Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Banery remarketingowe – techniczne wymagania

    Skuteczność kampanii remarketingowej zależy nie tylko od jej konfiguracji, ale też od banerów, które wykorzystamy w remarketingu. Liczy się tu nie tylko pomysł i praca grafika, ale także odpowiednie ich przygotowanie od strony technicznej.

    Techniczne wymagania, które muszą spełniać banery remarketingowe, są jasno sprecyzowane i udostępnione przez Google. Osobne wymagania techniczne muszą spełniać statyczne reklamy graficzne oraz animowane reklamy graficzne. Warto je przypomnieć i oczywiście zastosować. Pokażemy także jak w praktyce wyglądają te rozmiary banerów.

    1. Statyczne reklamy graficzneAkceptowane typy pliku: .JPEG, .JPG, .PNG, .GIFDopuszczalny rozmiar pliku: 150 KB i mniejRozmiary obrazu – odpowiednie do wyświetlania na ekranach komputerów i smartfonów:

      pionowy prostokąt: 240 x 400

      długi baner na komórki: 320 x 50

      baner: 468 x 60

      długi baner: 728 x 90

      kwadrat: 250 x 250

      mały kwadrat: 200 x 200

      duży prostokąt: 336 x 280

      baner śródtekstowy: 300 x 250

      wieżowiec: 120 x 600

      szeroki wieżowiec: 160 x 600

      pół strony: 300 x 600

      duży długi baner: 970 x 90

      duży baner na komórki: 320 x 100

      billboard: 970 x 250

      portret: 300 x 1050

    2. Animowane reklamy graficzneAkceptowany typ pliku: .GIFDopuszczalny rozmiar pliku: 150 KB i mniejRozmiary obrazu:

      baner: 468 x 60

      długi baner: 728 x 90

      kwadrat: 250 x 250

      mały kwadrat: 200 x 200

      duży prostokąt: 336 x 280

      baner śródtekstowy: 300 x 250

      wieżowiec: 120 x 600

      szeroki wieżowiec: 160 x 600

      pół strony: 300 x 600

      duży długi baner: 970 x 90

      duży baner na komórki: 320 x 100

      billboard: 970 x 250

      portret: 300 x 1050

      Wskazówki odnośnie animacji: czas wyświetlania nie dłuższy niż 30 sekund (dopuszczalne zapętlenie animacji, całość nie może przekraczać jednak 30 sekund), prędkość wyświetlania mniejsza niż 5 klatek na sekundę.

     

    Formaty dla reklam statycznych w praktyce

    Audyt Google Ads

    Komentarze

    1. Adam

      Mam bloga powiązanego z kontem Google Adsense. Po 6 latach doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepiej sprawdzają się jednostki reklamowe w rozmiarach:
      długi baner: 728 x 90
      duży prostokąt: 336 x 280
      baner śródtekstowy: 300 x 250
      szeroki wieżowiec: 160 x 600
      pół strony: 300 x 600

      i oczywiście reklama responsywna, która dopasowuje się do wyświetlacza.
      Po aktywacji reklamy responsywnej przychody z Adsense wzrosły o 30% 🙂
      Pozdrawiam

    2. Krzysztof Masłowski

      Witam,
      Dzięki za wpis, generalnie trendy pokazują, że w kontekście adsense używa się coraz większych bannerów w kampaniach reklamowych jednak czasem mamy jednak inne cele niż wydawcy adsense, więc wszystko zależy od celu kampanii i nie zapominajmy jednak, że najważniejszy jest mimo wszystko sam przekaz reklamowy a nie jego rozmiar 🙂

    3. PixelMarket.pl

      Przydatny wpis i fajne podejście. Remarketing zyskał chyba większą popularność niż same kampanie wizerunkowe dlatego warto zadbać aby śledzeni klienci otrzymali coś, co faktycznie ich zaciekawi i sprawi, że będą chcieli wrócić z powrotem na stronę.

    Powiązane artykuły

    Żegnamy reklamy Google AdWords (te z prawego panelu)
    Redakcja

    Na początku grudnia informowaliśmy o testach Google nad wyświetlaniem większej ilości reklam nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Eksperyment musiał okazać się […]

    call to action - jak tworzyć
    Call To Action – jak tworzyć, dlaczego warto?
    Maciej Popiołek

    Jedna z najważniejszych cech tekstów marketingowych to obecność tzw. Call To Action (CTA), czyli wezwania do działania – najczęściej w […]

    Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku
    Tomek Łuczak

    Listy remarketingowe Google Analytics – coś dla zwiększenia konwersji! Użytkownicy bardzo często poszukują różnych usług wchodząc na kilka, a nawet […]

    Kampania eksportowa Google AdWords
    Olga Badeusz

    Reklama w Internecie za granicą – kampania eksportowa Adwords! Jeżeli jesteś właścicielem firmy i chcesz rozszerzyć swoją działalność na rynki […]

    Wirus a handel czyli krajobraz po bitwie
    Maciej Popiołek

    COVID – 19. Już sama nazwa, owiana nimbem tajemnicy, sprawia, że trochę zaczynamy panikować. Narodzony w Chinach, początkowo traktowany z […]

    Raport wyszukiwanych haseł
    Witold Chęciński

    Wiedza na temat naszych klientów (także tych potencjalnych) i sposobu, w jaki docierają do nas, jest bardzo przydatna. Pomocny w […]