Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Modele rozliczeń SEO

Modele rozliczeń SEO - zdjęcie nr 1

Modele rozliczeń SEO - zdjęcie nr 2

Modele rozliczeń SEO - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Modele rozliczeń SEO

Zamknij

Usługa pozycjonowania wiąże się z kilkoma modelami rozliczeń. W zależności od preferencji osoby świadczącej tę usługę (w przypadku freelancerów) lub agencji oraz klienta korzystającego z SEO wybierany jest aprobowany przez obie strony model: za efekt, abonamentowy lub będący hybrydą obu tych rozwiązań. Przyjęty model rozliczeń może wpływać na strategię pozycjonowania. Co to oznacza w praktyce?

Modele rozliczeń SEO i ich konsekwencje

Usługa SEO wymaga inwestycji, zwłaszcza na starcie, tuż po podpisaniu umowy oraz przeprowadzeniu audytu strony internetowej oraz linków. Wspomniane inwestycje w przypadku umowy na pozycjonowanie dotyczą m.in. przygotowania nowych treści przez copywriterów (zarówno tych, które trafią na stronę klienta, jak i tych, które znajdą swoje zastosowanie w trakcie linkowania) czy zaplanowania i wykonania linkowania. Nie będzie zdradzeniem wielkiej tajemnicy stwierdzenie, że najwięcej tych wydatków jest na starcie umowy. Nie oznacza to jednak, że na dalszych etapach trwania umowy ich brakuje lub że stają się minimalne. Wysokiej jakości zaplecza pozycjonerskie to także stała pozycja po stronie wydatków. Specyficznie rozumiana oszczędność w tym zakresie, wyrażająca się między innymi w zamieszczaniu na zapleczach tekstów kiepskiej jakości i w małych ilościach czy linkowaniu z jednego zaplecza witryn wielu klientów (na dodatek niekoniecznie tematycznie powiązanych) to droga na skróty i to nie do sukcesu.

Nie da się ukryć, że pierwsze działania przy świeżej umowie muszą być prowadzone z rozmachem. W tym miejscu może pojawić się pytanie: czy na taki rozmach będzie stać firmę zajmującą się pozycjonowaniem w przypadku umowy, która uzależniona jest od efektu? Pierwsze, bardzo niskie faktury (lub ich brak) oznaczają konieczność “kredytowania” usługi pozycjonowania i związaną z tym skłonność do ograniczania prac pozycjonerskich do kalkulującego się ekonomicznie minimum. Nie musi być ono równoznaczne z potrzebami  strony internetowej i skutecznością prac pozycjonerskich.

Cena oznacza jakość

Ze względu na to preferujemy jasne postawienie sprawy naszym potencjalnym klientom. SEO jest usługą, w przypadku której cena sprzężona jest z jakością i zakresem wykonywanych prac. W naszych pakietach w przejrzysty i jednoznaczny sposób prezentujemy zakres wykonywanych działań, określamy co mieści się w wybranym przez klienta pakiecie, a jakie dodatkowe czynności oznaczają dodatkowe koszty. Nie ma powodu, by uznawać, że SEO w przeciwieństwie do innych usług, jest działalnością charytatywną, w przypadku której świadczący tę usługę nie ma prawa zarobić. W przypadku operatorów telefonii komórkowej klient, wybierając najniższy pakiet abonamentowy, nie będzie otrzymywał oferty typu “no limit” i najnowszego, flagowego smartfona za złotówkę. W podobny sposób można spojrzeć na usługę pozycjonowania.

Czy to oznacza, że te niższe pakiety SEO nie niosą wartości i korzyści dla wybierających ich klientów? Nie. Naszych klientów zachęcamy do wybierania pakietów, które są najbardziej adekwatne do potrzeb ich biznesów i możliwości budżetowych jednocześnie. Dlatego prezentując pakiety SEO z oferty Verseo podpowiadamy jaki pakiet sprawdza się w kontekście jakiej witryny i typu biznesu (SEO lokalne, dla sklepów internetowych itp.). Traktujemy to jako wygodny drogowskaz wśród gęstwiny pakietów, podpowiedź które rozwiązanie sprawdza się w określonych okolicznościach.

Przygotowując ofertę abonamentową, dajemy naszym klientom transparencję działań, przewidywalność wydatków oraz określony poziom usługi. Formuła rozliczania abonamentowego daje też swobodę pracy długofalowej przy trudniejszych frazach, które są zapisane w umowie na pozycjonowanie. W takiej sytuacji zestaw fraz może odpowiadać rzeczywistym potrzebom klienta, skutecznej promocji, a nie nastawieniu na prędki zwrot poniesionych kosztów, który często osiąga się  w umowie za efekt za pomocą prostych i słabych pod względem reklamowego potencjału fraz, które są szybkie i łatwe w pozycjonowaniu.

Aktualnie popularność zyskuje model abonamentowy, a rozliczanie za efekt traci na znaczeniu. Można to wiązać m.in. z odejściem od pozycjonowania na kilka fraz czy traktowaniu usługi pozycjonowania na zasadzie „dodamy trochę linków i efekt sam się zrobi”.

Dlatego abonament jest sensownym rozwiązaniem zarówno z punktu widzenia agencji lub freelancera, jak również firmy zlecającej pozycjonowanie i seo.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany