Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Narzędzia social media do planowania

narzędzia social media

Media społecznościowe to dziś jedna z podstaw internetowego marketingu. Umożliwiają prezentację swojej marki i produktów szerokiej publiczności, łatwe dotarcie do nowych klientów i bezpośredni kontakt z tymi obecnymi. Prezencja na największych platformach social media jest więc absolutną koniecznością w większości branż na pewnym etapie rozwoju firmy.

Prowadzenie rozbudowanego marketingu w mediach społecznościowych jest jednak bardzo wymagające. Każda platforma w social mediach rządzi się swoimi prawami – ma nieco inny profil użytkownika, kładzie nacisk na inne elementy i korzysta z innej technologii, przez co marketer musi dostosować się do panującego tam kodu komunikacyjnego. Na profilu na TikToku czy Twitterze nie umieścimy zazwyczaj takiej samej treści (a przynajmniej nie w takiej samej formie), co na Instagramie czy LinkedInie. Z tego powodu, prowadząc firmowe profile na różnych serwisach, musimy wygenerować sporo różnorodnej, dopasowanej do danego portalu treści.

Dochodzi do tego konieczność korzystania z osobnych aplikacji dla każdego medium, a czasem w dodatku przełączania się między kilkoma profilami w ramach jednej platformy – wszystko to w czasie rzeczywistym, by jak najszybciej odpowiadać na pytania klientów i reagować na bieżące wydarzenia. Nie da się ukryć, że pod względem logistycznym stanowi to ogromne wyzwanie. 

Narzędzia social media

Z pomocą przychodzą platformy, które dzięki integracji API (Application Programming Interface) umożliwiają zarządzanie profilami na wielu portalach społecznościowych w ramach jednego narzędzia. Dzięki temu korzystając z jednego “kombajnu”, możemy – w zależności od funkcjonalności, jakie oferuje dany produkt – planować automatyczną publikację postów, odpowiadać na komentarze, rozmawiać z użytkownikami za pomocą prywatnych wiadomości, a także analizować statystyki dotyczące zasięgów, zaangażowania czy liczby subskrybentów i generować z tego raporty. Jakie są najpopularniejsze narzędzia i co konkretnie oferują?

Hootsuite

Hootsuite poza podstawowymi funkcjami umożliwia także ustalenie alarmu, który powiadomi użytkownika o niestandardowym wzroście aktywności na naszych profilach. Jak wiadomo, błyskawiczna reakcja pozwala na zminimalizowanie ewentualnych kryzysów. Hootsuite pozwala również przeanalizować często używane słowa w danej sytuacji, dzięki czemu możemy odpowiednio sformułować potrzebne komunikaty. Ustawienie właściwych parametrów umożliwia również na podpięcie i zaawansowaną analizę skuteczności postów w Google Analytics.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja z ponad 20 sieciami społecznościowymi – między innymi Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter
  • Planowanie publikacji postów
  • Możliwość odbierania i wysyłania prywatnych wiadomości w przypadku części portali
  • Wykresy dotyczące zasięgu poszczególnych postów, wykresy zbiorcze i możliwość porównania z konkurencyjnymi fanpage’ami
  • Wbudowany skracacz linków
  • Możliwość integracji z systemami reklamowymi
  • Mobilne aplikacje na systemy Android i iOS

Postplanner

Postplanner łączy się z najpopularniejszymi portalami i pozwala na zaplanowanie postów za pomocą wygodnego kalendarza. Integracja z Canvą umożliwia także łatwe tworzenie przyjaznego graficznie contentu. 

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja z 5 sieciami społecznościowymi: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest
  • Planowanie, edycja i targetowanie postów
  • Sortowanie postów pod względem zasięgu, liczby komentarzy czy reakcji
  • Wyświetlanie najpopularniejszych postów o danej tematyce z różnych platform jako wskazówka i inspiracja
  • Hosting plików
  • Możliwość tworzenia grafik za pomocą Canvy
  • Algorytmy oceniające potencjał danego posta

Loomly

Loomly poza kalendarzem publikacji umożliwia analizę skuteczności postów, podrzuca pomysły na nowe wpisy i pozwala na korzystanie z narzędzia przez kilku użytkowników.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn
  • Planowanie postów w kalendarzu
  • Hosting plików
  • Biblioteka obrazów do publikacji
  • Zarządzanie reklamami w social media
  • Analityka skuteczności
  • Pomysły na posty generowane na podstawie aktualnych trendów w danej branży
  • Możliwość odpowiadania na komentarze

Later

Narzędzie do publikacji contentu nastawione głównie na Instagrama, ale współpracujące również z Facebookiem, TikTokiem i Pinterestem. Jako jedno z niewielu umożliwia planowanie Stories (w formie wysyłki materiału na telefon i przypomnienia o konieczności publikacji – API Instagrama aktualnie uniemożliwia automatyczną publikację relacji).

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Kalendarz drag&drop
  • Sugestie hashtagów
  • Sugestie na temat terminu publikacji bazujące na danych
  • Edytor wizualny obrazków z filtrami
  • Analiza skuteczności postów

Buffer

Podobnie jak powyższe narzędzie Later, również Buffer umożliwia zaplanowanie Instagram Stories w formie przesłania contentu i przypomnienia o publikacji. Buffer podkreśli także wszystkie komentarze na Instagramie, na które nie udzieliliśmy odpowiedzi.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja: Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest oraz LinkedIn
  • Moduł analityczny
  • Mobilna aplikacja na iOS i Androida

Planoly

Narzędzie dedykowane Instagramowi oraz Pinterestowi, w ograniczonej formie współpracujące także ze Snapchatem, Facebookiem i Twitterem. Poza kalendarzem publikacji łączącym kilka platform Planoly oferuje także inne moduły, między innymi kreator postów z różnymi funkcjami ich wizualnej modyfikacji.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja z platformami: Instagram, Pinterest, Facebook, Twitter, Snapchat w różnym zakresie
  • Rozbudowany moduł analityczny
  • Wbudowane podstawowe wzory postów
  • Aplikacja na iOS i Androida

Postify

Podstawowy planner postów do kilku sieci społecznościowych – poza najpopularniejszymi integruje się także z rosyjską platformą Vkontakte. Na Facebooku poza publikacją wpisów o wyznaczonej godzinie pozwala na przykład na automatyczne zmiany zdjęcia w tle na fanpage’u.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Vkontakte
  • Edytor grafik
  • Sugestie i inspiracje do postów
  • Wbudowany skracacz linków (do Twittera i LinkedIna)
  • Moduł analityczny

NapoleonCat

Funkcja Social Inbox pozwoli na obsługę wszystkich wiadomości trafiających do firmy w jednej skrzynce odbiorczej. NapoleonCat umożliwia także zarządzanie reklamami (Facebook/Instagram) oraz profilami w Google Moja Firma.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Messenger, YouTube, Google My Business
  • Moduł analityczny
  • Moderacja reklam (Facebook i Instagram)
  • Wielu użytkowników – koordynacja zespołowa
  • Raporty w .pdf

SkedSocial

Narzędzie stawiające głównie na obsługę Instagrama, ale w myśl zasady “Instagram first nie oznacza Instagram only” współpracujące także z Facebookiem, Twitterem, Google My Business oraz LinkedInem. 

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Kalendarz publikacji
  • Wielu użytkowników
  • Edytor grafik
  • Moduł analityczny
  • Integracja z Canvą

SproutSocial

SproutSocial to multiplatformowy kalendarz social media, który pozwala również na analizę i porównanie swoich statystyk z konkurencyjnymi profilami. 

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja z platformami Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest (publikacja postów), Reddit, TripAdvisor, Glasdoor (monitoring)
  • Moduł analityczny
  • Edytor grafik i biblioteka szablonów
  • Algorytmy podpowiadające najlepszą porę publikacji danego posta
  • Wielu użytkowników
  • Mobilna aplikacja

Kontentino

Prosty w obsłudze organizator social mediów, przydatny zwłaszcza przy dużej liczbie profili i licznym zespole. Przyda się zwłaszcza agencjom marketingowym dzięki modułowi umożliwiającemu łatwą akceptację danej zawartości przez klienta.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja z platformami Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i Pinterest
  • Rozwiązania ułatwiające komunikację w zespole
  • Aplikacja mobilna
  • Moduł analityczny
  • Zarządzanie reklamami

Sendible

Narzędzie przeznaczone dla większych zespołów i agencji marketingowych. Przydać się może zwłaszcza monitoring określonych fraz, co pozwoli być zawsze tam, gdzie wspominana jest dana marka.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google My Business, a także szereg platform blogowych (WordPress, Blogger, Tumblr) i komunikatorów (Slack)
  • Rozwiązania ułatwiające komunikację w zespole
  • Aplikacja mobilna
  • Moduł analityczny
  • Zarządzanie reklamami
Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

marketing internetowy narzędzia
Marketing internetowy – najlepsze narzędzia
Maciej Popiołek

Znaczenie marketingu ciągle wzrasta. Nasycone rynki i ogromna konkurencja wymuszają na przedsiębiorstwach podejmowanie szeroko zakrojonych działań związanych z promowaniem swojego […]

książki o marketingu
Książki o marketingu – 16 przykładów
Magdalena Walczak

Kiedy zaczynamy prowadzić działania marketingowe, często poruszamy się nieco po omacku. Testujemy różne opcje, publikujemy posty i płacimy za reklamę, […]

youtube video builder
Youtube Video Builder – Krok po Kroku
Dominika Słomka

Jedną z najczęstszych barier wejścia dla firm, które chcą reklamować się w formie video, nie jest sama kampania reklamowa, a […]

Kreator stron www WebWave
Kreator stron www WebWave
Redakcja

Profesjonalna strona www to niezbędny element każdego biznesu. W dobie pandemii koronawirusa jej posiadanie nabiera szczególnego znaczenia. Lockdown zmusza potencjalnych […]

audyt ux
Audyt UX – podstawowe błędy UX na stronach internetowych
Maciej Popiołek

Masz ciekawą ofertę, dopracowaną stronę internetową, dbasz o jakość treści i SEO, prowadzisz działania w social media, a mimo to […]

pozycjonowanie stron a kreatory
Pozycjonowanie stron a kreatory
Barbara Oleszek

Strona internetowa to element niezbędny dla wszystkich firm, które pragną zdobywać nowych klientów oraz komunikować się z nimi w internecie. […]