Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

8 komentarzy

Surfer SEO – czy warto?

Surfer SEO – czy warto? - zdjęcie nr 1

Surfer SEO – czy warto? - zdjęcie nr 2

Praca seowca jest pełna wyzwań – a to update algorytmu i przetasowanie w serpach, a to hosting ma problem i strona “leży”, a to w skrzynce pojawia się mail zaczynający się słowami… “Dzień dobry, pragniemy poinformować o planowanych zmianach na stronie…”. Na szczęście, seowiec to jednak cwane zwierzę, co to niespodzianek tego typu się nie boi. W sukurs przybywają nam sztuczki i narzędzia, które niejednemu z nas uratowały dzień i pozwoliły dalej cieszyć się kawą z biurowego ekspresu… O sztuczkach poczytać można w innych tekstach na blogu, a w tym przedstawimy Tobie, drogi Czytelniku, jedno z narzędzi, które przypadło do gustu sporej rzeszy pozycjonerów spod sztandaru Verseo – Surfer SEO.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Surfer SEO – co to, jak to?

Surfer SEO to polskie narzędzie, które od kilkunastu miesięcy służy szeregom specjalistów od SEO w Polsce i za granicą. Nic dziwnego – w szybki sposób pozwala na zebranie danych dotyczących konkurencji oraz do nakreślenia kierunku optymalizacji. Wszelkie dostępne informacje są podane w sposób przystępny i bardzo estetyczny, co jest kwestią istotną, kiedy chcemy je zaprezentować klientom.

O nie, kolejne kolejne narzędzie do ogarnięcia…!

Surfer SEO jest jednym z tych instrumentów pracy pozycjonera, który przyda mu się na każdym etapie kariery. Jego obsługa jest prosta, a zebrane dane mogą zostać przedstawione na różnym poziomie szczegółowości. W odróżnieniu od innych tego typu rozwiązań, pierwsze odczytywanie zapytania nie wymaga przejrzenia przewodnika po Surferze – ot, wystarczy spojrzeć na wykres i już można wysnuć pierwsze wnioski.

surfer seo wykres

(Wyniki wyszukiwania dla frazy “hydraulik poznań” – wykres przedstawia ilość słów znajdujących się w <body> dla stron w pierwszej 50-tce wyników)

W przypadku konieczności przeprowadzenia bardziej skomplikowanej analizy, użytkownik z łatwością zaznaczy i odznaczy interesujące go elementy, np. ilość znaków w title oraz częstotliwość i dokładność występowania słowa kluczowego.

seo surfer analityka

(Wyniki wyszukiwania dla frazy “hydraulik poznań” – ilość znaków w <title> oraz nasycenie słowem kluczowym)

Co warto również zaznaczyć, z analizy wyników możemy wyciąć “skrajności”, np. strony gigantów typu OLX i Allegro. Sprawdźmy, jak ta sama tabela będzie przedstawiać się po zmianach:

surfer seo analityka

(Wyniki wyszukiwania dla frazy “hydraulik poznań” – ilość znaków w <title> oraz nasycenie słowem kluczowym z wykluczeniem z analizy serwisów olx.pl oraz oferteo.pl)

Już na pierwszy rzut oka widać, że rozkład nasycenia słowami kluczowymi uległ zmianie – na stronach z ofertami, fraza “hydraulik poznań” pojawia się praktycznie w każdym kolejnym ogłoszeniu, przez co ich gęstość wzrasta. Na stronach przedsiębiorców, częstotliwość występowania frazy jest mniejsza, a słowa są rozrzucone w bardziej naturalnym porządku.

Element techniczny, element copywriterski

Surfer SEO nie skupia się jedynie na wspomnianych wyżej elementach. W podobny sposób są również przedstawione szczegółowe informacje na temat bardziej technicznych aspektów strony, m.in. prędkość strony, która jest jednym z istotniejszych czynników rankingowych, a przy tym elementem istotnym także z punktu widzenia użytkownika. Zbierając dane do audytów lub pragnąc przedstawić Klientom pozycje ich strony, najlepiej zrobić to w formie serwowanej przez Surfera – na wykresie:

surfer seo

(Wyniki wyszukiwania dla frazy “hydraulik poznań” – Time To First Byte)

surfer seo
(Wyniki wyszukiwania dla frazy “hydraulik poznań” – Load Time)

Jak widać, na podstawie skumulowanych wyników, nie zawsze szybsza strona wygrywa wyścig o pozycje i w przypadku frazy “hydraulik poznań” inne czynniki grają pierwsze skrzypce.

Wskazówki co do linijki

Wykresy i szczegółowa analiza kondycji wyników na dane zapytanie to nie koniec możliwości Surfera SEO. Narzędzie ma również opcję “dla tych bardziej leniwych” – audyt strony, z konkretnymi wskazówkami. Znaleźć w nim można m.in. wykaz linków, pod którymi znajduje się odnośnik do konkurencji oraz dokładne informacje, w których miejscach nasza witryna odstaje od swoich konkurentów.

surfer seo audyt
Audyt Surfer SEO wyszczególnia miejsca,w których znajdują się błędy, w tym przypadku m.in.:

audyt surfer seo
informacje o brakujących linkach

surfer seo widok

informacje o zwrotach, które są w użyciu na konkurencyjnych stronach

surfer seo panel audyt

Ilości słów na stronie

słowa kluczowe surfer seo

słowa kluczowe w h1

Jak widać, w tym przypadku w pierwszej 5-tce wyników znajduje się tylko jeden konkurent z dokładnym słowem kluczowym w h1.

Po rozwinięciu każdego z elementów przedstawione są bardziej szczegółowe dane. Jednym z moich ulubionych jest z pewnością “True Density”, który doskonale pozwala przygotować bardzo szczegółowe wytyczne dla copywriterów.

surfer seo widok

Złoty środek?

Idealnych rozwiązań nie ma, jednak trzeba przyznać że Surfer SEO wprowadził nową jakość do codziennej pracy pozycjonera. Korzystanie z narzędzia nie obciąża komputera, a zbieranie danych nie blokuje łącza dla całego biura ;). Wyniki analizy są przejrzyste i proste, co pozwala na pokazywanie ich mniej obeznanym klientom bez konieczności tworzenia dodatkowej legendy. Dodatkowo, dane zebrane w zakładce “Audyt” poprawiają komfort współpracy z copywriterem, któremu w szybki sposób można dostarczyć bardzo szczegółowe wytyczne do treści na stronie.

Oczywiście, jak wszystkich narzędzi, należy go używać z głową i brać pod uwagę znacznie większą liczbę czynników, które razem tworzą organizm zwany “wyszukiwarką”. Nie od dziś wiadomo, że tu wszystko… “zależy”.

Komentarze (8)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Surfer SEO – czy warto? - zdjęcie nr 16

    semseopozycj

    28 sie 2019, 10:32

    Prezentuje się zachęcająco. Odpowiednie pozycjonowanie wymaga dużego wyczucia i umiejętności analitycznych. Dobrze, że są narzędzia, które znacznie ułatwiają pracę. Pozwalają zaoszczędzić czas i siły, a dzięki temu więcej energii można przeznaczyć na zadbanie o wyższą jakość prowadzonych działań.

    ______________

  • Surfer SEO – czy warto? - zdjęcie nr 17

    Wedro

    17 wrz 2019, 15:08

    Ok tylko jak już „testujecie” i podajecie frazę – to fajnie by było pokazać czy narzędzie zadziałało.

  • Surfer SEO – czy warto? - zdjęcie nr 19

    Marcin

    09 gru 2020, 20:22

    Ciekawe narzędzie i co ważne nie kosztuje tysiecy dolarów.

  • Surfer SEO – czy warto? - zdjęcie nr 20

    Lutownica transformatorowa

    09 wrz 2021, 07:31

    Bardzo dobre narzedzie ale chyba nie Polskie

  • Surfer SEO – czy warto? - zdjęcie nr 21

    kamix

    30 lip 2022, 20:26

    To nie jest polskie narzędzie. Strona jest po angielsku i opłaty w dolarach, więc nie piszcie bzdur!!! Do tego niedarmowe i drogie jak cholera!

    • Surfer SEO – czy warto? - zdjęcie nr 22

      Maciej Popiołek

      01 sie 2022, 11:34

      To jest polskie narzędzie. Rozliczanie w dolarach + wersja ENG ułatwia im po prostu działanie na wielu rynkach. Na pewno warte swojej ceny 🙂

    • Surfer SEO – czy warto? - zdjęcie nr 23

      Tomasz Kita

      22 paź 2022, 09:30

      Firma z wrocławia, ale narzędzie globalne i w takiejż walucie