Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Case study: Kampanie Google AdWords – średni i duży budżet.

Kampanie AdWords a średni i duży budżet reklamowy – analiza

W przypadku kampanii AdWords znaczenie ma każda złotówka. Dlatego tak istotna staje się optymalizacja kampanii. Rezultaty działań optymalizacyjnych są szczególnie dobrze widoczne w przypadku kampanii o średnim i dużym budżecie. Ten case study odnosi się do takiej właśnie kampanii. Kampanie Google AdWords – średni i duży budżet pozwolą Ci w pełni rozwinąć skrzydła!

Opisywana kampania miała budżet wielkości 2500 złotych, służyła do promocji usług. Można ją określić jako „mix różnych typów kampanii”; w jej zakres wchodziły kampanie kierowane do sieci reklamowej i sieci wyszukiwania, remarketing, reklamy tekstowe i graficzne, kampania typu „call only”. W trakcie trwania kampanii testowane były także różne strony docelowe kampanii; eliminacji z treści reklam ulegały te najsłabiej konwertujące. Wymagało to codziennej obserwacji statystyk i ich analizowania. Zmianom ulegały nie tylko adresy podstron umieszczane w reklamach, ale także całe treści reklam. Optymalizacja kampanii obejmowała także efektywną optymalizację stawek.

Rezultat Kampanii

Rezultat przeprowadzonych zmian optymalizacyjnych widoczny jest na poniższym zestawieniu. Selection 1 przedstawia dane dla kampanii sprzed optymalizacji. Selection 2 to wyniki osiągane przez kampanię po przeprowadzeniu optymalizacji. Kampanie Google AdWords – średni i duży budżet w tym przypadku ukazują potencjał, jaki skrywa się za narzędziem AdWords.
Kampanie Google AdWords - średni i duży budżet

Najbardziej widocznym rezultatem przeprowadzonej optymalizacji jest zwiększenie ilości konwersji o 7% (parametr konwersji, opisany na zestawieniu jako conv) przy jednoczesnym obniżeniu wydatków na reklamę o 20% (cost). Znaczącemu obniżeniu uległa ilość wyświetleń (impr), co wskazuje na to, że reklama w bardziej precyzyjny sposób została dopasowana do konkretnych zapytań internautów. Wyeliminowanie wyświetleń na nieprecyzyjne lub niezwiązane z ofertą firmy hasła przełożyło się na redukcję ryzyka przypadkowych kliknięć. Nie prowadzą one do dokonania transakcji, lecz generują koszty. Znalazło to odzwierciedlenie w zmniejszeniu ilości kliknięć (clicks). Pośrednim rezultatem tej optymalizacji stało się też obniżenie średniego kosztu jednego kliknięcia (avg CPC) – niedopasowanie lub słabo dopasowane reklamy do zapytań kosztują więcej. Lepsze dopasowanie reklamy do zapytań łączy się z CTR – współczynnikiem klikalności wyliczanym na podstawie ilości wyświetleń reklam i ilości kliknięć w nie. W tym przypadku optymalizacja kampanii zwiększyła współczynnik CTR o 56%.

Kampanie Google AdWords – średni i duży budżet – podsumowanie

Podsumowując, podstawowymi korzyściami z przeprowadzonej optymalizacji tej kampanii stały się: obniżenie wydatków na kampanię przy jednoczesnym wzroście jej skuteczności oraz lepsze dopasowanie kampanii do wyszukiwań internautów. Przełożyło się to na obniżenie kosztu pojedynczego kliknięcia oraz zmniejszenia ryzyka kliknięć w reklamę bez intencji dokonania transakcji. Przeprowadzona optymalizacja reklam i ich kierowania dostarczyły także informacji na temat tego, które reklamy najlepiej sprawdzają się w promocji usług.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

case study branża obuwnicza
Case study – branża obuwnicza (Google Ads, SEO)
Magdalena Walczak

W branży obuwniczej panuje obecnie spora konkurencja – swoją ofertę przedstawiają duże sieciówki, małe butiki, sprzedawcy online i stacjonarni. Pośród […]

case study shoper seo
SEO i Shoper – 3 efekty działań Verseo
Magdalena Walczak

W Verseo pozycjonujemy blisko 50 sklepów opartych o platformę Shoper. Mamy duże doświadczenie, a system dał się poznać jako przyjazny […]

reklama branża tekstylna
Case study – branża tekstylna (Google Ads)
Magdalena Walczak

Wielokrotnie już pisaliśmy, że regularna optymalizacja reklam Google Ads prowadzona przez profesjonalistów to niezbędny element udanych kampanii. Samo uruchomienie reklam […]

case study allegro ads
Kampanie Allegro Ads – Case study
Maciej Popiołek

Case 1 – Kampanie Allegro Ads – jak reagować na sezonowość Sezonowość to jeden z głównych czynników, który należy brać […]

Reklama w internecie produktów luksusowych – case study AdWords
Artykuł gościnny

Reklama w internecie – AdWords doskonały dla produktów luksusowych? Kampania o dużym budżecie pozwala na wykorzystanie szerokiego wachlarza narzędzi Google […]

Inteligentne Kampanie w Sieci Reklamowej Google – Implementacja Krok po Kroku oraz Case Study
Kasia Nowakowska

Inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google – dlaczego warto? Inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google to rozwiązanie dostępne od ubiegłego […]