Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Digital Marketing – co to jest

Marketing tradycyjny i cyfrowy przeplatają się dziś ze sobą – niczym dwie strony medalu. Ale w ostatnich latach rola tego drugiego staje się coraz większa. Nie ma się czemu dziwić – to Internet jest obecnie kluczowym źródłem informacji. Właśnie dlatego warto wiedzieć, czym jest marketing cyfrowy oraz jakie zadania stoją przed digital marketerem. Dowiedz się więcej.

Digital Marketing – co to jest?

Żeby zrozumieć zakres tego pojęcia, warto je przetłumaczyć. Co to znaczy digital? To słowo z angielskiego najlepiej przetłumaczyć jako „cyfrowy”. A zatem digital marketing – jak sama nazwa wskazuje – to działalność reklamowa oparta na właśnie formatach cyfrowych. De facto sprowadza się to do wszelkich promocyjnych aktywności firm w Internecie. 

W ramach sieci internetowej możesz dzielić swoje aktywności na te bardziej zorientowane na użytkowników komputerów stacjonarnych lub mobilnych, a także dokonywać innego podziału według potrzeb. W istocie jednak – tam, gdzie Internet – tam i digital marketing, który ma wiele płaszczyzn.

Digital marketing – 3 argumenty, które przemawiają za jego stosowaniem

Marketing digital to przyszłość komunikacji z klientami. Zastanawiasz się, dlaczego? Oto trzy najważniejsze powody, dla których nie możesz sobie pozwolić, żeby z niego nie korzystać.

  • Mierzalność digital marketingu

Rozwiązania marketingu internetowego oferują świetne możliwości analityczne. Swoje działania w Google AdWords, na Youtube czy Facebooku możesz poddać gruntownej analizie i wyodrębnić mnóstwo wskaźników, na których akurat Ci zależy. Mniej lub bardziej doświadczony digital marketer może mierzyć zasięg czy relację poniesionych wydatków do uzyskanych kontaktów czy klientów. Ilość wyświetleń, klików, czy innych reakcji na Twoje formaty reklamowe. Digital marketing to też świetne środowisko do testowania optymalnych rozwiązań. Możesz przeprowadzać testy A/B, by optymalizować swój przekaz marketingowy i zwiększać jego skuteczność. W efekcie zaoszczędzisz pieniądze wydawane na reklamę w przyszłości. 

  • Targetowanie digital marketingu

Działania w sieci możemy kierować do dowolnych grup odbiorców. Twoi klienci słuchają popu? A może piją bardziej kawę niż herbatę? Wolą kupować przez internet czy w sklepie stacjonarnym? Gdzie mieszkają, co lubią, ile mają lat? Jeżeli wiesz kto jest Twoim modelowym klientem i kto może być potencjalnie zainteresowany, wtedy masz już połowę pracy za sobą. Digital marketing pozwala Ci na precyzyjne targetowanie. Wystarczy, że digital marketer sięgnie po narzędzia analityczne takich środowisk jak Google czy Facebook. To one pozwolą Ci wyświetlać reklamy dokładnie tym osobom, na których Ci zależy. Dzięki digital marketing nie przepalasz pieniędzy na ruch, z którego nic nie wynika z punktu widzenia biznesowego. 

New call-to-action
New call-to-action
  • Koszty digital marketingu

Wiele działań w digital marketingu wymaga od Ciebie jedynie… czasu! Pisać artykuły na blogu formowym możesz sam. Wchodzić w interakcję na branżowych forach czy portalach społecznościowych – również. Możesz odpowiadać na dziesiątki pytań potencjalnie zainteresowanych osób i budować markę swoją, jak i swojej firmy. 

Jeżeli jednak możesz pozwolić sobie, by dokonać wydatku, wtedy nie czekaj. Marketing cyfrowy to inwestycja, która przyspieszy Twój rozwój. Klienci muszą Cię znaleźć, i to tam, gdzie szukają. A gdzie obecnie szuka się informacji na temat usług i produktów? No właśnie! W Internecie. Im więcej pieniędzy zainwestujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient spostrzeże Twoją działalność. 

Od czego zacząć swoją przygodę z digital marketingiem? 

Na moment wczuj się w swojego potencjalnego klienta. Zastanów się, gdzie szuka informacji o produktach lub usługach, które oferujesz? Kogo pyta o zdanie i gdzie? Biorąc pod uwagę obecne trendy, w pierwszej kolejności korzysta z rekomendacji i wyników wyszukiwania w Google. A zatem wyszukiwarka Google to obecnie naturalne środowisko poszukiwania informacji. Masz szansę zaistnieć tam dwojako, wykorzystując w pełni potencjał, jaki daje marketing digital. 

  • Jeżeli masz czas

Oprzyj swoją stronę internetową o unikalne treści oparte na słowach kluczowych. Odpowiadaj na pytania zadawane przez klientów. Czego szukają? Na co zwracają uwagę? Czy lokalizacja ma dla nich znaczenie? Potencjalni konsumenci mają mnóstw zapytań. Jeżeli startujesz, dobrym pomysłem jest skupienie się na tych niszowych. Mały ruch, zwielokrotniony o kilka ciekawych, nawet rzadko wyszukiwanych fraz, pozwoli Ci ściągnąć uwagę pierwszych klientów w sieci. 

Nasyć treści słowami kluczowymi, ale upewnij się, że tekst jest wysoki jakościowo i pożyteczny dla czytelnika. Jeżeli stworzysz tekst taki, jaki sam chciałbyś przeczytać, to w organicznych – bezpłatnych wyszukiwaniach – będzie szansa na wysoką pozycję. Pamiętaj – kluczowe jest znalezienie się w top 10. Dalsze pozycje – szczególnie dla rzadko poszukiwanych słów czy fraz – niestety nie będę miały dużego znaczenia. 

  • Jeżeli nie masz czasu

Skorzystaj z narzędzia Google AdWords. Nawet mały wkład finansowy pozwoli Ci wyświetlać się na górze wyników wyszukiwania dla poszczególnych fraz i słów, które są wyszukiwane przez potencjalnych klientów Twojej firmy. Możesz to robić sam, lub zlecić to agencji. Działając sam oszczędzasz na prowizji, ale zapewne nie będziesz posiadał doświadczenia, które pozwoli Ci mierzyć wyniki konwersji pod wieloma względami i tym samym optymalizować kampanię. W efekcie – może się okazać – że działania prowadzone przez agencję, nawet z uwzględnieniem prowizji, będą efektywniejsze i przyniosą Ci większy ruch oraz przychód. W tym przypadku agencja jest bezpośrednio zainteresowania tym, by wyniki kampanii były dla Ciebie satysfakcjonujące. 

New call-to-action
New call-to-action

Marketing internetowy a cyfrowy – czy istnieje jakaś różnica?

„Technicznie” można powiedzieć, że marketing cyfrowy jest nieco szerszym pojęciem, bo obejmuje wszelkie działania, które uwzględniają komunikację cyfrową z użytkownikami. Wlicza się więc do nich również np. kampanie SMS. Jednak dzisiaj wszystkie działania cyfrowe są ściśle powiązane z obecnością w Internecie. W związku z tym między światem digital i internetowym można spokojnie postawić znak równości.

Nie tylko reklama – marketing digital to coś więcej

Tak jak już wspomnieliśmy, digital marketing – zwłaszcza, jeśli masz czas, opiera się w dużej mierze na dobrej jakości treściach. Nasycenie tekstów odpowiednimi słowami kluczami to jednak nie wszystko. Kluczem nowoczesnej strategii z klientami jest wchodzenie z nimi w interakcję i poprowadzenie ich przez tzw. lejek marketingowy. Dlatego ważne jest m.in. pozyskiwanie leadów, budowanie zasięgów w social mediach czy budowanie wartościowych linków do tworzonej przez siebie zawartości. 

I na koniec najważniejsze: żadna dobra kampania marketingowa – czyli taka, która ma przynieść długofalowe efekty – nie powstaje w próżni. Wymaga stworzenia indywidualnej, przemyślanej strategii i dobrania efektywnych narzędzi do ich realizacji. Potwierdza to Łukasz Buławski z firmy AFTERWEB, oferującej rozwiązania w zakresie digital marketingu, m.in. tworzenie i pozycjonowanie stron oraz kampanie Google Ads:

W obecnych czasach skuteczny digital marketing to działania wielopłaszczyznowe. Niezależnie od tego, czy używamy w tym celu strony internetowej, mediów społecznościowych, wiadomości tekstowych, czy całkowicie innych źródeł online, digital marketing jest nieocenionym sposobem na promocję firmy, usługi lub produktu.
Nadążanie za trendami marketingu cyfrowego może być trudne, ponieważ branża zmienia się bardzo szybko, a stworzenie skutecznej strategii składa się z wielu elementów, co wymaga wiedzy i doświadczenia – dlatego nadążanie za każdym aspektem jest prawdziwym wyzwaniem.

Pandemia była punktem zwrotnym dla organizacji i specjalistów w marketingu – zmieniła sposób, w jaki firmy B2B i B2C zaczęły działać w różnych sektorach. Była to odpowiedź na zintensyfikowanie korzystanie z Internetu przez użytkowników. Taka transformacja miała ogromny wpływ na sektor marketingu cyfrowego i role marketerów.

Teraz, w postpandemicznej rzeczywistości, digital marketing ma kluczowe znaczenie dla przetrwania firm, gdyż stwarza o wiele więcej możliwości dotarcia do potencjalnych nabywców za pośrednictwem różnych kanałów. W momencie tak szybkiego rozwoju w świecie marketingu cyfrowego i mediów społecznościowych potrzeba czegoś więcej niż tylko zabawnego filmu czy modnego sloganu, aby produkt stał się hitem wśród konsumentów. Tutaj na pomoc przychodzi kreatywne podejście i odpowiednia wiedza specjalistów z branży digital marketingu.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Właśnie dlatego w Verseo oferujemy m.in. wsparcie dedykowanego specjalisty Google Ads oraz Verseo Campaign Manager. Narzędzie dokonuje nawet tysięcy zmian na dobę w Twoich kampaniach, co optymalizuje działanie i czyni je bardziej efektywnym. Możesz zamówić u nas darmową wycenę i sprawdzić, co możemy Ci zaproponować w tym zakresie. Powodzenia! 

Oceń ten artykuł:

Średnia ocena: 5/5 ( na podstawie 1 oceny )

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany