Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Schema.org co to jest i co dają?

Schema.org – dlaczego to ważne

Algorytm wyszukiwarki Google to organizm, który podlega nieustannym modyfikacjom, pozwalającym na jeszcze lepsze dostarczanie informacji i trafnych odpowiedzi na zapytania użytkowników. Śledzenie zmian i dostosowanie się do nich, to doskonały sposób na to, aby to nasza strona została uznana za tą, która na dane pytanie odpowiada najlepiej. Aby roboty Google mogły dokładniej zbadać i przeanalizować dane znalezione w obrębie witryny, warto je im zaserwować w przystępnej formie – poprzez mikrodane. I tutaj dochodzimy do sedna – czyli co to jest schema.org?

Schema.org co to jest?

Schema.org to projekt, który zrodził się ze współpracy największych wyszukiwarek internetowych. Od kilku lat odgrywa coraz większą rolę w wynikach wyszukiwania i m.in. pozwala na rozszerzenie wyników o dodatkowe informacje lub grafikę – tak zwane “rich snippets”.

Znaczniki schema.org mogą być użyte do oznaczania wielu rodzajów danych, niekiedy bardzo szczegółowych. Pozwólmy sobie wymienić niektóre z nich:

> najpopularniejszymi znacznikami z pewnością będą te, w których można umieścić dane firmy, tj. grafikę z logo, nazwę, dane kontaktowe oraz dni i godziny otwarcia,
> dane dotyczące strony internetowej i artykułów – nazwa witryny, tytuł wpisu, jego zawartość oraz data ostatniej aktualizacji,
> oceny – produktów, usług oraz artykułów.

Znaczniki schema pozwalają również na szersze zaprezentowanie produktów ze sklepów internetowych. Prawidłowe oznaczenie kolejnych elementów oferty, pozwoli na wyświetlenie w wynikach wyszukiwania nie tylko nazwy produktu oraz jego opis zawarty w meta description, ale także jego cenę, ilość sztuk w magazynie oraz wagę i inne wymiary. Dodatkowe informacje w wynikach wyszukiwania, to nie tylko szansa na przykucie uwagi “większym” wynikiem w SERPach, ale także dostarczenie potencjalnemu klientowi niezbędnych informacji już na poziomie wyszukiwarki.

Mikrodane można zaimplementować na kilka sposobów:

> poprzez JSON-LD, czyli kod wklejany w części head danej strony,
> poprzez RDFa, który jest swoistym rozszerzeniem tagów HTML5
> poprzez Microdata, który podobnie jak RDFa dodaje znaczniki bezpośrednio w tagach HTML.

Aby ułatwić sobie dodawanie i implementację schema, warto skorzystać z gotowego narzędzia dostarczonego przez Google – https://www.google.com/webmasters/markup-helper/u/0/?hl=pl, dzięki któremu łatwo oznaczymy najważniejsze informacje na stronie.

Podsumowanie

SEO prognozy w roku 2018 przewidują, że to właśnie znaczniki schema będą jednym z czynników w algorytmie wyszukiwarki, które zyskają na znaczeniu. Jak bardzo wzrośnie ich rola i jak będzie się przekładać na pozycje stron – o tym dowiemy się zapewne w trakcie obserwowania wyników przez kolejne miesiące. Warto jednak już dzisiaj zadbać o umieszczenie mikrodanych pod swoim adresem i ułatwienie robotom Google’a rozbierania naszej witryny na “części pierwsze”.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

pozycja w google i jej skuteczne monitorowanie
Pozycja w Google – jak skutecznie monitorować efekty swoich działań SEO?
Magdalena Walczak

Wiele razy powtarzaliśmy, że na efekty pozycjonowania trzeba niejednokrotnie sporo poczekać. Ale skąd wiedzieć, że już się pojawiły? Jak sprawdzać, […]

dlaczego warto łączyć kanały reklamowe
Dlaczego warto łączyć kanały reklamowe? Case study
Maciej Popiołek

Dzisiaj na tapecie sklep, który powierzył nam reklamę od swoich narodzin, które nastąpiły rok temu – czyli całkiem niedawno. Taka […]

Pozycjonowanie abonamentowe – co przemawia za tym modelem rozliczeń?
Joanna Michalska

Oferta Verseo na pozycjonowanie została tak przygotowana, by dobrze odpowiadała na potrzeby firm zróżnicowanych pod względem branż, specyfiki działalności, lokalizacji […]

jak zdobyć klientów dzięki seo
Jak dzięki optymalizacji strony zdobyć klientów?
Dominika Słomka

Jak zdobyć klientów dzięki optymalizacji strony? Zdobyć klientów – właśnie to stawiasz sobie za podstawowy cel prowadzonej działalności. I słusznie, […]

prędkość strony
Prędkość strony – czy jest istotna w pozycjonowaniu?
Barbara Oleszek

Hasła typu “prędkość strony”, “wyniki z Page Speed Insights” oraz innych narzędzi to stały punkt audytów i strategii SEO. Nic […]

Optymalizacja strony wyjaśniona w 4 minuty
Maciej Popiołek

Optymalizacja strony – jak wygląda w Verseo? SEO to inaczej optymalizacja strony tak, by była maksymalnie przyjazna dla wyszukiwarki Google […]