Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Analiza pozycjonowania stron www – co to?

Analiza pozycjonowania stron www – co to? - zdjęcie nr 1

Pozycjonowanie stron - jak analizować wyniki?

Pozycjonowanie stron www jest jednym z najważniejszych elementów e-marketingu. Dobrze wypozycjonowana domena przyciąga tzw. ruch organiczny, który może przekładać się na zainteresowanie potencjalnych klientów. Na czym tak dokładnie polega pozycjonowanie strony? Czym jest analiza pozycjonowania i fraz kluczowych? Kiedy i dlaczego warto je wykonać? Wyjaśniamy!

Czym jest pozycjonowanie stron www?

Zacznijmy od tego, na czym właściwie polega skuteczne pozycjonowanie stron, ponieważ ten termin nierzadko jest błędnie interpretowany. W maksymalnym uproszczeniu wypozycjonowanie strony obejmuje wszystkie działania dążące do poprawy pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie wiąże się z wyborem odpowiednich fraz kluczowych, na których będzie opierać się cały content marketing. Chodzi o to, aby po wpisaniu określonego zapytania w wyszukiwarce Google (fraz kluczowych), pozycjonowana strona wyświetliła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Najbardziej pożądana jest oczywiście pierwsza pozycja na istotne słowa kluczowe (z perspektywy prowadzonego biznesu). Jej osiągnięcie w przypadku najbardziej konkurencyjnych fraz jest jednak trudne.

Pozycjonowanie stron często utożsamia się z SEO, stawiając pomiędzy tymi pojęciami znak równości. Eksperci tłumaczą jednak, że pozycjonowanie stron www jest raczej jednym z głównych elementów SEO (Search Engine Optimization – optymalizacji z myślą o wyszukiwarce Google), które ma szerszy zasięg. Nie podlega jednak wątpliwości, że zarówno przy pozycjonowaniu stron, jak i SEO chodzi o ciągłość precyzyjnych działań – tylko wtedy można uzyskać oczekiwane wyniki.

>> Zlecę pozycjonowanie strony – wszystko o usłudze SEO <<

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Pozycjonowanie stron internetowych - na czym polega analiza podjętych działań?

Na czym polega analiza pozycjonowania strony?

Analiza pozycjonowania to badanie mające na celu pokazać, jak wygląda pozycja strony w odniesieniu do konkurencji i jakie obszary można zoptymalizować. Zwykle składa się z kilku elementów takich jak:

  • analiza widoczności stron www w Google (choćby dzięki Google Search Console),
  • analiza stron internetowych konkurencji,
  • analiza odnośników (linkowanie zewnętrzne i linkowanie wewnętrzne),
  • analiza struktury strony i ewentualnych błędów,
  • analiza słów kluczowych (fraz kluczowych),
  • content marketing i jego tworzenie w oparciu o istotne słowa kluczowe (treści zawierające konkretne frazy kluczowe, również te rzadko wyszukiwane, które pomagają przy pozycjonowaniu stron w wyszukiwarce Google).

Pozycjonowanie stron www to skomplikowany i wielowątkowy proces. Dobre wyniki w tym zakresie można uzyskać dopiero wtedy, gdy wszystkie powyższe elementy będą dopracowane i właściwie wdrożone.

Kto wykonuje analizę pozycjonowania strony?

Podstawowe dane na temat aktualnej pozycji strony i jej ewentualnych braków czy błędów można uzyskać nawet za pomocą darmowych narzędzi internetowych (choćby Google Search Console). Istnieją różne strony oferujące między innymi wykres widoczności, analizę ruchu czy słów kluczowych. Zapewniają one jednak jedynie podstawowe informacje.

Mając odpowiednią wiedzę, można przeprowadzić analizę pozycjonowania samodzielnie. Uzyskanie miarodajnych i wystarczająco szczegółowych wyników wymaga jednak dogłębnej analizy. Jeśli nie mamy wystarczających kompetencji lub czasu, możemy zlecić audyt pozycjonowania strony lub audyt SEO agencji. Fachowcy zapewniają dogłębne badanie strony w oparciu o sprawdzone metody i profesjonalne narzędzia. Prześwietlenie tego, jakie efekty przynosi pozycjonowanie strony, obejmuje wszystkie czynniki wpływające na jej widoczność (choć można też zlecić badanie dotyczące jedynie wybranych aspektów SEO). Jej wynikiem jest obszerny raport, który dokładnie przedstawia bieżącą sytuację, wskazuje obszary problemowe i sugeruje, jakie kroki należy podjąć w celu poprawy.

Pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego warto poddać je analizie?

Jest to jedyny sposób na dokładną ocenę aktualnych wyników domeny oraz jej mocnych i słabych stron w zakresie SEO. Analiza wskazuje też na błędy i metody ich poprawy, w ramach efektywniejszego przyciągania potencjalnych klientów. Jest to znakomity punkt wyjścia do działań w kierunku zwiększania widoczności witryny i pozyskiwania większej liczby wejść z ruchu organicznego. Wśród jej największych zalet należy wymienić:

  • dokładne przedstawienie stanu faktycznego w kontekście pozycjonowania strony – dzięki temu wiadomo, co należy poprawić, a które aspekty już są na optymalnym poziomie;
  • identyfikację błędów, które negatywnie wpływają stronę internetową i jej pozycję – w tym takich, które mogą skutkować nakładaniem kar przez Google;
  • wskazówki w zakresie optymalizacji strony i poprawy jej pozycji oraz likwidacji obszarów problemowych.

Profesjonalna analiza pozycjonowania strony powinna być stosowana jako baza do wszelkich działań podejmowanych w ramach optymalizacji. Pomaga ona tworzyć nie tylko bardziej widoczną, ale również bardziej funkcjonalną stronę internetową, która zwiększa szanse na pozyskanie potencjalnych klientów. Zastosowanie wskazówek zawartych w raporcie może doprowadzić do zwiększenia ruchu (nawet w konkurencyjnej branży), ale również wpłynąć na poprawę współczynnika konwersji czy też oceny strony przez internautów.

Aby zmierzyć skuteczność podejmowanych działań SEO, warto co jakiś czas powtarzać badania. W tym celu stosuje się podstawowe narzędzia (choćby Google Search Console) lub też częściowe analizy (ujmujące analizę słów kluczowych, czy sposoby na pozyskiwanie wartościowych linków).

>> Kalendarz Marketingowy 2023 <<

Kiedy warto zweryfikować efekty pozycjonowania stron www?

Jakie efekty przynosi dotychczasowa optymalizacja strony? Czy dokonaliśmy właściwego wyboru słów kluczowych, które pozwalają na poprawę widoczność strony internetowej i przyciąganie potencjalnych klientów?

Rzucenie okiem na strategię pozycjonowania pozwala obiektywnie ocenić stronę w kontekście SEO i wyznaczyć kierunek działań optymalizacyjnych. Jej przeprowadzenie jest zalecane przed rozpoczęciem pozycjonowania lub zmianą strategii SEO. Uzyskanie bazowych danych ułatwia również ocenę wyników w przyszłości. Ponadto badania sprawdzają się przy:

  • tworzeniu nowej witryny,
  • przystąpieniu do przebudowy lub redesignu strony www,
  • zamiarze przeprowadzenia dużej aktualizacji lub innych poważnych zmian na stronie,
  • przejściu pod opiekę innego specjalisty SEO, proponującego odrębną strategię pozycjonowania strony,
  • zamiarze zmiany strategii słów kluczowych.

Jest to również sposób na wykrycie i identyfikację potencjalnych kar nałożonych przez Google. Jeśli więc Twoja strona mimo starań nie osiąga zakładanych pozycji, warto zlecić analizę. Jest ona świetnym sposobem sprawdzenia, jak na wyniki Twojej strony wpływa aktualizacja algorytmów Google. Może się zdarzyć, że nowe zasady będą wymagać poważnej zmiany strategii, czy zamiany wybranych wcześniej słów kluczowych.

Pozycjonowanie stron a efekty - ile poczekasz?

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania twojej strony w wyszukiwarce Google?

Analiza pozycjonowania strony www to zaledwie początek długiej drogi do lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania. SEO wymaga ciągłej pracy i sporej dozy cierpliwości, bo wyniki uzyskuje się stopniowo. Co prawda wyeliminowanie rażących błędów może dać dość szybkie rezultaty, ale na prawdziwą poprawę czeka się zwykle miesiącami, realizując poszczególne etapy pozycjonowania. Budowanie topowych pozycji na najbardziej konkurencyjne wybrane słowa kluczowe zajmuje natomiast lata (i niekiedy pochłania spory budżet).

Nie oznacza to jednak, że pozycjonowanie strony jest grą niewartą świeczki – wręcz przeciwnie! Wypracowanie solidnej pozycji przynosi wymierne korzyści, na przykład w formie potencjalnych klientów. Należy jedynie pamiętać o systematyczności działań. Względem SEO mamy tu na myśli między innymi:

  • Budowanie linków (linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne) – pozyskiwanie wartościowych linków w ramach artykułów blogowych lub sponsorowanych na portalach zewnętrznych.
  • Dobry content marketing (wykorzystujący wszystkie istotne rodzaje słów kluczowych i możliwe frazy ważne dla pozycjonowanej strony czy sklepu internetowego).
  • Sprawdzanie efektów optymalizacji strony internetowej i fraz kluczowych, poprzez poddanie jej cyklicznej analizie. Dostępne narzędzia SEO (Search Engine Optimization) będą w tej kwestii nieocenionym wsparciem dla Twojego biznesu.

>> Poradnik SEO – 30 lekcji <<

Powyższe działania mające bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony www mogą być wykonywane samodzielnie przez właściciela strony internetowej albo w ramach współpracy z zewnętrzną agencją SEO. Jeśli jesteś zainteresowany dotarciem do potencjalnych klientów ze swojej grupy docelowej, zwiększeniem efektywności działań pod kątem konwersji na twojej stronie, czy podbiciem ruchu organicznego – daj znać!

Chętnie odpowiemy na wszystkie zadawane pytania, prześwietlimy konkretny adres URL, zasugerujemy rzadko wyszukiwane słowa kluczowe z tak zwanego długiego ogona i opowiemy o możliwym procesie pozycjonowania strony. Jesteśmy do Twojej dyspozycji tu oraz w mediach społecznościowych. Jeśli skuteczne pozycjonowanie i analiza słów kluczowych to tylko z Verseo 🙂

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany