Spis treści
Czytasz teraz:
Dlaczego marketing jest ważny
Zamknij
Dlaczego marketing jest ważny i jak napędza firmy!
W jednych firmach zagadnienia związane z marketingiem traktuje się poważnie. W innych nie zwraca się na nie dużej uwagi. Dlaczego te pierwsze mają większą szansę, by odnieść sukces? Czemu marketing ma być jednym z priorytetów? To ma znaczenie, czy marketingiem zajmują się kompetentne osoby, czy przypadkowi ludzie. Jest ważne, czy traktuje się go jako priorytet, czy coś mniej istotnego. Wkład finansowy i metody z jakich się korzysta – to już mniej ważne w ogólnym sensie, bo zawsze należy dopasować je do rynku, na którym się jest obecnym. Działa się takimi metodami, jakie są korzystne i dostępne. Zawsze można wiele zrobić bez względu na posiadany budżet. Chodzi przede wszystkim o to, by marketingowi nadać wysoką rangę w działalności firmy. Wtedy zyska się wiele. Ktoś, kto odniósł sukces, wie dobrze, dlaczego marketing jest ważny, bo odniósł go dzięki niemu. Poważne potraktowanie tego zagadnienia zapewnia różne korzyści.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Marketing w działalności firmy
Marketing to wiele różnorodnych zagadnień, które trzeba przyswoić. Należy ustalać cele, tworzyć strategie, wiedzieć, co i jak użyć dla swoich planów. Osoba zajmująca się tym powinna posiadać szeroką wiedzę, ale musi też być kreatywna. Jedno i drugie jest równie ważne, by wyczuwać rynkowe nastroje.
Reklama produktów i usług firmy
Na ogół marketing kojarzy się z reklamą. Rozreklamowanie oferty firmy to jedno z zagadnień osób zajmujących się marketingiem. Trzeba dotrzeć do potencjalnych klientów i odpowiednio przedstawić im tę ofertę. Przedstawia się zalety produktów, wzbudza emocje, pokazuje korzyści. A wszystko to w taki sposób, by zachęcić do zakupu czy skorzystania z usługi.
Marketing – nie tylko działania reklamowe
Skupienie się jedynie na reklamie, a pominięcie innych zagadnień byłoby błędem. Robiąc tak, nigdy nie pozna się, dlaczego marketing jest ważny, bo nie wykorzysta się wszystkich jego możliwości. Działania marketingowe to także kwestie związane ze sprzedażą, budowa bliskich relacji z klientami, dbanie o trwałość tych relacji. Konieczne jest poznanie potrzeb klientów i potencjalnych klientów, by wyjść im naprzeciw. Potrzebne jest więc gromadzenie danych i analizowanie ich.
Więcej klientów i większy dochód firmy
Dzięki działaniom reklamowym i innym o charakterze marketingowym zdobywa się więcej klientów. Teoretycznie im większa ich intensywność, tym wyższa sprzedaż, więcej zamówień na usługi, a więc i wyższe dochody. Bez takich działań firma mogłaby nie przetrwać na rynku. Zbyt mało byłoby klientów albo produkt nie sprzedawałby się dobrze. W pozyskiwaniu klientów ważna jest wysoka pozycja strony firmy w wyszukiwarce. Korzysta się także z Google AdWords, które daje duże korzyści, jeśli tylko robi się to umiejętnie. Inna metoda to np. artykuł ekspercki albo sponsorowany umieszczony w wartościowym miejscu.
Marketing i zdobycie lojalności klientów
Jednym z zadań marketingu jest budowa trwałych relacji z klientami. Celem tych działań jest zdobycie ich lojalności. Sama dobra oferta może nie wystarczyć, koniecznie jest nawiązanie więzi z klientem. Wykorzystuje się możliwości stwarzane przez pocztę elektroniczną oraz portale społecznościowe. Nawiązać stabilne więzi można także poprzez prowadzenie bloga firmowego, na którym regularnie pojawiać się będą przydatne informacje. Metody są różne, ważne jest, by klient stale miał kontakt z firmą. Zdobycie lojalnych klientów to korzyść, której znaczenia nie da się przecenić. W przypadku wielu firm, główny dochód generują co prawda klienci okazjonalni, ale to właśnie Ci lojalni wobec naszej marki będą najlepszymi ambasadorami, których opinia rezonuje na cały rynek.
Stabilność firmy i jej rozwój
Firma ma klientów, ma zapewnione zyski, więc dobrze prosperuje. Dzięki temu, że nie zaniedbano marketingu, zyskuje ona stabilną pozycję. Jednak zastanawiając się nad tym, dlaczego marketing jest ważny, nie tyle trzeba myśleć o przetrwaniu, ile o rozwoju. Stabilna pozycja na rynku to fundament i na nim można budować większy gmach. Firma może się rozrastać. Rozwój może dotyczyć wzbogacenia oferty albo zakresu działania. Marketing pomaga w zdobyciu stabilnej pozycji. Jest też niezbędny, gdy firma planuje rozwój.
Wyższa konkurencyjność dzięki działaniom marketingowym
Konkurencja i konkurencyjność to słowa ważne dla osób prowadzących firmę. Wiele firm ma podobną albo zbliżoną ofertę. Warto się wyróżnić oferując coś unikalnego. Konieczne jest także sprawniejsze i skuteczniejsze pozyskiwanie klientów. Czyli konieczne jest to, czym zajmują się specjaliści od marketingu. Korzyścią z działań marketingowych jest wyrośnięcie ponad konkurencję.
Skuteczny marketing i dobry produkt = sukces firmy
Umiejętne działania marketingowe zapewniają sukces firmie. Jeśli tylko produkt jest dobry albo usługa jest dobrej jakości, to pamiętając o marketingu prawdopodobnie odniesie się sukces. W obecnych czasach działania marketingowe to konieczność – nic bowiem po dobrym produkcie, o którym jednak nikt nie usłyszy. Im lepszy jest marketing, tym i większy będzie sukces firmy. Konkurencja w każdej branży jest duża. Nie zawsze uda się znaleźć niszę. Nawet jeśli się uda, to i tak trzeba dotrzeć do klienta i przekonać go o wartości tego, co się oferuje. Odpowiedni wizerunek, reklama, inne działania marketingowe – to wszystko jest niezbędne. Nie myśli się jednak wyłącznie o sukcesie. W dobrze prowadzonym marketingu ważny jest klient. To jego potrzeby trzeba dostrzec. Ważne jest przekazanie mu, co ważnego dla siebie znajdzie w ofercie tej właśnie firmy. Konieczne jest więc poznanie jego priorytetów zakupowych, by móc do tego się odnieść.
Eliza77
30 lip 2018, 13:21
Artykuł na poziomie, fajnie się czyta go i można sobie w ten sposób uzmysłowić znacznie marketingu dla każdej firmy. Jak ktoś jeszcze nie miał do czynienia z takim tematem jak marketing to powinien przeczytać sobie ten artykuł.