Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

2 komentarze

Festiwal SEO w Katowicach – relacja!

Festiwal SEO w Katowicach – relacja! - zdjęcie nr 1

Festiwal SEO w Katowicach – relacja! - zdjęcie nr 2

Festiwal SEO w Katowicach – czyli subiektywna relacja z wydarzenia!

Jest taki jeden dzień w roku, kiedy to dział SEO z radością wsiada do samochodu i rusza ku przygodzie – a konkretnie – na Festiwal SEO w Katowicach. Od sześciu lat jest to jedna z najważniejszych imprez branżowych w Polsce, na której tajniki swojego fachu zdradzają największe nazwiska w polskim, jak i światowym SEO.

Zagraniczny skład festiwalu SEO

Tegoroczna edycja miała w sobie zdecydowanie więcej “światowych” elementów, niż zeszłoroczna. Festiwal rozpoczął Christoph C. Cemper z prezentacją o tytule “Links for SEO in 2018”. Zwrócił uwagę, że mimo ogłaszania co chwilę, że jest inaczej – “links are important” i należy o nie zabiegać. Podsunął też kilka pomysłów na ich zdobywanie oraz zasugerował, że warto zwiększać ilość kanałów, którymi docieramy do swoich czytelników.

Jako drugi wystąpił Lionel Kappelhoff-Lançon z OnCrawl. Przedstawił niektóre z możliwości, jakie daje narzędzie OnCrawl i wskazał, jak wiele informacji na temat ruchów robotów Google’a można uzyskać miejscach często przez seowców pomijanych – np. w logach serwera.

Polscy prelegenci

W drugiej turze wystąpień było bardziej swojsko – Sebastian Mioduszewski opowiedział o perypetiach contentu na Pracuj.pl i o tym, że jednak warto wciąż dbać o dobre słowo na swojej stronie. Po nim na scenie zawitał Jakub Lisiecki, aby podzielić się sprawdzonymi przez siebie sposobami na “szybkie i skuteczne przywrócenie pozycji po nieudanych przekierowaniach 301”. Ostatni w tym bloku był Adrian Olszewski z całą listą narzędzi i tipów ułatwiających analizę danych niezbędnych do SEO.

Wzmocnieni kawą, zasiedliśmy do wysłuchania trzeciej rundy prelegentów. Na początek Tomasz Wieliczko podzielił się swoim doświadczeniem w temacie “Analityka internetowa w służbie SEO”. Następnie na scenę wkroczył Michał Magdziarz i dzielnie walcząć z problemami technicznymi, przedstawił zgromadzonym kilka pomysłów jak przekonać “górę” firmy do zainwestowania w SEO. Blok zakończył gość z Berlina – Mateusz Michalik, który na przykładzie rynku niemieckiego, zaprezentował jak zabrać się za międzynarodowe SEO.

Na ostatniej sesji jak zwykle wszyscy już nie mogli doczekać się Afterparty i nerwowo przebierali nogami. 😉 W tym czasie na scenie zawitał Maciej Matowicki opowiedział o procesie migracji w SEO i o tym, jak skutecznie migrację przeprowadzić. Kolejny temat należał do Pawła Pawluka – “Jak zrobić fuzję dwóch brandów z branży finansowych z 65% wzrostem ruchu”, podczas którego wielu ze zgromadzonych kiwało głową, słysząc o problemach niezwiązanych z seo, a mających na seo duży wpływ. Na koniec w świetle reflektorów znalazł się Łukasz Żelezny, który opowiedział o swoich obserwacjach i przygodach z platformą WordPress.

Nasze wrażenia? Impreza jak zwykle dała dobrego kopa motywacyjnego, a problemy jakie były poruszane podczas wystąpień, zwróciły nasza uwagę na rejony seo, które czasem nam umykają. Nie bylibyśmy jednak Poznaniakami, gdybyśmy nie pomarudzili trochę – sala, na której odbywa się Festiwal SEO w Katowicach, nie jest przystosowana do wielkości męskiej części działu pozycjonowania. Podejrzewamy, że inne agencje się z nami zgodzą – dajcie więcej miejsca na nogi! 🙂

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany