Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Brak komentarzy

Działania marketingowe, które wspierają kampanie Google Ads

Działania marketingowe, które wspierają kampanie Google Ads - zdjęcie nr 1

Działania marketingowe, które wspierają kampanie Google Ads - zdjęcie nr 2

Masz ochotę na działania marketingowe? Oto 5 przykładów reklamy internetowej.

Chcesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych odbiorców, dlatego sporo pieniędzy wkładasz w reklamę Google Ads? Chociaż to krok w dobrą stronę i doskonały sposób na pozyskiwanie klientów, często nie wystarczy, by pozyskiwać optymalną liczbę klientów. Sprawdź, jakie jeszcze działania marketingowe prowadzić, aby wciągać klientów w orbitę Twojej firmy!

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, dlatego obecność strony internetowej na najwyższych pozycjach jest tak pożądana. Pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy mogą stać się realnymi odbiorcami oferowanych produktów czy świadczonych usług. Problem w tym, że droga na sam szczyt jest zawiła i kręta. Dlatego wielu wybiera doskonałą drogę na skróty – inwestują w Google Ads. To działania reklamowe pozwalające m.in. na umieszczanie w wynikach wyszukiwania reklamy tekstowej, czyli linków sponsorowanych do strony, które nie odróżniają się znacząco od pozostałych odnośników. Dobrze zoptymalizowane kampanie tego typu mogą być bardzo skuteczne, generując jednocześnie niezbyt wysokie koszty. Wymaga to jednak wiedzy, wprawy i ciągłego monitorowania wyników wraz z analizą ich skuteczności.

Co więcej, chociaż płatna reklama w Google niesie za sobą wiele korzyści, nie zawsze może stanowić jedyne działania prowadzące do pozyskiwania potencjalnych klientów. Warto równolegle realizować inne zadania – tylko wielopłaszczyznowe podejście zwiększy szansę na osiągnięcie założonych celów i skalowanie sprzedaży. Poniżej znajdziesz informacje na temat tego, jakie techniki marketingowe warto wykorzystać, by wesprzeć Google Ads i dlaczego warto to robić.

Dlaczego warto wspomóc reklamę w Google Ads?

Google Ads to reklama, która pojawia się powyżej wyników organicznych. Oznacza to, że umożliwia znalezienie się na szczycie wyników wyszukiwania z pominięciem żmudnego procesu pozycjonowania, który i tak nie zawsze pozwala dotrzeć na pierwsze miejsce. Linki sponsorowane są doskonale widoczne, a jednocześnie nie stanowią nachalnej formy reklamy, ale nie każdy użytkownik decyduje się z nich korzystać. Ograniczając się wyłącznie do tej formy reklamy, zamykasz sobie niejako drogę do innego grona odbiorców, wśród których również znajdują się Twoi potencjalni klienci.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

To główny powód, dla którego warto otworzyć się także na inne działania marketingowe w internecie. Ich odpowiedni dobór i zastosowanie pomogą Ci znacznie zwiększyć efektywność prowadzonej reklamy – to znaczy uzyskać lepszy zwrot z inwestycji (większą skuteczność przy mniejszych kosztach). Jak dobrze wykorzystać dostępne narzędzia marketingowe? Przykłady podane poniżej powinny Ci pomóc odpowiednim zaplanowaniu strategii.

Optymalizacja SEO

Aby dotrzeć na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, strona internetowa musi spełniać określone standardy. Duże znaczenie ma w tym zakresie optymalizacja SEO – szereg czynności, dzięki którym witryna zostaje dostosowana do wymogów robota Google.

Optymalizacja SEO uwzględnia wiele czynności, wśród których wymienić można m.in.:

  • dostosowanie meta tagów
  • sprawdzenie treści pod kątem duplikatów i ewentualne ich usunięcie,
  • sprawdzenie czy strona jest indeksowana przez Google,
  • wykonanie przekierowań, dzięki którym strona będzie dostępna pod jednym adresem,
  • zapewnienie responsywności – a więc prawidłowego działania serwisu na różnych typach urządzeń.

Warto pamiętać, że optymalizacja SEO nie jest działaniem jednorazowym. Czynności należy powtarzać regularnie i – w razie konieczności – dokonywać zmian. Warto trzymać rękę na pulsie, ponieważ wymagania algorytmów Google w zakresie pożądanych cech witryny stale ewoluują. Tymczasem tylko zoptymalizowana strona będzie odpowiednio wspierać Twoje działania marketingowe w internecie.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to kluczowy element strategii, której celem jest uzupełnienie skuteczności reklam Google Ads. Polega na podejmowaniu działań prowadzących do zajęcia wyższych pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Na proces składa się mnóstwo czynników. Mają one charakter zmienny – wszystko zależy od tego, jakie modyfikacje w algorytm wprowadza Google. Dlatego pozycjonowanie jest procesem wieloetapowym, który należy realizować systematycznie i stale monitorować. Tylko wtedy zwiększy to prawdopodobieństwo, że witryna utrzyma się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie to tak naprawdę system naczyń połączonych. Na widoczność witryny wpływa wiele czynników. Dobra wiadomość jest jednak taka, że na większość z nich możesz mieć wpływ. Co prawda pozycjonowanie nie daje szybkich rezultatów, jak inne działania marketingowe w przedsiębiorstwie, ale za to jego efekty są dość trwałe. Raz osiągniętą pozycję dość łatwo utrzymać, o ile nie osiądziesz na laurach i będziesz kontynuować przyjęte strategie. Tymczasem wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania na najważniejsze frazy sama w sobie zapewnia ruch na stronie i wpływa na wyższą skuteczność w wszystkich działań reklamowych. Wysoka, czyli jaka? Celem jest oczywiście sam szczyt, ale również drugie lub trzecie miejsce jest bardzo dobrym wynikiem. Ogólnie rzecz biorąc, zajmując się pozycjonowaniem, dąży się do umieszczenia witryny w tzw. top 10 wyników, czyli pierwszej dziesiątce. Badania wykazują bowiem, że na drugą stronę wyników wyszukiwania (gdzie znajdują się pozycje od 11 do 20) zagląda jedynie niewielki odsetek internautów.

Jednym z głównych elementów pozycjonowania jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Nie warto koncentrować się na frazach bardzo ogólnych – trudno jest bowiem wybić się przy dużej konkurencji i koncentracji treści. Dobrym rozwiązaniem jest natomiast wybór fraz lokalnych oraz fraz long tail (tzw. długiego ogona). Użytkownicy, którzy wpisują takie słowa kluczowe w wyszukiwarkę, najczęściej wiedzą czego szukają i są znacznie bardziej skłonni do skorzystania z oferty. Istnieje wiele narzędzi (również darmowych), które pomagają w doborze fraz kluczowych związanych tematycznie z określoną witryną. Możliwe jest również monitorowanie ilości wyszukiwań i trendów w tym zakresie, a także działań konkurencji, która zajmuje najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na daną frazę.

Wykorzystanie różnych fraz long tail poprawia też pozycję witryny w zakresie bazowego słowa kluczowego. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep z obuwiem, wypozycjonowanie się na frazę „buty” będzie bardzo trudne. Jeśli jednak na stronie konsekwentnie będziesz używać szczegółowych fraz long tail (np. „buty zimowe damskie ocieplane”, „buty damskie sportowe za kostkę”, „buty dziewczęce rozmiar 36” itd.), Twoja pozycja w zakresie głównego słowa kluczowego będzie stale się poprawiać.

Warto pamiętać, że czynności wykonywane w ramach pozycjonowania to długa lista, która obejmuje m.in.:

  • dodanie nowych podstron – o ile zachodzi taka potrzeba,
  • dostarczanie stronie wartościowych linków,
  • codzienne monitorowanie pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy.

To zaledwie kilka przykładów, ponieważ każdy pozycjoner tak naprawdę obiera własną strategię i na niej bazuje. W pozycjonowaniu bardzo pomaga również wspomniana wyżej optymalizacja. Ponadto współcześnie strategie pozycjonowania często opierają się o content marketing, czyli dostarczanie użytkownikowi wartościowych treści, które jednocześnie są zoptymalizowane zgodnie z wymaganiami wyszukiwarki.

Pozycjonowanie strony www wymaga wiedzy i doświadczenia. To bardzo ważne, ponieważ prawidłowo przeprowadzone, przekłada się na zwiększenie liczby zapytań oraz wejść organicznych. Warto również wiedzieć, że niejednokrotnie pozycjonowanie jest mylone z SEO. SEO natomiast jest jedynie częścią składową pozycjonowania. 

Prowadzenie bloga

Blog to ważne narzędzie, dzięki któremu można wspomóc działania marketingowe. To główna metoda prowadzenia wspomnianego wyżej content marketingu (marketingu treści), który od kilku lat jest uważany za jedną z ważniejszych technik reklamowych w internecie. Blog zwykle ma mniej oficjalny charakter niż strona internetowa, dlatego stanowi doskonały kanał komunikacji z odbiorcą. Można go wykorzystać do nawiązania dialogu z potencjalnym użytkownikiem, zamieniając go w realnego klienta. Jest również dodatkowym źródłem do tworzenia postów w social mediach, jak również nagrywania podcastów i wideo. 

Prowadzenie bloga jest ważne także z punktu widzenia pozycjonowania. Statystyki pokazują, że nawet o 434% zwiększa się szansa na uzyskanie lepszych pozycji w Google za sprawą regularnie publikowanych artykułów na blogu (źródło: TechClient). Stwarza to dodatkową przestrzeń do publikowania wartościowej treści – takiej, która jest mile widziana przez Google. Dzięki temu strona firmowa połączona z blogiem może zająć dużo wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Przełoży się to na większy organiczny ruch na stronie. To, w połączeniu z reklamą Google Ads, zwiększy szanse na pozyskanie nowych klientów. Rzeki z dopływami są zawsze szersze.

Co istotne, prowadzenie bloga jest dostępne w zasadzie dla każdej firmy. Niezależnie od branży, można tworzyć artykuły poruszające związane z nią tematy i wykorzystujące odpowiednie słowa kluczowe. Treści powinny być unikalne, ciekawe i odpowiednio długie – tak by możliwie wyczerpać temat. Tylko tyle i aż tyle. Teoretycznie bloga możesz założyć i prowadzić samodzielnie – wówczas jest to darmowa forma reklamy, która kosztuje cię jedynie nieco czasu. Zwykle jednak prowadząc przemyślane działania marketingowe w przedsiębiorstwie, lepiej zlecić pisanie profesjonalistom. Zadbają oni o poprawność treści oraz ich optymalizację względem SEO. Wiedzę merytoryczną możesz dostarczyć samodzielnie, np. przygotowując materiały edukacyjne dla copywritera. Może to być szczególnie ważne w technicznych lub niszowych branżach.

Obecność w social mediach

Działania prowadzone na Facebooku, Twitterze czy Instagramie sprawiają, że firma staje się widoczna dla użytkowników – potencjalnych klientów. Im więcej trafnych punktów styku, tym lepiej. Dziś social media stanowią główne narzędzie do komunikacji międzyludzkiej, dlatego z pewnością warto je wykorzystać do promowania firmy, zbierania feedbacku oraz podtrzymywania relacji z klientami. Obecność na popularnych portalach pozwala również prowadzić dodatkowe działania reklamowe. Promocja w tym obszarze potrafi być bardzo efektywna!

Jak działać w mediach społecznościowych? Zacznij od wyboru właściwych portali. 

  • Facebook jest najbardziej uniwersalny i w zasadzie obowiązkowy. To tutaj znajdziesz większość polskich internautów – według najnowszych szacunków aż 20 milionów! To również serwis, który daje bardzo szerokie możliwości reklamy. 
  • Do Facebooka należy również Instagram nakierowany na treści wizualne i wykorzystywany przede wszystkim przez młodych ludzi. Świetnie odnajdą się tu wszelkie firmy lifestylowe, związane z branżą fitness czy beauty. 
  • Podobny zasięg oddziaływania ma często zapominany, ale skupiający sporą publiczność Pinterest. To przede wszystkim miejsce do dzielenia się pomysłami i inspiracjami, które daje możliwość kreatywnego wykorzystania w reklamie. Skupia głównie młode kobiety (przede wszystkim młode matki). Dlatego z pewnością powinien się znaleźć na radarze wszystkich firm, które kierują swoją ofertę do tych grup docelowych.
  • LinkedIn to serwis dla profesjonalistów. Umożliwia networking (nawiązywanie kontaktów biznesowych), promocję wśród klientów B2B i poszukiwanie wykwalifikowanych pracowników.
  • Niektórym firmom opłaca się również obecność na Twitterze. To przede wszystkim narzędzi do komentowania bieżących wydarzeń, polecane głównie biznesom szukającym klientów B2B. Istnieją jednak również wyjątki – np. znany Zakład Pogrzebowy Bytom (@bytompogrzeby), który zdobył ogromną sławę dzięki swoim tweetom pełnym czarnego humoru oraz kreatywnemu real-time marketingowi.
  • Nie należy zapominać również o YouTube, który przecież też jest portalem tworzonym przez użytkowników. To narzędzie, które można wykorzystać w wielu branżach. Warto się tym zainteresować, ponieważ treści audiowizualne bardzo szybko zyskują obecnie na popularności.

Dodawanie ciekawych wpisów – szczególnie takich, które mają szansę rozprzestrzenić się w sieci niczym wirus – zwiększy świadomość marki oraz pomoże w budowie wizerunku niezależnie od wybranego kanału działania. Warto korzystać z wszystkich mediów społecznościowych, które pasują do Twojego biznesu, by zmaksymalizować wyniki prowadzonych działań. W ten sposób można realizować rozmaite cele marketingowe. Przykłady skutecznych kampanii w social media bez trudu znajdziesz w sieci wraz z nierzadko imponującymi wynikami, które pozwoliły uzyskać. Być może zainspiruje Cię to do stworzenia własnych inspirujących pomysłów. 

Obecność w social mediach ma jeszcze jeden plus. W ten sposób możesz dowiedzieć się, kim są Twoi potencjalni klienci. Taką informację możesz wykorzystać do tworzenia jeszcze trafniejszych i lepszych w odbiorze komunikatów reklamowych – również w Google Ads.

Publikowanie artykułów w serwisach zewnętrznych

Z publikowaniem tekstów w źródłach zewnętrznych jest podobnie jak z prowadzeniem bloga. Artykuły tematyczne to dodatkowa możliwość zaprezentowania swojej firmy, która – poprzez ekspercki charakter publikowanych tekstów – będzie jawić się jako specjalista w swojej dziedzinie. Publikacja w renomowanym źródle to prestiż i niewątpliwa pomoc w budowaniu wizerunku eksperta w swojej branży. W ten sposób można osiągnąć różne cele marketingowe. Przykłady, które jako pierwsze nasuwają się na myśl to oczywiście zwiększenie rozpoznawalności i wiarygodności firmy. To jednak zdecydowanie nie wszystko. Jeżeli tekst zostanie opublikowany wraz z linkowaniem prowadzącym na Twoją stronę, zyskasz również większą szansę na pozyskanie kolejnych klientów i wzmocnienie swojej strony w oczach wyszukiwarki Google. 

Przedstawione działania marketingowe to must dla każdej firmy, która myśli o ekspansji sprzedaży i percepcji własnych marek w internetowym środowisku. O ile kampanie w Google Ads są niezwykle skuteczne i potrzebne, nie warto polegać tylko na nich. Jeśli interesuje Cię prawdziwie skuteczna promocja, warto stosować rozmaite kanały i techniki marketingowe. Większość z dostępnych rozwiązań idealnie się uzupełnia, co pozwala na tworzenie spójnego przekazu docierającego do szerokiego grona odbiorców.

Pamiętaj – działania marketingowe w internecie potrafią być bardzo skuteczne. Wszystko zależy jednak od tego, jak podejdziesz do tematu. Zarówno Google Ads, jak i inne metody marketingowe wymagają zaangażowania i odpowiedniego dostosowania treści do odbiorców. Należy stale analizować sytuację i monitorować wyniki, by uzyskiwać coraz większą skuteczność i opłacalność. Wymaga to wiedzy, zaangażowania i czasu, dlatego z pewnością nie jest to zajęcie dla każdego. Jeśli chcesz się upewnić, że marketing Twojej firmy będzie prowadzony sprawnie i skutecznie, zaufaj specjalistom. Verseo jest do Twojej dyspozycji!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany