Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Digital Marketing – co to jest

Marketing tradycyjny i cyfrowy przeplatają się dziś ze sobą – niczym dwie strony medalu. Ale w ostatnich latach rola tego drugiego staje się coraz większa. Nie ma się czemu dziwić – to Internet jest obecnie kluczowym źródłem informacji. Właśnie dlatego warto wiedzieć, czym jest marketing cyfrowy oraz jakie zadania stoją przed digital marketerem. Dowiedz się więcej.

Digital Marketing – co to jest?

Żeby zrozumieć zakres tego pojęcia, warto je przetłumaczyć. Co to znaczy digital? To słowo z angielskiego najlepiej przetłumaczyć jako „cyfrowy”. A zatem digital marketing – jak sama nazwa wskazuje – to działalność reklamowa oparta na właśnie formatach cyfrowych. De facto sprowadza się to do wszelkich promocyjnych aktywności firm w Internecie. 

W ramach sieci internetowej możesz dzielić swoje aktywności na te bardziej zorientowane na użytkowników komputerów stacjonarnych lub mobilnych, a także dokonywać innego podziału według potrzeb. W istocie jednak – tam, gdzie Internet – tam i digital marketing, który ma wiele płaszczyzn.

Digital marketing – 3 argumenty, które przemawiają za jego stosowaniem

Marketing digital to przyszłość komunikacji z klientami. Zastanawiasz się, dlaczego? Oto trzy najważniejsze powody, dla których nie możesz sobie pozwolić, żeby z niego nie korzystać.

  • Mierzalność digital marketingu

Rozwiązania marketingu internetowego oferują świetne możliwości analityczne. Swoje działania w Google AdWords, na Youtube czy Facebooku możesz poddać gruntownej analizie i wyodrębnić mnóstwo wskaźników, na których akurat Ci zależy. Mniej lub bardziej doświadczony digital marketer może mierzyć zasięg czy relację poniesionych wydatków do uzyskanych kontaktów czy klientów. Ilość wyświetleń, klików, czy innych reakcji na Twoje formaty reklamowe. Digital marketing to też świetne środowisko do testowania optymalnych rozwiązań. Możesz przeprowadzać testy A/B, by optymalizować swój przekaz marketingowy i zwiększać jego skuteczność. W efekcie zaoszczędzisz pieniądze wydawane na reklamę w przyszłości. 

  • Targetowanie digital marketingu

Działania w sieci możemy kierować do dowolnych grup odbiorców. Twoi klienci słuchają popu? A może piją bardziej kawę niż herbatę? Wolą kupować przez internet czy w sklepie stacjonarnym? Gdzie mieszkają, co lubią, ile mają lat? Jeżeli wiesz kto jest Twoim modelowym klientem i kto może być potencjalnie zainteresowany, wtedy masz już połowę pracy za sobą. Digital marketing pozwala Ci na precyzyjne targetowanie. Wystarczy, że digital marketer sięgnie po narzędzia analityczne takich środowisk jak Google czy Facebook. To one pozwolą Ci wyświetlać reklamy dokładnie tym osobom, na których Ci zależy. Dzięki digital marketing nie przepalasz pieniędzy na ruch, z którego nic nie wynika z punktu widzenia biznesowego. 

  • Koszty digital marketingu

Wiele działań w digital marketingu wymaga od Ciebie jedynie… czasu! Pisać artykuły na blogu formowym możesz sam. Wchodzić w interakcję na branżowych forach czy portalach społecznościowych – również. Możesz odpowiadać na dziesiątki pytań potencjalnie zainteresowanych osób i budować markę swoją, jak i swojej firmy. 

Jeżeli jednak możesz pozwolić sobie, by dokonać wydatku, wtedy nie czekaj. Marketing cyfrowy to inwestycja, która przyspieszy Twój rozwój. Klienci muszą Cię znaleźć, i to tam, gdzie szukają. A gdzie obecnie szuka się informacji na temat usług i produktów? No właśnie! W Internecie. Im więcej pieniędzy zainwestujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient spostrzeże Twoją działalność. 

Od czego zacząć swoją przygodę z digital marketingiem? 

Na moment wczuj się w swojego potencjalnego klienta. Zastanów się, gdzie szuka informacji o produktach lub usługach, które oferujesz? Kogo pyta o zdanie i gdzie? Biorąc pod uwagę obecne trendy, w pierwszej kolejności korzysta z rekomendacji i wyników wyszukiwania w Google. A zatem wyszukiwarka Google to obecnie naturalne środowisko poszukiwania informacji. Masz szansę zaistnieć tam dwojako, wykorzystując w pełni potencjał, jaki daje marketing digital. 

  • Jeżeli masz czas

Oprzyj swoją stronę internetową o unikalne treści oparte na słowach kluczowych. Odpowiadaj na pytania zadawane przez klientów. Czego szukają? Na co zwracają uwagę? Czy lokalizacja ma dla nich znaczenie? Potencjalni konsumenci mają mnóstw zapytań. Jeżeli startujesz, dobrym pomysłem jest skupienie się na tych niszowych. Mały ruch, zwielokrotniony o kilka ciekawych, nawet rzadko wyszukiwanych fraz, pozwoli Ci ściągnąć uwagę pierwszych klientów w sieci. 

Nasyć treści słowami kluczowymi, ale upewnij się, że tekst jest wysoki jakościowo i pożyteczny dla czytelnika. Jeżeli stworzysz tekst taki, jaki sam chciałbyś przeczytać, to w organicznych – bezpłatnych wyszukiwaniach – będzie szansa na wysoką pozycję. Pamiętaj – kluczowe jest znalezienie się w top 10. Dalsze pozycje – szczególnie dla rzadko poszukiwanych słów czy fraz – niestety nie będę miały dużego znaczenia. 

  • Jeżeli nie masz czasu

Skorzystaj z narzędzia Google AdWords. Nawet mały wkład finansowy pozwoli Ci wyświetlać się na górze wyników wyszukiwania dla poszczególnych fraz i słów, które są wyszukiwane przez potencjalnych klientów Twojej firmy. Możesz to robić sam, lub zlecić to agencji. Działając sam oszczędzasz na prowizji, ale zapewne nie będziesz posiadał doświadczenia, które pozwoli Ci mierzyć wyniki konwersji pod wieloma względami i tym samym optymalizować kampanię. W efekcie – może się okazać – że działania prowadzone przez agencję, nawet z uwzględnieniem prowizji, będą efektywniejsze i przyniosą Ci większy ruch oraz przychód. W tym przypadku agencja jest bezpośrednio zainteresowania tym, by wyniki kampanii były dla Ciebie satysfakcjonujące. 

Marketing internetowy a cyfrowy – czy istnieje jakaś różnica?

„Technicznie” można powiedzieć, że marketing cyfrowy jest nieco szerszym pojęciem, bo obejmuje wszelkie działania, które uwzględniają komunikację cyfrową z użytkownikami. Wlicza się więc do nich również np. kampanie SMS. Jednak dzisiaj wszystkie działania cyfrowe są ściśle powiązane z obecnością w Internecie. W związku z tym między światem digital i internetowym można spokojnie postawić znak równości.

Nie tylko reklama – marketing digital to coś więcej

Tak jak już wspomnieliśmy, digital marketing – zwłaszcza, jeśli masz czas, opiera się w dużej mierze na dobrej jakości treściach. Nasycenie tekstów odpowiednimi słowami kluczami to jednak nie wszystko. Kluczem nowoczesnej strategii z klientami jest wchodzenie z nimi w interakcję i poprowadzenie ich przez tzw. lejek marketingowy. Dlatego ważne jest m.in. pozyskiwanie leadów, budowanie zasięgów w social mediach czy budowanie wartościowych linków do tworzonej przez siebie zawartości. 

I na koniec najważniejsze: żadna dobra kampania marketingowa – czyli taka, która ma przynieść długofalowe efekty – nie powstaje w próżni. Wymaga stworzenia indywidualnej, przemyślanej strategii i dobrania efektywnych narzędzi do ich realizacji. Właśnie dlatego w Verseo oferujemy m.in. opiekę dedykowanego Tobie specjalisty Google AdWords oraz wsparcie narzędzie Verseo Campaign Manager. To ono, zbierając duże ilości informacji, dokonuje nawet tysięcy zmian na dobę w Twoich kampaniach co zdecydowanie je usprawnia. Możesz zamówić u nas darmową wycenę i sprawdzić co możemy Ci zaproponować w tym zakresie. Powodzenia! 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zalety Google Ads – kiedy i dlaczego warto?
Dominika Słomka

Poznaj zalety Google Ads już teraz! Ktokolwiek zapytany o najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową, na pewno śmiało by przyznał, że jest nią […]

banery google ads
Banery Google Ads – jak projektować?
Adam Kubaszewski

Google Ads umożliwia promocję marki nie tylko w samej wyszukiwarce Google, ale również na milionach stron partnerskich. Do tej kategorii […]

Remarketing – co to jest? Sprawdź teraz!
Maciej Popiołek

Remarketing – skrzydłowy każdego marketingowca? Wielu z nas wychodzi z założenia, że internauci nie cierpią reklam w Internecie. Według danych […]

Google AdWords czyli rozwiązania ułatwiające kontakt telefoniczny
Dariusz Cichocki

Google AdWords to doskonałe narzędzie nie tylko zwiększające pozyskiwanie nowych klientów, ale także ułatwiające kontakt telefoniczny. Dowiedz się jak to […]

Marketing FMCG – jak kupujemy dobra szybkozbywalne w sieci?
Maciej Popiołek

Marketing FMCG – jak klienci podejmują decyzję? Google zapytało 1800 kupujących towary konsumpcyjne o to co ich motywuje, co przeszkadza, […]

Case study: kampania Google AdWords promująca usługi
Artykuł gościnny

Reklamy AdWords – idealne narzędzie do promowania usług! Niezbędnym elementem optymalizacji kampanii AdWords jest analiza słów kluczowych wybranych do kampanii, […]