Spis treści
Czytasz teraz:
Festiwal SEO w Katowicach – relacja!
Zamknij
Festiwal SEO w Katowicach – czyli subiektywna relacja z wydarzenia!
Jest taki jeden dzień w roku, kiedy to dział SEO z radością wsiada do samochodu i rusza ku przygodzie – a konkretnie – na Festiwal SEO w Katowicach. Od sześciu lat jest to jedna z najważniejszych imprez branżowych w Polsce, na której tajniki swojego fachu zdradzają największe nazwiska w polskim, jak i światowym SEO.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Zagraniczny skład festiwalu SEO
Tegoroczna edycja miała w sobie zdecydowanie więcej “światowych” elementów, niż zeszłoroczna. Festiwal rozpoczął Christoph C. Cemper z prezentacją o tytule “Links for SEO in 2018”. Zwrócił uwagę, że mimo ogłaszania co chwilę, że jest inaczej – “links are important” i należy o nie zabiegać. Podsunął też kilka pomysłów na ich zdobywanie oraz zasugerował, że warto zwiększać ilość kanałów, którymi docieramy do swoich czytelników.
Jako drugi wystąpił Lionel Kappelhoff-Lançon z OnCrawl. Przedstawił niektóre z możliwości, jakie daje narzędzie OnCrawl i wskazał, jak wiele informacji na temat ruchów robotów Google’a można uzyskać miejscach często przez seowców pomijanych – np. w logach serwera.
Polscy prelegenci
W drugiej turze wystąpień było bardziej swojsko – Sebastian Mioduszewski opowiedział o perypetiach contentu na Pracuj.pl i o tym, że jednak warto wciąż dbać o dobre słowo na swojej stronie. Po nim na scenie zawitał Jakub Lisiecki, aby podzielić się sprawdzonymi przez siebie sposobami na “szybkie i skuteczne przywrócenie pozycji po nieudanych przekierowaniach 301”. Ostatni w tym bloku był Adrian Olszewski z całą listą narzędzi i tipów ułatwiających analizę danych niezbędnych do SEO.
Wzmocnieni kawą, zasiedliśmy do wysłuchania trzeciej rundy prelegentów. Na początek Tomasz Wieliczko podzielił się swoim doświadczeniem w temacie “Analityka internetowa w służbie SEO”. Następnie na scenę wkroczył Michał Magdziarz i dzielnie walcząć z problemami technicznymi, przedstawił zgromadzonym kilka pomysłów jak przekonać “górę” firmy do zainwestowania w SEO. Blok zakończył gość z Berlina – Mateusz Michalik, który na przykładzie rynku niemieckiego, zaprezentował jak zabrać się za międzynarodowe SEO.
Na ostatniej sesji jak zwykle wszyscy już nie mogli doczekać się Afterparty i nerwowo przebierali nogami. 😉 W tym czasie na scenie zawitał Maciej Matowicki opowiedział o procesie migracji w SEO i o tym, jak skutecznie migrację przeprowadzić. Kolejny temat należał do Pawła Pawluka – “Jak zrobić fuzję dwóch brandów z branży finansowych z 65% wzrostem ruchu”, podczas którego wielu ze zgromadzonych kiwało głową, słysząc o problemach niezwiązanych z seo, a mających na seo duży wpływ. Na koniec w świetle reflektorów znalazł się Łukasz Żelezny, który opowiedział o swoich obserwacjach i przygodach z platformą WordPress.
Nasze wrażenia? Impreza jak zwykle dała dobrego kopa motywacyjnego, a problemy jakie były poruszane podczas wystąpień, zwróciły nasza uwagę na rejony seo, które czasem nam umykają. Nie bylibyśmy jednak Poznaniakami, gdybyśmy nie pomarudzili trochę – sala, na której odbywa się Festiwal SEO w Katowicach, nie jest przystosowana do wielkości męskiej części działu pozycjonowania. Podejrzewamy, że inne agencje się z nami zgodzą – dajcie więcej miejsca na nogi! 🙂
Rysiek
29 maj 2018, 13:19
No dobra, w treści jest agenda, a gdzie tytułowa relacja?
Maciej Popiołek
29 maj 2018, 13:54
Następnym razem będzie obszerniejsza! 🙂