Skuteczność kampanii remarketingowej zależy nie tylko od jej konfiguracji, ale też od banerów, które wykorzystamy w remarketingu. Liczy się tu nie tylko pomysł i praca grafika, ale także odpowiednie ich przygotowanie od strony technicznej.
Techniczne wymagania, które muszą spełniać banery remarketingowe, są jasno sprecyzowane i udostępnione przez Google. Osobne wymagania techniczne muszą spełniać statyczne reklamy graficzne oraz animowane reklamy graficzne. Warto je przypomnieć i oczywiście zastosować. Pokażemy także jak w praktyce wyglądają te rozmiary banerów.
- Statyczne reklamy graficzneAkceptowane typy pliku: .JPEG, .JPG, .PNG, .GIFDopuszczalny rozmiar pliku: 150 KB i mniejRozmiary obrazu – odpowiednie do wyświetlania na ekranach komputerów i smartfonów:
pionowy prostokąt: 240 x 400
długi baner na komórki: 320 x 50
baner: 468 x 60
długi baner: 728 x 90
kwadrat: 250 x 250
mały kwadrat: 200 x 200
duży prostokąt: 336 x 280
baner śródtekstowy: 300 x 250
wieżowiec: 120 x 600
szeroki wieżowiec: 160 x 600
pół strony: 300 x 600
duży długi baner: 970 x 90
duży baner na komórki: 320 x 100
billboard: 970 x 250
portret: 300 x 1050
- Animowane reklamy graficzneAkceptowany typ pliku: .GIFDopuszczalny rozmiar pliku: 150 KB i mniejRozmiary obrazu:
baner: 468 x 60
długi baner: 728 x 90
kwadrat: 250 x 250
mały kwadrat: 200 x 200
duży prostokąt: 336 x 280
baner śródtekstowy: 300 x 250
wieżowiec: 120 x 600
szeroki wieżowiec: 160 x 600
pół strony: 300 x 600
duży długi baner: 970 x 90
duży baner na komórki: 320 x 100
billboard: 970 x 250
portret: 300 x 1050
Wskazówki odnośnie animacji: czas wyświetlania nie dłuższy niż 30 sekund (dopuszczalne zapętlenie animacji, całość nie może przekraczać jednak 30 sekund), prędkość wyświetlania mniejsza niż 5 klatek na sekundę.
Formaty dla reklam statycznych w praktyce
Adam
24 lut 2016, 22:09
Mam bloga powiązanego z kontem Google Adsense. Po 6 latach doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepiej sprawdzają się jednostki reklamowe w rozmiarach:
długi baner: 728 x 90
duży prostokąt: 336 x 280
baner śródtekstowy: 300 x 250
szeroki wieżowiec: 160 x 600
pół strony: 300 x 600
i oczywiście reklama responsywna, która dopasowuje się do wyświetlacza.
Po aktywacji reklamy responsywnej przychody z Adsense wzrosły o 30% 🙂
Pozdrawiam
Krzysztof Masłowski
25 lut 2016, 11:24
Witam,
Dzięki za wpis, generalnie trendy pokazują, że w kontekście adsense używa się coraz większych bannerów w kampaniach reklamowych jednak czasem mamy jednak inne cele niż wydawcy adsense, więc wszystko zależy od celu kampanii i nie zapominajmy jednak, że najważniejszy jest mimo wszystko sam przekaz reklamowy a nie jego rozmiar 🙂
PixelMarket.pl
22 maj 2018, 14:35
Przydatny wpis i fajne podejście. Remarketing zyskał chyba większą popularność niż same kampanie wizerunkowe dlatego warto zadbać aby śledzeni klienci otrzymali coś, co faktycznie ich zaciekawi i sprawi, że będą chcieli wrócić z powrotem na stronę.