Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Google kontra Ad Boty

Google kontra Ad Boty - zdjęcie nr 1

Google kontra Ad Boty - zdjęcie nr 2

Google od dawna próbuje sobie poradzić z botami generującymi fałszywe kliknięcia w reklamy AdWords. Ostatnio wdrożyli nowe zabezpieczenie mające znacząco poprawić bezpieczeństwo AdWords w tym zakresie.

Fałszywy ruch powodowany przez zainfekowane komputery (botnety) jest problemem każdego specjalisty AdWords. Uderza on nie tylko w dobrą reputację reklamodawcy ale przede wszystkim w budżet klienta. Jest to problem na ogromną skalę gdyż zainfekowane komputery liczy się w setkach tysięcy na całym świecie.

Zidentyfikowanie botnetu jest niezwykle trudne ponieważ nie tylko imituje on zachowanie zwykłego człowieka, (poprzez na przykład klikanie, poruszanie myszką i scrolowanie na stronie)

ale również zmienia się i powiększa każdego dnia. Google potrzebuje zatem ogromnej infrastruktury oraz oddanego zespołu ekspertów, którzy rozumieją problem z jakim się borykają.

Ostatnio wdrożony został nowy filtr w systemie AdWords, który w znaczący sposób radzi sobie ze złośliwymi programami tworzącymi botnet (takimi jak Bedep oraz rodzinami programów które Google nazwał Beetal oraz Changthangi).

Nowy filtr jest w pełni automatyczny i skalowalny. Warto również zaznaczyć, że dostosowuje się on do wszelkich modyfikacji wprowadzanych w Botnetach. Filtr ten jest już dostępny dla wszystkich specjalistów AdWords korzystających z DoubleClick Bid Managera oraz sieci reklamowej Google.

Duży postęp w walce z botami nie oznacza jednak końca, Google zapowiada dalsze rozwijanie technologii by nasze reklamy miały jak najmniej fałszywych kliknięć.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany