Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google

Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google - zdjęcie nr 1

Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google - zdjęcie nr 2

Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google

Zamknij

Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google – różnice

W zależności od tego, co chcemy osiągnąć poprzez kampanię reklamową Google AdWords musimy odpowiednio dobrać sieć. Kiedy warto sięgać po sieć reklamową a kiedy po sieć wyszukiwania?

Planując kampanię warto zastanowić się nad następującymi kwestiami:

  • Czym się różni sieć wyszukiwania od sieci reklamowej?
  • Którą sieć wybrać do swojego celu?
  • Jakie są dobre praktyki?

Sieć wyszukiwania

Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google
Reklamując się w Sieci Wyszukiwania reklama może się wyświetlać obok wyników wyszukiwania dla hasła powiązanego ze słowem kluczowym. Wpisując zapytanie do wyszukiwarki Google momentalnie dostaje się odpowiedź. Sieć Wyszukiwania jest odpowiedzią na zapytania użytkowników. Kampania ta polecana jest osobom, które prowadzą działalność lokalną ponieważ można precyzyjnie określić obszar, na jaki ma się wyświetlać nasza reklama ( w tym momencie w Polsce tylko i wyłącznie w Warszawie możemy kierować reklamę na daną dzielnicę )
Sieć ta sprawdza się również w dużych, ogólnokrajowych kampaniach które za cel obierają sobie zdobycie leada czy też złożenie zamówienia.
Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google
W tym momencie reklamy te mogą się wyświetlać powyżej organicznych wyników pozycjonowania na pozycjach 1-4 lub na dole strony. Wpływ na to, na jakiej pozycji się znajdziemy mają przede wszystkim:

  • Wynik Jakości – odpowiada za koszty kliknięć reklam oraz ich pozycję. Im wyższy tym Google mniej zażąda za kliknięcie w reklamę oraz lepszą pozycję,
  • CTR – współczynnik klikalności, czyli stosunek kliknięć w reklamę do jej wyświetlenia,
  • CPC – stawka jaką ustawiamy za kliknięcie w reklamę,
  • Budżet dzienny – jeżeli mamy wysokie stawki za kliknięcie i ograniczony budżet dzienny nasza reklama nie będzie się wyświetlała często,
  • Jakość strony docelowej.

Sieć Wyszukiwania jest podstawowym typem kampanii Google AdWords – podstawowym, co nie znaczy, że najłatwiejszym. Łatwo jest bowiem popełnić podstawowe błędy i co za tym idzie – nie wyróżniać się na tle konkurencji.

Jak wyróżniać się na tle konkurencji, kiedy ta jest tak duża? Przyłóż się do tworzenia reklam!

1. Wykorzystaj maksymalnie znaki, które możesz wpisać.
2. Każdy wyraz pisz dużą literą – reklamy staną się bardziej czytelne.
3. Na końcu pierwszego wiersza w reklamie stawiaj kropkę – przeniesie to tekst obok nagłówka.
4. Dodawaj numer kontaktowy – klikając w niego można od razu zadzwonić bez wchodzenia na stronę.
5. Staraj się pisać ciekawe teksty – zamiast oklepanego „galeria” czy „kontakt” możesz użyć np. „Zobacz Nasze Prace” „Skontaktuj Się z Nami”.
6. Nie zapominaj o wezwaniu do działania.
7. Używaj rozszerzeń reklam – w taki sposób stanie się większa i bardziej rzucająca się w oczy.

AdWords przykład

A Ty? W którą reklamę byś kliknął? 😉

 

Sieć reklamowa

Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google

Jeżeli chcemy budować wizerunek marki, utrzymać strategiczną pozycję, zwiększyć ilość odwiedzin w witrynie – użyjmy Sieci Reklamowej. Dopiero po wprowadzeniu tych działań ścieżka ta kończy się nowymi klientami i sprzedażą. Sieć Wyszukiwania dociera do użytkowników, którzy szukają określonych produktów lub usług. Sieć Reklamowa pozwala dotrzeć do nich wcześniej, często mając na celu uświadomienie użytkownika o potrzebie. Możemy docierać do naszej wybranej grupy docelowej różnymi formatami reklam – tekstowymi, graficznymi, wideo oraz multimedialnymi. Utożsamiając grafikę z firmą można w ciekawy sposób przyciągnąć klientów.

W zależności od naszego celu możemy stosować różne modele rozliczeń:

  • CPM – koszt tysiąca wyświetleń. Użyjmy gdy chcemy być widocznym.
  • CPC – tak jak w przypadku Sieci Wyszukiwania jest to koszt za kliknięcie w reklamę. Sprawdzi się gdy liczy się dla nas ilość odwiedzin oraz czas spędzony na stronie.
  • CPA – koszt za doprowadzenie do wskazanego działania.

W tej kampanii możemy dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców poprzez odpowiednie kierowanie. Rodzaje targetowania znaleźć tutaj.

Zazwyczaj nie chcemy, aby nasza reklama pojawiała się na witrynach o „wątpliwej jakości” dlatego też należy pamiętać o wykluczeniach.

1. Wyklucz słowa kluczowe, na które nie powinna się wyświetlać Twoja reklama.
Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google

2. W taki sam sposób możemy również wykluczyć dowolne witryny.
Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google

3. Możemy wykluczyć każdą kategorię opcję kierowania w Sieci Reklamowej, jednak jedną z najważniejszych jest wyłączenie kategorii witryn.
Sieć Wyszukiwania a Sieć Reklamowa Google

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany