Spis treści
Czytasz teraz:
Jak prezentować produkty w sklepie online, aby zwiększyć wyniki sprzedaży?
Zamknij
Polski rynek e-commerce wart jest już 40 miliardów złotych i prawie 60% mieszkańców kraju nad Wisłą korzysta z tego rodzaju zakupów. Strach przed kupowaniem w internecie dawno minął i konsumenci nie mają już problemu z pozyskiwaniem ubrań, książek, elektroniki czy kosmetyków online. W jaki sposób odnaleźć się na tym konkurencyjnym rynku i zaprezentować swoje produkty, aby podkręcić swoje wyniki sprzedaży?
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Jak prezentować produktu w sklepie online?
Internauci lubią zakupy online, ponieważ mogą oni podejmować swoje decyzje konsumenckie w zaciszu domowym. Nikt nie pyta ich “w czym mogę pomóc?”, ani nie muszą się specjalnie przygotowywać i ubierać przed wyjściem na zakupy. Sklepy internetowe dostępne są 24 godziny na dobę przez cały rok, więc nawet późną nocą czy w trakcie dni świątecznych można zdecydować się na nawet najbardziej ekstrawaganckie przedmioty dostępne w internecie. Jeśli prowadzisz swój biznes z branży e-commerce, pewnie zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne jest odpowiednie zaprezentowanie produktów na swojej stronie oraz ciągłe korzystanie z jakościowych strategii marketingowych. Warto uporządkować tę wiedzę, aby jeszcze skuteczniej sprzedawać online i notować nowe rekordy zysków.
Optymalizacja swojej strony pod kątem SEO to niezbędnik
Można mieć na swojej stronie rewolucyjne opisy produktowe oraz system zarządzania treścią porównywany z siódmym cudem świata, a i tak konkurencja będzie zjadać cały tort, jeśli nie dostosuje się swoich tekstów do zasad SEO, które pozwalają na lepsze pozycjonowanie w google. Opisy kategorii i produktów zoptymalizowane pod kątem SEO to pierwszy krok, aby wejść w tryby wyszukiwania i być realną opcją dla klientów zainteresowanych danym typem produktów. Frazy kluczowe, odpowiednie nagłówki, system linków powinny być także stosowane w dziale blog, w którym warto regularnie umieszczać artykuły z Twojej branży, które zainteresują i zaangażują odbiorców. Content marketing opiera się na tego rodzaju tekstach, w których zgodność z SEO idzie w parze z interesującymi treściami, które kładą podwaliny pod nawiązanie z klientem dłuższej relacji.
Unikalne i zajmujące treści
Jednak samo nasycenie tekstów słowami kluczowymi nie wystarczy. Kiedyś łatwo było przechytrzyć algorytmy google, tworząc schematyczne treści, czyli tak zwane “precle”, teraz jednak technologia poszła do przodu i proste wymyki na nic się nie zdadzą. Podstawowym grzechem, za który maszyny największej wyszukiwarki na świecie surowo karzą, jest “duplicate content”, czyli skopiowana treść, która pojawia się wielu miejscach w internecie. Nie powinno ściągać się opisów produktów ze strony producenta, co najwyżej inspirować się nimi.
Tak samo szkodliwe dla rankingu Twojej strony jest wklejanie tych samych treści do różnych zakładek i podstron. Unikalny content to podstawa i warto skorzystać z usług profesjonalnych agencji, których chlebem powszednim jest dostarczanie wysokiej jakości tekstów, które spełniają zasady SEO, są oryginalne, dobrze napisane, zajmujące oraz zgodne z systemem sprzedażowym AIDA.
Oczywiście można spróbować ubarwić swoją stronę na własną rękę, jednak w tej kwestii dobrze polegać na doświadczeniu specjalistów, którzy w szybkim tempie wytwarzają interesujący content. Taki materiał przekazuje podstawową wiedzę o produkcie, przedstawia jego zalety oraz jest wezwaniem do działania dla klienta, który po przeczytaniu takiego opisu będzie bardziej skory do zakupu.
Unikalne teksty pisane przez agencje contentowe są także odpowiednio stargetowane. Doświadczeni copywriterzy dostosowują styl do grupy odbiorców, wybierając luźny, bezpośredni styl w treściach przeznaczonych na przykład dla młodzieży, a merytoryczny i profesjonalny w tekstach wspomagających poważne branże biznesowe.
Odpowiednie zdjęcia produktów
Poza unikalnymi treściami warto zadbać o estetyczny wygląd strony i intuicyjny interfejs, dzięki którym klienci będą czuli się na Twojej stronie jak u siebie w domu. Bardzo ważną sprawą są zdjęcia przedstawiające Twoje produkty – w tej kwestii nie warto oszczędzać. Każdy przedmiot na sprzedaż powinien być sfotografowany z wielu stron w profesjonalnych warunkach. Dla wielu klientów dużo ważniejsza niż przeczytanie opisu jest możliwość obejrzenia produktu pod różnymi kątami w wysokiej rozdzielczości w celu dojrzenia różnych konstrukcyjnych detali. Aby zoptymalizować obrazki według wymagań wyszukiwarki warto uzupełnić atrybuty title oraz alt.
Nie można zapomnieć na swojej stronie o dziale opinii i recenzji, gdzie klienci będą mogli wyrażać opinie o Twoich produktach. Także newsletter, sprawny system wyszukiwania wewnątrz strony oraz połączenie jej z kontami na portalach społecznościowych to bardzo skuteczne pomysły na to, aby mocniej związać odbiorców z marką.
Bardzo ważne jest, by klienci na stronie produktu, nie szukali możliwości zakupu, lecz od razu ją widzieli – CTA musi być bardzo dobrze widoczne i zwyczajowo położone jest z prawej strony na wysokości zdjęcia produktu, które znajduje się po stronie lewej.
Social media to potęga
Nie ma szanującej się firmy, działającej w branży e-commerce, która nie funkcjonowałaby także na portalach społecznościowych. Strony takie jak Facebook, Instagram i Youtube dają olbrzymie możliwości promocji i stosowania nowatorskich form reklamowych. Jedną z nich jest live video marketing, dzięki któremu można w czasie rzeczywistym przedstawiać swoje produkty, angażując tym samym swoich fanów. Ten typ marketingu najczęściej stosowany jest wśród sklepów internetowych sprzedających ubrania. Branża budowlana, meblarska czy kosmetyczna z powodzeniem może zdecydować się na video content marketing w postaci poradników. Nienachalne formy dzielenia się wiedzą są przez odbiorców bardzo szanowane. Dając coś od siebie, zawsze można liczyć na wzajemność ze strony klientów. Jest to o tyle ważne, że tego typu filmiki możesz wykorzystać zarówno w social mediach, jak również na kartach poszczególnych produktów.
Przed branżą e-commerce tłuste lata, o ile nie dekady, jednak w tym bardzo konkurencyjnym biznesie przetrwają i zarobią tylko ci, którzy zaprezentują swój produkt w najlepszy z możliwych sposobów. Funkcjonalna i estetyczna strona internetowa, rzetelne opisy zgodne z zasadami SEO, dobrze sfotografowane produkty oraz sprawne działanie na portalach społecznościowych to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu w tej trudnej branży.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.