Spis treści
Czytasz teraz:
Firma w Google Maps – jak założyć krok po kroku
Zamknij
Moja firma w Google Maps – jak i po co?
Google Moja Firma jest jednym z podstawowych narzędzi reklamowania firmy lokalnej. Jest to usługa całkowicie darmowa dostępna dla każdego użytkownika serwisu Google. Stworzenie konta Google Moja Firma może zwiększyć szanse na pojawienie się wizytówki zarówno na Mapach Google jak i w wynikach organicznych. Będzie ona uwzględniała informacje o firmie takie jak adres, numer telefonu, godziny otwarcia czy typy przyjmowanych płatności.
Tworzenie oraz weryfikacja konta Google Moja Firma
- Po zalogowaniu na swoim koncie Google wejdź na stronę i zaloguj się.
- Zostaniemy przeniesieni do okna wyboru nazwy naszej firmy
- Następnym krokiem będzie dokładne podanie lokalizacji firmy. Należy tutaj pamiętać, że pod ten adres przyjdzie kartka z kodem weryfikacyjnym. Możemy tutaj również zaznaczyć, iż świadczymy usługi na pewnym obszarze i dojeżdżamy do klienta. W takim przypadku będziemy mogli określić obszar na podstawie kodu pocztowego, dokładnych miejsc (na przykład miast) lub poprzez wskazanie promienia wokół naszej firmy.
4. Kategoria naszej firmy. Będzie ona widoczna na wizytówce naszej firmy.
- Dane kontaktowe. Będą one wyświetlane użytkownikom, chcącym się z nami skontaktować. Należy tutaj pamiętać, że strona internetowa, którą podamy, powinna posiadać (na przykład w zakładce Kontakt) dane adresowe zgodne z naszą wizytówką. Dane te będą również wykorzystywane jeśli użytkownik skorzysta z funkcji wyznaczania “Trasy” do naszej lokalizacji dostępnej na wizytówce.
6. Gdy już zakończymy wypełnianie naszych danych i stworzona zostanie nasza lokalizacja musimy ją zweryfikować.
Opcja przesłania kartki przez Google jest podstawowym sposobem weryfikacji. Podajemy imię osoby kontaktowej i po wysłaniu musimy odczekać do 2 tygodni na przybycie kartki pocztowej z kodem weryfikacyjnym, który będziemy mogli wprowadzić w panelu Google My Business w zakładce “Zweryfikuj lokalizacje”. Jeżeli w możliwościach weryfikacji pojawią Ci się dodatkowe opcje jak przesłanie sms-a lub telefon warto wybrać jedną z nich, ponieważ znacznie przyspiesza to finalizację weryfikacji. Wybierając sms otrzymasz wiadomość z kodem weryfikacyjnym. Wybierając telefon po chwili zadzwoni do Ciebie automat, który poda kod do wpisania. W ten sposób w ciągu kilku chwil zweryfikujesz swoją stronę. Zdarza się, że wybranie opcji sms lub telefon nie zadziała za pierwszym razem. Nie zrażaj się wtedy, lecz spróbuj jeszcze raz – aż do skutku.
7. W celu zoptymalizowania naszej wizytówki musimy ją uzupełnić i dodać godziny pracy, opis a także zdjęcia. Nie zajmie Ci to więcej niż kilka minut.
Po wszystkim pozostanie Ci dopieszczenie swojej wizytówki – możesz dodać do niej filmy i zdjęcia (zarówno wnętrz jak i na zewnątrz), ale również poprosić swoich przeszłych i przyszłych klientów o dodanie opinii, co jest szczególnie ważne dla osób poszukujących kontaktu z wybranymi usługodawcami. Siła rekomendacji jest nie do przecenienia! 🙂
Co równie ważne – od niedawna – pojawiła się możliwość dodawania krótkich wpisów (max 300 słów) do swojego profilu. Możesz tam dzielić się np. zmianami, nowościami w usługach czy produktach, jak również newsami związanymi z życiem firmy. Regularne publikowanie wpisów będzie również pożyteczne dla Twojego wizerunku i pozycjonowania na mapkach Google.
Sprawdź więcej przydatnych narzędzi Google dla firm – 24 najlepszych z nich znajdziesz w naszym darmowym poradniku do pobrania tutaj!
Bartek
25 mar 2019, 10:07
A co jak nie widać w panelu funkcji Zweryfikuj teraz? Jak zweryfikować?
Maciej Popiołek
25 mar 2019, 10:12
Pozostaje wybranie opcji przesłania kartki co trwa 2-3 tygodnie. 🙁