Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Narzędzia social media do planowania

Narzędzia social media do planowania - zdjęcie nr 1

narzędzia social media

Media społecznościowe to dziś jedna z podstaw internetowego marketingu. Umożliwiają prezentację swojej marki i produktów szerokiej publiczności, łatwe dotarcie do nowych klientów i bezpośredni kontakt z tymi obecnymi. Prezencja na największych platformach social media jest więc absolutną koniecznością w większości branż na pewnym etapie rozwoju firmy.

Prowadzenie rozbudowanego marketingu w mediach społecznościowych jest jednak bardzo wymagające. Każda platforma w social mediach rządzi się swoimi prawami – ma nieco inny profil użytkownika, kładzie nacisk na inne elementy i korzysta z innej technologii, przez co marketer musi dostosować się do panującego tam kodu komunikacyjnego. Na profilu na TikToku czy Twitterze nie umieścimy zazwyczaj takiej samej treści (a przynajmniej nie w takiej samej formie), co na Instagramie czy LinkedInie. Z tego powodu, prowadząc firmowe profile na różnych serwisach, musimy wygenerować sporo różnorodnej, dopasowanej do danego portalu treści.

Dochodzi do tego konieczność korzystania z osobnych aplikacji dla każdego medium, a czasem w dodatku przełączania się między kilkoma profilami w ramach jednej platformy – wszystko to w czasie rzeczywistym, by jak najszybciej odpowiadać na pytania klientów i reagować na bieżące wydarzenia. Nie da się ukryć, że pod względem logistycznym stanowi to ogromne wyzwanie. 

Narzędzia social media

Z pomocą przychodzą platformy, które dzięki integracji API (Application Programming Interface) umożliwiają zarządzanie profilami na wielu portalach społecznościowych w ramach jednego narzędzia. Dzięki temu korzystając z jednego “kombajnu”, możemy – w zależności od funkcjonalności, jakie oferuje dany produkt – planować automatyczną publikację postów, odpowiadać na komentarze, rozmawiać z użytkownikami za pomocą prywatnych wiadomości, a także analizować statystyki dotyczące zasięgów, zaangażowania czy liczby subskrybentów i generować z tego raporty. Jakie są najpopularniejsze narzędzia i co konkretnie oferują?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Hootsuite

Hootsuite poza podstawowymi funkcjami umożliwia także ustalenie alarmu, który powiadomi użytkownika o niestandardowym wzroście aktywności na naszych profilach. Jak wiadomo, błyskawiczna reakcja pozwala na zminimalizowanie ewentualnych kryzysów. Hootsuite pozwala również przeanalizować często używane słowa w danej sytuacji, dzięki czemu możemy odpowiednio sformułować potrzebne komunikaty. Ustawienie właściwych parametrów umożliwia również na podpięcie i zaawansowaną analizę skuteczności postów w Google Analytics.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja z ponad 20 sieciami społecznościowymi – między innymi Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter
  • Planowanie publikacji postów
  • Możliwość odbierania i wysyłania prywatnych wiadomości w przypadku części portali
  • Wykresy dotyczące zasięgu poszczególnych postów, wykresy zbiorcze i możliwość porównania z konkurencyjnymi fanpage’ami
  • Wbudowany skracacz linków
  • Możliwość integracji z systemami reklamowymi
  • Mobilne aplikacje na systemy Android i iOS

Postplanner

Postplanner łączy się z najpopularniejszymi portalami i pozwala na zaplanowanie postów za pomocą wygodnego kalendarza. Integracja z Canvą umożliwia także łatwe tworzenie przyjaznego graficznie contentu. 

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja z 5 sieciami społecznościowymi: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest
  • Planowanie, edycja i targetowanie postów
  • Sortowanie postów pod względem zasięgu, liczby komentarzy czy reakcji
  • Wyświetlanie najpopularniejszych postów o danej tematyce z różnych platform jako wskazówka i inspiracja
  • Hosting plików
  • Możliwość tworzenia grafik za pomocą Canvy
  • Algorytmy oceniające potencjał danego posta

Loomly

Loomly poza kalendarzem publikacji umożliwia analizę skuteczności postów, podrzuca pomysły na nowe wpisy i pozwala na korzystanie z narzędzia przez kilku użytkowników.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn
  • Planowanie postów w kalendarzu
  • Hosting plików
  • Biblioteka obrazów do publikacji
  • Zarządzanie reklamami w social media
  • Analityka skuteczności
  • Pomysły na posty generowane na podstawie aktualnych trendów w danej branży
  • Możliwość odpowiadania na komentarze

Later

Narzędzie do publikacji contentu nastawione głównie na Instagrama, ale współpracujące również z Facebookiem, TikTokiem i Pinterestem. Jako jedno z niewielu umożliwia planowanie Stories (w formie wysyłki materiału na telefon i przypomnienia o konieczności publikacji – API Instagrama aktualnie uniemożliwia automatyczną publikację relacji).

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Kalendarz drag&drop
  • Sugestie hashtagów
  • Sugestie na temat terminu publikacji bazujące na danych
  • Edytor wizualny obrazków z filtrami
  • Analiza skuteczności postów

Buffer

Podobnie jak powyższe narzędzie Later, również Buffer umożliwia zaplanowanie Instagram Stories w formie przesłania contentu i przypomnienia o publikacji. Buffer podkreśli także wszystkie komentarze na Instagramie, na które nie udzieliliśmy odpowiedzi.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja: Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest oraz LinkedIn
  • Moduł analityczny
  • Mobilna aplikacja na iOS i Androida

Planoly

Narzędzie dedykowane Instagramowi oraz Pinterestowi, w ograniczonej formie współpracujące także ze Snapchatem, Facebookiem i Twitterem. Poza kalendarzem publikacji łączącym kilka platform Planoly oferuje także inne moduły, między innymi kreator postów z różnymi funkcjami ich wizualnej modyfikacji.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja z platformami: Instagram, Pinterest, Facebook, Twitter, Snapchat w różnym zakresie
  • Rozbudowany moduł analityczny
  • Wbudowane podstawowe wzory postów
  • Aplikacja na iOS i Androida

Postify

Podstawowy planner postów do kilku sieci społecznościowych – poza najpopularniejszymi integruje się także z rosyjską platformą Vkontakte. Na Facebooku poza publikacją wpisów o wyznaczonej godzinie pozwala na przykład na automatyczne zmiany zdjęcia w tle na fanpage’u.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Vkontakte
  • Edytor grafik
  • Sugestie i inspiracje do postów
  • Wbudowany skracacz linków (do Twittera i LinkedIna)
  • Moduł analityczny

NapoleonCat

Funkcja Social Inbox pozwoli na obsługę wszystkich wiadomości trafiających do firmy w jednej skrzynce odbiorczej. NapoleonCat umożliwia także zarządzanie reklamami (Facebook/Instagram) oraz profilami w Google Moja Firma.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Messenger, YouTube, Google My Business
  • Moduł analityczny
  • Moderacja reklam (Facebook i Instagram)
  • Wielu użytkowników – koordynacja zespołowa
  • Raporty w .pdf

SkedSocial

Narzędzie stawiające głównie na obsługę Instagrama, ale w myśl zasady “Instagram first nie oznacza Instagram only” współpracujące także z Facebookiem, Twitterem, Google My Business oraz LinkedInem. 

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Kalendarz publikacji
  • Wielu użytkowników
  • Edytor grafik
  • Moduł analityczny
  • Integracja z Canvą

SproutSocial

SproutSocial to multiplatformowy kalendarz social media, który pozwala również na analizę i porównanie swoich statystyk z konkurencyjnymi profilami. 

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja z platformami Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest (publikacja postów), Reddit, TripAdvisor, Glasdoor (monitoring)
  • Moduł analityczny
  • Edytor grafik i biblioteka szablonów
  • Algorytmy podpowiadające najlepszą porę publikacji danego posta
  • Wielu użytkowników
  • Mobilna aplikacja

Kontentino

Prosty w obsłudze organizator social mediów, przydatny zwłaszcza przy dużej liczbie profili i licznym zespole. Przyda się zwłaszcza agencjom marketingowym dzięki modułowi umożliwiającemu łatwą akceptację danej zawartości przez klienta.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja z platformami Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i Pinterest
  • Rozwiązania ułatwiające komunikację w zespole
  • Aplikacja mobilna
  • Moduł analityczny
  • Zarządzanie reklamami

Sendible

Narzędzie przeznaczone dla większych zespołów i agencji marketingowych. Przydać się może zwłaszcza monitoring określonych fraz, co pozwoli być zawsze tam, gdzie wspominana jest dana marka.

Najważniejsze informacje w pigułce:

  • Integracja: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google My Business, a także szereg platform blogowych (WordPress, Blogger, Tumblr) i komunikatorów (Slack)
  • Rozwiązania ułatwiające komunikację w zespole
  • Aplikacja mobilna
  • Moduł analityczny
  • Zarządzanie reklamami

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany