Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

3 komentarze

Schema.org co to jest i co dają?

Schema.org co to jest i co dają? - zdjęcie nr 1

Schema.org co to jest i co dają? - zdjęcie nr 2

Schema.org – dlaczego to ważne

Algorytm wyszukiwarki Google to organizm, który podlega nieustannym modyfikacjom, pozwalającym na jeszcze lepsze dostarczanie informacji i trafnych odpowiedzi na zapytania użytkowników. Śledzenie zmian i dostosowanie się do nich, to doskonały sposób na to, aby to nasza strona została uznana za tą, która na dane pytanie odpowiada najlepiej. Aby roboty Google mogły dokładniej zbadać i przeanalizować dane znalezione w obrębie witryny, warto je im zaserwować w przystępnej formie – poprzez mikrodane. I tutaj dochodzimy do sedna – czyli co to jest schema.org?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Schema.org co to jest?

Schema.org to projekt, który zrodził się ze współpracy największych wyszukiwarek internetowych. Od kilku lat odgrywa coraz większą rolę w wynikach wyszukiwania i m.in. pozwala na rozszerzenie wyników o dodatkowe informacje lub grafikę – tak zwane “rich snippets”.

Znaczniki schema.org mogą być użyte do oznaczania wielu rodzajów danych, niekiedy bardzo szczegółowych. Pozwólmy sobie wymienić niektóre z nich:

> najpopularniejszymi znacznikami z pewnością będą te, w których można umieścić dane firmy, tj. grafikę z logo, nazwę, dane kontaktowe oraz dni i godziny otwarcia,
> dane dotyczące strony internetowej i artykułów – nazwa witryny, tytuł wpisu, jego zawartość oraz data ostatniej aktualizacji,
> oceny – produktów, usług oraz artykułów.

Znaczniki schema pozwalają również na szersze zaprezentowanie produktów ze sklepów internetowych. Prawidłowe oznaczenie kolejnych elementów oferty, pozwoli na wyświetlenie w wynikach wyszukiwania nie tylko nazwy produktu oraz jego opis zawarty w meta description, ale także jego cenę, ilość sztuk w magazynie oraz wagę i inne wymiary. Dodatkowe informacje w wynikach wyszukiwania, to nie tylko szansa na przykucie uwagi “większym” wynikiem w SERPach, ale także dostarczenie potencjalnemu klientowi niezbędnych informacji już na poziomie wyszukiwarki.

Mikrodane można zaimplementować na kilka sposobów:

> poprzez JSON-LD, czyli kod wklejany w części head danej strony,
> poprzez RDFa, który jest swoistym rozszerzeniem tagów HTML5
> poprzez Microdata, który podobnie jak RDFa dodaje znaczniki bezpośrednio w tagach HTML.

Aby ułatwić sobie dodawanie i implementację schema, warto skorzystać z gotowego narzędzia dostarczonego przez Google – https://www.google.com/webmasters/markup-helper/u/0/?hl=pl, dzięki któremu łatwo oznaczymy najważniejsze informacje na stronie.

Podsumowanie

SEO prognozy w roku 2018 przewidują, że to właśnie znaczniki schema będą jednym z czynników w algorytmie wyszukiwarki, które zyskają na znaczeniu. Jak bardzo wzrośnie ich rola i jak będzie się przekładać na pozycje stron – o tym dowiemy się zapewne w trakcie obserwowania wyników przez kolejne miesiące. Warto jednak już dzisiaj zadbać o umieszczenie mikrodanych pod swoim adresem i ułatwienie robotom Google’a rozbierania naszej witryny na “części pierwsze”.

Komentarze (3)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany