Spis treści
Czytasz teraz:
Specjalista ds. marketingu internetowego – zarobki pod lupą
Zamknij
Jak wyglądają zarobki na stanowiskach związanych z marketingiem internetowym i od czego zależą? Ile możesz zarobić jako specjalista marketingu internetowego, SEO marketing manager, social media ninja, PR & content marketing manager lub junior digital ads specialist? W tym wpisie przyjrzymy się bliżej wymaganiom, jakie muszą spełnić eksperci marketingu oraz sprawdzimy, jak wygląda ich system wynagrodzeń!
- Stawka rynkowa na stanowisku specjalisty marketingu internetowego wg danych statystycznych wynosi od 4 000 zł do 6 000 zł netto.
- Zarobki wahają się w zależności od miejscowości, w której firma ma swoją siedzibę, wielkości firmy, typu umowy, stażu pracy oraz systemu prowizyjnego.
- Usługi dla biznesu, IT, media i reklama, przemysł lekki, a także handel to branże, w których specjaliści marketingu internetowego zarabiają najwięcej.
- Najwyższe zarobki w marketingu internetowym oferowane są w firmach z siedzibą w województwach takich jak: mazowieckie, pomorskie, dolnośląskie oraz wielkopolskie.
Sprawdź, ile zarabia specjalista SEO oraz specjalista Google Ads w Verseo!
Statystycznie o zarobkach w marketingu internetowym
Z roku na rok zarobki w marketingu internetowym pną się w górę. Nikogo już nie zdziwi, że w 2022 niektóre firmy oferować będą specjalistom digital marketingu podobne sumy do najbardziej rozchwytywanych pracowników z branży IT.
Popyt i podaż na rynku pracy
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Wg prognozy Barometru Zawodów w Polsce, utrzyma się równowaga między popytem a podażą na specjalistów ds. PR, reklamy, marketingu i sprzedaży. Co więcej, w niektórych powiatach będziemy mogli spotkać się z deficytem osób poszukujących pracy na stanowiskach związanych z marketingiem. Dotyczyć to będzie szczególnie bardziej specjalistycznych pozycji oraz ekspertów posiadających już kilkuletnie doświadczenie.
Utrzymujący się popyt na marketingowców będzie więc wyraźnie wpływać na ich pensje. Dodatkowe benefity, nowoczesny sprzęt, elastyczny czas pracy oraz pięciocyfrowe zarobki powoli nie będą nas już dziwić. A eksperci w zakresie reklam płatnych, analityki internetowej czy e-commerce te wyróżniki ofert potraktują jak chleb powszedni – coś, co się im należy i bez czego nie zwrócą nawet na daną ofertę uwagi.
Specjalista ds. marketingu internetowego – zarobki. Od czego zależą?
Marketing internetowy jest na tyle szeroką dziedziną, że porównywanie niektórych stanowisk jest wręcz niemożliwe. Dlatego też poniższe dane pokazują jedynie ogólny rozkład wynagrodzeń ze względu np. na wykształcenie, staż pracy, wielkość firmy czy siedzibę firmy (województwo). To podstawowe kryteria, według których można rozróżnić np. wysokość zarobków na stanowisku social media specjalisty w Poznaniu, Radomiu, Olsztynie czy w Warszawie. Jak pewnie się domyślasz, już sama miejscowość, w której świadczyć będziemy usługi, wpłynie na wysokość naszej miesięcznej wypłaty. Najwyższe zarobki w marketingu internetowym oferowane są bowiem w firmach z siedzibą w województwach takich jak: mazowieckie, pomorskie, dolnośląskie oraz wielkopolskie.
Co więcej, znaczenie ma również branża, w której sprawujemy rolę specjalisty ds. marketingu. Najwięcej zarobić można w usługach dla biznesu, IT, mediach i reklamie, przemyśle lekkim, a także w handlu.
Z czego może wynikać różnica w zarobkach?
Tu odpowiedź jest prosta: liczy się staż pracy oraz poziom doświadczenia w konkretnej dziedzinie czy obeznania w danym temacie, np.:
- w zakresie tworzenia i optymalizacji reklam płatnych w Google Ads,
- dostrzeganiu możliwości w organicznych i płatnych działaniach w mediach społecznościowych,
- zarządzaniu skryptami w Google Tag Manager,
- optymalizacji treści pod wytyczne SEO
- budowaniu społeczności i angażowaniu odbiorców w różnych kanałach komunikacji firmy.
Na niektórych stanowiskach liczyć będzie się specjalizacja i pojęcie wąskiego, ale zaawansowanego skrawka działań marketingowych. W innych przypadkach ważna będzie holistyczna wiedza o działaniu marketingu oraz doświadczenie w zarządzaniu zespołem specjalistów.
W Verseo różnice w zarobkach często wynikają zarówno ze stażu pracy czy doświadczenia, jak i z ilości podejmowanych dodatkowych projektów lub wielkości dodatkowej comiesięcznej premii związanej z pozyskiwaniem oraz obsługą obecnych klientów. Na wielu stanowiskach to specjalista sam wybiera, w jakim kierunku się rozwija i czy w danym miesiącu ma czas, energię oraz możliwości na dodatkową pracę, a tym samym, zarobki wykraczające poza jego widełki w ofercie. (O tak! U nas każda oferta współpracy zawiera poglądowe widełki zarobkowe. Chcesz to zweryfikować? Sprawdź nasze oferty!)
Wzrost zarobków w marketingu internetowym
Ile zarabia specjalista ds. marketingu internetowego? Zarobki na stanowiskach związanych z tą branżą rosną o ok. 1 000 zł – 3 000 zł wraz z rozwojem doświadczenia i obejmowaniem coraz bardziej kompleksowych i wymagających obowiązków. Wg raportów, młodszy specjalista, czy junior może spodziewać się wynagrodzenia na poziomie średnio ok. 4 000 zł netto. W Verseo osoby będące na początku swojej kariery mogą liczyć na pierwsze wypłaty w wysokości 4 000 zł – 6 000 zł netto Rozwój zarówno umiejętności, jak i zarobków jest wpisany w nasze DNA, dlatego już po roku wypłata zwiększa się średnio o 2000 zł. Co więcej, specjaliści Verseo, którzy na co dzień zajmują się kontaktem z klientami, są wynagradzani według swojego doświadczenia i rosnących umiejętności sprzedażowych, a ich premie powiększają się wraz ze wzrostem budżetów marketingowych ich klientów.
Praca z zaawansowanymi narzędziami, kreatywne podejście do realizowanych projektów, łatwość w obsłudze technologii czy holistyczna wiedza na temat działania kanałów marketingowych i wykorzystanie ich w praktyce – to umiejętności ekspertów marketingu, których lata pracy i nauki owocują w jeszcze wyższe pensje. To eksperci, którzy posiadają kilkuletnie doświadczenie oraz przez cały czas rozwijają się w konkretnym kierunku. Koncentrują się na sprecyzowanych dziedzinach i dzięki temu stają się tak zwanymi “wyjadaczami” w branży marketingu. Tacy specjaliści, nie bez przyczyny, mogą liczyć na przynajmniej pięciocyfrowe wypłaty. 😉
Jak to wygląda w Verseo?
W Verseo poprzeczka zawieszona jest bardzo wysoko. Co za tym idzie? Specjaliści marketingu internetowego muszą czuć się w internecie jak ryby w wodzie: znać nie tylko podstawowe, ale i zaawansowane rozwiązania, testować co działa, a co należy poprawić, próbować narzędzi i na bieżąco aktualizować swoją wiedzę o najnowsze kanały, możliwości reklamowe oraz sposoby na optymalizację działań, by osiągnąć, jak najlepsze wyniki dla swoich klientów. Nic więc dziwnego, że można ich nazwać wybrańcami, co technologii i świata digital się nie boją! 🚀 A takich wybrańców wręcz trzeba sowicie wynagradzać!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.