Spis treści
Czytasz teraz:
Kampanie internetowe – najpopularniejsze kanały sprzedaży
- Google Ads – płatna reklama produktów lub usługi w wyszukiwarce
- Kampanie reklamowe produktów na Facebooku
- Mailing w kampanii reklamowej
- Reklama video a zwiększanie świadomości marki
- Kampania w Internecie a oczekiwane rezultaty.
- Jak zaplanować skuteczną kampanię internetową, by odnotować wzrost konwersji?
Zamknij
Jeśli prowadzisz biznes w sieci, musisz dziarsko przedzierać się przez zasieki konkurencji i docierać do potencjalnych klientów. W osiągnięciu tego celu pomogą kampanie reklamowe. Do dyspozycji masz bogaty wybór kanałów dotarcia do grupy docelowej, które wyróżniają się szerokim zasięgiem oraz wieloma możliwościami. Są na tyle elastyczne, że dopasujesz je do specyfiki prowadzonej działalności. Poznaj dostępne kanały reklamowe i zacznij działać, gwarantując sobie oczekiwany wzrost sprzedaży. Reklama internetowa i jakościowy content marketing Ci w tym pomogą!
Kampanie reklamowe dają wiele możliwości, dzięki czemu do szerokiego grona potencjalnych klientów możesz dotrzeć wieloma kanałami. Warto poznać popularne narzędzia, które pomogą w osiągnięciu założonych celów w ramach rozwijania biznesu – zintensyfikują dotarcie do grupy docelowej, pozytywnie wpłyną na zwiększenie świadomości marki, a w konsekwencji na wzrost sprzedaży i konwersji.
>> Kampanie marketingowe w Internecie – przykład Google Ads <<
Google Ads – płatna reklama produktów lub usługi w wyszukiwarce
Google Ads (znana wcześniej jako Google Adwords) pozwala zaistnieć w wyszukiwarce internetowej i dotrzeć z reklamą do potencjalnego klienta. To ważny element kampanii, ponieważ z Google każdego dnia korzystają tysiące użytkowników. W ten sposób zadbasz o wzrost ich zainteresowania Twoją marką, jak również zaangażowania, budowanie pozytywnych relacji i lepsze efekty sprzedażowe.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Płatna reklama w Internecie przebiega na dwa sposoby:
- jako linki sponsorowane – pojawiają się one powyżej wyników organicznych po wpisaniu przez odbiorcę (klienta) konkretnej frazy (pytania);
- jako kampanie banerowe – banery pojawiają się w serwisach zewnętrznych współpracujących z Google; po kliknięciu klienci zostają przekierowani na Twoją stronę internetową.
Reklamodawca, który realizuje sprzedaż wysyłkową, może być zainteresowany również opcją Google Shopping. Dzięki temu narzędziu wypromuje konkretne produkty lub usługę. Wystarczy, że użytkownik wpisze nazwę towaru, a powyżej wyników wyszukiwania wyświetli się box z nazwą produktu, jego zdjęciem, ceną oraz adresem sklepu, w którym można go nabyć. Po kliknięciu którejś z reklam w ramach kampanii internetowych odbiorca zostanie przekierowany do punktu sprzedaży.
Google Ads działa zaraz po uruchomieniu kampanii w sieci wyszukiwania. Takie rozwiązanie świetnie sprawdzi się wówczas, gdy firma rozpoczyna swoją działalność, więc na efekty pozycjonowania musi poczekać. Podobnie, jak na budowanie świadomości marki i świadczonych przez nią usług.
Kampanie reklamowe produktów na Facebooku
Facebook to jeden z najpotężniejszych graczy w mediach społecznościowych, dlatego warto wykorzystać jego potencjał w marketingu internetowym i podczas tworzenia kampanii reklamowej. Samo stworzenie i prowadzenie fanpage nie wystarczy, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i podbić internet. Z pomocą przychodzą kampanie online, które mogą zostać ulokowane w wielu miejscach, np. mobilny MarketPlace, news feed, prawa kolumna (tam najczęściej pojawiają się banery remarketingowe).
Jeśli chodzi o reklamę w mediach społecznościowych, a konkretnie na Facebooku, ciekawą opcją kampanii reklamowej jest tak zwana karuzela. Dzięki temu formatowi można otoczyć komunikatem grupę docelową, zaprezentować odbiorcom konkretne produkty lub usługi – także te, których potencjalny klient wcześniej już poszukiwał (w wyszukiwarce, odwiedzając media społecznościowe czy konkretne strony www).
>> Banery Google Ads – jak projektować? <<
Mailing w kampanii reklamowej
Mailing stanowi skuteczną formę docierania do szerokiego grona odbiorców za pośrednictwem wiadomości e-mail. Aby móc skorzystać z tego kanału dotarcia do grupy docelowej, trzeba mieć dobrze zbudowaną bazę klientów, którzy otrzymają informację o Twojej marce. Dlatego wcześniej musisz pozyskać dane kontaktowe (np. poprzez poproszenie o zapisanie się do newslettera i podanie adresu e-mail), aby na ich podstawie przygotować listę odbiorców.
Mailingowe kampanie internetowe potrafią być skuteczne – pod warunkiem, że sam mail jest zachęcający i trafi do właściwej grupy odbiorców. Zadbaj więc o to, aby wiadomość w ramach kampanii reklamowej przekazywała zwięzłe treści, które jednocześnie zachęcą do pożądanej interakcji. Dzięki temu zwiększysz szanse na realizację założeń biznesowych, które chcesz osiągnąć w ramach kampanii.
Reklama video a zwiększanie świadomości marki
Publikowanie reklam video w serwisie YouTube to kolejny kanał pozwalający na przeprowadzenie kampanii reklamowych. Tkwi w nim ogromny potencjał, ponieważ wyszukiwarka YouTube – zaraz po Google – cieszy się sporą popularnością. Statystyki pokazują, że korzysta z niej ponad 1 mld użytkowników na całym świecie, więc to doskonałe miejsce na zawalczenie o świadomość marki i zwiększenie zaangażowania u klienta.
Kampanie internetowe produktów w YouTube możesz prowadzić poprzez dwie formy reklam:
- TrueView In-Stream – w tym przypadku reklama pojawia się przed materiałem docelowym (zwykle wyświetla się kilka sekund reklamy, potem za sprawą kliknięcia odpowiedniego komunikatu można ją pominąć),
- TrueView Discovery – reklama wyświetla się obok innych materiałów video, np. w wynikach wyszukiwania.
Zanim jednak zaczniesz pojawiać się w serwisie, musisz mieć materiał video nadający się na reklamę. Jego stworzenie będzie dodatkowym wydatkiem, który jednak warto ponieść – szczególnie jeśli wśród użytkowników YouTube jest wielu potencjalnych klientów.
Kampania w Internecie a oczekiwane rezultaty.
Kampanie internetowe usług lub produktów to spora inwestycja, która jest jednak warta poświęconych środków finansowych. Dobrze przeprowadzone, niosą za sobą wiele korzyści. Wśród najważniejszych zalet reklam online wymienić można między innymi:
- dużą elastyczność – kanały można dopasować do swoich potrzeb i oczekiwań, mogąc jednocześnie modyfikować je w zależności od osiąganych rezultatów,
- przystępne ceny – korzystanie z narzędzi reklamowych online jest dużo tańsze niż standardowe formy reklamy w mediach tradycyjnych,
- brak ograniczeń czasowych – reklama w Internecie wyświetla się 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, dzięki czemu więcej użytkowników ma możliwość zapoznania się z ofertą,
- większy zasięg – łatwo docierasz do odbiorców zamieszkujących nawet drugi koniec Polski, co jest szczególnie ważne przy prowadzeniu sprzedaży ogólnokrajowej.
>> Google Ads a wtyczki blokujące reklamy <<
Jak zaplanować skuteczną kampanię internetową, by odnotować wzrost konwersji?
Wybór odpowiednich kanałów sprzedażowych to dopiero początek drogi do sukcesu. Jak więc prowadzić kampanie internetowe, by przyniosły oczekiwane efekty twojej marce?
Na pewno nie ma jednego uniwersalnego przepisu, ponieważ wiele zależy od specyfiki branży, grupy docelowej i założonych celów. Dlatego warto podjąć współpracę z profesjonalną agencją, która ma doświadczenie w tym zakresie. Nie tylko dobierze odpowiednie kanały komunikacji i sprzedażowe, ale i dostosuje je pod kątem oczekiwań konkretnego biznesu. Jednocześnie dysponuje odpowiednimi narzędziami, dzięki którym można monitorować skuteczność całej kampanii oraz poszczególnych jej elementów.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.