Spis treści
Czytasz teraz:
HubSpot: 5 sposobów, by działać efektywniej w HS
Zamknij
HubSpot to system CRM, który w swojej podstawowej formie jest bardzo prosty w obsłudze. Oferuje jednak potężne możliwości zarządzania danymi i organizacji procesów – we wprawnych rękach to rozbudowane centrum dowodzenia całą firmą.
Z uwagi na swój ogrom HubSpot przy bardziej zaawansowanych modyfikacjach wymaga nieco technicznej płynności i kreatywności – odpłaca się jednak pełną wszechstronnością.
Wspomniana uniwersalność objawia się na przykład rozbudowanymi możliwościami integracji z zewnętrznymi narzędziami, o których pisaliśmy w artykule na temat integracji HubSpota, z których korzystamy na co dzień w Verseo. Tym razem mamy jednak porcję różnych trików i porad przeznaczonych dla zaawansowanych użytkowników HubSpota. Jak wykorzystać pełnię potencjału tego CRMa?
Analiza kohortowa w HubSpocie
W HubSpocie od niedawna pojawiły się listy kohortowe. Przy dużej liczbie kontaktów i skłonności do eksperymentowania to analityczny game changer.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Od tej pory dowolna lista kontaktów w HubSpocie (nieważne, czy statyczna czy aktywna) może być podzielona na 10 segmenty – od 2 do 10. Proporcje zależą od nas – możemy podzielić kohorty po równo lub według własnego wyboru (np. 50%, 30% i 20%). Co najważniejsze, każdy segment można poddać testom A/B. Testy mogą dotyczyć skuteczności wysyłanych e-maili, klikalności call to actions czy treści na landing page’ach.
Oznacza to w prostej linii znacznie bardziej precyzyjną analitykę i możliwość zyskania zauważalnie dokładniejszych danych o odbiorcach niż wcześniej. Dla digital marketerów listy kohortowe w takiej formie umożliwiają badanie skuteczności konkretnych komunikatów – a w końcu to właśnie one najpierw przyciągają użytkownika, później utrzymują jego uwagę, by finalnie doprowadzić do dopięcia konwersji.
Funkcji dotyczy niestety jedynie Marketing Huba w wersji Enterprise – co wydaje się sensowne, bo tylko ten pakiet umożliwi pełne wykorzystanie możliwości list kohortowych.
Inne podejście do zarządzania zadaniami – tickety jako taski
Moduł przydzielania użytkownikom zadań (tasks) spełnia swoją rolę – według niektórych użytkowników w systemie brakuje jednak w pełni czytelnego kalendarza z zadaniami, a ten obecny jest mało wygodny.
Dla jednego z naszych klientów z branży edukacyjnej zaproponowaliśmy tablicę podzieloną na poszczególne kwartały. Proces sprzedażowy jest długi – może trwać nawet rok i zawierać wiele aktywności rozplanowanych na przestrzeni kilku czy kilkunastu miesięcy. Przy tak “rozciągniętym” przebiegu łatwo jest stracić nad nim kontrolę – pomiędzy poszczególnymi punktami styku z prospektem mija wiele czasu, co tworzy pole do przeoczenia i w konsekwencji porażki całego projektu.
W zaproponowanej przez nas wersji planowane aktywności są rozumiane jako punkty styku z klientem – np. umówienie się na spotkanie, wysłanie życzeń świątecznych, zaproszenie na webinar czy cokolwiek innego. Wszystkie są dodawane do systemu nie jako taski, a jako tickety serwisowe (czyli zgłoszenia) przypisane do firmy i kontaktu. W dodatku tydzień przed datą zakończenia pojawia się zautomatyzowany task dla handlowca, przypominający o nadchodzącym terminie.
Rodzaje aktywności wybiera się z predefiniowanej listy – firma ma na tyle dopracowany proces, że zdarzenia niestandardowe pojawiają się bardzo rzadko. W takim wypadku handlowiec zwyczajnie dodaje do zgłoszenia notatkę, w której krótko wyjaśnia charakter danego punktu styku.
Dlaczego pomysł jest warty uwagi? Zarówno specjalista ds. sprzedaży, jak i jego przełożeni mają w ten sposób dostęp do czytelnego i dobrze zorganizowanego panelu z działaniami handlowymi z pełnymi opcjami filtrowania – na przykład po firmie, typie aktywności czy oczywiście odpowiedzialnym za kontakt specjaliście.
Duplikowanie deali
Podczas typowej pracy powiązanej ze sprzedażą za pomocą systemu CRM zdarza się, że zamiast zakładać nowy deal prościej jest skopiować dane z już umieszczonego na tablicy sprzedażowej – na przykład wtedy, kiedy nowa oferta ma bardzo podobny zakres do poprzedniej. W takiej sytuacji skopiowanie danych oszczędzi czas pracownika, który nie będzie musiał ręcznie wpisywać takich samych danych i tworzyć transakcji od początku.
Na tym etapie pojawia się bloker – HubSpot nie obsługuje takiej funkcji. Na szczęście tutaj uniwersalność HubSpota pokazuje swoją wartość. Wystarczy użyć aplikacji Deal Duplicator. Znajduje się w App Marketplace i jest oznaczona jako “HubSpot Certified App” – wystarczy połączyć ją ze swoim kontem za pomocą przycisku “Install”
Dzięki Deal Duplicatorowi we właściwościach deala (w panelu po prawej stronie) pojawią się stosowne opcje.
A po kliknięciu pojawią się opcje duplikowania.
Appka jest kompatybilna z modułem Sales już od wersji Starter (kopiowanie manualne), a w wersjach Professional i Enterprise obsługuje również pełną automatyzację opartą na customowych zasadach ustalonych przez użytkownika.
Asystent AI w HubSpocie
AI szturmem wchodzi na marketingowe salony – i o ile medialny szum zapewne niedługo opadnie, o tyle sztuczna inteligencja zostanie z nami na zawsze. A przynajmniej na bardzo długo.
Na fali popularności programów takich jak ChatGPT HubSpot również uruchomił swojego asystenta opartego na AI. Niestety funkcja obecnie dostępna jest wyłącznie w języku angielskim – jeśli jednak firma obsługuje zagranicznych klientów, jest spora szansa, że asystent okaże się choć w części użyteczny.
Funkcja działa podczas tworzenia treści na stronach, podpowiadając co możemy umieścić w danej sekcji, jak i w konwersacjach – tam może zmodyfikować odpowiedź na pytanie klienta. W pierwszej wersji za pomocą AI wygenerujemy zarówno nagłówek do tekstu, jak i treść paragrafów.
W konwersacjach asystent nie generuje tekstu od zera, ale jest w stanie przepisać już gotowy fragment na nowo, skrócić treść czy zmienić wydźwięk odpowiedzi na bardziej przyjazny czy bardziej profesjonalny.
Jak zacząć? Asystent AI na stronach i landing page’ach jest dostępny domyślnie. Aby włączyć asystenta w konwersacjach, kliknij: Product Updates → [Public Beta] Content Assistant in Conversations Inbox
Dla użytkowników HubSpota stworzony został również ChatSpot – oparty na Chacie GPT asystent biznesowy. Chatspot w prosty sposób jest w stanie na przykład wygenerować listę technologii, z których korzysta dana firma na podstawie jej strony internetowej albo napisać krótkie podsumowanie firmy znajdującej się w bazie.
Wdrożenie HubSpot z Verseo
Wujek Ben mawiał, że z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność – postaw na wdrożenie HubSpota z Verseo i pozwól swojej firmie wznieść się na wyższy poziom organizacyjny.
Zobacz case studies z naszych wdrożeń:
Bądź pierwszym który napisze komentarz.