Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Rodzaje targetowania na YouTube

    Dane dotyczące YouTube’a i jego użytkowników robią wrażenie. YouTube określany jest mianem największej platformy video na świecie, a liczbę jego użytkowników szacuje się na ponad 1 miliard (z tendencją wzrostową). W tej sytuacji nie dziwi popularność wśród reklamodawców reklam TrueView.

     

    Kierując reklamy wideo TrueView na YouTube i sieć reklamową, mamy możliwość dotarcia do użytkowników w najbardziej odpowiednich momentach. Możliwość definiowania grup docelowych w oparciu o kryteria demograficzne, zainteresowania, miejsca zamieszkania itp. oznacza, że trafienie nawet do bardzo specyficznych odbiorców nie stanowi problemu. Dodatkowym atutem kampanii na YouTube jest możliwość skorzystania z dobrodziejstw remarketingu.

     

    Przedstawiamy najczęściej spotykane metody kierowania kampanii:

    1. Kierowanie w oparciu o kryteria demograficzne takie jak wiek, płeć czy fakt posiadania (lub nie) dzieci.
    demografia
    2. Kierowanie w oparciu zainteresowania odbiorców – występuje to w kilku wariantach:
    a. docieranie do odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką,
    zainteresowania
    b. docieranie do niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach. To ustawienie pozwala na tworzenie list odbiorców lepiej dopasowanych do targetu marki
    w porównaniu do szerokiej grupy odbiorców. Ilustrując to przykładem: nie docieramy do miłośników gotowania, tylko do fanów kuchni włoskiej. Czynnikami filtrującymi
    osoby o najbardziej pożądanych z punktu widzenia reklamodawcy zainteresowaniach mogą być wpisywane przez niego słowa kluczowe i/lub adresy URL używane jako proxy dla grup zainteresowań.
    c. docieranie do odbiorców na rynku – celem jest tu dotarcie do klientów, którzy szukają informacji o produktach lub zastanawiają się nad zakupem usług czy produktów z naszej oferty.

    3. Remarketing video – docieranie do osób, które weszły w interakcję z naszymi filmami lub kanałem na YouTube (interakcja w tym przypadku oznacza, że te osoby oglądały, polubiły, skomentowały, udostępniły itp.).
    Jeśli mamy połączone konta YouTube i AdWords, to istnieje możliwość automatycznego utworzenia list niestandardowych na potrzeby kampanii.
    remarketing

    4. Kierowanie w oparciu o miejsca docelowe. Reklama może trafić na unikalne kanały, aplikacje witryny czy znajdujące się na nich miejsca docelowe. Przykładowe miejsca
    docelowe dla kampanii to np. blog tematyczny z dużą ilością odwiedzin lub popularna witryna o charakterze informacyjnym. Miejsca docelowe obejmują:
    ·         kanały (partnerskie kanały YouTube),
    ·         filmy (filmy w YouTube),
    ·         witryny (sieć reklamowa Google – uwzględnia YouTube.com jako witrynę wydawcy).
    ·         aplikacje mobilne
    miejsca docelowe

    5. Kierowanie w oparciu o tematy. Kierujemy reklamy video na wybrane tematy na YouTube i w sieci reklamowej. Kierowanie na tematy pozwala na dotarcie do użytkowników oglądających filmy, kanały i witryny związane z daną tematyką. Jeśli kierujemy reklamy na temat „Sport”, to reklama będzie wyświetlać się osobom, które oglądają filmy z wydarzeniami sportowymi w YouTube.
    tematy

    6. Kierowanie w oparciu o słowa kluczowe. W zależności od formatu reklamy video można ją wyświetlać na podstawie słów kluczowych związanych z filmem w YouTube, kanałem YouTube lub rodzajem witryny, którą odwiedzają się nasi potencjalni klienci.

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Komentarze

    1. Michal

      Mozliwosci prawie jak na Facebooku.
      Z checia zobaczylbym jakies Case-Study z dzialan reklamowych na YT

    Wygląd sklepu internetowego – jak zmiana obniżyła wyniki sprzedażowe o 60%?
    Dominika Słomka

    Rynek e-commerce w ostatnich latach przechodzi wiele zmian, w dużej mierze wymuszonych przez użytkowników, których nawyki i oczekiwania co do […]

    Jak prowadzić bloga – poradnik pdf
    Maciej Popiołek

    Jak prowadzić bloga w kontekście biznesu? Myślisz o blogowaniu – prywatnie lub by działać na korzyść swojej firmy? Ok – […]

    Raport Interaktywnie.com: Marketing w wyszukiwarkach 2017
    Artykuł gościnny

    Marketing w wyszukiwarkach internetowych – raport! Chcesz wiedzieć więcej na temat szeroko pojmowanego marketingu w wyszukiwarkach? Zapraszamy do lektury raportu […]

    reklama dla sklepu internetowego
    Reklama dla sklepu internetowego – jakie kanały wybrać?
    Maciej Popiołek

    Rośnie liczba sklepów internetowych, co jest podyktowane zwiększonym zainteresowaniem zakupami online. Dla Ciebie – jako właściciela e-sklepu – oznacza to […]

    książki o marketingu
    Książki o marketingu – 16 przykładów
    Magdalena Walczak

    Kiedy zaczynamy prowadzić działania marketingowe, często poruszamy się nieco po omacku. Testujemy różne opcje, publikujemy posty i płacimy za reklamę, […]

    Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika – jak to działa?
    Dominika Słomka

    Google Grafika znana jest większości z nas jako wyszukiwarka obrazów, w tym zdjęć, infografik czy screenshotów. Wyszukać dany obraz możemy […]