Spis treści
Czytasz teraz:
Black Friday Hall of Fame Case Study!
Zamknij
Black Friday przeminął już kilka tygodni temu, tymczasem u nas znowu zrobiło się o nim głośno – a to z powodu konkursu, który zorganizowaliśmy z tej okazji dla opiekunów klientów. Członkowie działów związanych z obsługą kont Google Ads stanęli w szranki, by przekonać się, kto jest w stanie uzyskać dla swojego klienta największy ROAS w tym gorącym okresie. Gdy opadł pozakupowy kurz i skończył się okres świątecznych urlopów, postanowiliśmy podsumować akcję i przedstawić zwycięzcę dla kategorii Customer Success. Duże brawa dla Marka Pankowskiego, który uzyskał rekordowy ROAS dla klienta Klinika Młodości Medical SPA.
Kilka słów o kliencie i budżecie
Klinika Młodości Medical SPA to położony w Górach Izerskich ośrodek, oferujący wypoczynek w pięknej okolicy, różnorodne kuracje oraz zabiegi pielęgnacyjne i relaksujące. W reklamach Google Ads dla tego klienta skupiamy się więc głównie na promowaniu pakietów obejmujących pobyt, wyżywienie oraz atrakcje. Klient przeznacza na reklamy Google Ads około 1200 zł miesięcznie i kwota ta nie różniła się także w listopadzie, w którym przypadał Black Friday.
Aby pokazać, jakie wyniki przyniósł ten najgorętszy dla sprzedawców okres, porównajmy analogiczne odcinki miesiąca w przypadku października i listopada 2021 roku, czyli okresy 19-30.10 do 19-30.11. W obu tych miesiącach budżet był porównywalny, więc na omawiane segmenty miesiąca przypadała niemal taka sama kwota do wydania – były to 432 zł w październiku i 428 zł w listopadzie. W osiągniętych wynikach widać już jednak znaczną różnicę.
Wyniki z Black Friday
W końcówce października ROAS dla konta tego klienta wynosił 490%, co oznacza, że za każdą wydaną na kampanię złotówkę klient uzyskiwał przychód w wysokości prawie 5 złotych. W analogicznym okresie w listopadzie, kiedy przypadał Black Friday, ROAS sięgnął aż 4115%, czyli wydana złotówka przynosiła klientowi ponad 41 złotych. Oznacza to, że ROAS podskoczył aż o 740,21%.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
A jak wyglądał całkowity przychód z kampanii z tych okresów? W przedziale czasowym 19-30.10 przychód z reklam wyniósł 2115,63 zł. W paralelnym okresie w listopadzie przychód sięgnął już 17 592,22 zł, co stanowi wzrost o ponad 15 tysięcy, czyli w tym przypadku 731,53%.
Jak widać, Black Friday to nie tylko mnóstwo szumu i billboardów reklamowych, to także realne szanse dla sprzedawców – trzeba tylko umiejętnie je wykorzystać. Nasi specjaliści, tacy jak Marek Pankowski, mają to opanowane w stopniu zaawansowanym, dlatego dzięki ich strategiom na Black Friday klienci nie przepalają budżetów, lecz osiągają bardzo konkretne zyski.
Marek Pankowski
Marek jest związany z Verseo od ponad roku – jako członek załogi Customer Success dba o pozytywne wrażenia klientów oraz prowadzi dla nich kampanie Google Ads. Cecha szczególna? Upór w dążeniu do wyznaczonych celów. W wolnym czasie chętnie podróżuje i spędza czas ze swoimi pupilami – dwoma psiakami jack russel terrier. 🙂
Bądź pierwszym który napisze komentarz.