W dniach od 17 do 21 maja w Gniewkowie odbyła się najdłuższa sztafeta jaka kiedykolwiek przebiegła po Polsce. Przez 4 dni i 4 noce, bez chwili przerwy, sztafeta licząca przeszło 2 tysiące uczestników okrążyła Gniewkowiański Rynek 3168 razy co dało dystans 966km. Tym sposobem mieszkańcy Gniewkowa uczcili 1050 rocznicę chrztu Polski, który odbył się oczywiście w 966 roku. Verseo zapewniło techniczne wsparcie dla całego przedsięwzięcia.
Tak wielki projekt potrzebował odpowiedniego systemu rezerwacji oraz powiadamiania uczestników m.in. o godzinie biegu lub o jego numerze. To zadanie przypadło nam! 🙂 Na potrzeby projektu „Bieg 966” stworzyliśmy system rezerwacji miejsc, zintegrowany z zewnętrznym systemem wysyłki SMSów. System był odpowiedzialny za prawidłową rezerwację 3168 biegów odbywających się na przestrzeni około 94h co 105 sekund. Na potrzeby rezerwacji stworzyliśmy panel do zarządzania biegami, dzięki któremu pracownicy Urzędu Gminy w Gniewkowie mogli dodawać oraz edytować już istniejące biegi. Dodatkowo powstał Landing Page na którym każdy mógł zarejestrować się na wybraną godzinę i pobiec w najdłuższej sztafecie w Polsce.
Od strony technicznej, panel do zarządzania biegami powstał na WordPressie. Paltforma w swoim zadaniu spisała się wzorowo. Dzięki użyciu wtyczki ACF Pro oraz jej funkcji umożliwiającej generowanie formularzy z poziomu frontendu bez większych problemów umożliwiliśmy poprawne wprowadzanie danych, a dzięki systemowi akcji i filtrów dodatkowo wyposażyliśmy je we własne reguły walidacji. Ponad to przystosowaliśmy jeden z dostępnych w sieci motywów dashboardowych do idealnej współpracy z WordPressem oraz ACF. Dzięki temu stworzyliśmy w pełni funkcjonalny panel, dzięki któremu żadne operacje, wykonywane przez osoby odpowiedzialne za organizację biegu nie były wykonywane z poziomu dashbordu WordPressa.
Następnym elementem funkcjonalności systemu rezerwacyjnego była integracja z zewnętrznym API umożliwiającym wysyłanie SMSów. System miał za zadanie wysłanie dwóch SMSów – jednego w momencie rejestracji użytkownika, zawierał datę, godzinę oraz numer biegu, i drugiego na 24 godziny przed z informacja przypominającą o zbliżającym się biegu.
Wisienką na torcie było przetestowanie w boju REST API w który to od niedawna „firmowo” wyposażony jest WordPress. Landing Page umożliwiający rejestrację na wybrany bieg, dzięki magii Angulara idealnie dogadał się z REST API WordPressa przez dedykowane endpointy.
Koniec, końców całość finalnie zgrała się co do milimetra i cały bieg przebiegł bezproblemowo. Co przy przeszło 2 tysiącach uczestników wydawało się z początku bardzo ryzykowne. Rekord Polski został pobity, a my dopilnowaliśmy aby wszyscy chętni mogli bezproblemowo zarejestrować się na wybrany bieg i przypominaliśmy im o rejestracji na chwilę przed biegiem;)
Źródło zdjęć: https://www.facebook.com/966-798464300264629/photos
Bądź pierwszym który napisze komentarz.