Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama internetowego sklepu motoryzacyjnego

Reklama internetowego sklepu motoryzacyjnego

Prowadzisz sklep motoryzacyjny? Bez względu na to, czy Twoja działalność skupia się na sprzedaży stacjonarnej, internetowej, czy łączysz te kanały sprzedaży, potrzebna Ci skuteczna promocja. Także, a może przede wszystkim ta prowadzona online. Jak powinna wyglądać skuteczna reklama sklepu motoryzacyjnego? W jaki sposób ją prowadzić, aby uzyskać pożądane efekty? Jakie narzędzia i metody wykorzystać? Oto najważniejsze informacje.

Reklama sklepu motoryzacyjnego w internecie – jak ją prowadzić?

Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działania promocyjne w przestrzeni internetu, musisz mieć świadomość, że tylko, gdy będą skoordynowane i skoncentrowane na realizacji konkretnych celów, przyniosą rezultaty, których oczekujesz. W teorii możesz zająć się przygotowaniem i prowadzeniem kampanii samodzielnie – narzędzia, np. te udostępniane przez Google czy Facebooka są dostępne dla każdego. Jednak teoria i praktyka to dwa różne obszary – zwłaszcza, że internetowa reklama sklepu motoryzacyjnego wiąże się z koniecznością zastosowania kompleksowych rozwiązań. Konkurencja jest duża, więc nie możesz np. wybrać przypadkowych słów kluczowych czy innych elementów. Wręcz przeciwnie. Konieczna jest duża precyzja, zarówno przy:

  • określaniu grupy docelowej klientów – czy są to właściciele pojazdów osobowych wszystkich marek, a może konkretnej? A może współpracujesz przede wszystkim z warsztatami samochodowymi w modelu B2B?
  • dobieraniu słów kluczowych, na które będą prowadzone działania promocyjne – powinny mieć odpowiednio wysoki potencjał w powiązaniu z Twoją ofertą, ale też realne do zdobycia w odniesieniu do budżetu i czasu,
  • wytyczaniu celów krótko- i długofalowych prowadzonej kampanii – np. pozycjonowanie przynosi długotrwałe efekty, ale trzeba na nie poczekać kilka miesięcy,
  • określaniu budżetu na kampanię – powinien być doszacowany tak, aby umożliwił ekspertom efektywne zwiększanie zasięgów.

Pozycjonowanie sklepu motoryzacyjnego

Pozycjonowanie sklepów internetowych to wszystkie działania, które zmierzają do tego, aby zwiększyć widoczność sklepu w internecie, a dokładniej – aby link do niej wyświetlał się wysoko w wynikach wyszukiwań na frazy powiązane z jego działalnością. To ważna kwestia, bez względu na to, czy prowadzisz działalność tylko stacjonarnie, czy również w formule e-commerce. Powód jest prosty: kiedy kierowca czy właściciel warsztatu poszukuje części zamiennych czy akcesoriów, z dużym prawdopodobieństwem skieruje się w pierwszej kolejności w Google. Wyszukiwarka wskaże mu zarówno stacjonarne punkty oferujące np. części zamienne do pojazdów znajdujące się w pobliżu, jak i e-sklepy, gdzie może złożyć zamówienie.

Właśnie dlatego pozycjonowanie to kluczowa strategia reklamy sklepu motoryzacyjnego w Internecie. A na czym polega? To szeroko zakrojone działania, które poprawiają wyniki strony głównej serwisu, jak i jego podstron w SERP-ach. Nie jest to proste zadanie – zwłaszcza, jeżeli Twój sklep motoryzacyjny oferuje duży asortyment. Wówczas działania muszą być prowadzone z dużą precyzją – tak, aby nie dochodziło np. do zjawiska tzw. kanibalizacji.

O co należy zadbać w kontekście pozycjonowania? Pierwsza i kluczowa kwestia to wykonanie audytu słów kluczowych – tak, aby znaleźć te o wysokim potencjale. To nie tylko takie, które w oczywisty sposób wiążą się z profilem działalności, jak np. „sklep motoryzacyjny” czy „części zamienne do Mercedesa”. W odniesieniu do takich fraz panuje bardzo duża konkurencja. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest obranie strategii na pozycjonowanie long-tail. Oznacza to wzmocnienie widoczności strony głównej i poszczególnych podstron na szerszy katalog słów kluczowych powiązanych z branżą.

Warto wiedzieć, że stworzenie katalogu takich fraz, jak również ich rozbicie na poszczególne podstrony to działania, które powinny poprzedzić optymalizację treści serwisu.

Optymalizacji i rozbudowie przy pozycjonowaniu sklepu motoryzacyjnego są poddawane nie tylko same teksty na stronie www – zarówno głównej, jak i opisującej poszczególne kategorie produktów i konkretne towary. Istotne jest również dopracowanie:

New call-to-action
New call-to-action
  • metadanych, zarówno tytułu i opisu każdej podstrony, jak również tagów ALT, które zwiększają dostępność serwisu i wspomagają działania SEO,
  • adresów URL poszczególnych podstron, które nie powinny być ciągami przypadkowych liczb i liter, ale przyjazne algorytmom Google, 
  • kodu strony – tak, aby szybko się uruchamiała, była przyjazna użytkownikowi oraz responsywna, a więc dostępna również na urządzeniach mobilnych i innych.

To wszystko zadania, które powinny zostać zrealizowane w ramach jednej kampanii.

Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to więcej niż jednorazowa reklama sklepu motoryzacyjnego. To działanie z myślą o długofalowym wzmocnieniu widoczności sklepu w internecie. Wartościowe, zoptymalizowane treści oraz poprawa funkcjonowania serwisu przyniosą korzyści nie tylko w postaci większego ruchu na stronie, ale także korzystniejszego wizerunku e-sklepu. To podwaliny pod budowę silnej marki.

A jakie są wady pozycjonowania? Trzeba pamiętać przede wszystkim o tym, że na efekty pracy wykonanej przez specjalistów – nawet, jeżeli zostanie wykonana z bardzo dużą precyzją i efektywnością – będzie trzeba poczekać kilka miesięcy. Trzeba też pamiętać, że raz rozpoczęte pozycjonowanie powinno być kontynuowane – całkowite zaprzestanie działań SEO może zaprzepaścić wypracowywane miesiącami rezultaty.

W efekcie podjętych działań możesz liczyć na:

  • lepszą widoczność sklepu w sieci,
  • przyrost ruchu,
  • większy potencjał konwersji,
  • długotrwałe wzmocnienie marki.

Warto jednak pamiętać, że działania na polu SEO powinny być powiązane z innymi formy promocji.

Płatna reklama sklepu motoryzacyjnego w Google

Drugim elementem dobrej strategii, na której opiera się reklama sklepu motoryzacyjnego, są narzędzia z zakresu Google Ads. To system płatnej promocji, który zapewnia dostęp do szerokiej gamy narzędzi – począwszy od linków sponsorowanych, aż po system Google Display Network, a więc reklamę na portalach zewnętrznych.

Najważniejsze zalety Google Ads to:

New call-to-action
New call-to-action
  • możliwość osiągnięcia szybkich rezultatów prowadzonych działań promocyjnych – dlatego można wykorzystać narzędzia z tego zakresu także przy zakrojonych na krótki okres kampanii, np. sprzedaży opon zimowych tuż przed rozpoczęciem sezonu na nie,
  • precyzyjne monitorowanie wyników – raporty z kampanii Google Ads dostarczają m.in. informacji o koszcie jednego wyświetlenia/kliknięcia, jak również o ich przełożeniu na odwiedziny na stronie, a nawet na konwersje online,
  • możliwość kontrolowania budżetu – marketer zaplanuje kampanię tak, aby rozsądnie wykorzystać środki, jakimi dysponuje Twoja firma.

Tu również jednak nie warto się zdawać na samodzielne wykonanie zadań związanych z pozycjonowaniem – zdecydowanie lepiej jest wesprzeć się wiedzą i doświadczeniem ekspertów. To szansa na optymalne wykorzystanie dostępnych narzędzi.

Jakie narzędzia Google Ads można wykorzystać przy reklamie sklepu motoryzacyjnego?

Sklepy motoryzacyjne zazwyczaj prowadzą szeroko zakrojoną działalność, co oznacza duży asortyment części i akcesoriów oraz rozległą grupę docelową. Dlatego w ich przypadku sprawdzą się m.in.:

  • linki sponsorowane – to linki do oferty firmy wyświetlające się powyżej wyników organicznych, kiedy użytkownik wpisze frazę powiązaną z działalnością Twojego sklepu. Co ważne, ta forma reklamy wyświetla się tylko dobrze stargetowanemu odbiorcy, na co również pozwalają narzędzia promowania kampanii,
  • kampanie produktowe PLA (Product Listing Ads) – są odpowiednie, jeżeli prowadzisz sprzedaż w modelu e-commerce. Ta reklama sklepu motoryzacyjnego polega na wyświetleniu klientowi konkretnej oferty z Twojego sklepu wraz z ceną i linkiem. Pojawi się ponad wynikami organicznymi lub po ich prawej stronie. To forma promocji, którą wyróżnia bardzo wysoki potencjał konwersyjny,
  • Google Display Network, a więc reklamy kontekstowe wyświetlane w serwisach zewnętrznych. Banery również trafiają do użytkowników o określonych cechach i potrzebach. Jedną z ciekawszych form korzystania z tego narzędzia jest remarketing. Konkretniej chodzi o wyświetlanie spersonalizowany reklam osobom, które już odwiedziły Twój e-sklep, ale np. porzuciły koszyk. Zobaczą one np. ofertę zakupu oglądanego już produktu, np. z niewielką zniżką. Dzięki temu szansa, że powrócą właśnie do Twojego sklepu jest wyższa.

To, jak będzie prowadzona kampania Google Ads, jest uzależnione zarówno od tego, jaki jest jej główny cel (zwiększenie widoczności, ruchu, a może efektywniejsze pozyskanie leadów lub wsparcie sprzedaży określonych produktów?), jak również od budżetu i specyfiki Twojej działalności. Omów ją ze specjalistami.

Reklama sklepu motoryzacyjnego na Facebooku

Czy Facebook to dobre medium do promowania sklepu motoryzacyjnego? Jak najbardziej tak – zwłaszcza, jeżeli działasz w modelu B2C. Wówczas masz szansę na osiągnięcie naprawdę dobrych zasięgów i wsparcie innych kanałów marketingowych. Jak możesz to zrobić? Opcji jest wiele. Podstawa to oczywiście założenie fanpage’a i jego regularne aktualizowanie – atrakcyjny content pozwoli Ci krok po kroku poszerzyć zasięgi organiczne. 

Fanpage to jednak nie wszystko. Warto również wykorzystać narzędzia, które oferuje system reklam na Facebooku. To m.in. reklama kontekstowa wyświetlająca się zarówno w news-feedzie, jak i w bocznej części strony, a także promocje postów, karuzele produktowe, a nawet wideo promocyjne, które wyświetla się w trakcie oglądania przez użytkowników nagrań multimedialnych. System reklam w tym medium społecznościowym również daje możliwość precyzyjnego monitorowania rezultatów, ROI, a także działa w systemie rozliczeń PPV/PPC.

Jeżeli nie jesteś pewien, z których spośród tych narzędzi skorzystać przy budowaniu swojej strategii promocyjnej, skontaktuj się z agencją digital. Tam uzyskasz kompleksową pomoc przy przygotowaniu planu reklamy sklepu motoryzacyjnego, jak i jego wprowadzeniu w życie.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Oceń ten artykuł:

Średnia ocena: 0/5 ( na podstawie 0 ocen )

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zaloguj się, lub wypełnij poniższe pola, aby dodać komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany