Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Optymalizacja Landing Page – długoterminowe pozyskiwanie leadów

Optymalizacja Landing Page – długoterminowe pozyskiwanie leadów - zdjęcie nr 1

Optymalizacja Landing Page – długoterminowe pozyskiwanie leadów - zdjęcie nr 2

Optymalizacja landing page, aby zapewnić sobie długoterminowe pozyskiwanie leadów.

Głównym celem, dla jakiego powstaje landing page, jest pozyskiwanie leadów. Mówiąc prościej, chodzi o zachęcenie użytkowników do podania namiarów kontaktowych na siebie – głównie maila – lub też o podjęcie innej interakcji, np. związanej z zakupem konkretnego produktu. Pamiętaj jednak, że rola takiego serwisu wcale nie musi kończyć się wraz z momentem, gdy zakończysz jego promocję. Odpowiednio zoptymalizowany, może posłużyć jako efektywne narzędzie przez wiele miesięcy, a nawet lat (!) po publikacji – bez konieczności inwestowania w jego promocję. Jak to zrobić? Podpowiadamy.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Optymalizacja landing page – o czym pamiętać

Odpowiednio przygotowane treści internetowe – nie tylko landingi, ale i np. wpisy blogowe – mogą Ci służyć przez bardzo długi czas i przynosić korzyści niczym perpetuum mobile. To właśnie kluczowa zaleta inbound marketingu, a więc strategii nastawionej na zaangażowanie klienta tak, aby sam aktywnie poszukiwał treści publikowanych przez daną markę.

W teorii brzmi pięknie, prawda? Pytanie jednak, jak przejść od idei do rzeczywistości? W przypadku landing page, życie takiego serwisu przedłużysz, odpowiednio go optymalizując, z myślą o wyszukiwaniu organicznym. W wielu przypadkach ruch wygenerowany organicznie nawet 7-krotnie zwiększa prawdopodobieństwo konwersji, a więc tego, że odwiedzający stronę podejmie akcję, której oczekujesz jako jej twórca. Dlatego już tworząc nowy landing page warto zadbać o jego dostosowanie do nowoczesnych wymogów SEO – tak, aby ruch na nim zaczął się napędzać samoistnie.

Optymalizacja landing page na potrzeby SEO – kluczowe zasady

Jak zoptymalizować landing page pod SEO? Musisz pamiętać o kilku istotnych regułach – zarówno technicznych, jak i powiązanych z treścią i jej strukturą. Oto one.

  • Stwórz dobry meta-title

Metadane, choć często lekceważone, są tak naprawdę jednym z kluczowych z punktu widzenia SEO elementów. Szczególnie ważny jest meta-title, a więc tytuł strony, który wyświetla się na pasku zakładek. Chociaż Ty, jako użytkownik, możesz nie przywiązywać do niego uwagi – Google już tak. Pamiętaj również, że ten tytuł pojawia się w wynikach wyszukiwania. Jeśli jest odpowiednio atrakcyjny, przyciągnie wzrok i uwagę odbiorcy.

A jaki jest dobry meta-title dla landing page? Powinien być:

  • krótki

Najlepiej, aby mieścił się w granicy 50-60 znaków, aby mógł być w całości wyświetlony w wynikach.

  • czytelny

Powinien zawierać kluczowe informacje o treści landing page – być merytoryczny i treściwy. Poszczególne segmenty meta-title możesz oddzielić przy pomocy znaku „|”.

  • zoptymalizowany pod względem słów kluczowych

Warto w nim umieścić kluczową dla landing page frazę, aby wzmocnić konwersję SEO. Pamiętaj, że keyword powinien się pojawić jak najbliżej samego początku tytułu – wówczas jest uznawany za mający znaczenie.

  • unikalny

Meta-title dla landing page powinien być inny niż ten np. dla strony z ofertą firmy czy jej wizytówką.

  • Zoptymalizuj URL landing page’a

Kolejny ważny z perspektywy SEO element to struktura adresu URL. Zapomnij o długim ciągu nic nieznaczących cyfr i liter. Zadbaj, aby był:

  • krótki – zalecana długość URL-u nie powinna przekroczyć ok. 65 znaków (włączając w to adres domeny, co oznacza, że zostaje Ci kilkanaście znaków na użycie atrakcyjnej frazy);
  • rozdzielony ukośnikami, które wskażą jego miejsce w strukturze strony – przykładowo, landing page dla strony z ebookiem o trendach w SEO w 2020 roku może mieć strukturę w stylu: http://nazwadomeny/content-marketing/SEO/trendy2020. Pamiętaj, że w takim przypadku musisz utworzyć również treści dla podstron z kolejnych poziomów;
  • zoptymalizowany pod względem słów kluczowych – najważniejsze keywordy powinny się znaleźć bliżej lewej strony adresu.
  • Zoptymalizuj nagłówki

Najważniejszy to nagłówek H1. Użyte w nim słowo kluczowe powinno być zbieżne z tym zastosowanym w meta-title.  Ale uwaga! Użycie samego wyrażenia jako H1 może być szkodliwe – zarówno z punktu widzenia wyszukiwarki, jak i użytkowników. Nagłówek landing page to kluczowy wabik na odbiorcę – musi być atrakcyjny, zaintrygować i przyciągnąć uwagę, a przede wszystkim – poinformować, czego dotyczy strona. Dlatego słowo kluczowe umieść w naturalnym kontekście – np. w formie pytania lub typowego hasła reklamowego. Powinno być jak najbardziej zbliżone treściowo do meta-title.

  • Przygotuj atrakcyjny i czytelny meta-description

Meta-description to opis strony, który pojawia się w wynikach wyszukiwania pod tytułem. Ma nieocenioną wartość zarówno w ujęciu SEO, jak i jako komunikat reklamowy sam w sobie. Zadbaj więc, aby opis strony, który przygotujesz:

  • miał odpowiednią liczbę znaków – optymalna to ok. 150 – 160 znaków ze spacjami (tyle wyświetli się w wynikach wyszukiwania),
  • jasno informował, jakie informacje zawiera Twój landing,
  • zawierał słowa kluczowe, które dodatkowo wzmocnią pozycjonowanie,
  • został napisany językiem korzyści – dobrze sprawdzą się np. pytania retoryczne czy CTA.
  • Zoptymalizuj obrazy

Choć obrazy mają dla wyszukiwarek mniejszą wartość niż treści, odpowiednio umieszczone w kodzie strony, mogą przynieść korzyści SEO. Nie zapominaj też, że coraz popularniejsze staje się wyszukiwanie obrazem przy pomocy Google Images. Właśnie dlatego tak ważne jest zastosowanie kilku zasad optymalizacji grafiki. Pamiętaj, aby:

  • nadać każdemu plikowi graficznemu krótką, „naturalną” nazwę, która odzwierciedla zawartość obrazu i wpisuje się w słowa kluczowe – przykładowo, jeśli wrzucasz zdjęcie restauracji, niech plik nazywa się np. restauracja_w_warszawie.jpg,
  • przygotować alt-text, a więc tekst, który będzie wyświetlany zamiast zdjęcia, o strukturze i treści podobnej do nazwy obrazu (w podanym powyżej przykładzie najlepszym alt-text byłoby „restauracja w Warszawie”).

Metadane obrazu mogą być również dobrym miejscem na „przemycenie” synonimów głównych słów kluczowych lub ich odmiany.

  • Uporządkuj dane na stronie, aby nadawały się do „rich snippets”

„Snippets”, a więc fragmenty treści na stronie, pojawiają się obecnie w wynikach wyszukiwania. Oczywiście pod warunkiem, że odpowiadają na konkretne zapytanie wpisane w wyszukiwarkę przez użytkownika. Aby zwiększyć szansę na to, że treść z Twojej strony trafi do „featured snippet”, ustrukturyzuj jej zawartość. Dobrze w roli cytowanych w SERP-ach fragmentów sprawdzają się różnego rodzaju wypunktowania czy definicje.

Aby sprawdzić, czy treści na Twoim landing page wpisują się w wymogi „rich snippets”, możesz skorzystać z tego darmowego narzędzia testowania danych uporządkowanych od Google.

  • Uważaj z ilością pól w formularzu do pozyskiwania leadów

Powtórzmy po raz kolejny: celem stworzenia landing page jest pozyskanie leadów. By to zrobić, musisz w serwisie umieścić odpowiedni formularz służący przesłaniu danych. Powinien on trafić na górę strony i, najlepiej, przesuwać się w miarę, jak użytkownik będzie scrollował stronę internetową. Zanim go zaprojektujesz i umieścisz na stronie, zastanów się, jakich danych będziesz NAPRAWDĘ potrzebować, aby uzyskać wartościowe leady?

Czy rzeczywiście potrzebujesz: imienia i nazwiska, numeru telefonu, miejsca zamieszkania czy kodu pocztowego? A może wystarczy Ci adres e-mail i imię użytkownika. Pamiętaj: o im więcej informacji poprosisz, tym mniejsze szanse, że czytający landing page je poda. Zastanów się: jak chętnie sam podałbyś komplet swoich danych osobowych nieznanej osobie?

Ta kwestia ma również znaczenie z perspektywy SEO. Duża liczba pól w formularzu oznacza bowiem bardziej negatywne nastawienie odbiorców do serwisu, a co za tym idzie – duży współczynnik odrzuceń. Chodzi o to, że odwiedzający, zobaczywszy długi formularz do wypełnienia, może już po kilku sekundach zamknąć stronę. A to dla algorytmów wyszukiwarek jasny komunikat: landing page nie dostarcza wartościowych treści, więc nie warto go pokazywać w wynikach.

Wniosek? Ogranicz liczbę pól w formularzu do absolutnego minimum – w ten sposób pozyskasz znacznie więcej leadów.

  • Popracuj nad budowaniem linków

Co sprawia, że wartość strony dla wyszukiwarki wzrasta? Dużą rolę w tym procesie odgrywają linki prowadzące do landing page z zewnętrznych serwisów. Im więcej takich wartościowych linków, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. Dlatego warto zachęcić czytających do udostępniania linków do strony – zwłaszcza na blogach oraz w mediach społecznościowych.

Pomaga oczywiście sama wartość, jaką wnosi landing page – a więc np. korzyści, jakie może uzyskać osoba, która przekaże swoje dane kontaktowe (choćby specjalistyczny e-book, szablony blogów, dobrej jakości materiały graficzne, dostęp do wideo kursu itp.). To jednak nie wszystko, co możesz zrobić. Budowanie linków do landing page wzmocnisz:

  • dając dostęp do obiecanych materiałów (albo innych, dodatkowych) za udostępnienie linku do strony w social mediach, np. na Twitterze,
  • dając możliwość osadzenia oferty z landing page na innej stronie (przez udostępnienie embed code linkującego do serwisu) – np. w połączeniu z programem afiliacyjnym.

Przedstawione powyżej sposoby pozwolą wyraźnie wydłużyć czas pozyskiwania leadów przez landing page – przynosząc długofalowe korzyści. To jednak tylko część metod, które możesz zastosować w strategii inbound marketing. Jeśli chcesz je poznać i skutecznie wdrożyć – śledź naszego bloga lub skorzystaj z pomocy ekspertów. Optymalizacja landing page to dopiero wierzchołek góry lodowej. 🙂

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany