Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Brak komentarzy

Marketing internetowy – najlepsze narzędzia

Marketing internetowy – najlepsze narzędzia - zdjęcie nr 1

marketing internetowy narzędzia

Znaczenie marketingu ciągle wzrasta. Nasycone rynki i ogromna konkurencja wymuszają na przedsiębiorstwach podejmowanie szeroko zakrojonych działań związanych z promowaniem swojego biznesu i dążących do wyróżnienia się wśród innych podobnych firm. Ich efektywne prowadzenie wymaga wiedzy, zaangażowania i krytycznej analizy. Pracę usprawniają zaś liczne narzędzia dla marketingowca. Do czego służą i jak działają?

Na czym polega skuteczny marketing?

Marketing obejmuje szereg działań opierających się na komunikacji firmy z klientem. Jego cele obejmują przede wszystkim zwiększenie sprzedaży, ale również np. poprawę rozpoznawalności czy wizerunku. Osiągnięcie zakładanych celów biznesowych wymaga w pierwszej kolejności ich sformułowania, a następnie stworzenia strategii ich realizacji.  Powinna ona obejmować m.in. określenie grupy docelowej i jej potrzeb, a także analizę sytuacji firmy i jej otoczenia biznesowego. Dopiero na tej podstawie można projektować konkretne działania w ramach krótko- i długofalowej strategii marketingowej wraz z ich harmonogramem czy budżetem. Gdy strategia będzie opracowana, można przejść do jej wdrażania, stale monitorując efekty i dokonując analizy uzyskanych rezultatów w oparciu o opracowane wcześniej wskaźniki.

Jeśli powyższy opis brzmi skomplikowanie, to dlatego, że właśnie taka jest praca marketingowca. Dobry fachowiec nie powinien zapominać o żadnym z powyższych aspektów – tylko wówczas może liczyć na uzyskanie oczekiwanych rezultatów. Dlatego też w swojej pracy korzysta z wielu narzędzi pełniących rozmaite funkcje i ułatwiających pracę w określonych obszarach.

Marketing internetowy – narzędzia do analizy

Marketing internetowy – najlepsze narzędzia - zdjęcie nr 4

Analityka jest bardzo ważną częścią pracy marketingowca. To z przeprowadzanych badań i wyciąganych z nich wniosków powinny wynikać podejmowane działania. Analizę należy przeprowadzić na wstępie – oceniając sytuację firmy przed wdrożeniem założeń strategii marketingowej – a następnie stale monitorować zmiany wskaźników (tzw. KPI). To jedyny skuteczny sposób, by ocenić, które z przyjętych założeń okazują się słuszne i które działania przynoszą największe zyski.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Narzędzi do analityki jest sporo. Każde z nich pełni nieco inne funkcje i nadaje się do realizacji nieco innych zadań. Co istotne, niektóre z nich są całkowicie darmowe!

Google Analytics

Google Analytics to niezbędna narzędzie dla każdego, kto prowadzi stronę internetową. Marketingowiec może pozyskać za jego pomocą ważne dane pomocne zarówno przy planowaniu, jak i przy mierzeniu skuteczności wdrażanych działań. Przykładem mogą być chociażby dane o odbiorcach zawierające informacje na temat demografii internautów odwiedzających stronę. Ponadto można sprawdzić, z jakich urządzeń korzystają użytkownicy i czym się interesują i jak spędzają czas na naszej witrynie internetowej.

Bardzo ważnymi danymi z marketingowego punktu widzenia są też te dotyczące źródeł pozyskiwania ruchu. Mówią one o tym, w jaki sposób użytkownicy trafiają na Twoją stronę. Informacje w tym dziale są naprawdę szczegółowe, dlatego pozwalają na sprawdzanie wyników prowadzonych kampanii i analizę każdego słowa kluczowego. Możesz też sprawdzić, jak skutecznie wygenerowany z danego źródła ruch przenosi się na konwersję. Dzięki temu można wyeliminować działania, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, a uwolnione w ten sposób zasoby przeznaczyć na zintensyfikowanie skuteczniejszych metod. Warto w tym celu sprawdzić również ścieżki wielokanałowe. Znajdziesz tam dane na temat tego, w jaki sposób poszczególne kanały pozyskujące ruch wspomagają się wzajemnie i które ze ścieżek najlepiej konwertują.

Google Analytics to darmowe narzędzie dla marketingowca, które daje bardzo szerokie możliwości. Warto poświęcić trochę czasu, by poznać je od podszewki, ponieważ dostarcza wielu cennych informacji.

Brand24

Brand24 służy do monitoringu wzmianek o marce w internecie. To najlepszy, najwygodniejszy i najskuteczniejszy sposób na to, by marketingowcowi nie umknęło nic, co związane jest z daną marką. Narzędzie składa się z aż 20 wskaźników i stale skanuje wiele źródeł w internecie, w tym media społecznościowe, fora, blogi, serwisy newsowe czy podcasty. Możliwości jego wykorzystania są wielorakie. Pozwala sprawdzać m.in. reakcje na kampanie marketingowe i ich zasięg. Umożliwia odnalezienie opinii o firmie i odniesienie się do nich. Dotyczy to też wzmianek i pytań – dzięki Brand24 można bezpośrednio odpowiedzieć na wątpliwości lub zaciekawienie potencjalnego klienta. To jednak zaledwie początek.

Bardzo ciekawą funkcją tego narzędzia dla marketingowca jest monitorowanie konkretnych słów kluczowych. Można więc śledzić wszelkie wzmianki dotyczące produktów lub usług związanych z ofertą firmy i angażować się w dyskusję. To doskonała metoda pozyskiwania nowych klientów, a jednocześnie budowania wizerunku firmy, która jest zaangażowana w to, co robi.

Brand24 umożliwia również sprawdzenie, na których kanałach odbiorcy firmy są najbardziej aktywni. Dzięki temu można zintensyfikować działania w wybranych obszarach w celu maksymalizacji ich skuteczności.

Jest to rozwiązanie polecane dla większych brandów, które za jeden z celów postawiły sobie np. zarządzanie reputacją lub szybkie reagowanie na potencjalne problemy. Z tego względu zazwyczaj jest wykorzystywane przez większe marki i to głównie z sektora B2C. Alternatywnymi narzędziami służącymi do podobnych celów jest np. Monitori czy SentiOne.

Narzędzia dla marketingowca – content marketing i SEO

Marketing internetowy – najlepsze narzędzia - zdjęcie nr 5

SEO i content marketing to obecnie główne obszary zainteresowania większości marketingowców. Działania prowadzone w celu zwiększania widoczności, wartości i wiarygodności strony przynoszą długotrwałe rezultaty. Dlatego stanowią główny filar strategii długofalowej każdej firmy, która poważnie myśli o marketingu. Skuteczne SEO czy content marketing wymagają jednak śledzenia trendów i staranności w opracowywaniu treści – odpowiedź na pytanie „jak pozycjonować strony internetowe” to jedna z najtrudniejszych kwestii w digital marketingu. Na szczęście nie brakuje narzędzi, które ułatwiają pracę w tym zakresie.

Te dwa narzędzia dla marketingowca, SEO-wca lub twórcy contentu to absolutna podstawa. Google Trends dotyczy tendencji – możesz dzięki niemu sprawdzić, które frazy są obecnie najczęściej wpisywane w oknie wyszukiwarki. Aplikacja pozwala również na sprawdzenie danych historycznych dotyczących wyszukiwania konkretnych fraz. Dlatego możesz się przekonać, czy konkretne słowo kluczowe zyskuje, czy też traci. To świetne narzędzie do wyszukiwania pomysłów na publikacje.

Google Keyword Planner powiązany jest z platformą Google Ads. Pozwala na planowanie słów kluczowych niezbędnych przy kampaniach SEO czy SEM. Jego funkcje umożliwiają m.in. stworzenie bazy słów kluczowych związanych z branżą, w jakiej działa firma, a także sprawdzenie ich popularności. Co więcej, można sprawdzić konkurencyjność fraz i średnie stawki reklamowe.

Senuto

Senuto również jest narzędziem wspierającym zarówno działania SEO i SEM, jak i marketing treści. To dość zaawansowana aplikacja pozwalająca na analizę widoczności dowolnej strony w internecie. Prezentowane przez nią dane dotyczą m.in. rozkładu pozycji w wyszukiwarce oraz ich zmiany pod kątem spadków i wzrostów. Pozwalają również na sprawdzenie historii SERP’ów dla danego słowa kluczowego oraz wskazują zakładki narażone na kanibalizację fraz. Dzięki programowi możliwa jest też dość zaawansowana analiza samych fraz – nie tylko pod kątem średniej liczby wyszukiwań, ale również ich trudności czy pokrewieństwa.

Senuto może być wykorzystywane zarówno przy planowaniu działań content marketingowych, jak i sprawdzaniu ich skuteczności. Pozwala również optymalizować SEO, eliminować błędy i zwiększać skuteczność w tym obszarze. Ponadto oferuje analizę wyników konkurencyjnych serwisów.

BuzzSumo

Jak sprawdzić, czy Twoje publikacje cieszą się zainteresowaniem? Wystarczy skorzystać z BuzzSumo. To rodzaj narzędzia dla marketingowca, które pozwala przede wszystkim monitorować udostępnienia treści w mediach społecznościowych. Na tej podstawie można łatwo wyciągnąć wnioski dotyczące tego, które publikacje wzbudzają największe zainteresowanie i przedsięwziąć kroki, które pozwolą do maksimum wykorzystać ich potencjał. Ponadto BuzzSumo umożliwia sprawdzenie ilości opublikowanych na stronie treści w wybranym okresie i ich łącznej liczby wyświetleń. Udostępnia też nieco bardziej zaawansowane analizy – pomaga np. sprawdzić, jaka długość treści cieszy się największym zainteresowaniem lub też, w jakim dniu tygodnia są najczęściej udostępniane. Wbudowany system alertów ułatwia pracę i pozwala zaoszczędzić czas, co z pewnością jest dodatkowym atutem.

SurferSEO

Aby odnieść sukces w marketingu, nie zawsze trzeba się silić na oryginalność. Często lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z cudzych doświadczeń i powielanie najlepiej sprawdzających się schematów. Analitykę w tym obszarze niesamowicie ułatwia SurferSEO. To program, który analizuje aktualne wyniki pierwszej pięćdziesiątki w wyszukiwarce Google pod kątem potencjalnych czynników rankingowych występujących dla frazy stanowiącej zapytanie. Daje szerokie możliwości analizy konkurencji i pozycji konkretnej strony wśród podobnych witryn. Ma opcję szybkiego audytu SEO, który w przejrzysty sposób przedstawia dane związane z najważniejszymi czynnikami rankingowymi i pozwala na zidentyfikowanie obszarów, w których witryna odbiega od konkurencji. Ciekawa jest również funkcja edytora treści (Content Editor), która umożliwia automatyczne stworzenie briefu dla copywritera. Wytyczne tworzone są na podstawie podanego słowa kluczowego. Można je jednak dostosować zgodnie z preferencjami.

Canva

Marketing oparty na treściach wymaga przedstawienia ich w odpowiedniej formie. Dzięki Vanvie pomoc grafika nie jest potrzebna do tworzenia zachęcających materiałów. To bardzo intuicyjny program, który pozwala na błyskawiczne tworzenie estetycznych grafik, idealnych np. jako oprawa postów w mediach społecznościowych. Największą zaletą tego narzędzia dla marketingowca jest jego prostota – zawiera nieskończoną liczbę gotowych szablonów na każdą okazję.

Marketing internetowy – narzędzia do zarządzania i organizacji

Marketing internetowy – najlepsze narzędzia - zdjęcie nr 6

Właściwa organizacja pracy i delegacja zadań nie jest łatwa, szczególnie w marketingu, który jest tak dynamiczną i wielotorową dziedziną. Dlatego warto korzystać z aplikacji ułatwiających zapanowanie nad chaosem informacji i dokładne rozdzielenie odpowiedzialności.

Asana

Zarządzanie wspólnymi projektami może przysporzyć o ból głowy. Jest jednak znacznie łatwiejsze, gdy korzystasz z Asany. To aplikacja do zarządzania projektami, która jest bardzo funkcjonalna i intuicyjna. Świetnie sprawdza się zarówno przy samotnym działaniu, jak i przy pracy z zespołem. Umożliwia tworzenie projektów i zadań, a następnie ich delegowanie. Pozwala na sprawdzanie postępów, ustalanie deadline’ów, wymianę plików, a także komunikację pomiędzy uczestnikami projektu. Wszystko to podane w przejrzystej i wygodnej formie.

Slack

Slack to rodzaj narzędzia dla marketingowca, które sprawdzi się w niemal każdej branży. Jest to komunikator biznesowy, który ułatwia współpracę. Umożliwia dyskusję publiczną, w zamkniętych grupach i jeden na jednego, przez co może być wykorzystywane przez całą firmę.

Marketo

Marketo to nieco inny sposób na organizację pracy, a właściwie jej automatyzację. To kompleksowa platforma charakteryzująca się szeroką dostępnością funkcji. Umożliwia automatyzację różnych działań marketingowych, m.in. content marketingu, e-mail marketingu, analizy strony www, czy reklam internetowych. Ma rozbudowane funkcje analityczne, przez co dostarcza wielu cennych informacji – np. tych dotyczących skuteczności konkretnych kanałów i kampanii marketingowych w zakresie zwiększania przychodów. Narzędzie jest zintegrowane z najpopularniejszymi CRM-ami. Sprawdza się świetnie do głębokiej analizy ścieżki zakupowej klienta. Pozwala wyciągnąć wnioski prowadzące do lepszego zarządzania zasobami i optymalizacji kosztów kampanii.

Marketing internetowy – narzędzia do mailingu

Marketing internetowy – najlepsze narzędzia - zdjęcie nr 7

Newslettery i kampanie mailingowe stanowią ważny element pracy marketingowca. Ich koordynacja wymaga pomocy w postaci dedykowanego oprogramowania. Dostępne narzędzia umożliwiają nie tylko koordynację wysyłki i zarządzanie bazami adresowymi, ale również przygotowanie wiadomości, które mają atrakcyjną formę.

MailChimp

MailChimp to jedno z popularniejszych narzędzi do obsługi newslettera. Zawiera szereg opcji umożliwiających zarządzanie wysyłką i listami odbiorców, a także tworzenie sekwencji wiadomości. Dodatkowo pozwala na tworzenie pop-upów i landing page zachęcających do zapisu do newslettera. Ciekawą funkcją są również raporty, które pozwalają na sprawdzenie wyników poszczególnych kampanii i porównanie ich z wynikami konkurencji. Nie bez powodu z tej aplikacji korzysta tak wielu specjalistów.

OptinMonster

OptinMonster służy przede wszystkim do tworzenia skutecznych okienek pop-up, które mają na celu zachęcanie do zapisu do newslettera. Narzędzie łatwo zintegrować z niemal dowolnym programem do e-mail marketingu. Zawiera szereg przydatnych opcji. Dzięki niemu stworzysz atrakcyjny i zachęcający pop-up oraz sprecyzujesz reguły jego wyświetlania. Pozwala również na przeprowadzanie testów A/B. Polegają one na sprawdzaniu, która z dwóch wersji przygotowanego materiału jest skuteczniejsza. Nie chcesz stosować pop-upów? Z OptinMonster przygotujesz również innego rodzaju komunikaty promujące newsletter.

Klaviyo

Platforma do e-mail marketingu, która wspomaga rozwój biznesu poprzez dostarczanie odbiorcom precyzyjnie dobranych wiadomości email w odpowiednim czasie? To właśnie Klaviyo. Jest to narzędzie przeznaczone głównie dla e-commerce, które pozwala na zarządzanie komunikacją e-mailową oraz jej automatyzację. Program można bez problemu zintegrować z pop-upami lub innymi podobnymi elementami na stronie, by pozyskać adresy e-mail do bazy. Poza tym udostępnia mnóstwo opcji, w tym wysyłanie sekwencji wiadomości do osób, które porzuciły koszyk lub oglądały produkt, ale nie umieściły go w koszyku, tworzenie kampanii zachęcających do drugiego zakupu, tworzenie kampanii reaktywujących skierowanych do nieaktywnych subskrybentów i wiele innych. Dużym atutem narzędzia jest możliwość bardzo precyzyjnej segmentacji użytkowników. Klaviyo pozwala też na tworzenie atrakcyjnych wiadomości, przeprowadzanie testów A/B dla niemal każdego elementu oraz analizę skuteczności działań.

Woodpecker

Woodpecker to idealne narzędzie do automatyzacji cold mailingu. Pozwala na przygotowywanie wiadomości skierowanych do skompletowanej bazy danych, które nie wyglądają jak oferty, a jak tradycyjne e-maile. Umożliwia pełną personalizację treści i łączy się ze skrzynką e-mailową użytkownika, dlatego odpowiedzi trafiają na wybrany adres. Zaawansowane ustawienia pozwalają na  dostosowanie parametrów mailingu do własnych preferencji w taki sposób, aby korespondencja wyglądała naturalnie. Dotyczy to również kolejnych wiadomości wysyłanych wówczas, gdy zostaną spełnione określone kryteria. Dzięki temu narzędzie nadaje się również do prowadzenia komunikacji z grupą klientów. Jest wygodne w obsłudze i intuicyjne.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany