Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Trendy i owędy, czyli krótko o Google Trends

Powody mogą być, oczywiście, rozmaite. Być może posiadasz umysł mocno analityczny, silne skłonności do zestawień, porównań, no i lubujesz się we wszelkiego rodzaju statystykach. A może zależy Tobie, aby być zawsze na czasie, zawsze na bieżąco. Tendencje śledzić trzeba, chociaż wiesz dobrze, że prędzej czy później się zmienią. Ewentualnie może masz po prostu trochę wolnego czasu. Różne więc mogą istnieć przyczyny, niemniej bez względu na nie, warto przyjrzeć się odrobinę bliżej narzędziu Google Trends. Jego znajomość, przy pewnej dozie szczęścia, może sprawić między innymi, że staniesz się milionerem, co pokażemy na koniec tego krótkiego tekstu.

Pewnie pierwsze skojarzenie, które przychodzi na myśl, przywoławszy hasło Google Trends, to cykliczne, publikowane zazwyczaj na koniec danego roku zestawienia najpopularniejszych haseł w polskim (ale, rzecz jasna, odnieść to można również do innych krajów) Internecie. I w tej intuicji skojarzeniowej odnaleźć można chyba istotę omawianego narzędzia.

Dzięki jego zastosowaniu, dzięki umiejętnym porównaniom różnych okresów czasowych, poprzez analizę haseł wysyłanych do wyszukiwarki, poprzez zestawienia tych haseł dla konkretnych regionów możemy zyskać dodatkową wiedzę. Przyda nam się ona przy planowaniu strategii kampanii reklamowych. Nie jest to, co prawda, narzędzie precyzyjne w tej mierze, co omawiany w innym tekście – Planer Słów Kluczowych – warto jednak mieć świadomość użyteczności Google Trends, chociażby jako platformy pomocniczej.

Aha, należy się jeszcze wyjaśnienie, co z tym milionem. Otóż w jednym z rodzimych teleturniejów, gdzie stawką był milion złotych, finałowe pytanie dotyczyło tego, które hasło (tu wyświetliły się: czy istnieje niebo/czy istnieje piekło) w 2016 roku miało więcej wyszukiwań w Google, w Polsce. Co łatwo przewidzieć, finaliści zadeklarowali strzał, który okazał się niecelny.

Prawidłowa zaś odpowiedź, co oczywiste, znajduje się w Google Trends.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Agencja performance – 3 wyzwania w świecie opartym na danych
Krzysztof Masłowski

Agencja performance i nowe drogi rozwoju Zarządzając Verseo często spotykam się z ludźmi ze świata performance marketingu – marketerami, handlowcami, […]

marketing sklepu GSM
Marketing sklepu GSM
Barbara Oleszek

Prowadzisz sklep GSM? Ta nisza rynku rozwija się niezwykle dynamicznie, a klienci nieustannie potrzebują nowych produktów z mobilnego świata. To […]

Jesteśmy na Marketing Maraton!
Redakcja

Pozyskiwanie nowych klientów – skąd czerpać inspiracje? Jak pozyskać nowych klientów, zwiększyć sprzedaż i zwiększyć rozpoznawalność swojej marki w Internecie? […]

co to jest fraza
Co to jest fraza?
Adam Kubaszewski

Fraza kluczowa to – nomen omen – jedno z kluczowych pojęć związanych z pozycjonowaniem strony w wyszukiwarce. To od właściwego […]

jak założyć własny sklep internetowy
Jak założyć własny sklep internetowy? 9 kroków!
Izabela Pirańska

Rynek e-commerce rośnie od wielu lat – wraz z rozwojem nowoczesnych technologii. Jednak to rok 2020 był przełomowy – w […]

Sposoby pozyskiwania klientów w Internecie
Redakcja

Sposoby pozyskiwania klientów – Internet niczym kopalnia klientów O tym, że internet odgrywa znaczącą role w życiu każdego człowieka – […]