Spis treści
Czytasz teraz:
Email marketing – 8 zalet
Zamknij
Email marketing – stary ale jary
Maile są już z nami ponad 30 lat. Przez ten czas wiele się zmieniło – początkowo jako nowatorska technologia służyły niewielu fascynatom do prostej komunikacji. Z czasem zyskały duże zastosowanie w reklamie jako e-mail marketing.
Choć po niektórych wydarzeniach maile zaczęły kojarzyć się ze spamem, a powstanie mediów społecznościowych zmieniło nasz sposób komunikowania się, narzędzie to jest dalej powszechnie stosowane.
Być może dlatego się zastanawiasz – czy e-mail marketing ma dalej sens? Z pewnością! W tym artykule poznasz 8 powodów, dla którego warto skorzystać z tego rozwiązania.
Czym jest e-mail marketing?
Na początku wytłumaczmy sobie, czym jest omawiane pojęcie. E-mail marketing klasyfikuje się do marketingu direct response. Oznacza to, że jego działanie ma pobudzać określoną reakcję/odpowiedź (response) odbiorcy. Dlatego też takie maile posiadają call to action (CTA) w formie graficznej lub zwykłego linku.
Samo CTA może zachęcać do:
- przeczytania ostatniego wpisu na blogu,
- pobrania e-booka,
- skorzystania z kuponu rabatowego,
- zakupu danego produktu,
- zapoznania się z nowymi informacjami, które mogą zainteresować odbiorcę.
E-mail marketing jest zatem ważnym narzędziem, które pomoże w zdobywaniu nowych klientów oraz utrzymywania tych obecnych.
Klienci dalej cenią komunikację przez e-mail
Pierwszym powodem, dla którego e-mail marketing jest świetnym wyborem dla firm, jest to, że klienci preferują taki sposób komunikacji. Jedno z badań przeprowadzonych przez Marketing Sherpa pokazuje, że 72% klientów woli otrzymywać wiadomości promocyjne za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Oprócz tego e-mail marketing powinny rozważyć małe firmy. Większość z nich ma ograniczone budżety marketingowe, co oznacza, że potrzebują taktyki, która będzie dobrze rezonować z ich rynkiem docelowym.
Oczywiście media społecznościowe stały się bardzo popularnym sposobem komunikacji małych firm z grupą docelową. Jednak marki czasami po prostu nie stać na zdobycie odpowiednich zasięgów przez takie kanały. Na szczęście e-mail to równie profesjonalne i bezpośrednie medium, które pozwala firmom dotrzeć do swoich klientów.
Jakie jeszcze korzyści przemawiają za e-mail marketingiem? Oto one:
1. Prosta segmentacja
Reklama i marketing muszą być dziś bardzo ściśle powiązane z daną grupą docelową. E-mail marketing daje optymalne możliwości precyzyjnego podziału odbiorców. Pozwala to mieć pewność, że adresowane są tylko te grupy klientów, dla których oferta lub dana informacja jest naprawdę istotna. Dobry wybór skutkuje wyższą konwersją i zapobiega marnowaniu środków.
2. Elastyczna personalizacja
Klienci powinni być zawsze adresowani i traktowani indywidualnie. Można to łatwo zrobić za pomocą maili ze względu na liczne możliwości personalizacji. Takie działania nie ograniczają się już tylko do pozdrowienia lub innych prostych elementów. Zawartość całego maila może być dostosowana dokładnie do indywidualnego odbiorcy.
3. Skalowalność
Jeśli chcesz wdrożyć działania marketingowe skierowane do większej grupy ludzi, koszty zaczną szybko rosnąć. Tak samo czas potrzebny do obsługi większej kampanii proporcjonalnie wzrośnie.
E-mail marketing jest prosty w skalowaniu. Wystarczy raz utworzyć odpowiednią wiadomość, a następnie wysłać ją do dużej liczby odbiorców. Dzięki temu narzędzie do marketingu może rosnąć wraz z firmą.
4. Wykorzystywanie emocji
Reklama i marketing muszą nie tylko przekonać potencjalnych klientów na podstawie faktów, ale także przemawiać emocjonalnie. Maile dają bogate możliwości designu, które można połączyć choćby ze stronami typu landing page. W rezultacie takie maile osiągają wysoki wskaźnik odpowiedzi.
5. Przejrzyste koszty
Koszty korzystania z e-mail marketingu są stosunkowo niskie. Wymagają one głównie napisania odpowiedniej oferty, zaprojektowania szaty graficznej oraz konfiguracji. Wiele darmowych narzędzi pozwala za darmo obsługiwać wysyłkę nawet kilku tysięcy wiadomości miesięcznie. Ponieważ efekty takich działań reklamowych można uzyskać bardzo szybko, zwrot z inwestycji ma miejsce po krótkim czasie.
6. Proste testy A/B
W teście A/B kreowane są dwie odmiany jednej kampanii, a następnie wysyła się je do niewielkiego procentu odbiorców. Połowa z tej grupy otrzymuje wersję A, a druga połowa dostaje wersję B. Biorąc pod uwagę największą liczbę otwarć lub kliknięć, określa się zwycięską wersję. Następnie jest ona wysyłana do pozostałych osób.
W ten sposób możesz optymalizować wszystko – od samego tytułu wiadomości, po zawartość, grafikę oraz call to action. Dzięki temu Twoje kampanie z czasem zaczną generować coraz lepsze rezultaty.
7. Dotarcie do klientów mobilnych
Firma Litmus przeprowadziła analizę, na jakich urządzeniach najchętniej otwierane są maile:
Okazuje się, że zdecydowanie preferowane są tutaj urządzenia mobilne. Z tego powodu e-mail marketing w kontekście docierania na urządzenia mobilne jest znacznie lepszy od SMS-ów, ponieważ:
- Działa także na urządzeniach przenośnych innych niż telefony komórkowe.
- Poczta elektroniczna jest bezpłatna dla konsumenta, natomiast odbieranie wiadomości tekstowych może nieraz wiązać się z opłatami.
- Wiadomości e-mail mają znacznie więcej miejsca na treść niż wiadomości tekstowe, co pozwala na lepsze dostosowanie elementów marketingowych.
8. Dobre rozwiązanie dla kampanii omnichannel
Korzystanie z licznych kanałów w nowoczesnym marketingu nabiera coraz większego znaczenia. Takie podejście pozwala utrzymywać kontakt z potencjalnymi i obecnymi klientami na jak największą ilość sposobów. E-mail marketing jest tutaj szczególnie przydatny, ponieważ pozwala na łatwą integrację wielu różnych kanałów.
Przykładowo można go dobrze połączyć z mediami społecznościowymi. Jeśli na takiej platformie zamierzasz zorganizować konkurs, możesz wzbudzić na niego nastrój oczekiwania poprzez kampanię mailową. Dodatkowo same maile da się wykorzystać do zwiększenia liczby odbiorców w social mediach, załączając w nich przyciski zachęcające do polubienia Twoich profili.
Podsumowanie
E-mail marketing nie jest z pewnością martwy. Istnieje wiele powodów, dla których sprawdzi się on i w Twoim przypadku.
Jeśli z kolei chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć skuteczne mailingi, przeczytaj ten artykuł.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.