Spis treści
Media społecznościowe to dziś jedna z podstaw internetowego marketingu. Umożliwiają prezentację swojej marki i produktów szerokiej publiczności, łatwe dotarcie do nowych klientów i bezpośredni kontakt z tymi obecnymi. Prezencja na największych platformach social media jest więc absolutną koniecznością w większości branż na pewnym etapie rozwoju firmy.
Prowadzenie rozbudowanego marketingu w mediach społecznościowych jest jednak bardzo wymagające. Każda platforma w social mediach rządzi się swoimi prawami – ma nieco inny profil użytkownika, kładzie nacisk na inne elementy i korzysta z innej technologii, przez co marketer musi dostosować się do panującego tam kodu komunikacyjnego. Na profilu na TikToku czy Twitterze nie umieścimy zazwyczaj takiej samej treści (a przynajmniej nie w takiej samej formie), co na Instagramie czy LinkedInie. Z tego powodu, prowadząc firmowe profile na różnych serwisach, musimy wygenerować sporo różnorodnej, dopasowanej do danego portalu treści.
Dochodzi do tego konieczność korzystania z osobnych aplikacji dla każdego medium, a czasem w dodatku przełączania się między kilkoma profilami w ramach jednej platformy – wszystko to w czasie rzeczywistym, by jak najszybciej odpowiadać na pytania klientów i reagować na bieżące wydarzenia. Nie da się ukryć, że pod względem logistycznym stanowi to ogromne wyzwanie.
Narzędzia social media
Z pomocą przychodzą platformy, które dzięki integracji API (Application Programming Interface) umożliwiają zarządzanie profilami na wielu portalach społecznościowych w ramach jednego narzędzia. Dzięki temu korzystając z jednego “kombajnu”, możemy – w zależności od funkcjonalności, jakie oferuje dany produkt – planować automatyczną publikację postów, odpowiadać na komentarze, rozmawiać z użytkownikami za pomocą prywatnych wiadomości, a także analizować statystyki dotyczące zasięgów, zaangażowania czy liczby subskrybentów i generować z tego raporty. Jakie są najpopularniejsze narzędzia i co konkretnie oferują?
Hootsuite
Hootsuite poza podstawowymi funkcjami umożliwia także ustalenie alarmu, który powiadomi użytkownika o niestandardowym wzroście aktywności na naszych profilach. Jak wiadomo, błyskawiczna reakcja pozwala na zminimalizowanie ewentualnych kryzysów. Hootsuite pozwala również przeanalizować często używane słowa w danej sytuacji, dzięki czemu możemy odpowiednio sformułować potrzebne komunikaty. Ustawienie właściwych parametrów umożliwia również na podpięcie i zaawansowaną analizę skuteczności postów w Google Analytics.
Najważniejsze informacje w pigułce:
- Integracja z ponad 20 sieciami społecznościowymi – między innymi Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter
- Planowanie publikacji postów
- Możliwość odbierania i wysyłania prywatnych wiadomości w przypadku części portali
- Wykresy dotyczące zasięgu poszczególnych postów, wykresy zbiorcze i możliwość porównania z konkurencyjnymi fanpage’ami
- Wbudowany skracacz linków
- Możliwość integracji z systemami reklamowymi
- Mobilne aplikacje na systemy Android i iOS
Postplanner
Postplanner łączy się z najpopularniejszymi portalami i pozwala na zaplanowanie postów za pomocą wygodnego kalendarza. Integracja z Canvą umożliwia także łatwe tworzenie przyjaznego graficznie contentu.
Najważniejsze informacje w pigułce:
- Integracja z 5 sieciami społecznościowymi: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest
- Planowanie, edycja i targetowanie postów
- Sortowanie postów pod względem zasięgu, liczby komentarzy czy reakcji
- Wyświetlanie najpopularniejszych postów o danej tematyce z różnych platform jako wskazówka i inspiracja
- Hosting plików
- Możliwość tworzenia grafik za pomocą Canvy
- Algorytmy oceniające potencjał danego posta
Loomly
Loomly poza kalendarzem publikacji umożliwia analizę skuteczności postów, podrzuca pomysły na nowe wpisy i pozwala na korzystanie z narzędzia przez kilku użytkowników.
Najważniejsze informacje w pigułce:
- Integracja: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn
- Planowanie postów w kalendarzu
- Hosting plików
- Biblioteka obrazów do publikacji
- Zarządzanie reklamami w social media
- Analityka skuteczności
- Pomysły na posty generowane na podstawie aktualnych trendów w danej branży
- Możliwość odpowiadania na komentarze
Later
Narzędzie do publikacji contentu nastawione głównie na Instagrama, ale współpracujące również z Facebookiem, TikTokiem i Pinterestem. Jako jedno z niewielu umożliwia planowanie Stories (w formie wysyłki materiału na telefon i przypomnienia o konieczności publikacji – API Instagrama aktualnie uniemożliwia automatyczną publikację relacji).
Najważniejsze informacje w pigułce:
- Kalendarz drag&drop
- Sugestie hashtagów
- Sugestie na temat terminu publikacji bazujące na danych
- Edytor wizualny obrazków z filtrami
- Analiza skuteczności postów
Buffer
Podobnie jak powyższe narzędzie Later, również Buffer umożliwia zaplanowanie Instagram Stories w formie przesłania contentu i przypomnienia o publikacji. Buffer podkreśli także wszystkie komentarze na Instagramie, na które nie udzieliliśmy odpowiedzi.
Najważniejsze informacje w pigułce:
- Integracja: Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest oraz LinkedIn
- Moduł analityczny
- Mobilna aplikacja na iOS i Androida
Planoly
Narzędzie dedykowane Instagramowi oraz Pinterestowi, w ograniczonej formie współpracujące także ze Snapchatem, Facebookiem i Twitterem. Poza kalendarzem publikacji łączącym kilka platform Planoly oferuje także inne moduły, między innymi kreator postów z różnymi funkcjami ich wizualnej modyfikacji.
Najważniejsze informacje w pigułce:
- Integracja z platformami: Instagram, Pinterest, Facebook, Twitter, Snapchat w różnym zakresie
- Rozbudowany moduł analityczny
- Wbudowane podstawowe wzory postów
- Aplikacja na iOS i Androida
Postify
Podstawowy planner postów do kilku sieci społecznościowych – poza najpopularniejszymi integruje się także z rosyjską platformą Vkontakte. Na Facebooku poza publikacją wpisów o wyznaczonej godzinie pozwala na przykład na automatyczne zmiany zdjęcia w tle na fanpage’u.
Najważniejsze informacje w pigułce:
- Integracja: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Vkontakte
- Edytor grafik
- Sugestie i inspiracje do postów
- Wbudowany skracacz linków (do Twittera i LinkedIna)
- Moduł analityczny
NapoleonCat
Funkcja Social Inbox pozwoli na obsługę wszystkich wiadomości trafiających do firmy w jednej skrzynce odbiorczej. NapoleonCat umożliwia także zarządzanie reklamami (Facebook/Instagram) oraz profilami w Google Moja Firma.
Najważniejsze informacje w pigułce:
- Integracja: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Messenger, YouTube, Google My Business
- Moduł analityczny
- Moderacja reklam (Facebook i Instagram)
- Wielu użytkowników – koordynacja zespołowa
- Raporty w .pdf
SkedSocial
Narzędzie stawiające głównie na obsługę Instagrama, ale w myśl zasady “Instagram first nie oznacza Instagram only” współpracujące także z Facebookiem, Twitterem, Google My Business oraz LinkedInem.
Najważniejsze informacje w pigułce:
- Kalendarz publikacji
- Wielu użytkowników
- Edytor grafik
- Moduł analityczny
- Integracja z Canvą
SproutSocial
SproutSocial to multiplatformowy kalendarz social media, który pozwala również na analizę i porównanie swoich statystyk z konkurencyjnymi profilami.
Najważniejsze informacje w pigułce:
- Integracja z platformami Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest (publikacja postów), Reddit, TripAdvisor, Glasdoor (monitoring)
- Moduł analityczny
- Edytor grafik i biblioteka szablonów
- Algorytmy podpowiadające najlepszą porę publikacji danego posta
- Wielu użytkowników
- Mobilna aplikacja
Kontentino
Prosty w obsłudze organizator social mediów, przydatny zwłaszcza przy dużej liczbie profili i licznym zespole. Przyda się zwłaszcza agencjom marketingowym dzięki modułowi umożliwiającemu łatwą akceptację danej zawartości przez klienta.
Najważniejsze informacje w pigułce:
- Integracja z platformami Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i Pinterest
- Rozwiązania ułatwiające komunikację w zespole
- Aplikacja mobilna
- Moduł analityczny
- Zarządzanie reklamami
Sendible
Narzędzie przeznaczone dla większych zespołów i agencji marketingowych. Przydać się może zwłaszcza monitoring określonych fraz, co pozwoli być zawsze tam, gdzie wspominana jest dana marka.
Najważniejsze informacje w pigułce:
- Integracja: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google My Business, a także szereg platform blogowych (WordPress, Blogger, Tumblr) i komunikatorów (Slack)
- Rozwiązania ułatwiające komunikację w zespole
- Aplikacja mobilna
- Moduł analityczny
- Zarządzanie reklamami
Bądź pierwszym który napisze komentarz.