Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama sklepu obuwniczego

reklama sklepu obuwniczego

Starsze pokolenie jeszcze pamięta czasy, w których zakup pary butów wyróżniającej się na ulicy graniczył z cudem, ale dla młodszych to abstrakcja. Dziś mamy dostęp do niezliczonej wręcz liczby fasonów i modeli, a za zmieniającą się modą niekiedy trudno nadążyć. W związku z tym każdy sklep z butami musi się liczyć z naprawdę dużą konkurencją. Aby się wybić, potrzebna jest reklama. Tylko jaka? Sprawdź, jak powinna wyglądać reklama sklepu obuwniczego w internecie!

SEO – reklama sklepu obuwniczego poprzez pozycjonowanie

Jeśli reklama sklepu obuwniczego w internecie, to pozycjonowanie. Być może nie taka byłaby Twoja pierwsza myśl, ale to przecież w Google wielu klientów szuka informacji na temat sklepów oraz konkretnych produktów. Jeśli dany internauta wpisze w wyszukiwarkę hasło „sklep obuwniczy”, „buty online” czy „sklep z butami”, otrzyma bardzo dużo wyników. Najprawdopodobniej jednak nie będzie się w nie zagłębiał, tylko skorzysta z linków wyświetlonych na pierwszej stronie. Statystyki wskazują, że tylko w ok. 25% przypadków użytkownicy Google zaglądają na kolejne strony. 

W związku z tym, jeśli nie znajdujesz się w pierwszej dziesiątce, trudno będzie Ci konkurować z najlepszymi. Wymienione powyżej zapytania to jednak nie jedyne, z których korzystają internauci. Szansą przede wszystkim dla mniejszych i nowszych sklepów są frazy typu long tail, czyli znacznie dłuższe i bardziej szczegółowe. W przypadku klientów sklepów obuwniczych najczęściej dotyczą one konkretnych typów lub modeli obuwia. A zatem internauci mogą szukać takich rzeczy jak „czółenka na obcasie czarne” „nike air force 1 low” czy też „botki na słupku zamszowe”. To frazy mniej konkurencyjne, dlatego łatwiej przebić się na szczyt. Tylko jak tego dokonać?

Specjaliści SEO podkreślają, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i złożonym. Wymaga ono prowadzenia spójnych i przemyślanych działań, a rezultaty zwykle można zaobserwować dopiero po kilku miesiącach. Najważniejsze są takie czynniki jak:

  • optymalizacja witryny: uporządkowanie kodu, zadbanie o jej przejrzystą strukturę, zamieszczenie długich i wartościowych opisów produktów, opisów kategorii i innych treści, dostosowanie nagłówków, tagów, atrybutów itd.,
  • content marketing: publikacja tekstów, najczęściej artykułów w ramach bloga firmowego, oczywiście zoptymalizowanych pod kątem wymagań wyszukiwarki i zawierających słowa kluczowe,
  • pozyskiwanie linków: linki zewnętrzne (z innych serwisów), a także wewnętrzne (pomiędzy równymi zakładkami witryny).

To trzy główne filary, na których opiera się współczesne, skuteczne SEO. Oczywiście należy również zadbać o odpowiedni dobór słów kluczowych i opracowanie dokładnej strategii pozycjonowania. Możesz w tym celu utworzyć odrębny dział w firmie lub zatrudnić przeszkolonego pracownika – SEO to bowiem praca na pełen etat. Zwykle korzystniejsze okazuje się jednak wynajęcie doświadczonej agencji, która zajmie się tym w imieniu Twojej firmy.

SEO dla sklepu obuwniczego – dlaczego warto?

Współcześni klienci poszukują informacji przede wszystkim w Google. Nawet jeśli wolą korzystać ze sklepów stacjonarnych, często przed wybraniem się na zakupy oglądają ofertę w sieci, porównując parametry i ceny. Jeśli tego nie wykorzystasz, zostaniesz w tyle! Dbanie o SEO to skuteczna reklama sklepu obuwniczego, ponieważ:

  • pozwala dotrzeć do klientów zainteresowanych zakupem konkretnych towarów,
  • zapewnia długotrwałe efekty,
  • pomaga zwiększać rozpoznawalność marki i wpływa na jej prestiż – firma z dobrze wypozycjonowana stroną postrzegana jest jako bardziej wiarygodna,
  • wpływa na jakość samej witryny sklepu, jej zawartość i przystosowanie do potrzeb użytkownika,
  • pozwala dostarczać klientom wartościowe treści za pośrednictwem artykułów na blogu i innych materiałów content marketingowych.

To właśnie od tego powinien się zacząć plan marketingowy każdej firmy!

W tak konkurencyjnej branży, jak ta obuwnicza, nawet wielomiesięczne trudy ekspertów od SEO mogą nie przynieść spektakularnych rezultatów. Istnieje jednak droga na skróty – płatna reklama w wyszukiwarce. Tym sposobem możesz się znaleźć na szczycie wyników wyszukiwania. Tę możliwość zapewnia reklama tekstowa lub inaczej linki sponsorowane oferowane w ramach narzędzia Google Ads. Jak to działa? Wystarczy wybrać słowa kluczowe i określić parametry kampanii. Co ważne, rozliczenie odbywa się na podstawie kliknięć (Pay Per Click – PPC), a nie np. wyświetleń (Pay Per View – PPV). Dlatego zapłacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie link, który przekieruje go do Twojego sklepu. Wykorzystując taką reklamę dla konkretnych produktów lub ich kategorii, masz szansę na uzyskanie sporej konwersji, a więc może się ona okazać bardzo opłacalna.

New call-to-action
New call-to-action

Google Ads to jednak również inne narzędzia dla reklamodawców. Często wybieranym rozwiązaniem jest reklama graficzna (bannerowa). Jeśli się na nią zdecydujesz, Twój banner będzie się wyświetlał internautom odwiedzającym określone strony internetowe (to ty decydujesz, jakie). Możesz więc zwiększyć świadomość marki, docierając jednocześnie do wielu swoich potencjalnych klientów. Co ważne, rozliczenie w tym przypadku również odbywa się na podstawie kliknięć.

Możesz zastosować też remarketing – to reklama graficzna skierowana do osób, które już wcześniej odwiedziły Twój sklep. W zależności od wybranych ustawień może się ona wyświetlać tym, którzy dokonali zakupu lub tym, którzy opuścili witrynę przed sfinalizowaniem transakcji. Reklamy wyświetlane w ramach remarketingu można też podzielić na dwa rodzaje:

  • statyczne – takie same dla każdego odbiorcy,
  • dynamiczne – o treści uzależnionej od tego, co dany użytkownik oglądał w sklepie (mogą to być te same lub podobne produkty).

Ostatnim przydatnym w reklamie sklepu obuwniczego narzędziem są reklamy produktowe (Product Listing Ads – PLA). Pozwalają one na wyświetlanie ofert produktów tuż nad lub obok wyników wyszukiwania. Taka oferta zawiera zdjęcie, nazwę i cenę, dlatego z punktu widzenia użytkownika stanowi wygodny skrót do sklepu. Jeśli po przejściu na stronę Twoja oferta go zadowoli, bardzo prawdopodobne, że dokona zakupu. Dlatego ten rodzaj reklam może być bardzo skuteczny, szczególnie że rozliczenie odbywa się za kliknięcie. Warto jednak zauważyć, że przy szerokim asortymencie nie sposób zastosować tego typu kampanii do każdego produktu.

Jeśli chcesz pozyskiwać nowych klientów. Google Ads to świetne wyjście. Za pomocą tego narzędzia możesz prowadzić różne typy kampanii, zarówno bezpośrednio w wyszukiwarce, trafiając do zdecydowanych na zakup klientów, jak i na innych stronach, zwiększając świadomość marki. Reklama sklepu obuwniczego tym sposobem to również:

  • natychmiastowe rezultaty,
  • korzystne rozliczenia – Pay Per Click,
  • możliwość dotarcia do precyzyjnie określonej grupy docelowej,
  • narzędzia do analizy skuteczności kampanii.

Dobrze poprowadzona kampania Google Ads może dać naprawdę świetne rezultaty, jeśli będzie profesjonalnie poprowadzona. Wcale nie musi być też droga – wszystko zależy od umiejętnego planowania i zarządzania zasobami.

Facebook Ads – reklama sklepu obuwniczego w mediach społecznościowych

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz obuwie skierowane raczej do modnych, młodych ludzi, czy też oferujesz modele dziecięce lub praktyczne fasony dla każdego, warto pojawić się na Facebooku. To portal, który ma w Polsce aż 16 milionów użytkowników, a znaczna część z nich korzysta z niego codziennie. Fanpage sklepu to podstawa – tym sposobem możesz prezentować swoją ofertę i prowadzić dialog z klientami. To również potwierdzenie autentyczności sklepu i sposób na budowanie jego renomy.

Facebook Ads to natomiast narzędzie do płatnej promocji. Możesz je wykorzystać, by zyskać nowych „fanów”, zwiększyć ruch na stronie www lub wypromować konkretne posty. Zaawansowane opcje targetowania pomogą Ci dotrzeć do Twojej grupy docelowej. Możliwe jest ponadto dokładne ustalanie celów kampanii oraz monitorowanie ich realizacji. Kampanie Facebook Ads są stosunkowo niedrogie, a często okazują się bardzo skuteczne!

Warto również zwrócić uwagę na inne media społecznościowe – w tym Instagram, który oferuje reklamodawcom bardzo podobne warunki, a może się sprawdzić szczególnie w przypadku produktów skierowanych do młodych ludzi.

New call-to-action
New call-to-action

Facebook Ads – dlaczego warto?

Reklama sklepu obuwniczego poprzez Facebook Ads pozwala dotrzeć do Twojej grupy docelowej i zrealizować różne cele. Na to narzędzie warto zwrócić uwagę ze względu na:

  • dostępność kilku formatów kampanii,
  • możliwość precyzyjnego targetowania, a więc dotarcia do określonej grupy docelowej,
  • korzystne metody rozliczenia – np. za kliknięcia lub za wyświetlenia,
  • przystępne ceny i brak minimalnego budżetu dla reklamodawców,
  • możliwość wzmacniania wizerunku firmy.

Kampanie Facebookowe są często wykorzystywane przez firmy z branży odzieżowej, obuwniczej czy beauty. Warto do nich dołączyć, by nie pozostać w tyle!

Pinterest – mniej typowa reklama sklepu obuwniczego

Raczej nietypowym, ale bardzo ciekawym miejscem do promocji jest Pinterest. To portal skupiający przede wszystkim młode kobiety (w tym wiele mam!) poszukujące inspiracji i ciekawych pomysłów. Dlatego zwykle jest to idealna platforma do reklamy sklepu obuwniczego. Możesz stworzyć własny profil i publikować posty prezentujące np. stylizacje z wykorzystaniem sprzedawanych przez ciebie butów. Sprawdzić się mogą również porady, np. na temat impregnacji czy czyszczenia ukochanych par. Możliwości jest wiele, a Pinterest umożliwia firmom dodawanie do postów bezpośrednich odnośników do sklepu oraz najważniejszych informacji na temat produktów (w tym cen). Dzięki temu może skutecznie zwiększać ruch na stronie.

Oczywiście Pinterest udostępnia też możliwość płatnej promocji. Możesz się zdecydować na jeden z kilku formatów reklam, które są wycenione naprawdę przystępnie. Ponadto reklamodawcy mają dostęp do zaawansowanych statystyk, które pozwalają kontrolować skuteczność działań.

Reklama sklepu obuwniczego na Pinterest – dlaczego warto?

Na Pinterest promuje się coraz więcej firm chcących dotrzeć do młodych, kreatywnych odbiorców. To również idealne miejsce dla marek modowych. Reklama sklepu obuwniczego na tym portalu to doskonały pomysł ze względu na:

  • obecność idealnej grupy docelowej dla wielu biznesów tego typu,
  • dostępność różnych typów kampanii,
  • długie „życie” postów – nawet kilka miesięcy i więcej,
  • wysoką skuteczność w zakresie zwiększania ruchu na stronie reklamodawcy,
  • dostępność zaawansowanych danych statystycznych.

Szukasz mniej typowego sposobu na reklamę? Być może warto postawić na Pinterest. Znajdziesz tu znacznie mniej użytkowników niż np. na Facebooku, choć dalej jest to pokaźna grupa (prawie 3 miliony osób z Polski). Dlatego tutejsze kampanie mogą stanowić świetne uzupełnienie pozostałych działań marketingowych.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Oceń ten artykuł:

Średnia ocena: 0/5 ( na podstawie 0 ocen )

Autor artykułu

Odpowiada za realizację celów komunikacyjnych Verseo i ich przełożenie na cele biznesowe. Specjalizuje się w strategii oraz inbound marketingu, gdzie efektywność pracy wyznaczają nowe leady i pukający do drzwi klienci. Tworzy angażujący content marketing (wpisy na blogu, poradniki, publikacje w social mediach, social selling na Linkedin, video marketing oraz działania seo). W pracy nie rozstaje się z HubSpotem, dzięki któremu automatyzuje działania, analizuje ich efektywność i testuje rozwiązania. Z chęcią przybliża ten system klientom Verseo.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany