Spis treści
Czytasz teraz:
Jak zwiększyć ruch w e-commerce? 7 sposobów!
Zamknij
Pandemia zmieniła nasze nawyki zakupowe. Jak podaje Rzeczpospolita, ruch w centrach handlowych, w porównaniu z czasem przed epidemią, jest niższy o ⅓. Zyskuje e-commerce, który rozwija się w ekspresowym tempie. Za pięć lat wartość tego rynku w Polsce ma sięgać 187 mld złotych.
To znak, że należy inwestować w sklepy w wirtualnej przestrzeni. Jak robić to z głową, by pieniądze się zgadzały, skoro konkurencja jest tak duża, a będzie jeszcze większa? Odpowiedzi poniżej.
Najlepsze źródła pozyskiwania ruchu dla e-sklepu
Reklama płatna
Realizowana w Social Mediach, sieci wyszukań i remarketingu. Pozwala być wszędzie tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci, budować punkty styku i przyciągać odbiorców na witrynę.
Up selling i cross selling
Będący idealnym sposobem na zwiększenie koszyka zakupowego klienta, który już wie, że chce kupić Twój produkt. Dzięki tym technikom może wybrać ich więcej lub zdecydować się na rozwiązanie z wyższej półki cenowej.
Mailing
To swego rodzaju tuba informacyjna. Wykorzystaj ją, obwieszczając nowości produktowe, promocje lub sposoby wykorzystania oferowanych przez Ciebie towarów i usług. Rób to z wyczuciem i ze smakiem, pamiętając, że apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Polecenia i ambasadorzy marki
Nic nie działa lepiej niż marketing szeptany, polecenia znajomych lub ludzi powszechnie “znanych i lubianych”.
Social Media
Jeśli nie ma Cię w mediach społecznościowych – nie istniejesz. To świetne narzędzie do komunikacji z klientami, profesjonalnego i szybkiego odpowiadania na ich zapytania, prezentowania oferty, informowania o nowościach lub wykorzystywania płatnych kampanii.
SEO
Jeśli nie ma Cię w TOP10 listy wyszukiwań Google, zapomnij o spektakularnych konwersjach. Nikt nie będzie przeszukiwać sieci w poszukiwaniu Twojej firmy. No, może poza mamą 🙂
Inwestuj w pozycjonowanie oraz wszystkie działania (on- i off-site), które się z nim wiążą.
Jeśli chcesz zwiększyć ruch w e-sklepie, pamiętaj o…
Poza opisanymi powyżej sprawdzonymi sposobami na zwiększenie konwersji nie możesz zapominać o innych istotnych czynnikach, jak choćby:
- Zaufanie,
- Prosta ścieżka zakupowa,
- Szybko działająca strona,
- Witryna zoptymalizowana pod kątem wersji mobilnej.

Jak wdrożyć recepty na prężnie działający e-sklep przeczytasz w poradniku „E-commerce od podstaw„, który wydała firma BaseLinker, zapraszając nas do udziału w projekcie.
Przewertujcie jego wirtualne strony 🙂
Bądź pierwszym który napisze komentarz.