Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

3 komentarze

Banery remarketingowe – techniczne wymagania

Banery remarketingowe – techniczne wymagania - zdjęcie nr 1

Banery remarketingowe – techniczne wymagania - zdjęcie nr 2

Skuteczność kampanii remarketingowej zależy nie tylko od jej konfiguracji, ale też od banerów, które wykorzystamy w remarketingu. Liczy się tu nie tylko pomysł i praca grafika, ale także odpowiednie ich przygotowanie od strony technicznej.

Techniczne wymagania, które muszą spełniać banery remarketingowe, są jasno sprecyzowane i udostępnione przez Google. Osobne wymagania techniczne muszą spełniać statyczne reklamy graficzne oraz animowane reklamy graficzne. Warto je przypomnieć i oczywiście zastosować. Pokażemy także jak w praktyce wyglądają te rozmiary banerów.

  1. Statyczne reklamy graficzneAkceptowane typy pliku: .JPEG, .JPG, .PNG, .GIFDopuszczalny rozmiar pliku: 150 KB i mniejRozmiary obrazu – odpowiednie do wyświetlania na ekranach komputerów i smartfonów:

    pionowy prostokąt: 240 x 400

    długi baner na komórki: 320 x 50

    baner: 468 x 60

    długi baner: 728 x 90

    kwadrat: 250 x 250

    mały kwadrat: 200 x 200

    duży prostokąt: 336 x 280

    baner śródtekstowy: 300 x 250

    New call-to-action
    New call-to-action

    wieżowiec: 120 x 600

    szeroki wieżowiec: 160 x 600

    pół strony: 300 x 600

    duży długi baner: 970 x 90

    duży baner na komórki: 320 x 100

    billboard: 970 x 250

    portret: 300 x 1050

  2. Animowane reklamy graficzneAkceptowany typ pliku: .GIFDopuszczalny rozmiar pliku: 150 KB i mniejRozmiary obrazu:

    baner: 468 x 60

    długi baner: 728 x 90

    kwadrat: 250 x 250

    mały kwadrat: 200 x 200

    New call-to-action
    New call-to-action

    duży prostokąt: 336 x 280

    baner śródtekstowy: 300 x 250

    wieżowiec: 120 x 600

    szeroki wieżowiec: 160 x 600

    pół strony: 300 x 600

    duży długi baner: 970 x 90

    duży baner na komórki: 320 x 100

    billboard: 970 x 250

    portret: 300 x 1050

    Wskazówki odnośnie animacji: czas wyświetlania nie dłuższy niż 30 sekund (dopuszczalne zapętlenie animacji, całość nie może przekraczać jednak 30 sekund), prędkość wyświetlania mniejsza niż 5 klatek na sekundę.

 

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Formaty dla reklam statycznych w praktyce

Komentarze (3)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Banery remarketingowe – techniczne wymagania - zdjęcie nr 10

    Adam

    24 lut 2016, 22:09

    Mam bloga powiązanego z kontem Google Adsense. Po 6 latach doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepiej sprawdzają się jednostki reklamowe w rozmiarach:
    długi baner: 728 x 90
    duży prostokąt: 336 x 280
    baner śródtekstowy: 300 x 250
    szeroki wieżowiec: 160 x 600
    pół strony: 300 x 600

    i oczywiście reklama responsywna, która dopasowuje się do wyświetlacza.
    Po aktywacji reklamy responsywnej przychody z Adsense wzrosły o 30% 🙂
    Pozdrawiam

  • Banery remarketingowe – techniczne wymagania - zdjęcie nr 11

    Krzysztof Masłowski

    25 lut 2016, 11:24

    Witam,
    Dzięki za wpis, generalnie trendy pokazują, że w kontekście adsense używa się coraz większych bannerów w kampaniach reklamowych jednak czasem mamy jednak inne cele niż wydawcy adsense, więc wszystko zależy od celu kampanii i nie zapominajmy jednak, że najważniejszy jest mimo wszystko sam przekaz reklamowy a nie jego rozmiar 🙂

  • Banery remarketingowe – techniczne wymagania - zdjęcie nr 12

    PixelMarket.pl

    22 maj 2018, 14:35

    Przydatny wpis i fajne podejście. Remarketing zyskał chyba większą popularność niż same kampanie wizerunkowe dlatego warto zadbać aby śledzeni klienci otrzymali coś, co faktycznie ich zaciekawi i sprawi, że będą chcieli wrócić z powrotem na stronę.