Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Rodzaje targetowania na YouTube

    Dane dotyczące YouTube’a i jego użytkowników robią wrażenie. YouTube określany jest mianem największej platformy video na świecie, a liczbę jego użytkowników szacuje się na ponad 1 miliard (z tendencją wzrostową). W tej sytuacji nie dziwi popularność wśród reklamodawców reklam TrueView.

     

    Kierując reklamy wideo TrueView na YouTube i sieć reklamową, mamy możliwość dotarcia do użytkowników w najbardziej odpowiednich momentach. Możliwość definiowania grup docelowych w oparciu o kryteria demograficzne, zainteresowania, miejsca zamieszkania itp. oznacza, że trafienie nawet do bardzo specyficznych odbiorców nie stanowi problemu. Dodatkowym atutem kampanii na YouTube jest możliwość skorzystania z dobrodziejstw remarketingu.

     

    Przedstawiamy najczęściej spotykane metody kierowania kampanii:

    1. Kierowanie w oparciu o kryteria demograficzne takie jak wiek, płeć czy fakt posiadania (lub nie) dzieci.
    demografia
    2. Kierowanie w oparciu zainteresowania odbiorców – występuje to w kilku wariantach:
    a. docieranie do odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką,
    zainteresowania
    b. docieranie do niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach. To ustawienie pozwala na tworzenie list odbiorców lepiej dopasowanych do targetu marki
    w porównaniu do szerokiej grupy odbiorców. Ilustrując to przykładem: nie docieramy do miłośników gotowania, tylko do fanów kuchni włoskiej. Czynnikami filtrującymi
    osoby o najbardziej pożądanych z punktu widzenia reklamodawcy zainteresowaniach mogą być wpisywane przez niego słowa kluczowe i/lub adresy URL używane jako proxy dla grup zainteresowań.
    c. docieranie do odbiorców na rynku – celem jest tu dotarcie do klientów, którzy szukają informacji o produktach lub zastanawiają się nad zakupem usług czy produktów z naszej oferty.

    3. Remarketing video – docieranie do osób, które weszły w interakcję z naszymi filmami lub kanałem na YouTube (interakcja w tym przypadku oznacza, że te osoby oglądały, polubiły, skomentowały, udostępniły itp.).
    Jeśli mamy połączone konta YouTube i AdWords, to istnieje możliwość automatycznego utworzenia list niestandardowych na potrzeby kampanii.
    remarketing

    4. Kierowanie w oparciu o miejsca docelowe. Reklama może trafić na unikalne kanały, aplikacje witryny czy znajdujące się na nich miejsca docelowe. Przykładowe miejsca
    docelowe dla kampanii to np. blog tematyczny z dużą ilością odwiedzin lub popularna witryna o charakterze informacyjnym. Miejsca docelowe obejmują:
    ·         kanały (partnerskie kanały YouTube),
    ·         filmy (filmy w YouTube),
    ·         witryny (sieć reklamowa Google – uwzględnia YouTube.com jako witrynę wydawcy).
    ·         aplikacje mobilne
    miejsca docelowe

    5. Kierowanie w oparciu o tematy. Kierujemy reklamy video na wybrane tematy na YouTube i w sieci reklamowej. Kierowanie na tematy pozwala na dotarcie do użytkowników oglądających filmy, kanały i witryny związane z daną tematyką. Jeśli kierujemy reklamy na temat „Sport”, to reklama będzie wyświetlać się osobom, które oglądają filmy z wydarzeniami sportowymi w YouTube.
    tematy

    6. Kierowanie w oparciu o słowa kluczowe. W zależności od formatu reklamy video można ją wyświetlać na podstawie słów kluczowych związanych z filmem w YouTube, kanałem YouTube lub rodzajem witryny, którą odwiedzają się nasi potencjalni klienci.

    Komentarze

    1. Michal

      Mozliwosci prawie jak na Facebooku.
      Z checia zobaczylbym jakies Case-Study z dzialan reklamowych na YT

    Powiązane artykuły

    marketplace czy sklep internetowy
    Marketplace czy sklep internetowy – w co inwestować sprzedając produkty w internecie?
    Kasia Nowakowska

    Blisko 28 milionów Polaków dokonuje zakupów przez Internet. Polski rynek e-commerce rośnie z roku na rok średnio o 18%, jednakże […]

    grupa docelowa
    Grupa docelowa – dlaczego warto ją określić i jak to zrobić?
    Dominika Mączka

    Mając swoją firmę i proponując dany produkt czy usługę klientom, można iść na żywioł i promować się w sposób intuicyjny. […]

    Sprawdź jak działa Twoja witryna na urządzeniach mobilnych
    Redakcja

    Twoja witryna na urządzeniach mobilnych – sprawdź czy jest przyjazna użytkownikowi! Przeciętnie 9 z 10 osób opuści witrynę mobilną jeśli […]

    Google Hotel Ads- opłata za rezerwacje
    Krystian Kubiak

    Google Hotel Ads – rozliczenia tylko za rezerwację! W trosce o zadowolenie naszych klientów, Verseo wprowadza system rozliczeń tylko za […]

    Nowa reakcja na Facebooku
    Agnieszka Talarska

    Nowa reakcja na portalu Facebook! Na Facebooku pojawiła się nowa reakcja w postaci fioletowego kwiatka, wyraża ona podziękowanie. W Stanach […]

    Remarketing – co to jest? Sprawdź teraz!
    Maciej Popiołek

    Remarketing – skrzydłowy każdego marketingowca? Wielu z nas wychodzi z założenia, że internauci nie cierpią reklam w Internecie. Według danych […]