Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Festiwal SEO w Katowicach – relacja!

Festiwal SEO w Katowicach – czyli subiektywna relacja z wydarzenia!

Jest taki jeden dzień w roku, kiedy to dział SEO z radością wsiada do samochodu i rusza ku przygodzie – a konkretnie – na Festiwal SEO w Katowicach. Od sześciu lat jest to jedna z najważniejszych imprez branżowych w Polsce, na której tajniki swojego fachu zdradzają największe nazwiska w polskim, jak i światowym SEO.

Zagraniczny skład festiwalu SEO

Tegoroczna edycja miała w sobie zdecydowanie więcej “światowych” elementów, niż zeszłoroczna. Festiwal rozpoczął Christoph C. Cemper z prezentacją o tytule “Links for SEO in 2018”. Zwrócił uwagę, że mimo ogłaszania co chwilę, że jest inaczej – “links are important” i należy o nie zabiegać. Podsunął też kilka pomysłów na ich zdobywanie oraz zasugerował, że warto zwiększać ilość kanałów, którymi docieramy do swoich czytelników.

Jako drugi wystąpił Lionel Kappelhoff-Lançon z OnCrawl. Przedstawił niektóre z możliwości, jakie daje narzędzie OnCrawl i wskazał, jak wiele informacji na temat ruchów robotów Google’a można uzyskać miejscach często przez seowców pomijanych – np. w logach serwera.

Polscy prelegenci

W drugiej turze wystąpień było bardziej swojsko – Sebastian Mioduszewski opowiedział o perypetiach contentu na Pracuj.pl i o tym, że jednak warto wciąż dbać o dobre słowo na swojej stronie. Po nim na scenie zawitał Jakub Lisiecki, aby podzielić się sprawdzonymi przez siebie sposobami na “szybkie i skuteczne przywrócenie pozycji po nieudanych przekierowaniach 301”. Ostatni w tym bloku był Adrian Olszewski z całą listą narzędzi i tipów ułatwiających analizę danych niezbędnych do SEO.

Wzmocnieni kawą, zasiedliśmy do wysłuchania trzeciej rundy prelegentów. Na początek Tomasz Wieliczko podzielił się swoim doświadczeniem w temacie “Analityka internetowa w służbie SEO”. Następnie na scenę wkroczył Michał Magdziarz i dzielnie walcząć z problemami technicznymi, przedstawił zgromadzonym kilka pomysłów jak przekonać “górę” firmy do zainwestowania w SEO. Blok zakończył gość z Berlina – Mateusz Michalik, który na przykładzie rynku niemieckiego, zaprezentował jak zabrać się za międzynarodowe SEO.

Na ostatniej sesji jak zwykle wszyscy już nie mogli doczekać się Afterparty i nerwowo przebierali nogami. 😉 W tym czasie na scenie zawitał Maciej Matowicki opowiedział o procesie migracji w SEO i o tym, jak skutecznie migrację przeprowadzić. Kolejny temat należał do Pawła Pawluka – “Jak zrobić fuzję dwóch brandów z branży finansowych z 65% wzrostem ruchu”, podczas którego wielu ze zgromadzonych kiwało głową, słysząc o problemach niezwiązanych z seo, a mających na seo duży wpływ. Na koniec w świetle reflektorów znalazł się Łukasz Żelezny, który opowiedział o swoich obserwacjach i przygodach z platformą WordPress.

Nasze wrażenia? Impreza jak zwykle dała dobrego kopa motywacyjnego, a problemy jakie były poruszane podczas wystąpień, zwróciły nasza uwagę na rejony seo, które czasem nam umykają. Nie bylibyśmy jednak Poznaniakami, gdybyśmy nie pomarudzili trochę – sala, na której odbywa się Festiwal SEO w Katowicach, nie jest przystosowana do wielkości męskiej części działu pozycjonowania. Podejrzewamy, że inne agencje się z nami zgodzą – dajcie więcej miejsca na nogi! 🙂

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Komentarze

  1. Rysiek

    No dobra, w treści jest agenda, a gdzie tytułowa relacja?

co to jest fraza
Co to jest fraza?
Adam Kubaszewski

Fraza kluczowa to – nomen omen – jedno z kluczowych pojęć związanych z pozycjonowaniem strony w wyszukiwarce. To od właściwego […]

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach
Barbara Oleszek

Wyszukiwarki internetowe przypominają katalogi książek w bibliotece. Mechanizm działania jest podobny, jednak czynniki warunkujące pozycję zdecydowanie bardziej skomplikowane. Inna jest […]

pozycjonowanie zagraniczne
Pozycjonowanie zagraniczne – co warto wiedzieć?
Joanna Michalska

Niezależnie od tego czy z biegiem czasu lokalny rynek okazał się być za mały dla Twojego biznesu czy od początku […]

Optymalizacja SEO jako przykład działania pro-klienckiego
Joanna Michalska

Działania prowadzone przez pozycjonerów można podzielić roboczo na te, które zmieniają w zauważalny sposób wygląd strony internetowej oraz te zasługujące […]

Darmowy poradnik SEO dla stron usługowych
Maciej Popiołek

SEO dla usług – dlaczego warto? Jesteś fotografem, hydraulikiem, grafikiem lub wykonujesz inny zawód freelancerski, a jednocześnie chcesz pozyskać nowych […]

Google kontra Ad Boty
Jakub Szperkowski

Google od dawna próbuje sobie poradzić z botami generującymi fałszywe kliknięcia w reklamy AdWords. Ostatnio wdrożyli nowe zabezpieczenie mające znacząco […]