Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Żegnamy reklamy Google AdWords (te z prawego panelu)

    Na początku grudnia informowaliśmy o testach Google nad wyświetlaniem większej ilości reklam nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Eksperyment musiał okazać się sukcesem, skoro Google zdecydowało się na stałe wprowadzić możliwość wyświetlania aż czterech reklam. Zaskoczeniem stała się jednoczesna rezygnacja z reklam w prawym panelu.

    Nowa formuła wyświetlania reklam Google AdWords to możliwość wyświetlenia do czterech wyników reklam u góry, nad organicznymi wynikami wyszukiwania i do trzech reklam poniżej organicznych wyników. Nie będzie już reklam Google AdWords wyświetlanych w prawym panelu. Nie oznacza to, że będzie to przestrzeń absolutnie wolna od reklam. Wyjątkiem są reklamy z listą produktów – te będą się wyświetlać z prawej strony. Zmiana ta przybliża widok reklam na desktopach do tego znanego z wersji mobilnej. Różnice widać będzie po wpisaniu haseł o największym potencjale marketingowym. Jeśli promujemy się w Google AdWords na niszowe hasła, to prawdopodobnie mogliśmy nawet nie zauważyć tej zmiany.

    Co oznacza ta zmiana? Przede wszystkim konieczność przemyślenia strategii promocji w Google AdWords, określenia na nowo, które miejsce wśród reklam jest najbardziej interesujące dla naszej firmy, dopasowania stawek, by zajmować pożądane miejsce. Prowadzący kampanie Google AdWords mają teraz pełne ręce roboty z dopasowaniem kampanii do nowej sytuacji.

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Podgląd i diagnostyka reklam w wyszukiwarce
    Agnieszka Talarska

    Diagnostyka reklam w wyszukiwarce – czyli jak sprawdzić, czy moje reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania dla danego miasta? Jeśli […]

    Raport Interaktywnie.com: Marketing w wyszukiwarkach 2017
    Artykuł gościnny

    Marketing w wyszukiwarkach internetowych – raport! Chcesz wiedzieć więcej na temat szeroko pojmowanego marketingu w wyszukiwarkach? Zapraszamy do lektury raportu […]

    Google AdWords – co to jest
    Maksymilian Melion

    Google Adwords – co to jest? Planując działania marketingowe wokół naszej strony internetowej musimy zadbać o racjonalny, w stosunku do […]

    optymalizacja feedu produktowego
    Optymalizacja feedu produktowego
    Olga Badeusz

    Feed produktowy, zwany też inaczej plikiem produktowym, to niezbędny element kampanii PLA (Product Listing Ads) w systemie reklamowym Google. Aby […]

    kampanie google ads
    Kampanie Google Ads za 3000 złotych – dla kogo?
    Martyna Mikołajczak

    Czy budżet rzędu 3000 zł na reklamę w internecie ma sens? Pytania o opinię na temat budżetów to jedne z […]

    Google AdWords zielone na wiosnę :)
    Artykuł gościnny

    Nie jest to oczywiście rewolucja na miarę dodania 4 wyniku u góry, a raczej ciekawostka na piątek. Google oznaczyło reklamy […]