Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Darmowe narzędzia SEO

Darmowe narzędzia SEO - zdjęcie nr 1

darmowe narzędzia seo

Jeśli chcesz, aby Twoja strona generowała większy ruch, musisz zaangażować się w działania SEO. Dzięki temu znajdziesz się wyżej w wynikach wyszukiwania, a potencjalni klienci szybciej trafią na Twoją ofertę. Pozycjonowanie stron wymaga dużo czasu. Ważne, aby stale monitorować, skanować i ulepszać stronę. Na szczęście rynek narzędzi do optymalizacji pod kątem SEO znacznie się rozwinął w ciągu ostatnich kilku lat. Obecnie istnieje wiele narzędzi marketingowych dostępnych online, które pomagają w pozycjonowaniu. W tym artykule przedstawiamy Ci darmowe narzędzia SEO, dzięki którym Twoja strona będzie bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. Wybrane darmowe narzędzia SEO zostały wymieniliśmy w kolejności alfabetycznej.

Ahrefs to jedno z najbardziej wszechstronnych narzędzi na rynku, które pozwala na zweryfikowanie słów kluczowych, budowanie linków i treści. Jego główną zaletą jest jednak część związana z link buildingiem, ponieważ posiada największą bazę linków w internecie, a co za tym idzie informacje, które możemy za jego pośrednictwem uzyskać są nieocenione. Ponadto ta baza linków jest aktualizowana co jakiś czas, dzięki czemu wiesz, kiedy tracisz linki lub kiedy je zdobywasz. Jest to zasługa botów, które, podobnie jak Google, wędrują po Internecie, ale zamiast stron indeksują linki.

AnswerThePublic

AnswerThePublic to narzędzie, dzięki któremu dowiadujesz się, czego użytkownicy szukają na forach, blogach i w mediach społecznościowych. Jest to bezpłatna aplikacja do badania słów kluczowych i tworzenia pomysłów na treści. Po wpisaniu hasła otrzymujemy dynamiczne wykresy zawierające zapytania, jakie zostały wpisane przez internautów do wyszukiwarki Google. Dostajemy tym samym listę słów kluczowych z tzw. długim ogonem. Interfejs serwisu jest w  języku angielskim, ale sama obsługa narzędzia jest prosta oraz intuicyjna.

Check My Links to rozszerzenie przeglądarki Chrome, które pozwala jednym kliknięciem zidentyfikować uszkodzone linki na dowolnej stronie internetowej. Uszkodzone linki negatywnie wpływają na wrażenia użytkownika i wysiłki związane z optymalizacją wyszukiwarek (SEO), więc szybkie ich czyszczenie jest w naszym najlepszym interesie. Po uruchomieniu Check My Links rozpoczyna się proces skanowania strony. Wyniki zostaną wyświetlone w formie czytelnego wykresu. Można także wybrać automatyczne skanowanie stron. Zindeksowane linki zostaną podświetlone w kolorze odpowiadającym ich statusowi. Na czerwono wyświetlają się linki uszkodzone.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Google Analytics

Google Google Analytics to darmowe narzędzie od Google, które służy do śledzenia wydajności witryny i zbierania informacji o odwiedzających. Może ono pomóc firmom w określeniu głównych źródeł ruchu użytkowników, ocenie działań marketingowych i kampanii, odkrywaniu trendów w zaangażowaniu użytkowników, które można wykorzystać do ulepszania kampanii marketingowych, zwiększania ruchu w witrynie i zatrzymywania odwiedzających na dłużej. Jak widzimy powyżej, Google Analytics zapewnia statystyki, które są przydatne w kontekście optymalizacji strony pod kątem wyników wyszukiwania (SEO) oraz w celach marketingowych. Google Analytics jako darmowe narzędzie seo jest bardzo przydatny!

Google Data Studio

Google Data Studio to narzędzie do raportowania danych. Służy do tworzenia interaktywnych i responsywnych pulpitów nawigacyjnych, które umożliwiają budowanie własnych paneli za pomocą szablonów z najróżniejszymi wykresami, mapami i tabelami. Dostęp do zaawansowanych danych umożliwia ocenę skuteczności działań SEO, gdyż widzimy m.in. ruch na stronie i sposobu indeksowania witryn przez boty wyszukiwarki. Google Data Studio gromadzi metryki i wskaźniki, które wspierają podejmowanie decyzji i kierunek strategii, dzięki czemu firmy podejmują mniejsze ryzyko i zwiększają szanse na osiągnięcie swoich celów.

Google Search Console 

Darmowe narzędzie dostępne dla każdej witryny. Google Search Console, zawiera mnóstwo danych dotyczących naszej strony związanych z bezpłatnymi wynikami wyszukiwania, a także różne raporty o błędach. Search Console stale się rozwija, ponieważ Google dodaje nowe funkcje i zmienia swoje podejście do tego, co jest ważne dla użytkowników, na przykład nacisk na szybkość witryny oznacza, że ​​niektóre z kluczowych raportów o błędach na platformie są związane z szybkością. Możesz również zobaczyć błędy związane z indeksowaniem witryny lub strony, które Google próbował dodać do swojego indeksu, ale nie było to możliwe z powodu złego kodowania.

Google Trends to bezpłatne narzędzie udostępniane przez Google, które pozwoli nam porównać popularność wyszukiwania różnych słów lub fraz. Dzięki czemu wiemy, jaki jest poziom wyszukiwania określonego słowa kluczowego w danym przedziale czasowym. Porównanie to jest przedstawione za pomocą wykresu, który pokazuje frazy wyszukiwane od 2004 roku do chwili obecnej, co pozwala nam zaobserwować zmiany w czasie oraz w zależności od obszaru geograficznego. Inne dane, które są nam udostępnione, to globalna mapa cieplna, która graficznie pokazuje indeks liczby wyszukiwań w różnych regionach każdego kraju lub listę słów związanych z każdą wyszukiwaną frazą, które wykazują większy wzrost. Google Trends daje nam również możliwość porównania do 5 terminów jednocześnie, a tym samym sprawdzenia, jak zmieniało się ich popularność na przestrzeni czasu.

HubSpot Website Grader 

Website Grader to narzędzie, z którego mogą korzystać wszystkie strony, nie tylko te powiązane z Hubspotem. Jest to świetne narzędzie, gdy chcemy sprawdzić, na jakim etapie jesteśmy w kwestii naszej witryny i działań SEO. Aby skorzystać, należy wpisać adres URL i adres e-mail, a Hubspot zaindeksuje daną witrynę i przedstawi zestawienie wyników. Nasza strona zostanie oceniana w czterech ogólnych kategoriach: wydajność, SEO, urządzenia mobilne i bezpieczeństwo. Za sprawą HubSpot Website Gradera odkryjemy obszary wymagające poprawy i dowiemy się, co zrobić, by nasza witryna była bardziej zoptymalizowana pod kątem SEO.

Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog SEO Spider to program, który przechwytuje linki do stron internetowych, obrazy, CSS, skrypty i aplikacje. Pobiera również kluczowe elementy strony dla SEO, prezentuje je w zakładkach według typu i umożliwia filtrowanie pod kątem najczęściej spotykanych problemów SEO. Możesz przeglądać, analizować i filtrować informacje w miarę ich gromadzenia. Screaming Frog SEO jest szczególnie pomocny przy analizowaniu średnich i dużych witryn, gdzie ręczne sprawdzanie każdej strony byłoby niezwykle pracochłonne. 

SEMrush site audit 

Narzędzie SEMrush dobrze sprawdza się w przypadku małych i średnich stron internetowych. Opcja audytu witryny pozwoli na analizę danej strony (w wersji bezpłatnej do 100 stron) i przeprowadzi kontrolę ok. 140 różnych parametrów związanych z SEO. Chodzi tu m.in. o zduplikowaną treść, niedziałające linki, implementację HTTPS, indeksowanie stron. W wynikach audytu strony pojawia się ocena wyrażona w procentach oraz ewentualne błędy, które należy skorygować. Każdy element zawiera informacje o tym, dlaczego ma znaczenie i jak go naprawić. 

SEOquake

SEOquake to narzędzie SEO łatwe w obsłudze. Wystarczy go zainstalować na przeglądarce. Główną zaletą SEOquake jest możliwość przeglądania wszystkich danych i wskaźników w tym samym miejscu, co ułatwia ich interpretację i podejmowanie decyzji w zakresie pozycjonowania stron. Można również uzyskać pełniejsze informacje na temat optymalizacji stron lub słów kluczowych dzięki opcji audytu. Kolejną zaletą jest wgląd w metryki witryn, które plasują się w wynikach dla wyszukiwanego słowa kluczowego.

Surfer SEO 

Surfer SEO to darmowe narzędzie SEO służące do wspomagania pozycjonowania stron poprzez optymalizację treści i odpowiedni dobór słów kluczowych. Surfer SEO analizuje aktualne 50 najlepszych wyników w wyszukiwarce Google pod kątem potencjalnych czynników rankingowych dla wyszukiwanej frazy. Zawiera również wbudowane narzędzie do badania słów kluczowych i przeglądu SERP, które podaje średnią liczbę słów lub preferowaną długość treści i częstotliwość słów kluczowych oraz szacunkowe dane dotyczące szybkości strony.

Yoast SEO

Yoast SEO to wtyczka WordPress, która poprawi ranking naszej witryny w wyszukiwarkach, pomagając zoptymalizować zawartość strony i słowa kluczowe. Po zainstalowaniu w witrynie WordPress, wtyczka Yoast SEO pojawi się na każdej z tworzonych stron i postów, a następnie przeanalizuje zawartość strony i przedstawi sugestie, jak ją ulepszyć. Jeśli nie mamy obszernej wiedzy z zakresu SEO, regularne używanie Yoast SEO podczas publikowania nowych stron lub przeglądania już istniejących jest świetnym treningiem. Korzystając z wtyczki, zaczniemy publikować treści z myślą o optymalizacji, bardziej instynktownie.

Podsumowanie

Jeśli chcesz, aby Twoja witryna przyciągnęła większy ruch i zapewniała lepsze wrażenia odwiedzającym, powinieneś przeanalizować ją pod kątem SEO, a narzędzi dostępnych online, które Ci w tym pomogą są setki. Zebraliśmy te darmowe narzędzia SEO, które uważamy za wartościowe w Verseo i które są łatwo dostępne. W ciągu kilku minut możesz cieszyć się wartościowymi informacjami zwrotnymi dotyczącymi Twojego SEO. Darmowe narzędzia seo – a właściwie umiejętność ich obsługi, podniosą też Twoją wartość na rynku pracy!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany