Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Działania marketingowe, które wspierają kampanie Google Ads

Masz ochotę na działania marketingowe? Oto 5 przykładów reklamy internetowej.

Chcesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych odbiorców, dlatego sporo pieniędzy wkładasz w reklamę Google Ads? Chociaż to krok w dobrą stronę i doskonały sposób na pozyskiwanie klientów, często nie wystarczy, by pozyskiwać optymalną liczbę klientów. Sprawdź, jakie jeszcze działania marketingowe prowadzić, aby wciągać klientów w orbitę Twojej firmy!

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, dlatego obecność strony internetowej na najwyższych pozycjach jest tak pożądana. Pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy mogą stać się realnymi odbiorcami oferowanych produktów czy świadczonych usług. Problem w tym, że droga na sam szczyt wyników wyszukiwania jest zawiła i kręta. Dlatego wielu wybiera doskonałą drogę na skróty – inwestują w Google Ads. Chociaż płatna reklama w Google niesie za sobą wiele korzyści, nie zawsze może stanowić jedyne działania prowadzące do pozyskiwania potencjalnych klientów. Warto równolegle realizować inne zadania – tylko wielopłaszczyznowe podejście zwiększy szansę na osiągnięcie założonych celów i skalowanie sprzedaży. 

Dlaczego warto wspomóc reklamę w Google Ads?

Google Ads to reklama, która pojawia się powyżej wyników organicznych. Chociaż jest widoczna i rzuca się w oczy, nie wszyscy użytkownicy klikają w link sponsorowany. Ograniczając się wyłącznie do płatnej reklamy, zamykasz sobie niejako drogę do innego grona odbiorców, wśród których również znajdują się Twoi potencjalni klienci.

To główny powód, dla którego warto otworzyć się także na inne działania marketingowe w zakresie marketingu internetowego.

  1. Optymalizacja SEO

Aby dotrzeć na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, strona internetowa musi spełniać określone standardy. Duże znaczenie ma w tym zakresie optymalizacja SEO – szereg czynności, dzięki którym witryna zostaje dostosowana do wymogów robota Google.

Optymalizacja SEO uwzględnia wiele czynności, wśród których wymienić można m.in.:

  • dostosowanie meta tagów
  • sprawdzenie treści pod kątem duplikatów i ewentualne ich usunięcie,
  • sprawdzenie czy strona jest indeksowana przez Google,
  • wykonanie przekierowań, dzięki którym strona będzie dostępna pod jednym adresem.

Warto pamiętać, że optymalizacja SEO nie jest działaniem jednorazowym. Czynności należy powtarzać regularnie i – w razie konieczności – dokonywać zmian.

  1. Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to kluczowy element strategii, której celem jest uzupełnienie skuteczności reklam Google Ads. Polega na podejmowaniu działań prowadzących do zajęcia wyższych pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Na proces składa się mnóstwo czynników, które wpływają na obecność witryny na pierwszej stronie wyszukiwarki dla konkretnych fraz. Są to czynniki, które mają charakter zmienny – wszystko zależy od tego, jakie modyfikacje w algorytm wprowadza Google. Dlatego pozycjonowanie jest procesem wieloetapowym, który należy realizować systematycznie i stale monitorować. Tylko wtedy zwiększy to prawdopodobieństwo, że witryna utrzyma się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.

Jednym z głównych elementów pozycjonowania jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Nie warto koncentrować się na frazach bardzo ogólnych – trudno jest bowiem wybić się przy dużej konkurencji i koncentracji treści. Dobrym rozwiązaniem jest natomiast wybór fraz lokalnych oraz fraz long tail (tzw. długiego ogona). Użytkownicy, którzy wpisują takie słowa kluczowe w wyszukiwarkę, najczęściej wiedzą czego szukają i są znacznie bardziej skłonni do skorzystania z oferty.

Warto pamiętać, że czynności wykonywane w ramach pozycjonowania to długa lista, która obejmuje m.in.:

  • dodanie nowych podstron – o ile zachodzi taka potrzeba,
  • dostarczanie stronie wartościowych linków,
  • codzienne monitorowanie pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy.

To zaledwie kilka przykładów, ponieważ każdy pozycjoner tak naprawdę obiera własną strategię i na niej bazuje.

Pozycjonowanie strony www wymaga wiedzy i doświadczenia. To bardzo ważne, ponieważ prawidłowo przeprowadzone, przekłada się na zwiększenie liczby zapytań oraz wejść organicznych. Warto również wiedzieć, że niejednokrotnie pozycjonowanie jest mylone z SEO. SEO natomiast jest jedynie częścią składową pozycjonowania. 

  1. Prowadzenie bloga

Blog to ważne narzędzie marketingowe, dzięki któremu można wspomóc działania marketingowe. Zwykle ma mniej oficjalny charakter niż strona internetowa, dlatego stanowi doskonały kanał komunikacji z odbiorcą. Można go wykorzystać do nawiązania dialogu z potencjalnym użytkownikiem, zamieniając go w realnego klienta. Jest również dodatkowym źródłem do tworzenia postów w social mediach, jak również nagrywania podcastów i wideo. 

Prowadzenie bloga jest ważne także z punktu widzenia pozycjonowania. Statystyki pokazują, że nawet o 434% zwiększa się szansa na uzyskanie lepszych pozycji w Google za sprawą regularnie publikowanych artykułów na blogu (źródło: TechClient). Stwarza to dodatkową przestrzeń do publikowania wartościowej treści – takiej, która jest mile widziana przez Google. Dzięki temu strona firmowa połączona z blogiem może zająć dużo wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Przełoży się to na większy organiczny ruch na stronie. To, w połączeniu z reklamą Google Ads, zwiększy szanse na pozyskanie nowych klientów. Rzeki z dopływami są zawsze szersze. 🙂

  1. Obecność w social mediach

Działania prowadzone na Facebooku, Twitterze czy Instagramie sprawiają, że firma staje się widoczna dla użytkowników – potencjalnych klientów. Im więcej trafnych punktów styku, tym lepiej.

Dodawanie ciekawych wpisów – szczególnie takich, które mają szansę rozprzestrzenić się w sieci niczym wirus – zwiększy świadomość marki oraz pomoże w budowie wizerunku.  

Obecność w social mediach ma jeszcze jeden plus. W ten sposób możesz dowiedzieć się, kim są Twoi potencjalni klienci. Taką informację możesz wykorzystać do tworzenia jeszcze trafniejszych i lepszych w odbiorze komunikatów reklamowych – również w Google Ads.

  1. Publikowanie artykułów w serwisach zewnętrznych

Z publikowaniem tekstów w źródłach zewnętrznych jest podobnie jak z prowadzeniem bloga. Artykuły tematyczne to dodatkowa możliwość zaprezentowania swojej firmy, która – poprzez ekspercki charakter publikowanych tekstów – będzie jawić się jako specjalista w swojej dziedzinie. Jeżeli tekst zostanie opublikowany wraz z linkowaniem prowadzącym na Twoją stronę, zyskasz również większą szansę na pozyskanie kolejnych klientów i wzmocnienie swojej strony w oczach wyszukiwarki Google. 

Przedstawione działania marketingowe to must dla każdej firmy, która myśli o ekspansji sprzedaży i percepcji własnych marek w internetowym środowisku.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Reklama szkoły i uczelni
Redakcja

Promocja szkoły i uczelni w czasach rosnącej konkurencji Od lat w Polsce zmagamy się z niżem demograficznym, a jednocześnie rozrostem […]

Zakupy świąteczne – klienci błagają o Twoją pomoc!
Dominika Mączka

Klienci i ich zakupy świąteczne – jak nawigują pod koniec 2018 roku? Dzisiejsi klienci używają przynajmniej 3 lub więcej kanałów […]

Jak przygotować sklep internetowy na święta?
Jakub Nowak

Jak przygotować sklep internetowy na święta? Ostatni kwartał roku stanowi najgorętszy okres sprzedażowy dla wielu firm. Wedle statystyk, niektóre sklepy […]

Google AdWords czyli rozwiązania ułatwiające kontakt telefoniczny
Dariusz Cichocki

Google AdWords to doskonałe narzędzie nie tylko zwiększające pozyskiwanie nowych klientów, ale także ułatwiające kontakt telefoniczny. Dowiedz się jak to […]

Kiedy warto sięgnąć po Google AdWords?
Redakcja

Reklama w Google AdWords oznacza konieczność dokonania inwestycji. Kiedy zatem warto wydać pieniądze na kampanię Google AdWords, a kiedy odpuścić […]

Lightbox – reklama nastawiona na zaangażowanie
Artur Kwieciński

Z Badań Google wynika, że użytkownicy wchodzący w interakcję co najmniej raz w tygodniu cechują się czterokrotnie wyższym prawdopodobieństwem dokonania […]