Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

3 komentarze

Reklama sklepu w internecie – dlaczego warto?

Reklama sklepu w internecie – dlaczego warto? - zdjęcie nr 1

Reklama sklepu w internecie – dlaczego warto? - zdjęcie nr 2

Prowadzisz sklep i ofertą chcesz dotrzeć do jak najszerszego grona klientów? W dobie ogromnej konkurencji nie jest to łatwe, ale możliwe do osiągnięcia. Wcale jednak nie musisz walczyć o klienta poprzez systematyczne obniżanie ceny. Z pomocą przychodzi reklama sklepu w Internecie. Sprawdź, dlaczego warto się tym zainteresować.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego, już 84% polskich domów ma dostęp do szybkiego Internetu. Polacy coraz chętniej korzystają z sieci, dokonując nie tylko zakupów, ale również poszukując informacji np. o sklepach prowadzących sprzedaż online i stacjonarnych. Warto to wykorzystać, chcąc poinformować potencjalnych klientów o swoim istnieniu. Reklama sklepu w Internecie ma wiele zalet.

Reklama sklepu w Internecie – główne korzyści

Reklama sklepu w Internecie może przynieść wymierne korzyści – pod warunkiem, że bazuje na starannie opracowanej strategii i jest dobrze przemyślana. Dlatego wymaga sporych umiejętności oraz wyczucia – to ważne, ponieważ najdrobniejszy błąd może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. 

  • Stajesz się widoczny dla użytkowników sieci

Reklama sklepu w Internecie nie ma ograniczeń czasowych, dlatego stajesz się widoczny dla użytkowników sieci. To ogromna szansa, biorąc pod uwagę fakt, że każdego dnia z Internetu korzysta ponad 4 mld osób na całym świecie. 

  • Jesteś widoczny bez ograniczeń czasowych

Reklama sklepu w Internecie wyświetlać się może przez całą dobę – 7 dni w tygodniu. Nie ma tutaj żadnych ograniczeń czasowych, np. związanych z godzinami funkcjonowania sklepu. Dzięki temu potencjalni klienci mogą zapoznać się z Twoją ofertą nawet wtedy, gdy sklep jest nieczynny. Co więcej – jeśli jest to e-sklep, mogą dokonać zakupów zaraz po zapoznaniu się z treścią komunikatu reklamowego.

  • Dopasowujesz koszt reklamy do budżetu

Reklama sklepu w Internecie jest bardzo elastyczna pod względem kosztów. Każdą kampanię możesz dostosować do budżetu – nawet tego najbardziej ograniczonego. O ile np. 1000 zł nie wystarczy na reklamę w radiu czy telewizji, o tyle taka kwota wydana na reklamę w sieci może przynieść zadowalające efekty i przekonać Cię do pogłębionych inwestycji w wybrany kanał. 

  • Możesz z większą precyzją określić grupę docelową

Reklamę internetową możesz dokładnie dopasować do swojej grupy docelowej. Za pomocą odpowiednich narzędzi jesteś w stanie skierować komunikat dokładnie tam, gdzie przyniesie najlepsze rezultaty, np. wzrost sprzedaży, wzrost rozpoznawalności marki itp. 

Jeśli oferta sklepu skierowana jest np. do mężczyzn w grupie wiekowej 30-45 lat, komunikat dotrze właśnie do nich. W jego tworzeniu możesz wykorzystać ich preferencje lub za jego pośrednictwem przemawiać „ich językiem”. 

  • Stale monitorujesz skuteczność reklamy

Reklama sklepu w Internecie jest całkowicie mierzalna. Istnieje możliwość stałego monitorowania przebiegu kampanii, co pozwala na ocenę skuteczności. W ten sposób wiesz, które kanały przynoszą najlepsze efekty, a z których można zrezygnować, bo nie przekładają się na ruch. 

  • Możesz modyfikować prowadzoną kampanię

Reklama sklepu w Internecie charakteryzuje się ogromną elastycznością. Komunikat można w szybki i prosty sposób zmodyfikować, jeśli okaże się mało skuteczny. 

Jak i gdzie reklamować sklep w Internecie?

Reklama sklepu w Internecie daje wiele możliwości. Wybór odpowiednich kanałów nie zależy wyłącznie od dostępnego budżetu, ale również od wielu innych czynników. Istotną rolę może odgrywać m.in. to, czy prowadzisz sklep stacjonarny czy zajmujesz się sprzedażą online. 

  • SEO

SEO to szereg działań, dzięki którym sklep staje się widoczny w wyszukiwarce internetowej. Nie chodzi jednak o to, by znaleźć się w wyszukiwarce w ogóle, lecz by zająć tam odpowiednio wysokie pozycje na odpowiednie frazy. Statystyki pokazują, że większość użytkowników sieci zwraca uwagę wyłącznie na adresy stron zajmujące TOP10 wyników wyszukiwania. Oznacza to, że pozycje na dalszych stronach zmniejszają szansę na dotarcie potencjalnych klientów.

Zajmowanie wysokich pozycji w wyszukiwarce jest łatwiejsze, gdy prowadzisz sprzedaż wysyłkową. Możesz bowiem przeprowadzić m.in. optymalizację sklepu m.in. poprzez modyfikację opisów kategorii, stworzenie unikalnych opisów produktów, tworzenie treści w ramach bloga. Pomocne okazuje się także publikowanie artykułów w serwisach zewnętrznych. 

  • Google Ads

Google Ads to płatna reklama, która obejmuje dwie możliwości. 

Jedną z nich są kampanie AdWords bazujące na linkach sponsorowanych na określone słowa kluczowe. Gdy użytkownik wpisze konkretną frazę, ponad wynikami organicznymi pojawi się reklama Twojego sklepu.

Inną opcją są tzw. kampanie banerowe w serwisach zewnętrznych. Reklama sklepu będzie wyświetlała się w różnego rodzaju portalach – gdy użytkownik kliknie, zostanie przekierowany na stronę sklepu internetowego. 

  • Reklama w social mediach

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku jest jednym z elementów reklamy w sieci. Warto jednak iść o krok dalej, decydując się na płatne kampanie reklamowe. Facebook oferuje coraz szersze metody promowania swoich produktów ze względu na rosnącą presję monetyzowania całego środowiska. Możesz już nie tylko odpalać różne posty i formaty, ale również inwestować w remarketing, porzucone koszyki, lead ads, promocje na messengerze czy instagramie. 

Reklama sklepu w Internecie – samodzielnie czy z ekspertami?

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby kampanię reklamową prowadzić samodzielnie. Do tego potrzebna jest jednak odpowiednia wiedza, a ponadto przydatne mogą być różne narzędzia. Brak doświadczenia w tym zakresie może skutkować… wyrzuceniem pieniędzy w błoto. 

Jeśli więc dopiero zaczynasz swoją przygodę w realizowaniu kampanii reklamowych, zdaj się na pomoc ekspertów. Wybierając współpracę z doświadczoną agencją, lepiej dobierzesz grupę docelową, ustalisz optymalny czas trwania kampanii, a także wybierzesz odpowiednie narzędzia. Pamiętaj przy tym, że budżet poświęcony na współpracę z ekspertami wcale nie musi być większy – celowanie we właściwe działania mogą przełożyć się na oszczędności. Ze specjalistami nie będziesz błądzić i na „chybił trafił” testować konkretnych narzędzi reklamowych.

Komentarze (3)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Reklama sklepu w internecie – dlaczego warto? - zdjęcie nr 5

    Andrzej

    31 paź 2019, 13:29

    Stajesz się widoczny dla użytkowników sieci i Jesteś widoczny bez ograniczeń czasowych – nie bardzo sobie można na taki luksus pozwolić. Chyba że lubisz oglądać płonące banknoty.
    SEO to chyba nie do końca reklama, tak samo, jak konkretne miejsce, które zajmuje firma w świecie realnym. Co prawdę mogę się nie znać.

    • Reklama sklepu w internecie – dlaczego warto? - zdjęcie nr 6

      Maciej Popiołek

      31 paź 2019, 14:07

      Chodzi o opcję – można wyświetlać się 24/7 chociaż w praktyce, każdy biznes ma swoje pory w internecie i to jasna sprawa. 🙂
      SEO to nie reklama? Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że jest intencjonalne i ma na celu przyciągnięcie większej ilości użytkowników, to sądzę, że mieści się w definicji – szczególnie dzisiaj, kiedy jest tak mocno sprzęgnięte z contentem.

  • Reklama sklepu w internecie – dlaczego warto? - zdjęcie nr 7

    Katarzyna Kochanowska

    10 mar 2022, 21:32

    Przez pierwsze dwa lata koncentrowała się na tworzeniu wartościowych treści i pozyskiwaniu linków zewnętrznych. Aktywność na portalach społecznościowych jest minimalna i ma tylko służyć w celu „pozostawienia śladu” o swojej obecności i przeznaczam na to bardzo mało środków finansowych. Bardzo dobra reklamą dla swojego biznesu są np. gadżety. Warto także skorzystać z targów reklam gdzie znajdziecie Państwo szereg nowych innowacyjnych pomysłów na własną reklamę.