Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Schema.org co to jest i co dają?

Schema.org – dlaczego to ważne

Algorytm wyszukiwarki Google to organizm, który podlega nieustannym modyfikacjom, pozwalającym na jeszcze lepsze dostarczanie informacji i trafnych odpowiedzi na zapytania użytkowników. Śledzenie zmian i dostosowanie się do nich, to doskonały sposób na to, aby to nasza strona została uznana za tą, która na dane pytanie odpowiada najlepiej. Aby roboty Google mogły dokładniej zbadać i przeanalizować dane znalezione w obrębie witryny, warto je im zaserwować w przystępnej formie – poprzez mikrodane. I tutaj dochodzimy do sedna – czyli co to jest schema.org?

Schema.org co to jest?

Schema.org to projekt, który zrodził się ze współpracy największych wyszukiwarek internetowych. Od kilku lat odgrywa coraz większą rolę w wynikach wyszukiwania i m.in. pozwala na rozszerzenie wyników o dodatkowe informacje lub grafikę – tak zwane “rich snippets”.

Znaczniki schema.org mogą być użyte do oznaczania wielu rodzajów danych, niekiedy bardzo szczegółowych. Pozwólmy sobie wymienić niektóre z nich:

> najpopularniejszymi znacznikami z pewnością będą te, w których można umieścić dane firmy, tj. grafikę z logo, nazwę, dane kontaktowe oraz dni i godziny otwarcia,
> dane dotyczące strony internetowej i artykułów – nazwa witryny, tytuł wpisu, jego zawartość oraz data ostatniej aktualizacji,
> oceny – produktów, usług oraz artykułów.

Znaczniki schema pozwalają również na szersze zaprezentowanie produktów ze sklepów internetowych. Prawidłowe oznaczenie kolejnych elementów oferty, pozwoli na wyświetlenie w wynikach wyszukiwania nie tylko nazwy produktu oraz jego opis zawarty w meta description, ale także jego cenę, ilość sztuk w magazynie oraz wagę i inne wymiary. Dodatkowe informacje w wynikach wyszukiwania, to nie tylko szansa na przykucie uwagi “większym” wynikiem w SERPach, ale także dostarczenie potencjalnemu klientowi niezbędnych informacji już na poziomie wyszukiwarki.

Mikrodane można zaimplementować na kilka sposobów:

> poprzez JSON-LD, czyli kod wklejany w części head danej strony,
> poprzez RDFa, który jest swoistym rozszerzeniem tagów HTML5
> poprzez Microdata, który podobnie jak RDFa dodaje znaczniki bezpośrednio w tagach HTML.

Aby ułatwić sobie dodawanie i implementację schema, warto skorzystać z gotowego narzędzia dostarczonego przez Google – https://www.google.com/webmasters/markup-helper/u/0/?hl=pl, dzięki któremu łatwo oznaczymy najważniejsze informacje na stronie.

Podsumowanie

SEO prognozy w roku 2018 przewidują, że to właśnie znaczniki schema będą jednym z czynników w algorytmie wyszukiwarki, które zyskają na znaczeniu. Jak bardzo wzrośnie ich rola i jak będzie się przekładać na pozycje stron – o tym dowiemy się zapewne w trakcie obserwowania wyników przez kolejne miesiące. Warto jednak już dzisiaj zadbać o umieszczenie mikrodanych pod swoim adresem i ułatwienie robotom Google’a rozbierania naszej witryny na “części pierwsze”.

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Google bierze się za mobilne wersje stron internetowych
Joanna Michalska

To, że Google kładzie nacisk na mobilność stron i deklaruje, że jest to jeden z czynników wpływających na ocenę strony […]

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć
Maciej Popiołek

Bez względu na to, w jakiej branży działasz, sprawna komunikacja marketingowa z klientami to podstawa Twojego sukcesu. W końcu musisz […]

dlaczego firmy rezygnują z seo
Dlaczego klienci rezygnują z SEO?
Rafał Stefanowicz

Każda agencja stara się, by klienci współpracowali z nią jak najdłużej. W związku z tym promuje swoje usługi, podając dziesiątki […]

słownik seo
Słownik SEO – 300 pojęć z zakresu optymalizacji i pozycjonowania stron
Dominika Słomka

Przed Tobą Słownik SEO zawierający ponad 300 pojęć z zakresu pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. To prawdopodobnie największy zbiór krótkich […]

7 powodów, dla których warto rozmawiać… z pozycjonerem.
Joanna Michalska

Pozycjonowanie – dlaczego warto rozmawiać ze swoim specem? Podpisanie umowy na pozycjonowanie oznacza, że obie jej strony mają wspólny cel […]

Poradnik SEO dla sklepów internetowych
Dominika Słomka

Poradnik SEO dla sklepów internetowych – sprawdź teraz! Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy lub sklep Twojego klienta na pewno zależy […]