Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

20 urodziny Google – firmy, która zmieniła nasze życia!

20 urodziny Google – firmy, która zmieniła nasze życia! - zdjęcie nr 1

20 urodziny Google – firmy, która zmieniła nasze życia! - zdjęcie nr 2

20 urodziny Google – firmy, która zmieniła nasze życia! - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

20 urodziny Google – firmy, która zmieniła nasze życia!

Zamknij

Wyszukiwarka Google – stały element naszego życia?

Wyszukiwarka Google w tym miesiącu kończy 20 lat. W świecie cyfrowym to praktycznie wieczność, biorąc pod uwagę wszelkie zmiany zachodzące na co dzień. Sposób naszego wyszukiwania i nawigowania po różnych usługach zmienił się więc diametralnie.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Niektórzy będą jeszcze pamiętać początki Google, kiedy to w dużej mierze służył jako katalog dla innych stron internetowych. Dopiero później stał się miejscem, gdzie można znaleźć odpowiedzi.

Dobra wiadomość dla osób wyszukujących jest taka, że technologia stojąca za wyszukiwaniem stale się poprawia, a obecnie działania związane z wyszukiwaniem są o wiele bardziej naturalne.

To z kolei doprowadziło do dużych zmian w zachowaniach konsumenckich. Co zatem marketerzy muszą wiedzieć, aby stworzyć zwycięską strategię wyszukiwania?

Oczekiwania klientów są wysokie.

Konsumenci coraz częściej korzystają z wyszukiwań o bardzo wysokich oczekiwaniach (czyli informacji syntetycznych). Szukają, wszystkiego, od żarówki po samochód, od godzin otwarcia najbliższego fast fooda po recenzje wycieczek rodzinnych. I za każdym razem, kiedy to robią, demonstrują swoje wymagania. Chcą wiedzieć o cenach i lokalizacji, ale także szukają inspiracji i porad. Oczekują natychmiastowej informacji.

rocznica google

Google odkrył, że klienci są bardziej ciekawi, wymagający i bardziej niecierpliwi niż kiedykolwiek wcześniej.

Konsumenci poszukują porad związanych nawet z najmniejszymi codziennymi decyzjami. Nie jest zaskoczeniem, że niektórzy badają butelkę wody tak głęboko, jak badają kosztowną butelkę wina.

Nawet gdy ludzie nie wiedzą dokładnie, czego chcą, szukają w Google pomysłów i inspiracji. Co więcej, jesteśmy bardziej otwarci na odkrywanie i wypróbowywanie nowych marek niż kiedykolwiek wcześniej. Wyszukiwania mobilne dla fraz takich jak „marka taka jak” i „sklep taki jak” wzrosły o ponad 60% w ciągu ostatnich dwóch lat.

urodziny google 20

A kiedy przychodzi czas na zakup, chcą od razu otrzymać produkt, bez względu na to, czy kupują online, czy w sklepie stacjonarnym.

Konsumenci chcą kupić buty, samochody, produkty do włosów lub usługi finansowe, które są właśnie dla nich. W ciągu ostatnich dwóch lat zaobserwowano 60-procentowy wzrost wyszukiwań mobilnych „__ dla mnie” i 80-procentowy wzrost wyszukiwań „czy powinienem __” .

Obecnie ludzie wierzą, że odpowiedzi na ich najbardziej szczegółowe pytania są dostępne i ufają, że wyszukiwanie zapewnia właściwą odpowiedź we właściwym czasie. W rzeczywistości nawet znalezienie „najlepszego” jest rzeczą osobistą. Niekoniecznie chodzi o znalezienie najlepszej rzeczy, która istnieje, chodzi o znalezienie najlepszego rozwiązania dla swoich – nawet abstrakcyjnych potrzeb.

Co z przyszłością wyszukiwarki?

W ciągu ostatnich 20 lat wyszukiwania radykalnie się zmieniły i prawdopodobnie będą się zmieniać w przyszłości. Marketerzy muszą być o krok przed klientami – czas zacząć przewidywać ich potrzeby, niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Wbrew wielu opiniom – wyszukiwarka nie jest statycznym, lecz bardzo dynamicznym środowiskiem. Google uwielbia mikromomenty – RODO, ciepłe tygodnie, gęsty opad śniegu, a może po prostu znany celebryta wygenerował jakieś zachowanie? Google to już wie i marketer nie powinien być w tyle, szczególnie, że istnieją narzędzia do śledzenia trendów, o których piszemy w naszym darmowym poradniku

Wyszukiwanie pozwala marketerom przewidzieć intencje konsumentów na dużą skalę. A odpowiednie działania pozwolą odejść od rozdrobnionego planowania i dążyć do przewidywania, czego konsumenci będą potrzebować podczas ich ścieżki zakupowej. 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany