Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Banery remarketingowe – techniczne wymagania

    Skuteczność kampanii remarketingowej zależy nie tylko od jej konfiguracji, ale też od banerów, które wykorzystamy w remarketingu. Liczy się tu nie tylko pomysł i praca grafika, ale także odpowiednie ich przygotowanie od strony technicznej.

    Techniczne wymagania, które muszą spełniać banery remarketingowe, są jasno sprecyzowane i udostępnione przez Google. Osobne wymagania techniczne muszą spełniać statyczne reklamy graficzne oraz animowane reklamy graficzne. Warto je przypomnieć i oczywiście zastosować. Pokażemy także jak w praktyce wyglądają te rozmiary banerów.

    1. Statyczne reklamy graficzneAkceptowane typy pliku: .JPEG, .JPG, .PNG, .GIFDopuszczalny rozmiar pliku: 150 KB i mniejRozmiary obrazu – odpowiednie do wyświetlania na ekranach komputerów i smartfonów:

      pionowy prostokąt: 240 x 400

      długi baner na komórki: 320 x 50

      baner: 468 x 60

      długi baner: 728 x 90

      kwadrat: 250 x 250

      mały kwadrat: 200 x 200

      duży prostokąt: 336 x 280

      baner śródtekstowy: 300 x 250

      wieżowiec: 120 x 600

      szeroki wieżowiec: 160 x 600

      pół strony: 300 x 600

      duży długi baner: 970 x 90

      duży baner na komórki: 320 x 100

      billboard: 970 x 250

      portret: 300 x 1050

    2. Animowane reklamy graficzneAkceptowany typ pliku: .GIFDopuszczalny rozmiar pliku: 150 KB i mniejRozmiary obrazu:

      baner: 468 x 60

      długi baner: 728 x 90

      kwadrat: 250 x 250

      mały kwadrat: 200 x 200

      duży prostokąt: 336 x 280

      baner śródtekstowy: 300 x 250

      wieżowiec: 120 x 600

      szeroki wieżowiec: 160 x 600

      pół strony: 300 x 600

      duży długi baner: 970 x 90

      duży baner na komórki: 320 x 100

      billboard: 970 x 250

      portret: 300 x 1050

      Wskazówki odnośnie animacji: czas wyświetlania nie dłuższy niż 30 sekund (dopuszczalne zapętlenie animacji, całość nie może przekraczać jednak 30 sekund), prędkość wyświetlania mniejsza niż 5 klatek na sekundę.

     

    Formaty dla reklam statycznych w praktyce

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Komentarze

    1. Adam

      Mam bloga powiązanego z kontem Google Adsense. Po 6 latach doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepiej sprawdzają się jednostki reklamowe w rozmiarach:
      długi baner: 728 x 90
      duży prostokąt: 336 x 280
      baner śródtekstowy: 300 x 250
      szeroki wieżowiec: 160 x 600
      pół strony: 300 x 600

      i oczywiście reklama responsywna, która dopasowuje się do wyświetlacza.
      Po aktywacji reklamy responsywnej przychody z Adsense wzrosły o 30% 🙂
      Pozdrawiam

    2. Krzysztof Masłowski

      Witam,
      Dzięki za wpis, generalnie trendy pokazują, że w kontekście adsense używa się coraz większych bannerów w kampaniach reklamowych jednak czasem mamy jednak inne cele niż wydawcy adsense, więc wszystko zależy od celu kampanii i nie zapominajmy jednak, że najważniejszy jest mimo wszystko sam przekaz reklamowy a nie jego rozmiar 🙂

    3. PixelMarket.pl

      Przydatny wpis i fajne podejście. Remarketing zyskał chyba większą popularność niż same kampanie wizerunkowe dlatego warto zadbać aby śledzeni klienci otrzymali coś, co faktycznie ich zaciekawi i sprawi, że będą chcieli wrócić z powrotem na stronę.

    Więcej Google AdWords w Google!
    Artykuł gościnny

    Google przeprowadził testy związane ze zwiększeniem ilości reklam AdWords wyświetlanych nad organicznymi wynikami wyszukiwania. To dobra wiadomość dla prowadzących kampanie […]

    Darmowy poradnik – TOP 24 narzędzia Google dla biznesu!
    Maciej Popiołek

    Poznaj najlepsze narzędzia Google na biznesu! Mamy to! Długo wyczekiwany poradnik opisujący funkcjonalności najlepszych – 24 narzędzi Google dla biznesu. […]

    Planer słów kluczowych Google Adwords – nowy wygląd
    Maksymilian Melion

    Nowa wersja Planera Słów Kluczowych – co musisz wiedzieć? Od kilku tygodni Google testowało nową wersję Keyword Plannera. Początkowo na […]

    Jak przygotować sklep internetowy na święta?
    Jakub Nowak

    Jak przygotować sklep internetowy na święta? Ostatni kwartał roku stanowi najgorętszy okres sprzedażowy dla wielu firm. Wedle statystyk, niektóre sklepy […]

    Reguły Pliku Produktowego Google Merchant Center
    Paweł Dalecki

    Reguły Pliku Produktowego – wprowadzenie Struktura pliku produktowego to podstawowa kwestia, na którą należy zwrócić uwagę, chcąc reklamować się w […]

    Co to jest remarketing Google AdWords?
    Joanna Hałaszkiewicz

    Remarketing jest jednym z rodzajów kampanii AdWords. Bardzo często zadajemy sobie pytanie co to jest remarketing, do czego służy i […]