Spis treści
Czytasz teraz:
Promocja aplikacji mobilnych. Raport
Zamknij
Promocja aplikacji mobilnych – czyli jak i gdzie zachęcać do pobierania Twojej apki?
Udało się! Stworzyłeś aplikację, wszystko świetnie działa i wygląda. Pozostało ostatnie pytanie – jak sprawić, by potencjalni użytkownicy się o niej dowiedzieli? Nawet najlepsza aplikacja mobilna potrzebuje reklamy w pierwszych etapach rozwoju. Bez tego, może dołączyć do grona 60% spośród wszystkich aplikacji, które nigdy nie zostały pobrane! Czy wydając pieniądze na rozwój swojej apki, możesz sobie na to pozwolić? Nie sądzimy tak! Dlatego promocja aplikacji mobilnych jest tak ważna!
Promocja aplikacji mobilnych – gdzie najlepiej?
Według ostatniego raportu dotyczącego wskaźników wydajności i najczęściej używanych kanałów reklamowych przez marketerów, na czele jest Facebook, a ściga go Google ze swoimi reklamami AdWords. Marketerzy reklamujący aplikację mobilne sięgają zatem po środowiska, w których czują się swobodnie i gdzie domyślnie poszukujemy dla siebie informacji i rekomendacji. To zatem naturalny wybór, który sądząc po wskaźnikach, jest też racjonalny w promowaniu aplikacji mobilnych.
Czy to się opłaca?
Ok. Już wiemy z czego korzystają marketerzy. Czy robią to jednak z wygody, bo i tak większość działań marketingowych dzieje się właśnie na Facebook`u i Google, czy może ma to uzasadnienie w wynikach pobrań i przychodów?
Jak pokazują wskaźniki ROI, stopień zwrotu z kampanii poprowadzonych w tych dwóch miejscach jest satysfakcjonujący. Tutaj również na pierwszym miejscu jest Facebook, a na drugim Google AdWords.
Rozsądne rozwiązania w promocji aplikacji mobilnych.
Biorąc pod uwagę pozostałych graczy wziętych pod uwagę w rankingu, z punktu widzenia polskiego marketera szczególnie cenne do promocji aplikacji mobilnych będą również Facebook oraz Google AdWords. Popularność pozostałych pozycji wynika bowiem głównie z ich pozycji na rynkach zachodnich i Azji. Jeżeli mamy zasoby by reklamować aplikację mobilną globalnie, wtenczas będzie to dobry trop. Jeżeli jednak nie, powinniśmy w pierwszej kolejność skupić się na Facebook`u oraz Google AdWords, które oczywiście również pokrywają większą część globu.
Więcej informacji znajdą Państwo w rankingu AppsFlyer dostępnym pod tym linkiem.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.