Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Jak dobierać słowa kluczowe SEO pod własny biznes? 3 zasady

Jak dobierać słowa kluczowe SEO pod własny biznes? 3 zasady - zdjęcie nr 1

Jak dobierać słowa kluczowe pod swój biznes?

Słowa kluczowe SEO to frazy lub terminy, które użytkownicy wprowadzają do okienka wyszukiwarki, szukając interesujących ich treści. Poprzez optymalizowanie tekstów na firmowej stronie można zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć więcej ruchu organicznego. Pisząc wprost — to się po prostu opłaca! O tym, jak dobrać słowa kluczowe i jakich słów użyć na stronie, by kochali nas użytkownicy i wyszukiwarka Google podpowiadamy poniżej!

Frazy kluczowe — czym są?

W pierwszej kolejności ustalmy szczegóły. „Keywords”, „frazy kluczowe”, „ogólne słowa kluczowe”, „hasła”, „zapytania”, czy „wygooglowania” są podstawowym i najważniejszym elementem pozycjonowania. Jak może brzmieć definicja fraz kluczowych w kontekście SEO?

„Keywordsy”, czyli słowa kluczowe, to wyrazy wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników. W wynikach, czyli SERPach (Search Engine Result Page), ujmowane są strony, które według algorytmu najlepiej odpowiadają internaucie na wyszukiwane zapytanie. Wybranie i wyselekcjonowanie najbardziej wartościowych słów kluczowych to pierwszy krok, jaki należy wykonać, przygotowując stronę internetową do osiągnięcia wysokich pozycji dla wielu rodzajów fraz kluczowych.

Dlaczego warto dobrać słowa kluczowe?

Dlaczego warto dbać o słowa kluczowe?

Optymalizacja słów kluczowych pomaga w pozycjonowaniu strony internetowej na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania dla konkretnych zapytań użytkowników. Dzięki temu witryna jest bardziej widoczna dla potencjalnych klientów, co może prowadzić do większej liczby wizyt na stronie, a w konsekwencji do większej sprzedaży lub zwiększenia ruchu.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Dlatego ważne jest, aby wybierać odpowiednie słowo kluczowe związane z tematyką strony i optymalizować treści wokół tych fraz kluczowych.

Czy słowo kluczowe może zrobić złą robotę?

To zależy od danej frazy. Na pewno trzeba unikać przesytu, bo ten nigdy nie jest dobry. Podobnie jest w przypadku opisywanych fraz kluczowych. Zbyt częste używanie słów kluczowych, zwane „nadmiernym wypełnianiem treści słowami kluczowymi” (ang. keyword stuffing), może zaszkodzić optymalizacji strony i spowodować obniżenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jak podchodzić do fraz kluczowych, by robić to dobrze? Poniżej 3 najważniejsze wytyczne dla wyszukiwanych fraz!

Słowo kluczowe, które ma wielką moc dla Twojego biznesu

Wybranie odpowiednich słów kluczowych dla Twojego biznesu

Właściwy wybór słowa kluczowego jest — nomen omen — kluczowy, jeśli chodzi o proces pozycjonowania strony. O czym należy pamiętać, tworząc listę fraz, które będziesz ujmować na swojej stronie internetowej? Jak zawalczyć o większą liczbę wyszukiwań i wyświetlenie się w pierwszej kolejności na liście podpowiedzi Google? Poznaj nasze TOP 3 dla słowa kluczowego.

  1. Wybierz najważniejsze frazy

Pomyśl, jakie słowa kluczowe są dla Ciebie najistotniejsze. Wybieraj frazy opisujące asortyment w Twoim sklepie. Słowa kluczowe związane z Twoją działalnością biznesową muszą mieć odzwierciedlenie w treści lub produktach, które oferujesz. Dzięki temu opowiesz na intencję użytkownika, który wpisze je w wyszukiwarce Google. Kampanie SEO nie będą skuteczne dla wyrazów, których nie użyjesz w odpowiednim miejscu na danej podstronie.

Jak i gdzie znaleźć dane słowo kluczowe? Możesz wykorzystać specjalne narzędzia (płatne lub bezpłatne), które Ci w tym pomogą. Ogólnych fraz, jak i tych z „długiego ogona” (tak zwany long tail) możesz szukać też w podpowiedziach samej wyszukiwarki. Pamiętaj jednak, że będą one nawiązywać do historii Twoich wyszukań, dlatego skorzystaj z trybu incognito.

2. Sprawdzaj liczbę wyszukiwań i konkurencyjność słów kluczowych

W Twojej branży na pewno są popularne frazy kluczowe i te, po które sięga mniejszość. Może właśnie ta nisza pozwoli Ci szybciej osiągnąć wysokie pozycje i zwiększyć ruch na stronie. Nim przystąpisz do tworzenia strategii SEO, poznaj dogłębnie konkurencyjność słów kluczowych, prześwietlając ich średnią miesięczną liczbę wyszukiwań i podejdź do tematu racjonalnie. Nie zawsze opłaca się „kopać z koniem”. Czasem kosztuje to sporo i zabiera równie dużo czasu. Możesz poświęcić go na pozycjonowanie słów kluczowych, które przyniosą szybsze efekty. W końcu biznes musi się opłacać, prawda?

3. Postaw na cykliczną analizę słów kluczowych

Co jakiś czas sprawdzaj listę słów kluczowych i nie bój się dodawać słowa kluczowe, które wcześniej się na niej nie znalazły. Analiza słów kluczowych może pokazać, jak zmieniają się trendy, czy wyszukania Google na daną frazę. Jeśli okaże się, że wybrane przez Ciebie wcześniej nie odpowiadają na intencję użytkownika, możesz zmienić zasady gry. Pamiętaj jednak, by nie podejmować decyzji zbyt pochopnie. SEO lubi cierpliwość!

Jak dobrać słowa kluczowe dla Twojego biznesu?

To jednak nie wszystko…

Zasady odnoszące się do wyboru fraz kluczowych istotnych z perspektywy Twojego biznesu, szczegółowo opisane zostały w naszym poradniku Słowa kluczowe w SEO. Możesz pobrać go za darmowe ze stron Akademii Verseo.

>> Jak dobierać słowa kluczowe SEO pod własny biznes? PORADNIK KROK PO KROKU <<

Na jego wirtualnych stronach znajdziesz kluczowe informacje odnośnie do słów kluczowych i tego, jak dobierać słowa kluczowe, by osiągać wytyczone cele.

Po przeczytaniu naszego poradnika będziesz wiedzieć:

  • Co to są słowa kluczowe i jakie są rodzaje słów kluczowych (między innymi frazy brandowe, frazy lokalne);
  • Który typ słów kluczowych będzie odpowiedni dla mojego biznesu;
  • Jakie narzędzia pomogą w przygotowaniu i sposobie analizowania słów kluczowych w wynikach wyszukiwania Google;
  • Czy mój serwis obecnie pozycjonuje się na jakieś słowa i jak sprawdzać ich skuteczność;
  • W którym miejscu na stronie umieszczać słowa kluczowe;
  • Jakie działania są zabronione i grożą utratą widoczności.

Gdy potrafisz udzielić poprawnej odpowiedzi na powyższe pytania, nie pozostaje nic innego, jak działać i podbijać rynek! Pobierz nasz bezpłatny poradnik Słowa kluczowe w SEO i wygraj bój o pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany