Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Rodzaje targetowania na YouTube

    Dane dotyczące YouTube’a i jego użytkowników robią wrażenie. YouTube określany jest mianem największej platformy video na świecie, a liczbę jego użytkowników szacuje się na ponad 1 miliard (z tendencją wzrostową). W tej sytuacji nie dziwi popularność wśród reklamodawców reklam TrueView.

     

    Kierując reklamy wideo TrueView na YouTube i sieć reklamową, mamy możliwość dotarcia do użytkowników w najbardziej odpowiednich momentach. Możliwość definiowania grup docelowych w oparciu o kryteria demograficzne, zainteresowania, miejsca zamieszkania itp. oznacza, że trafienie nawet do bardzo specyficznych odbiorców nie stanowi problemu. Dodatkowym atutem kampanii na YouTube jest możliwość skorzystania z dobrodziejstw remarketingu.

     

    Przedstawiamy najczęściej spotykane metody kierowania kampanii:

    1. Kierowanie w oparciu o kryteria demograficzne takie jak wiek, płeć czy fakt posiadania (lub nie) dzieci.
    demografia
    2. Kierowanie w oparciu zainteresowania odbiorców – występuje to w kilku wariantach:
    a. docieranie do odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką,
    zainteresowania
    b. docieranie do niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach. To ustawienie pozwala na tworzenie list odbiorców lepiej dopasowanych do targetu marki
    w porównaniu do szerokiej grupy odbiorców. Ilustrując to przykładem: nie docieramy do miłośników gotowania, tylko do fanów kuchni włoskiej. Czynnikami filtrującymi
    osoby o najbardziej pożądanych z punktu widzenia reklamodawcy zainteresowaniach mogą być wpisywane przez niego słowa kluczowe i/lub adresy URL używane jako proxy dla grup zainteresowań.
    c. docieranie do odbiorców na rynku – celem jest tu dotarcie do klientów, którzy szukają informacji o produktach lub zastanawiają się nad zakupem usług czy produktów z naszej oferty.

    3. Remarketing video – docieranie do osób, które weszły w interakcję z naszymi filmami lub kanałem na YouTube (interakcja w tym przypadku oznacza, że te osoby oglądały, polubiły, skomentowały, udostępniły itp.).
    Jeśli mamy połączone konta YouTube i AdWords, to istnieje możliwość automatycznego utworzenia list niestandardowych na potrzeby kampanii.
    remarketing

    4. Kierowanie w oparciu o miejsca docelowe. Reklama może trafić na unikalne kanały, aplikacje witryny czy znajdujące się na nich miejsca docelowe. Przykładowe miejsca
    docelowe dla kampanii to np. blog tematyczny z dużą ilością odwiedzin lub popularna witryna o charakterze informacyjnym. Miejsca docelowe obejmują:
    ·         kanały (partnerskie kanały YouTube),
    ·         filmy (filmy w YouTube),
    ·         witryny (sieć reklamowa Google – uwzględnia YouTube.com jako witrynę wydawcy).
    ·         aplikacje mobilne
    miejsca docelowe

    5. Kierowanie w oparciu o tematy. Kierujemy reklamy video na wybrane tematy na YouTube i w sieci reklamowej. Kierowanie na tematy pozwala na dotarcie do użytkowników oglądających filmy, kanały i witryny związane z daną tematyką. Jeśli kierujemy reklamy na temat „Sport”, to reklama będzie wyświetlać się osobom, które oglądają filmy z wydarzeniami sportowymi w YouTube.
    tematy

    6. Kierowanie w oparciu o słowa kluczowe. W zależności od formatu reklamy video można ją wyświetlać na podstawie słów kluczowych związanych z filmem w YouTube, kanałem YouTube lub rodzajem witryny, którą odwiedzają się nasi potencjalni klienci.

    Audyt Google Ads

    Komentarze

    1. Michal

      Mozliwosci prawie jak na Facebooku.
      Z checia zobaczylbym jakies Case-Study z dzialan reklamowych na YT

    Powiązane artykuły

    Jak tworzyć raporty niestandardowe w Google Analytics?
    Wiktor Cegłowski

    Raporty z kampanii są szczególnie oczekiwane przez klientów. Doskonałym rozwiązaniem są raporty niestandardowe, które pozwalają na wyselekcjonowanie najbardziej interesujących dla […]

    Programy partnerskie – typy i zalety
    Maciej Popiołek

    Chociaż marketing afiliacyjny nie jest nowością, cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Dla sprzedawcy jest szansą na wypromowanie swoich produktów lub pozyskanie […]

    Jak kupować na Amazon w Polsce?
    Jak kupować na Amazon w Polsce?
    Jakub Perkowski

    Amazon to największa platforma handlowa w sieci. Wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, jednak coraz odważniej działa również w Europie. Co […]

    brand marketing
    Brand marketing – co to znaczy i czy ma sens?
    Maciej Popiołek

    Słowo „marka” można nazwać dość popularnym. Obecnie każda firma, specjalista czy nawet pracownik wkraczający na rynek mają świadomość konieczności budowania […]

    MOBILE FIRST INDEXING – bądź mobilny albo giń!
    Barbara Oleszek

    MOBILE FIRST INDEXING – przed mobile nie ma ucieczki! Świat stał się mobilny, a Mobilegeddon to już nie tylko “jeden […]

    Ścieżka zakupowa klienta – czyli flywheel vs sales funnel
    Krzysztof Masłowski

    Ścieżka zakupowa klienta – i jej transformacja Metoda lejka sprzedażowego towarzyszy mi od lat. Jego wykorzystanie jako narzędzia pracy od […]