Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Gdzie warto szukać Informacji o Google AdWords i Google Analytics?

    Jako że często poszukuję dodatkowej wiedzy z AdWords czy Analytics, sam przeglądam wiele stron o tej tematyce. Niestety wiele treści tam zawartych jest nieprawidłowych lub po prostu nieprzydatnych.

    Aby ułatwić Ci poszukiwanie konkretnych informacji, pozwoliłem sobie stworzyć krótką listę wskazówek, które mogą Ci w tym pomóc.

    1. Najlepiej każdą wiedzę/informację przetestować samemu na własnej kampanii. To, co u innych się całkowicie nie sprawdza, w innej branży może się okazać świetną opcją. W Google AdWords nie istnieje coś takiego jak sprawdzona zasada typu „ta forma reklamy x jest najlepsza”, „nigdy nie stosuj danej usługi w ten sposób”, itp. Nie warto powielać schematów, trzeba zawsze testować i samemu ocenić efekt/wpływ danej nowości/usługi na nasz biznes.Pytanie brzmi: skąd brać informacje na temat tego, co testować?
    2. Zaczynamy od rejestracji na platformie Google Partners https://www.google.com/partners/?hl=pl.
      Znajdziemy tam wiele ciekawych materiałów, case study z całego świata oraz wiele prezentacji szkoleniowych w formie video. Materiały są przygotowane w przyjaznej formie graficznej.Są tam też opcje zdawania egzaminów, które pozwolą sprawdzić wiedzę.
    3. Google AdWords Support (https://support.google.com/partners/?hl=pl#topic=3111012) – nawiązując do poprzedniego podpunktu, każdy egzamin ma przygotowane materiały do nauki podzielone na odpowiednie etapy. Dzięki temu można przyswajać wiedzę we właściwej kolejności. Istotny jest również fakt, że w Google Support znajdziesz odpowiedź na większość pytań, każda usługa jest dokładnie opisana i ma wiele linków odsyłających do pogłębiania tematu.
    4. Google Analytics ma oczywiście również swój Support (https://support.google.com/analytics/?hl=pl#topic=3544906)
    5. Warto też zajrzeć na Analytics Academy (https://analyticsacademy.withgoogle.com/explorer)
    6. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie w Google Support, zawsze możesz zadać pytanie na oficjalnym forum Google AdWords (https://www.pl.adwords-community.com/), gdzie prawdopodobnie otrzymasz szybką odpowiedź od kliku osób (dzięki temu uzyskasz obiektywną informację zwrotną).
    7. W ramach Platformy Google Partners możesz brać udział w Akademii Google Partners (http://www.akademiagooglepartners.pl/), gdzie prowadzone są okresowe szkolenia (dotyczące wielu zagadnień) prowadzone w największych miastach w Polsce. Szkolenia są darmowe i prowadzone przez certyfikowany trenerów Google.
    8. Na rynku dostępnych jest wiele publikacji w języku polskim o tematyce związanej z AdWords i Analytics. Nie będę wymieniał tytułów i księgarni (wystarczy wpisać „AdWords książka” oczywiście w Google.pl ;)). Jest około 10-15 tytułów. Nie ma lepszych i gorszych – warto przeczytać wszystko i wyrobić sobie własną opinię (patrz punkt a). W każdej książce znajdziesz nowe zdanie/pomysł, który można przetestować w kampanii.
    9. Blogi, które polecam:
      • Oficjalny Blog Google AdWords adwords-pl.blogspot.com
      • Blog Mariusza Gąsiewskiego www.ittechnology.us
      • Blog Przemka Modrzewskiego www.marketinglab.pl
      • + Jeśli chodzi o Google Analytics, warto śledzić Maćka Lewińskiego na Google+, który prowadzi coś na kształt bloga.
    10. Warto zajrzeć na oficjalny kanał „Rozwijaj się z Google na YouTube” https://www.youtube.com/user/learnwithgooglepl. Polecam poszukać jego angielskiego odpowiednika.
      Google ma wiele oficjalnych kanałów na YouTube podzielonych tematycznie. Warto szukać!
    11. Jeśli masz konto na Google + poszukaj oficjalnych Kanałów Google, Google AdWords, Google Analytics na G+ i dodaj je do kręgów. Będziesz na bieżąco z wszystkimi nowościami, które później możesz zweryfikować z informacjami, które znajdziesz w materiałach i źródłach podanych powyżej.
    12. Przy wdrażaniu bardziej zaawansowanych rzeczy na pewno będziesz potrzebował oficjalnej strony dla developerów AdWords i Analytics https://developers.google.com/analytics/ https://developers.google.com/adwords
    13. Jeśli obsługuje Cię agencja SEM, pytaj ją o wszystko. Agencje zazwyczaj nie maja problemu z edukacją swoich klientów.

    Warto zwrócić uwagę, że powyższa lista nie bez powodu zawiera dużo treści w oparciu o oficjalne źródła Google. Oczywiste jest też, że materiały tam się znajdujące są nie do przerobienia w ciągu jednego dnia. Potrzeba czasu na przyswojenie wiedzy oraz jej odpowiednie jej przetestowanie.

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Google AdWords blog – ucz się z Verseo!
    Maciej Popiołek

    Google AdWords blog – dlaczego warto poznawać Google Adwords z Verseo? Szukasz pomocy w obszarze Google AdWords? A może zaczynasz […]

    reklama sklepu online
    Reklama sklepu online – omówienie zalet
    Dominika Słomka

    Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz – w tym często powtarzanym powiedzeniu jest sporo prawdy. Jeżeli więc prowadzisz […]

    Słowo kluczowe ma siłę!
    Artykuł gościnny

    Opublikowana na blogu Verseo.pl notka poświęcona wykluczającym słowom kluczowym powinna mieć swoje uzupełnienie we wpisie o tym jak dobierać słowa […]

    programmatic buying
    Programmatic Buying – 7 najczęściej zadawanych pytań
    Natalia Frąckowiak

    Zautomatyzowany rynek reklam programatycznych bazujących na danych użytkowników zmienia oblicze digital marketingu. Rozwija się prężnie, z roku na rok zwiększając […]

    Status Produktu GMC teraz widoczny w Google AdWords
    Dariusz Cichocki

    Kolejna funkcjonalność w panelu AdWords! Na początku bieżącego roku Google dodało kolumnę w panelu AdWords, która pozwala określić informacje o […]

    Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie!
    Maksymilian Melion

    Zmiany w Google Merchant Center Google rozszerzyło listę krajów, dla których ustawianie informacji o kosztach dostawy w Google Merchant Center […]