest bardzo wiele – wystarczy tylko chcieć.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany