Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Email marketing – 8 zalet

Email marketing – 8 zalet - zdjęcie nr 1

Email marketing – 8 zalet - zdjęcie nr 2

Email marketing – stary ale jary

Maile są już z nami ponad 30 lat. Przez ten czas wiele się zmieniło – początkowo jako nowatorska technologia służyły niewielu fascynatom do prostej komunikacji. Z czasem zyskały duże zastosowanie w reklamie jako e-mail marketing.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Choć po niektórych wydarzeniach maile zaczęły kojarzyć się ze spamem, a powstanie mediów społecznościowych zmieniło nasz sposób komunikowania się, narzędzie to jest dalej powszechnie stosowane.

Być może dlatego się zastanawiasz – czy e-mail marketing ma dalej sens? Z pewnością! W tym artykule poznasz 8 powodów, dla którego warto skorzystać z tego rozwiązania.

Czym jest e-mail marketing?

Na początku wytłumaczmy sobie, czym jest omawiane pojęcie. E-mail marketing klasyfikuje się do marketingu direct response. Oznacza to, że jego działanie ma pobudzać określoną reakcję/odpowiedź (response) odbiorcy. Dlatego też takie maile posiadają call to action (CTA) w formie graficznej lub zwykłego linku.

Samo CTA może zachęcać do:

  • przeczytania ostatniego wpisu na blogu,
  • pobrania e-booka,
  • skorzystania z kuponu rabatowego,
  • zakupu danego produktu,
  • zapoznania się z nowymi informacjami, które mogą zainteresować odbiorcę.

E-mail marketing jest zatem ważnym narzędziem, które pomoże w zdobywaniu nowych klientów oraz utrzymywania tych obecnych.

Klienci dalej cenią komunikację przez e-mail

Pierwszym powodem, dla którego e-mail marketing jest świetnym wyborem dla firm, jest to, że klienci preferują taki sposób komunikacji. Jedno z badań przeprowadzonych przez Marketing Sherpa pokazuje, że 72% klientów woli otrzymywać wiadomości promocyjne za pośrednictwem poczty elektronicznej.

email marketing statystyki

Oprócz tego e-mail marketing powinny rozważyć małe firmy. Większość z nich ma ograniczone budżety marketingowe, co oznacza, że potrzebują taktyki, która będzie dobrze rezonować z ich rynkiem docelowym.

Oczywiście media społecznościowe stały się bardzo popularnym sposobem komunikacji małych firm z grupą docelową. Jednak marki czasami po prostu nie stać na zdobycie odpowiednich zasięgów przez takie kanały. Na szczęście e-mail to równie profesjonalne i bezpośrednie medium, które pozwala firmom dotrzeć do swoich klientów.

Jakie jeszcze korzyści przemawiają za e-mail marketingiem? Oto one:

1. Prosta segmentacja

Reklama i marketing muszą być dziś bardzo ściśle powiązane z daną grupą docelową. E-mail marketing daje optymalne możliwości precyzyjnego podziału odbiorców. Pozwala to mieć pewność, że adresowane są tylko te grupy klientów, dla których oferta lub dana informacja jest naprawdę istotna. Dobry wybór skutkuje wyższą konwersją i zapobiega marnowaniu środków.

2. Elastyczna personalizacja

Klienci powinni być zawsze adresowani i traktowani indywidualnie. Można to łatwo zrobić za pomocą maili ze względu na liczne możliwości personalizacji. Takie działania nie ograniczają się już tylko do pozdrowienia lub innych prostych elementów. Zawartość całego maila może być dostosowana dokładnie do indywidualnego odbiorcy.

3. Skalowalność

Jeśli chcesz wdrożyć działania marketingowe skierowane do większej grupy ludzi, koszty zaczną szybko rosnąć. Tak samo czas potrzebny do obsługi większej kampanii proporcjonalnie wzrośnie.
E-mail marketing jest prosty w skalowaniu. Wystarczy raz utworzyć odpowiednią wiadomość, a następnie wysłać ją do dużej liczby odbiorców. Dzięki temu narzędzie do marketingu może rosnąć wraz z firmą.

4. Wykorzystywanie emocji

Reklama i marketing muszą nie tylko przekonać potencjalnych klientów na podstawie faktów, ale także przemawiać emocjonalnie. Maile dają bogate możliwości designu, które można połączyć choćby ze stronami typu landing page. W rezultacie takie maile osiągają wysoki wskaźnik odpowiedzi.

5. Przejrzyste koszty

Koszty korzystania z e-mail marketingu są stosunkowo niskie. Wymagają one głównie napisania odpowiedniej oferty, zaprojektowania szaty graficznej oraz konfiguracji. Wiele darmowych narzędzi pozwala za darmo obsługiwać wysyłkę nawet kilku tysięcy wiadomości miesięcznie. Ponieważ efekty takich działań reklamowych można uzyskać bardzo szybko, zwrot z inwestycji ma miejsce po krótkim czasie.

6. Proste testy A/B

W teście A/B kreowane są dwie odmiany jednej kampanii, a następnie wysyła się je do niewielkiego procentu odbiorców. Połowa z tej grupy otrzymuje wersję A, a druga połowa dostaje wersję B. Biorąc pod uwagę największą liczbę otwarć lub kliknięć, określa się zwycięską wersję. Następnie jest ona wysyłana do pozostałych osób.
W ten sposób możesz optymalizować wszystko – od samego tytułu wiadomości, po zawartość, grafikę oraz call to action. Dzięki temu Twoje kampanie z czasem zaczną generować coraz lepsze rezultaty.

7. Dotarcie do klientów mobilnych

Firma Litmus przeprowadziła analizę, na jakich urządzeniach najchętniej otwierane są maile:

email marketing urządzenia mobilne

Okazuje się, że zdecydowanie preferowane są tutaj urządzenia mobilne. Z tego powodu e-mail marketing w kontekście docierania na urządzenia mobilne jest znacznie lepszy od SMS-ów, ponieważ:

  • Działa także na urządzeniach przenośnych innych niż telefony komórkowe.
  • Poczta elektroniczna jest bezpłatna dla konsumenta, natomiast odbieranie wiadomości tekstowych może nieraz wiązać się z opłatami.
  • Wiadomości e-mail mają znacznie więcej miejsca na treść niż wiadomości tekstowe, co pozwala na lepsze dostosowanie elementów marketingowych.

8. Dobre rozwiązanie dla kampanii omnichannel

Korzystanie z licznych kanałów w nowoczesnym marketingu nabiera coraz większego znaczenia. Takie podejście pozwala utrzymywać kontakt z potencjalnymi i obecnymi klientami na jak największą ilość sposobów. E-mail marketing jest tutaj szczególnie przydatny, ponieważ pozwala na łatwą integrację wielu różnych kanałów.

Przykładowo można go dobrze połączyć z mediami społecznościowymi. Jeśli na takiej platformie zamierzasz zorganizować konkurs, możesz wzbudzić na niego nastrój oczekiwania poprzez kampanię mailową. Dodatkowo same maile da się wykorzystać do zwiększenia liczby odbiorców w social mediach, załączając w nich przyciski zachęcające do polubienia Twoich profili.

Podsumowanie

E-mail marketing nie jest z pewnością martwy. Istnieje wiele powodów, dla których sprawdzi się on i w Twoim przypadku.

Jeśli z kolei chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć skuteczne mailingi, przeczytaj ten artykuł.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany