Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Agencja Allegro – Allegro Ads Partner

agencja allegro ads partner

Reklamy Allegro Ads stają się coraz popularniejsze wśród marek, które sprzedają za pośrednictwem platformy Allegro i aktywnie działają, by zwiększyć skuteczność tego kanału. Przy obecnej konkurencji wśród sprzedawców jest to jeden z najlepszych sposobów, aby zostać zauważonym przez potencjalnych klientów. W obsłudze systemu reklamowego Allegro pomaga coraz więcej agencji marketingowych, chwaląc się nie tylko wynikami w tego typu kampaniach, ale i statusem Allegro Ads Partner+. Co jednak tak naprawdę oznacza ten tytuł i jakie niesie korzyści dla klienta? Czy agencja allegro ads partner może faktycznie polepszyć Twoje wyniki reklamowe na tym portalu?

System reklamowy Allegro Ads

Allegro Ads to narzędzie do reklamowania swojej marki i oferty na platformie Allegro, ale też poza nią. Podobnie jak w przypadku Google Ads ustalamy tutaj budżet na kampanię i płacimy wyłącznie wtedy, gdy ktoś kliknie naszą reklamę. Jeśli decydujemy się na promowanie konkretnych produktów, pojawiają się one w serwisie jako oferta sponsorowana. Może się ona znaleźć na liście produktów z danej kategorii, w wynikach wyszukiwania (na pierwszych lub ostatnich pozycjach na stronie) albo nawet w zakładce innego przedmiotu jako podobny artykuł z tej samej kategorii. 

allegro ads partner
allegro ads

Allegro oferuje jednak również możliwość promowania całej marki za pomocą reklam graficznych. Są to wyświetlające się w różnych miejscach na stronie kreacje składające się z logo naszej firmy, hasła oraz dwóch ofert, dobieranych przez system dynamicznie. Ten typ kampanii ma głównie cel świadomościowy i rozliczany jest nie za kliknięcie, lecz za 1000 wyświetleń (CPM). W ramach Allegro Ads można też korzystać z reklam bannerowych i reklam wideo, pojawiających się na stronie głównej platformy na komputerach lub urządzeniach mobilnych. Do dyspozycji mamy różne wymiary i miejsca wyświetlania, których pełną listę można znaleźć na stronie Allegro.  

Korzystając z Allegro, możemy też tworzyć kampanie remarketingowe, czyli reklamy śledzące użytkowników, którzy byli zainteresowani danym przedmiotem, ale nie dokonali zakupu – wtedy reklama może wyświetlać się w sieci reklamowej, poza stroną Allegro. 

Allegro Ads Partner – co to?

Allegro Ads Partner to status, jaki nadaje Allegro tym agencjom marketingowym, które spełniają wszystkie warunki dotyczące jakości reklam tworzonych na platformie. Dostają go tylko te firmy, które zatrudniają specjalistów posiadających nie tylko wiedzę, ale i doświadczenie w tworzeniu tego typu kampanii, dlatego korzystając z usług Partnera Allegro, można być pewnym, że reklamy będą profesjonalnie wykonane i optymalizowane. 

Agencja o statusie Allegro Partner ma także dodatkowe wsparcie ze strony platformy i to zarówno w aspektach technicznych, jak i w kwestiach merytorycznych, co zapewnia sprawne funkcjonowanie kampanii na każdym etapie jej trwania. Dzięki dedykowanemu opiekunowi mamy pewność, że każda kwestia zostanie załatwiona najszybciej i najlepiej, jak to możliwe. Co więcej, partnerzy mają też dostęp do nowych narzędzi reklamowych wcześniej niż reszta reklamodawców, a to daje czas na przetestowanie rozwiązań, zanim zrobią to inni. Lista wszystkich Allegro Ads Partners jest dostępna na stronie Allegro, aby klienci mogli podjąć współpracę od razu z rekomendowaną agencją. 

Rodzaje uczestnictwa w Allegro Ads Partner

Allegro oferuje agencjom allegro trzy stopnie partnerstwa, które wiążą się z różnymi przywilejami, ale i obowiązkami. 

  • Uczestnik programu – to najniższy stopień partnerstwa, który dostępny jest dla agencji mających konto firmowe i prowadzących kampanie Allegro Ads dla swoich klientów. Agencje z tym statusem mają dostęp do pomocy w postaci infolinii, czatu i mejla oraz otrzymują Certyfikat Allegro Ads. Mogą również brać udział w eventach organizowanych przez Allegro. 
  • Allegro Ads Partner – jest to nieco trudniejszy do uzyskania status. Dostają go tylko te agencje, które prowadzą kampanie dla przynajmniej trzech klientów i wydają na nie minimum 20 000 brutto na kwartał. Agencje Allegro Ads Partner mają te same przywileje co uczestnicy, a dodatkowo również logo partnerstwa, możliwość brania udziału w bonusowych akcjach oraz dedykowanego opiekuna konta reklamowego w Allegro.
  • Allegro Ads Partner+ – najwyższy rodzaj partnerstwa, przyznawany agencjom, które mają co najmniej sześciu klientów na Allegro Ads i wydają kwartalnie co najmniej 100 000 zł brutto. Firmy te muszą też korzystać z co najmniej dwóch formatów reklamowych dostępnych na tej platformie. 

Skąd wiadomo, że agencja ma status Allegro Ads Partner?

Jak już pisaliśmy, lista agencji osiągających status partnera jest dostępna na stronie Allegro. Można tam znaleźć dane kontaktowe do firmy, podstawową notkę o jej działalności i informację o minimalnym obsługiwanym budżecie. Odpowiedniej firmy możemy więc szukać bezpośrednio na platformie. Jeśli jednak już korzystamy z usług agencji marketingowej i chcemy sprawdzić jej kompetencje w zakresie reklam Allegro, możemy to zrobić także bezpośrednio na jej stronie internetowej. Każdy Allegro Ads Partner ma obowiązek umieścić na swojej stronie logo partnerstwa – wystarczy więc poszukać zakładki z ofertą Allegro Ads i sprawdzić, czy widnieje na niej odpowiednie oznaczenie. 

Jak działa współpraca z Allegro Ads Partner?

Jeśli chcemy prowadzić kampanie Allegro Ads za pośrednictwem Partnera, należy zgłosić się bezpośrednio do danej agencji marketingowej. Ta kontaktuje się z Allegro, prosząc o połączenie konta klienta ze swoim kontem firmowym na platformie. Następnie musimy potwierdzić, że chcemy, by dana firma prowadziła nasze reklamy, i zaakceptować warunki współpracy z Allegro. Od momentu potwierdzenia agencja ma pełny dostęp do konta w witrynie i może tworzyć nowe kampanie oraz dowolnie je optymalizować. 

Dlaczego reklama w Allegro się opłaca?

Reklama w Allegro to opłacalne działanie marketingowe w przypadku wielu sklepów internetowych. Dlaczego? Allegro oznacza dostęp do ponad 18 milionów użytkowników generujących ogromną liczbę odwiedzin na platformie miesięcznie i realizujących kilkaset tysięcy transakcji dziennie. Korzystanie z tego systemu reklamowego oznacza więc dostęp ogromnej grupy użytkowników, którzy są bliscy podjęcia decyzji zakupowej. Dzięki temu można znacznie zwiększyć zyski i łatwo wprowadzić na rynek nowe, nieznane jeszcze odbiorcom produkty na rynek. Allegro jest na tyle rozpoznawalną i budzącą zaufanie platformą, że klienci chętniej decydują się w niej na zakup, niż gdy mają do czynienia z nieznanym sklepem internetowym. Reklama w tym systemie jest też znakomitym wsparciem sprzedaży podczas działań sezonowych, których wyniki często decydują o przyszłości marki.  

agencja allegro ads partner

Jakie korzyści daje współpraca z Allegro Ads Partnerem?

Reklamy w Allegro może tworzyć każdy przedsiębiorca. Dlaczego więc warto korzystać z pomocy agencji będącej Allegro Ads Partnerem? Taka współpraca to:

  • gwarancja znajomości systemu reklamowego Allegro – każdy Allegro Ads Partner musi zatrudniać specjalistów mających imienne certyfikaty potwierdzające ich kompetencje. Tylko pracownicy mający ukończone szkolenie w zakresie reklam na tej platformie mogą prowadzić dla klientów kampanie Allegro Ads, więc korzystając z usług agencji partnerskiej, mamy pewność, że naszymi reklamami zajmie się fachowiec mający gruntowną wiedzę o systemie. Allegro oferuje również partnerom dostęp do akademii, w której mogą pogłębiać swoją wiedzę i zapoznawać się z nowymi technologiami, co stanowi gwarancję aktualności informacji. 
  • wcześniejszy dostęp do nowych narzędzi – kiedy Allegro udostępnia nowości w swoich formatach reklamowych, najpierw pojawiają się one w panelach na kontach partnerów. Wybierając współpracę z agencją, możemy więc korzystać ze wszystkich rozwiązań – również tych niedostępnych dla zwykłego użytkownika.
  • doświadczenie – Allegro zastrzega, że każdy z partnerów musi prowadzić określoną liczbę klientów i wydawać określony w warunkach współpracy budżet. Daje to pewność, że dana agencja rzeczywiście aktywnie prowadzi kampanie Allegro Ads, a więc ma doświadczenie w tworzeniu reklam Allegro i ich optymalizacji. 
  • optymalizacja kosztów – partnerzy tworzą oferty w stu procentach zgodne z wytycznymi Allegro, dlatego uruchamiane przez nich reklamy osiągają wysoką jakość. Wysoka jakość zwiększa zaś szansę wygrania aukcji, a tym samym wyświetlenia reklamy użytkownikom. Zgodność z wytycznymi wpływa jednak nie tylko na wyświetlenia, ale też obniżenie kosztów, więc budżet wykorzystywany jest efektywniej.
  • pomoc w razie problemów z kampanią – jeśli kampania nie działa prawidłowo lub mamy co do niej pytania, zawsze możemy skontaktować się ze specjalistą prowadzącym nasze reklamy. Jeśli zaś występują problemy techniczne z platformą, możemy liczyć na ich szybsze rozwiązanie, ponieważ partner ma przydzielonego dedykowanego opiekuna w Allegro.
  • dostęp do Planera kampanii Allegro – jest to narzędzie, w którym można sprawdzić miesięczną liczbę wyszukań danej frazy w serwisie Allegro i znaleźć podobne frazy, które są często wyszukiwane. Dzięki niemu można tworzyć lepsze strategie marketingowe i rozplanowywać budżet na kampanie. Narzędzie to nie jest, co prawda, dostępne wyłącznie dla partnerów, ale aby z niego korzystać, trzeba wydawać określony budżet na reklamy Allegro lub wykupić Abonament Profesjonalny. Korzystając z usług agencji, która ma dostęp do planera, zyskujemy pewność, że frazy kluczowe do naszych reklam mają duży potencjał. 
wyniki agencja allegro
  • pomoc w oszacowaniu budżetu – agencja z doświadczeniem w zakresie Allegro Ads wie, jakie budżety mogą zapewnić sukces reklamy w poszczególnych branżach. Potrafi więc doradzić, ile przeznaczyć na promocję konkretnej kategorii produktów, by osiągnąć optymalne zyski. 
  • znajomość trendów w Allegro Ads – specjalista prowadzący kampanie w tym systemie wie, jakie produkty sprzedają się najlepiej i jak najkorzystniej podzielić budżet.
  • ulepszenie oferty – agnecja o statusie Allegro Ads Partner dąży do zminimalizowania kosztu za kliknięcie reklamy, a więc daje wskazówki, jak przebudować ofertę, tak by była jak najlepszej jakości. Wysokojakościowa oferta może zaś oznaczać nie tylko tańszą reklamę, ale też więcej transakcji z organicznych wejść.

Allegro Ads w Verseo

W Verseo mamy najwyższy poziom partnerstwa z Allegro oraz dedykowanego opiekuna po stronie platformy. Prowadzimy reklamy Allegro Ads dla ponad 40 klientów reprezentujących różne branże, w tym: żywność, elektronikę, modę, motoryzację, suplementy, wyposażenie domu czy sport. Jeśli chcesz zacząć reklamować się w Allegro i podnieść sprzedaż, chętnie pomożemy. 🙂 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Polonistka z przypadku, książkoholiczka z natury. Z marketingiem związana przez czas dłuższy, niż chciałaby to przyznać, specjalizuje się w pisaniu tekstów wszelakich na bloga Verseo. Jest członkiem Działu Marketingu i pracuje przy różnych projektach, z których nie wszystkie ujrzały już światło dzienne. W pracy najbardziej lubi to, że nie musi się w niej pojawiać przed 9.00, w życiu - ludzi z absurdalnym poczuciem humoru. Według profesjonalnych testów internetowych w 90% jest kotem i jest warta absurdalnie mało wielbłądów.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

case study branża obuwnicza
Case study – branża obuwnicza
Magdalena Walczak

W branży obuwniczej panuje obecnie spora konkurencja – swoją ofertę przedstawiają duże sieciówki, małe butiki, sprzedawcy online i stacjonarni. Pośród […]

Facebook Blueprint – certyfikaty Facebook i przebieg egzaminów
Paweł Skibiński

Od kilku lat Facebook udostępnia specjalistom egzaminy w ramach programu Facebook Blueprint Certification. Certyfikaty te są dedykowane specjalistom zarządzającym kampaniami […]

tik tok co to jest
TikTok – co to jest?
Adam Kubaszewski

Media społecznościowe z jednej strony są odbiciem zmian technologicznych i społecznych, z drugiej w pewnym sensie je kreują. Kolejne serwisy […]

MOBILE FIRST INDEXING – bądź mobilny albo giń!
Barbara Oleszek

MOBILE FIRST INDEXING – przed mobile nie ma ucieczki! Świat stał się mobilny, a Mobilegeddon to już nie tylko “jeden […]

Jak sprawdzić umiejętności copywritera i kompetencje agencji copywriterskiej?
Maciej Popiołek

Dobra treść to podstawa skutecznych działań w zakresie szeroko pojętego marketingu internetowego. Co jednak zrobić, jeśli – mimo bogatej wiedzy […]

audyt stron internetowych
Audyt stron internetowych
Maciej Popiołek

Dobrze skonstruowana i perfekcyjnie działająca strona internetowa to w obecnych czasach jedno z najważniejszych narzędzi firmy. Nierzadko zdarza się jednak, […]