Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Rodzaje targetowania na YouTube

    Dane dotyczące YouTube’a i jego użytkowników robią wrażenie. YouTube określany jest mianem największej platformy video na świecie, a liczbę jego użytkowników szacuje się na ponad 1 miliard (z tendencją wzrostową). W tej sytuacji nie dziwi popularność wśród reklamodawców reklam TrueView.

     

    Kierując reklamy wideo TrueView na YouTube i sieć reklamową, mamy możliwość dotarcia do użytkowników w najbardziej odpowiednich momentach. Możliwość definiowania grup docelowych w oparciu o kryteria demograficzne, zainteresowania, miejsca zamieszkania itp. oznacza, że trafienie nawet do bardzo specyficznych odbiorców nie stanowi problemu. Dodatkowym atutem kampanii na YouTube jest możliwość skorzystania z dobrodziejstw remarketingu.

     

    Przedstawiamy najczęściej spotykane metody kierowania kampanii:

    1. Kierowanie w oparciu o kryteria demograficzne takie jak wiek, płeć czy fakt posiadania (lub nie) dzieci.
    demografia
    2. Kierowanie w oparciu zainteresowania odbiorców – występuje to w kilku wariantach:
    a. docieranie do odbiorców zainteresowanych konkretną tematyką,
    zainteresowania
    b. docieranie do niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach. To ustawienie pozwala na tworzenie list odbiorców lepiej dopasowanych do targetu marki
    w porównaniu do szerokiej grupy odbiorców. Ilustrując to przykładem: nie docieramy do miłośników gotowania, tylko do fanów kuchni włoskiej. Czynnikami filtrującymi
    osoby o najbardziej pożądanych z punktu widzenia reklamodawcy zainteresowaniach mogą być wpisywane przez niego słowa kluczowe i/lub adresy URL używane jako proxy dla grup zainteresowań.
    c. docieranie do odbiorców na rynku – celem jest tu dotarcie do klientów, którzy szukają informacji o produktach lub zastanawiają się nad zakupem usług czy produktów z naszej oferty.

    3. Remarketing video – docieranie do osób, które weszły w interakcję z naszymi filmami lub kanałem na YouTube (interakcja w tym przypadku oznacza, że te osoby oglądały, polubiły, skomentowały, udostępniły itp.).
    Jeśli mamy połączone konta YouTube i AdWords, to istnieje możliwość automatycznego utworzenia list niestandardowych na potrzeby kampanii.
    remarketing

    4. Kierowanie w oparciu o miejsca docelowe. Reklama może trafić na unikalne kanały, aplikacje witryny czy znajdujące się na nich miejsca docelowe. Przykładowe miejsca
    docelowe dla kampanii to np. blog tematyczny z dużą ilością odwiedzin lub popularna witryna o charakterze informacyjnym. Miejsca docelowe obejmują:
    ·         kanały (partnerskie kanały YouTube),
    ·         filmy (filmy w YouTube),
    ·         witryny (sieć reklamowa Google – uwzględnia YouTube.com jako witrynę wydawcy).
    ·         aplikacje mobilne
    miejsca docelowe

    5. Kierowanie w oparciu o tematy. Kierujemy reklamy video na wybrane tematy na YouTube i w sieci reklamowej. Kierowanie na tematy pozwala na dotarcie do użytkowników oglądających filmy, kanały i witryny związane z daną tematyką. Jeśli kierujemy reklamy na temat „Sport”, to reklama będzie wyświetlać się osobom, które oglądają filmy z wydarzeniami sportowymi w YouTube.
    tematy

    6. Kierowanie w oparciu o słowa kluczowe. W zależności od formatu reklamy video można ją wyświetlać na podstawie słów kluczowych związanych z filmem w YouTube, kanałem YouTube lub rodzajem witryny, którą odwiedzają się nasi potencjalni klienci.

    Komentarze

    1. Michal

      Mozliwosci prawie jak na Facebooku.
      Z checia zobaczylbym jakies Case-Study z dzialan reklamowych na YT

    Powiązane artykuły

    Co to jest landing page? Poznaj najlepsze wskazówki!
    Maciej Popiołek

    Co to jest Landing Page?  Co odróżnia landing page od „zwykłej” strony www? Cel, dla którego powstaje. Kluczowym zadaniem takiej […]

    Wady i zalety reklamy telewizyjnej
    Maciej Popiołek

    Czym jest reklama telewizyjna? Telewizja to jeden ze środków masowego przekazu. Każdego dnia poszczególne stacje telewizyjne oglądane są przez miliony […]

    Marketing dla fotografa
    Maciej Popiołek

    Czym jest dziś marketing dla fotografa i jaką formę promocji wybrać? Marketing dla fotografa może przełożyć się na zwiększenie popularności […]

    Czy każdy biznes wymaga strony internetowej
    Czy każdy biznes wymaga strony internetowej?
    Maciej Popiołek

    Coraz częściej mówi się, że jeśli kogoś nie ma w internecie, to nie istnieje. Na pewno im więcej czasu tu […]

    koszt założenia sklepu internetowego
    Koszt założenia sklepu internetowego
    Dominika Słomka

    Zastanawiasz się nad założeniem sklepu internetowego? Dobry wybór – zwłaszcza, że rynek e-commerce rozwija się niemal z prędkością światła, a […]

    Nowości w Meta I/O czyli Google Hotel Ads: Call Out Extensions
    Krystian Kubiak

    Call to Action w Google Hotel Ads! Kampanie w Google Hotel Ads zyskują nową funkcjonalność w postaci możliwości umieszczenia przycisku […]